21. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 21. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Gary Grigsby's War in the East 2
Strategiczne 25 marca 2021
Rozbudowana strategia turowa, która zabiera nas na front wschodni II wojny światowej. W Gary Grigsby's War in the East 2 na sprawdzenie czekają trzy rozbudowane kampanie oraz siedem mniejszych scenariuszy.

998: Pogromcy Ognia
Strategiczne 13 czerwca 2003
Kompleksowy symulator pracy dowódcy remizy strażackiej. Gracz musi zająć się szkoleniem podległych mu drużyn strażackich, utrzymaniem wozów i sprzętu w należytym stanie technicznym oraz dowodzeniem w akcjach gaśniczych.

Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.

Worms W.M.D
Strategiczne 23 sierpnia 2016
Kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii turowych gier strategicznych, koncentrujących się na pełnej humoru rywalizacji tytułowych robali. W Worms WMD podstawowe założenia rozgrywki nie uległy zmianie, a zadaniem graczy jest wyeliminowanie przeciwnej drużyny za pomocą całego szeregu mniej lub bardziej konwencjonalnych środków zagłady. Gracze wykonują swoje ruchy naprzemiennie, a ich poczynania ogranicza z góry narzucony limit czasowy.

Supreme Commander 2
Strategiczne 2 marca 2010
Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą. Przejmując dowodzenie nad jedną ze stron, gracze tworzą zaplecze surowcowo-produkcyjne i budują armie potężnych maszyn, zdolnych zniszczyć wrogów.

Earth 2150: Escape from the Blue Planet
Strategiczne 13 czerwca 2000
Ziemię i jej księżyc czeka kosmiczna katastrofa. Jedyną nadzieją na ocalenie jest ucieczka. Ponieważ do zbudowania jednostek ewakuacyjnych potrzebne są duże ilości surowców przeżyje ten, który przejmie nad nimi kontrolę.

Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.

Master of Orion: Conquer the Stars
Strategiczne 25 sierpnia 2016
Czwarta odsłona jednej z najsłynniejszych serii kosmicznych strategii 4X, stanowiąca jej swoisty reboot i powrót do korzeni. Za powstanie gry odpowiada znane z World of Tanks studio Wargaming, które wykupiło prawa do marki od bankrutującej firmy Atari. Pod względem mechaniki gra nie odbiega w znaczącym stopniu od tego, do czego przyzwyczaiły nas poprzednie odsłony serii.

Patrician IV
Strategiczne 2 września 2010
Czwarta odsłona popularnego cyklu strategii handlowych, którego początki sięgają 1992 roku. Mimo iż za powstanie gry odpowiada zupełnie nowe studio, Gaming Minds, to w jego skład weszli twórcy zaangażowani we wcześniejsze części serii. Akcja przenosi nas w czasy późnego średniowiecza i okres świetności Ligi Hanzeatyckiej, kiedy to jako młody kupiec podejmujemy trud stworzenia największego imperium handlowego w Europie.

Forgotten but Unbroken
Strategiczne 18 listopada 2024
Inspirowana grą XCOM taktyczna strategia turowa, której akcję osadzono podczas II wojny światowej. Dołączamy do tajnej operacji wojskowej, poznajemy historycznych bohaterów tamtego okresu i wraz z ruchem oporu stawiamy czoła elitarnym żołnierzom Trzeciej Rzeszy.

Ancestors Legacy
Strategiczne 22 maja 2018
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego autorstwa niezależnego polskiego studia Destructive Creations. Akcja gry Ancestors osadzona została w średniowieczu, a kampania dla pojedynczego gracza oparta została na prawdziwych wydarzeniach historycznych. Podczas zabawy przychodzi nam zaś pokierować jedną z czterech zróżnicowanych frakcji: Słowianami, Germanami, Wikingami oraz Anglosasami.

Wizdom Academy
Strategiczne 17 kwietnia 2025
Strategia fantasy, w której prowadzimy własną szkołę magii. W Wizdom Academy rekrutujemy uczniów i uczennice, zatrudniamy nauczycieli, budujemy sale lekcyjne i korytarze, a także zarządzamy zapasami many.

Liegecraft
Strategiczne 2025
Polska strategia turowa 4X z elementami RPG, czerpiąca z Crusader Kings III czy Heroes of Might and Magic. W Liegecraft wcielamy się w króla średniowiecznego państwa (np. Polski) i m.in. eksplorujemy swoje włości, ucztujemy, polujemy i spiskujemy, a także toczymy wojny.

