Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Joint Task Force (PC)

Joint Task Force PC

Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy.

Strategiczne | RTS | współczesne konflikty

PC Windows
Okładka Joint Task Force (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

12września2006

13października2006

pudełko PL

Joint Task Force to strategia czasu rzeczywistego 3D, osadzona w czasach współczesnych, pochodząca od filmy Mithis, której zawdzięczamy znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. JTF stylem rozgrywki zasadniczo przypomina wydanego przez koncern Atari Act of War, z tym, że znacznie go przewyższa zarówno graficznie jak i fizycznie. W trybie single player możemy dowodzić wyłącznie międzynarodowymi siłami JTF (autentyczne jednostki, czołgi Bradley, śmigłowce Apache itd), które wysyłane są tam, gdzie dzieje się coś złego. Mamy tu pięć takich miejsc, czyli pięć kampanii – Bałkany, Irak, Afganistan, Somalia i Południowa Ameryka – oferujących łącznie 20 misji do wykonania. Gra nie pozwala na budowę baz, zaczynamy z pewną określoną grupą wojskową, a kolejne jednostki możemy co najwyżej dokupować (dowożone są bezpośrednio na pole walki) za posiadane pieniądze (budżet), co wymusza od grającego dużą ostrożność i myślenie nad każdym ruchem.

Poszczególne typy broni możemy łączyć w grupy bojowe (np. śmigłowce, czołgi i piechotę), co wzmacnia ich wartość bojową, a także wymusza działanie w formacji (nie ma sytuacji, że najwolniejsza piechota idzie na końcu, 100 m przed nią jadą czołgi, a kilometr z przodu lecą śmigłowce – wszyscy poruszają się razem). Gra używa nowoopracowany silnik graficzny i zaawansowany silnik fizyczny (efekty ragdoll, etc), co, oczywiście, od razu rzuca się w oczy. Każdy element krajobrazu jaki widzimy, dopracowany jest w najmniejszym szczególe, a co więcej w pełni interaktywny. Można zniszczyć wszystko, począwszy od murków i drzew, a skończywszy na normalnych budynkach. Żołnierze mogą wchodzić do budynków, a także używać wszelkich pojazdów na jakie się natkną (np. mogą oczyszczać drogę z wraków czołgów wroga koparką znalezioną za rogiem).

Modele pojazdów do złudzenia przypominają rzeczywiste odpowiedniki i wyglądają atrakcyjnie nawet w maksymalnym zbliżeniu. Mamy też ładne wybuchy, wystrzały i wszystko to, co związane z wojną i prowadzeniem ognia, zgliszcza, zwłoki itd. Jednostki z czasem zyskują doświadczenie i stają się coraz lepsze, co w końcu prowadzi do uzyskania przez nie statusu herosa. Wówczas taki „boss” otrzymuje jakąś specjalną funkcję czy umiejętność. Można je też ulepszać, np. dodać do czołgu karabin czy wyrzutnię rakiet.

Dużym plusem Joint Task Force jest jej A.I. Widać to w sytuacji gdzie siły prowadzone przez komputer napotykają dużo liczniejsze zgrupowanie oddziałów gracza. Nie ma wówczas mowy o samobójczym ataku – komputer wycofuje się, szuka umocnień i wzywa posiłki. Kolejny plus gry to potężny edytor (to było też plusem Nexusa), który pozwala na proste i szybkie tworzenie nowych map, czy przeróbkę już istniejących (przypomina nieco modyfikacje terenem znaną z serii Sim City). Gra posiada również rozbudowany multiplayer gdzie można walczyć już nie tylko po stronie JTF ale także terrorystów (tryby: Domination, Deathmatch, Cooperative).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.175 / 10 na podstawie 425 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.3 / 10 na podstawie 10 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Joint Task Force

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Joint Task Force

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 128MB (Geforce 6600 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows 2000/XP

Joint Task Force - recenzja gry

Recenzja 5 października 2006, 12:46

Elementem, który najbardziej mi się podoba, jest wymuszenie na prowadzącym działania wojenne, stosowania się do reguł będących codziennością na polu walki, a bardzo często upraszczanym w grach komputerowych. W JTF nie doświadczymy zjawiska, kiedy to czołg różni się od piechura tylko liczbą punktów wytrzymałości. W niejednej grze, kilku żołnierzy, strzelając wystarczającą długo, mogło zniszczyć nawet czołg czy inny pojazd pancerny. Tutaj, może on być ostrzeliwany i przez dziesięciu komandosów, a dopóki ci dysponują tylko bronią ręczną, nic mu nie grozi. Z kolei nawet cała kolumna pancerna, może zostać poważnie poszczerbiona przez grupkę piechurów dysponujących RPG. To, że nigdy nie wiemy, z czym za chwilę się zmierzymy, jest wielką zaletą tytułu. Wymusza to na graczach tworzenie wszechstronnych oddziałów bojowych, i opanowanie w stopniu mistrzowskim współpracy pomiędzy poszczególnymi jednostkami. Czołgi muszą mieć wsparcie piechoty lub pojazdów z ciężkimi karabinami maszynowymi. Wozy przeciwlotnicze, w starciu z tankami nie mają żadnych szans. Artyleria, mogąca z dystansu potężnie uszkodzić rywala, nie odeprze żadnego ataku bez wsparcia piechoty lub pancerniaków. I takich kombinacji może być mnóstwo, bo i niemało jest rodzajów wojsk, z którymi się zmierzymy.