Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

18. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 18. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Crusader Kings III: Roads to Power
Crusader Kings III: Roads to Power

Strategiczne 24 września 2024

Trzecie duże rozszerzenie do bestsellerowej strategii od Paradox Interactive. Crusader Kings III: Roads to Power skupia się na Bizancjum i wprowadza nowe systemy sprawowania rządów, niedostępne wcześniej sposoby na awans społeczny czy styl życia awanturnika pozbawionego majątku.

Arms Trade Tycoon: Tanks
Arms Trade Tycoon: Tanks

Strategiczne 6 lutego 2024

Gra symulacyjna, w której projektujemy oraz sprzedajemy czołgi w okresie od pierwszej wojny światowej do współczesności. Arms Trade Tycoon: Tanks udostępnia wiele opcji projektowania naszych maszyn oraz pozwala podejrzeć, jak sprawiają się w boju.

Age of Darkness: Final Stand
Age of Darkness: Final Stand

Strategiczne 15 stycznia 2025

Age of Darkness: Final Stand jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), która przywodzi na myśl takie tytuły jak Age of Empires oraz They Are Billions. Zadaniem gracza jest ocalić resztki ludzkości przed mrokiem.

Pizza Connection 2
Pizza Connection 2

Strategiczne 10 lutego 2001

Strategia ekonomiczna stworzona przez firmę Software 2000. Gracz wciela się w szefów megakorporacji czerpiącej zyski z serwowania tytułowej pizzy. Do stawianych przed nami zadań należy budowa restauracji w centrach wielkich miast, zatrudnianie nowych pracowników (maksymalnie dwudziestu na jedną placówkę) i dbanie o ich wydajność, wynajmowanie firm ochroniarskich, a także przeszkadzanie konkurencji.

Rise of Nations
Rise of Nations

Strategiczne 19 maja 2003

Strategia czasu rzeczywistego łącząca epicki wymiar strategii turowych oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację przez setki lat rozwoju, aż po czasy współczesne.

Cywilizacja 2
Cywilizacja 2

Strategiczne 30 czerwca 1996

Kontynuacja niezwykle udanej strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization, którą wielu uznaje za początek współcześnie rozumianego gatunku 4X. Gracz ponownie ma za zadanie stworzyć światowe imperium, rozwijając gospodarkę i armię oraz prowadząc zręczne działania polityczne na przełomie kolejnych wieków.

Jagged Alliance 2: Wildfire
Jagged Alliance 2: Wildfire

Strategiczne 8 marca 2004

Jagged Alliance 2: Wildfire to ulepszona wersja popularnej turowej gry strategicznej, wprowadzonej do globalnej sprzedaży pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wzbogacona edycja powstała na bazie nieoficjalnej modyfikacji podstawowego wariantu programu, stworzonej przez Rosjanina nazwiskiem Serge Popov.

Heroes of Annihilated Empires
Heroes of Annihilated Empires

Strategiczne 6 października 2006

„Heroes of Annihilated Empires” to gra strategiczna znanego na całym świecie ukraińskiego studia GSC Game World (m.in.: „S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl”, seria „Cossacks”, „Codename: Outbreak”).

Warlords: Battlecry II
Warlords: Battlecry II

Strategiczne 12 marca 2002

Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.

Knights & Merchants: The Peasants Rebellion
Knights & Merchants: The Peasants Rebellion

Strategiczne 1 listopada 2001

Kontynuacja gry strategiczno-ekonomicznej Knights & Merchants: The Shattered Kingdom. Akcja osadzona została w anglosaskich realiach XIII wieku naszej ery, a zadaniem graczy jest zjednoczenie licznych mniejszych państewek i prowincji w jedno silne królestwo.

Wargame: Red Dragon
Wargame: Red Dragon

Strategiczne 17 kwietnia 2014

Wargame: Red Dragon to trzecia odsłona cyklu RTS, który w 2012 roku zapoczątkowała gra Wargame: European Escalation. Deweloperzy z Eugen Systems pozostali wierni tematyce hipotetycznych konfliktów zbrojnych z okresu Zimnej Wojny, przenosząc jednak akcję do Azji Wschodniej.

Homeworld Remastered Collection
Homeworld Remastered Collection

Strategiczne 25 lutego 2015

Zremasterowana edycja innowacyjnej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, opracowanej w 1999 roku przez studio Relic Entertainment. Trudu odświeżenia kultowego tytułu podjęła się ekipa Gearbox Software, znana głównie za sprawą serii Brothers in Arms i Borderlands. W grze śledzimy losy zapomnianej rasy Kushan, która dawno temu padła ofiarą obcej cywilizacji i została niemal całkowicie wyniszczona przez wroga.

Pompeii: The Legacy
Pompeii: The Legacy

Strategiczne 2025

Gra strategiczna typu city builder, w której przenosimy się do Pompejów na przełomie I i II wieku n.e. z zadaniem odbudowy miasta po katastrofalnej erupcji Wezuwiusza. Pompeii: The Legacy oferuje zakorzenioną w historii kampanię, która obejmuje ponad 200 lat.

