Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Faces of War (PC)

Faces of War: Oblicza Wojny PC

Faces of War

Kontynuacja Soldiers: Heroes of World War II – ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego, wydanej w 2004 roku. Za opracowanie omawianego tytułu odpowiedzialne jest studio Best Way, które dostarczyło również pierwszą odsłonę cyklu.

Strategiczne | II wojna światowa | RTS

PC Windows
Okładka Faces of War (PC)

producent: Best Way

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

8września2006

22września2006

pudełko PL

Faces of War to sequel wydanej w roku 2004 trójwymiarowej strategii opowiadającej o żołnierzach walczących na frontach II wojny światowej, zatytułowanej Soldiers: Heroes of World War II (w wersji PL: Soldiers: Ludzie Honoru). Twórcami obu gier są programiści z ukraińskiego studia BestWay.

Druga część programu oferuje cztery nowe kampanie dla pojedynczego gracza. Podczas ich trwania, wcielamy się w dowódcę wojsk: amerykańskich, brytyjskich, sowieckich i niemieckich. Akcja Faces of War przenosi nas na różne fronty II wojny światowej i daje możliwość m.in. wzięcia udziału w sławnym D-Day, czy dowodzenia wojskami w walkach o Berlin. W przeciwieństwie do pierwszej części programu, gra oferuje również bardzo ciekawe misje w klimatach zimowych.

Podczas rozgrywki nie budujemy bazy i nie wydobywamy surowców, interesuje nas jedynie aspekt militarny. Na misję otrzymujemy określoną ilość ludzi i zadania do wykonania. Wszystkie jednostki wojskowe zostały bardzo szczegółowo odwzorowane na podstawie prawdziwych eksponatów z czasów wojny. Maszyny charakteryzują się specyficznymi cechami, takimi jak różna ich wytrzymałość w różnych miejscach pancerza, ciężar, siła ognia, ilość spalanego paliwa itd.

Sami zaś żołnierze znają takie komendy jak: czołgać się, uklęknąć, przeskoczyć murek, strzelać zza rogu itp. Prócz paska życia, żołnierze posiadają również nową, w serii Soldiers, charakterystykę – morale. W stosunku do pierwszej części, poprawie uległo komputerowe A.I. kierujące zarówno sprzymierzeńcami jak i przeciwnikami. Jednostki mądrzej ze sobą współpracują, potrafią także świetnie sobie poradzić na polu walki, gdy zostawimy je bez opieki.

Bardzo oczekiwaną przez fanów serii innowacją są nowe jednostki bojowe (m.in. miotacze ognia) i środki transportu. Gra wprowadza również novum w przedstawieniu własnoręcznego (kontrolowanego przez gracza) celowania z karabinu snajperskiego. Kosmetycznym zmianom uległ też interfejs.

Faces of War korzysta z tego samego silnika co Soldiers: Heroes of World War II, wprowadzono jednak dużo poprawek, m.in.: w modelu fizycznym, czy szczegółowości świata i jakości tekstur. Grafika nadal przedstawia się rewelacyjnie, co podkreśla w pełni ruchoma kamera z bardzo dokładną możliwością przybliżania i oddalania widoku.

Program prócz trybu dla pojedynczego gracza oferuje rozgrywkę multiplayer z nowymi mapami i trybami rozgrywki.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 16  

Nośnik: 1 DVD / 3 CD

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 853 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.3 / 10 na podstawie 77 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 29,90 PLN

Gry podobne do Faces of War: Oblicza Wojny

Klasyfikacja PEGI Faces of War: Oblicza Wojny

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Faces of War: Oblicza Wojny

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows 2000/XP

Faces of War: Oblicza Wojny - recenzja gry
Faces of War: Oblicza Wojny - recenzja gry

Recenzja 10 października 2006, 13:56

Mimo wszystko każda kolejna misja wciąga. Siłą sukcesu wydaje się tu być system osłon, model fizyczny gry i oprawa. System osłon umożliwia naszym żołnierzom korzystanie z mnóstwa obiektów do ochrony przed ostrzałem wroga. Osłon jest na tyle wiele, iż praktycznie każdego obiektu widocznego na mapie można użyć w charakterze osłony. Po skrzyżowaniu tej kwestii z modelem fizycznym gry, który z jednej strony umożliwia zniszczenie większości obiektów widocznych na mapie, a z drugiej strony umożliwia żołnierzom przeprowadzenie wielu naturalnych akcji, otrzymujemy świat gry, który sprawia wrażenie dużej swobody. Tak też i w zasadzie jest, ale niestety nie do końca.