Total Tank Simulator II
Strategiczne 2026
Druga główna część serii z pogranicza drugowojennych RTS-ów oraz gier akcji od polskiego studia Noobz from Poland. W Total Tank Simulator II opowiadamy się po jednej ze stron konfliktu i zarówno dowodzimy jednostkami, jak i bierzemy bezpośredni udział w potyczkach.

Clash II
Strategiczne 15 lutego 2024
Clash II to kontynuacja polskiej turowej gry strategicznej z 1998 roku. Tytuł inspirowany cyklem Heroes of Might and Magic pozwala przejąć kontrolę nad rycerzami wyznającymi Jedynego Boga oraz Starowiercami korzystającymi z magii.

King's Bounty: Wojownicy Północy
Strategiczne 26 października 2012
Strategia osadzona w świecie fantasy, należąca do serii King’s Bounty. Wcielamy się w postać Olafa, który rzuca wyzwanie hordom nieumarłych zalewającym północne terytoria Endorii. Kompletujemy armię, rozwijamy umiejętności głównego bohatera i toczymy turowe starcia w towarzystwie potężnych Walkirii.

This is the Police
Strategiczne 2 sierpnia 2016
Oryginalna gra strategiczna z elementami przygodowymi, opracowana przez niezależne studio Weappy we współpracy z ekipą Team 17 Software. Podczas rozgrywki wcielamy się w odchodzącego na emeryturę szefa policji, który zamiast pilnować prawa i porządku, postanawia wykorzystać swój autorytet oraz posiadane wpływy do zdobycia fortuny. W tym celu nasz bohater wykorzystuje lokalnych przedstawicieli przestępczego półświatka, dbając jednocześnie o to, aby jego poczynania nie wyszły na jaw.

Grey Goo
Strategiczne 23 stycznia 2015
Klasyczna strategia czasu rzeczywistego w realiach science-fiction, nawiązująca do lat 90-tych i złotej ery RTS-ów. Za powstanie gry odpowiada studio Petroglyph Games, założone przez twórców kultowego cyklu Command & Conquer i mające na swoim koncie m.in. strategię Star Wars: Empire at War. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości na jednej z ziemskich kolonii o nazwie Ekosystem Dziewięć.

Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień
Strategiczne 4 listopada 2003
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Liquid Entertainment. Akcja osadzona została w uniwersum znanym z powieści J.R.R. Tolkiena. Gracze mają okazję wziąć udział w widowiskowych bitwach znanych z kart "Władcy Pierścieni", kierując siłami dobra lub sługami Saurona.

Faces of War: Oblicza Wojny
Strategiczne 8 września 2006
Kontynuacja Soldiers: Heroes of World War II – ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego, wydanej w 2004 roku. Za opracowanie omawianego tytułu odpowiedzialne jest studio Best Way, które dostarczyło również pierwszą odsłonę cyklu. Deweloperzy nie zdecydowali się na wprowadzenie drastycznych zmian w schemacie rozgrywki.

Warrior Kings
Strategiczne 4 marca 2002
Warrior Kings to wyprodukowana przez studio Black Cactus strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w fantastycznej krainie Orbis. Gracz wciela się w przywódcę zniszczonego królestwa, a jego zadaniem jest przywrócić mu dawną świetność i pokonać wszystkich wrogów. Rozgrywka umożliwia toczenie widowiskowych bitew z udziałem setek jednostek.

Hearts of Iron 2
Strategiczne 4 stycznia 2005
Kontynuacja udanej gry strategicznej od studia Paradox Interactive, osadzonej w realiach II wojny światowej. Hearts of Iron 2 obejmuje zasięgiem cały świat, a rozgrywka wymaga nadzorowania nie tylko działań militarnych, lecz także wszelkich zależności gospodarczo-ekonomicznych, politycznych i społecznych. Hearts of Iron 2 oferuje nieskrępowaną swobodę w prowadzeniu wydarzeń poprzedzających wybuch II wojny światowej oraz samego konfliktu.

Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.

No Man's Land: Walcz o swoje prawa!
Strategiczne 14 sierpnia 2003
No Man's Land to strategia czasu rzeczywistego, w której niemiecki producent Related Designs dał możliwość wszystkim graczom na przeżycie 300 lat wielkiej kolonizacji kontynentu amerykańskiego (od roku 1600 do 1900).