Songs of Silence
Songs of Silence

Strategiczne 13 listopada 2024

Mieszanka strategii turowej typu 4X i RTS-a, wzbogacona o elementy RPG i rozwiązania z karcianek. W Songs of Silence trafiamy do ogarniętego wojną świata fantasy i stajemy na czele jednej ze stron konfliktu, by poprowadzić ją do zwycięstwa.

Project Hospital
Project Hospital

Strategiczne 30 października 2018

Project Hospital jest stworzoną przez niezależne studio Oxymoron Games grą strategiczną, w ramach której możemy pokierować wirtualnym szpitalem. Produkcja ta może przywodzić na myśl wydane w latach 90. Theme Hospital autorstwa słynnej firmy Bullfrog.

Fallout Shelter
Fallout Shelter

Strategiczne 14 lipca 2016

Poboczna odsłona postapokaliptycznej serii Fallout, stworzona początkowo z myślą o użytkownikach mobilnych przy okazji prac nad czwartą pełnoprawną częścią cyklu. W odróżnieniu od gier głównego kanonu, w tym wypadku mamy do czynienia z produkcją strategiczno-symulacyjną, w której wcielamy się w zarządcę przeciwatomowego schronu, a naszym zadaniem jest dbanie o dobro przebywających tam ludzi.

XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown

Strategiczne 9 października 2012

Osadzona w realiach science-fiction turowa gra strategiczna, będąca wznowieniem kultowej serii, zapoczątkowanej w 1994 roku grą UFO: Enemy Unknown. Za jej powstanie odpowiada doświadczone studio Firaxis Games, założone przez Sida Meiera. Fabuła gry nie kontynuuje wątków swych poprzedniczek, opowiadając nową historię rywalizacji ludzkiej rasy z agresywną cywilizacją obcych. Celem ochrony naszej planety stworzona zostaje specjalna organizacja X-COM, której poczynaniami pokierujemy w trakcie gry.

Dune 2000
Dune 2000

Strategiczne 30 września 1998

Odświeżona, oznaczona numerem 2000 wersja starego hitu Dune 2. Znowu możemy wcielić w głównodowodzącego jednego z trzech wielkich domów i toczyć wielkie bitwy na powierzchni planety Arrakis.

Imperial Glory
Imperial Glory

Strategiczne 17 maja 2005

Inspirowana serią Total War gra strategiczna, w której obejmujemy kontrole nad jednym z pięciu dziewiętnastowiecznych imperiów: Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Prusów lub Austro-Węgier. Naszym państwem zarządzamy w trybie turowym. Natomiast olbrzymie bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym.

Cesarz: Narodziny Państwa Środka
Cesarz: Narodziny Państwa Środka

Strategiczne 11 września 2002

Strategia ekonomiczna, w której budujemy i zarządzamy miastami w antycznych Chinach. Gracz ma wpływ na wszelkie aspekty działalności starożytnego miasta, m.in. podatki, rozdzielanie plonów rolnych, siły militarne, budowa monumentalnych budowli. Całość zbudowano na silniku z Ceasar III.

Chicago 1930
Chicago 1930

Strategiczne 12 listopada 2003

Gra strategiczno-taktyczna, w sporym stopniu przypominająca popularną serię Commandos. Za opracowanie pełnej wersji odpowiedzialny jest zespół developerski Spellbound (twórcy Desperados czy Robin Hood: The Legend of Sherwood).

Alien Nations 2
Alien Nations 2

Strategiczne 22 czerwca 2001

Alien Nations 2 to kontynuacja wydanej w 1999 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska studia Neo Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z trzech plemion (Amazonki, Pimmonowie lub Sajikisi) i na różne sposoby próbuje zdominować fantastyczny świat. Gra znana jest także pod tytułem The Nations.

UFO: Enemy Unknown (1994)
UFO: Enemy Unknown (1994)

Strategiczne 23 września 1994

Opracowana przez doświadczoną firmę Microprose i osadzona w realiach science fiction turowa gra strategiczna z elementami symulacji oraz RPG. Akcja gry UFO: Enemy Unknown przenosi nas do alternatywnej wersji roku 1999, w którym to gracze stają na czele organizacji o nazwie X-COM, powołanej celem zapobieżenia ewentualnym atakom wrogich ras z kosmosu.

The Guild 2
The Guild 2

Strategiczne 15 września 2006

Oryginalna hybryda gry RPG i strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół 4Head Studios. Gracz trafia do XIV-wiecznej Europy, czyli świata pełnego intryg, konfliktów i wojen. Głównym zadaniem, jakie przed nim stoi, jest wzbogacenie się, co można osiągnąć na różnorodne sposoby. Choć zabawę rozpoczynamy jako zwyczajny mieszkaniec miasta, szybko możemy rozwinąć się w dowolnym kierunku – nic nie stoi na przeszkodzie, by zająć się handlem, rzemiosłem, a nawet kradzieżą.