26. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 26. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Nebuchadnezzar
Strategiczne 17 lutego 2021
Strategia ekonomiczna przywodząca na myśl kultowe tytuły pokroju Faraona czy Zeusa: Pana Olimpu. W grze Nebuchadnezzar przejmujemy kontrolę nad cywilizacją zamieszkującą starożytną Mezopotamię, a naszym zadaniem jest zadbanie o wszystkie aspekty jej funkcjonowania. Filarem tej produkcji jest kampania fabularna obejmująca okres od czasów, gdy nad Eufratem i Tygrysem osiedlali się pierwsi ludzie, aż do podboju Babilonu przez Persję w VI wieku p.n.e.

Incubation: Battle Isle - Faza czwarta
Strategiczne 15 listopada 1997
Incubation: Time is Running Out jest klasyczną strategią turową, wyprodukowaną przez studio Blue Byte Software. Akcja gry osadzona została na planecie Scayra, której mieszkańcy zainfekowani zostali tajemniczym wirusem zamieniającym ludzi w krwiożercze bestie. Gracz dowodzi oddziałem komandosów wysłanym z misją uratowania resztki ocalałych kolonistów.

Sid Meier's Colonization
Strategiczne 23 lutego 1993
Kolejna wielka gra Sid’a Meier’a twórcy takich hitów jak Railroad Tycoon, Pirates czy Civilization. Obejmujemy tu przewodzenie nad grupą osadników przybyłych na nowy ląd w celu osiedlenia się, stworzenia kolonii, a ostatecznie ogłoszenia niepodległości i utworzenia nowego suwerennego państwa.

Act of War: Direct Action
Strategiczne 15 marca 2005
Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.

Homeworld 2
Strategiczne 16 września 2003
Kontynuacja przełomowej gry studia Relic Entertainment z 1999 roku, która przeniosła popularny gatunek strategii czasu rzeczywistego w trzeci wymiar. Akcja Homeworld 2 rozgrywa się 100 lat po wydarzeniach, znanych z jedynki i opisuje desperacką walkę rdzennych mieszkańców planety Hiigary z rasą wojowników Vaygr, która wiele wieków temu doprowadziła do wygnania ich w nieznane rejony kosmosu.

The Settlers (1993)
Strategiczne 22 marca 1993
The Settlers to pierwsza odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych rozgrywanych w czasie rzeczywistym, która przenosi nas do średniowiecznego królestwa, targanego wojną pomiędzy zwaśnionymi baronami.

Age of Wonders
Strategiczne 25 listopada 1999
Strategia turowa rozgrywająca się w świecie fantasy, która czerpie garściami z takich serii jak King’s Bounty oraz Heroes of Might and Magic. W produkcji wcielamy się w przywódcę jednej z dwunastu ras i rozpoczynamy wielką przygodę. Podczas zabawy przemierzamy mapę, walczymy i rozwijamy bohatera oraz podległą mu armię. Tytuł nie zyskał wielkiej sławy, ale zdaniem wielu graczy nie ustępuje wspomnianemu Heroes of Might and Magic.

Etherlords: Władcy Eteru
Strategiczne 20 listopada 2001
Nietypowa turówka, w której połączone zostały elementy strategii, cRPG i karcianki. Rozgrywka dzieli się na dwie zasadnicze części: pierwsza strategiczna, w której poruszamy wojskami po całej mapie, odkrywamy nowe tereny i zarządzamy zamkami, i część druga, tzw. bitewna, gdzie bezpośrednio dowodzimy poczynaniami naszych wojsk i bohaterów w walce.

Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade
Strategiczne 30 września 1999
Pierwszy oficjalny dodatek do turowej strategii fantasy Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła rozszerzenia Armageddon’s Blade opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się po zakończeniu kampanii podstawowej. Główny wątek fabularny koncentruje się na postaci władcy Eofolu – Kreegana, który pragnie stworzyć potężną broń i za jej pomocą pogrążyć świat w chaosie i zniszczeniu. Naprzeciw niemu staje przyszła królowa Erathii – Katarzyna, wraz z mężem i innymi sojusznikami.

Capitalism II
Strategiczne 17 grudnia 2001
Sequel znanej strategii ekonomicznej wydanej 1995 roku. Ponownie pozwala graczom samodzielnie, w domowym zaciszu przeistoczyć się w wielkiego rekina światowej finansjery i zawładnąć międzynarodową gospodarką.

Total War: Arena
Strategiczne 22 lutego 2019
Gra strategiczna, łącząca elementy RTS oraz MOBA. Tytuł stanowi spin-offową odsłonę bestsellerowego cyklu Total War i udostępniany jest w formule free-to-play (za darmo) z opcją mikropłatności za niektóre udogodnienia. Total War: Arena pozwala wziąć udział w widowiskowych bitwach z udziałem maksymalnie 20 graczy podzielonych na dwie rywalizujące ze sobą drużyny. Pod komendą każdego z uczestników znajdują się trzy jednostki, liczące nie więcej niż 500 ludzi.

Homeworld: Deserts of Kharak
Strategiczne 20 stycznia 2016
Kolejna odsłona cyklu kosmicznych strategii czasu rzeczywistego, opracowana przez debiutujące studio Blackbird Interactive, złożone w dużej części z oryginalnych twórców serii. Pod względem fabularnym Homeworld: Desert of Kharak stanowi prequel pierwszego Homeworlda, a akcja gry toczy się na tytułowej planecie, będącej areną permanentnej wojny o zasoby, toczonej przez zamieszkujące ją frakcje.

Forge of Empires
Strategiczne 2 maja 2013
Forge of Empires to przeglądarkowa gra strategiczna, w której głównym celem jest przekształcenie małego miasteczka w rozbudowaną metropolię. Akcja toczy się na przestrzeni kilku epok historycznych. Wznosimy budynki, opracowujemy nowe technologie, zbieramy surowce, zarabiamy pieniądze oraz formujemy i utrzymujemy silną armię zdolną do odparcia ewentualnego ataku i przeprowadzenia ekspansji na okoliczne tereny.

Grand Ages: Rome
Strategiczne 26 lutego 2009
Kontynuacja RTS-a, zatytułowanego Imperium Romanum. Developerzy mają na swoim koncie także inne produkcje, nawiązujące do starożytnego Rzymu - np. Imperium Nemesis of the Roman Empire oraz Glory of the Roman Empire.

Panzer Corps
Strategiczne 11 lipca 2011
Turowa gra strategiczna osadzona w czasie II wojny światowej będąca duchowym spadkobiercą kultowego Panzer General. Wśród dostępnych grywalnych nacji znajdziemy Polskę, Włochy, Francję, Norwegię, Belgię, USA, Związek Radziecki, Wielką Brytanię i Niemcy. Mechanizm rozgrywki stawia na szybkie bitwy, ale jednocześnie oferuje wysoki poziom realizmu i głębi.

Command & Conquer (1995)
Strategiczne 15 października 1995
Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.

Spartan
Strategiczne 18 marca 2004
Rozbudowana strategia turowa, autorstwa zespołu Slitherine Studios (twórcy m.in. Legion czy Chariots of War). Przenosimy się w niej w odległą przeszłość, w czasy kiedy Grecy toczyli zacięty bój z Imperium Perskim.

Submarine Titans
Strategiczne 28 lipca 2000
Submarine Titans jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowaną przez studio Ellipse. Akcja gry osadzona została w przyszłości. W wyniku zderzenia Ziemi z kometą ludzkość musiała schronić się w głębinach morskich. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech dostępnych frakcji - Białe Rekiny, Czarne Ośmiornice lub Silikoni (obcy), starając się przejąć kontrolę nad planetą.

Cultures: Discovery of Vinland
Strategiczne 21 listopada 2000
Strategia czasu rzeczywistego, w której gracze zajmują się rozbudową i rozwojem cywilizacji Wikingów przybyłych na kontynent Amerykański z zadaniem odnalezienia części meteorytu mogącego przywrócić spokój w ich ojczyźnie.

KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.

Anno 1800: Świt Nowego Świata
Strategiczne 8 grudnia 2022
Dwunaste DLC do strategii ekonomicznej pod tytułem Anno 1800. W Anno 1800: New World Rising wprowadzono nowy scenariusz, niedostępną wcześniej warstwę społeczną (artystów) i dodatkowy monument (stadion), a także czekające na odkrycie wyspy.

TerraScape
Strategiczne 17 lipca 2024
Osadzona w średniowiecznym klimacie strategia turowa typu city-builder (budowa miasta), w której wznosimy królestwo swoich marzeń. Gra TerraScape została wzbogacona o mechaniki charakterystyczne dla karcianek.

Hollywood Animal
Strategiczne 10 kwietnia 2025
Strategia ekonomiczna opracowana przez twórców serii This Is the Police. W Hollywood Animal prowadzimy własną wytwórnię filmową i tylko od nas zależy, jakie produkcje tworzymy oraz jak rozwijamy swój biznes – zgodnie z prawem czy uciekając się do nieczystych zagrywek.

Phoenix Point
Strategiczne 3 grudnia 2019
Taktyczna strategia turowa, czerpiąca garściami z serii X-COM i stworzona przez ojca tegoż cyklu, Juliana Gollopa. Akcja Phoenix Point rozgrywa się w roku 2046, kiedy to wymykający się spod kontroli starożytny wirus zamienia wszelkie formy życia na Ziemi w zmutowane potwory.