Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Grand Ages: Rome (PC)

Grand Ages: Rome PC

Imperium Romanum 2

Kontynuacja RTS-a, zatytułowanego Imperium Romanum. Developerzy mają na swoim koncie także inne produkcje, nawiązujące do starożytnego Rzymu - np. Imperium Nemesis of the Roman Empire oraz Glory of the Roman Empire.

Strategiczne | RTS | starożytność

PC Windows
Okładka Grand Ages: Rome (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

26lutego2009

8maja2009

pudełko PL

Grand Ages: Rome jest kolejną częścią historycznej strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, autorstwa bułgarskiego studia Haemimont Games. Twórcy ci maja na swoim koncie także kilka innych tego typu produkcji, stworzyli między innymi nawiązujące do czasów świetności Rzymskiego Imperium Nemesis of the Roman Empire oraz Glory of the Roman Empire.

W grze wcielamy się w rolę patrycjusza, który dopiero co rozpoczyna swoją polityczną karierę. Jednak w miarę upływu czasu zaczynamy zdobywać coraz większe poparcie, aż w końcu uda się nam osiągnąć główny cel, czyli przejąć kontrolę nad całym Rzymem. W dotarciu do władzy pomocnym może okazać się wykonywanie zadań dla znanych z kart historii postaci, takich jak między innymi Juliusz Cezar, Pompejusz, czy Oktawian. Oczywiście i tak, podobnie jak w pierwowzorze, przez większość czasu musimy po prostu dbać o bezpieczeństwo i rozwój kontrolowanego przez nas obszaru. A zagrozić nam mogą nie tylko wrogie armie, lecz również generowane w sposób losowy klęski żywiołowe, na przykład plagi, trzęsienia ziemi i pożary. Ponadto nasze miasto zawsze posiada pewien status (na przykład oblężenie, głód, możliwe zamieszki), który powinniśmy brać pod uwagę przy planowaniu dalszych działań.

W sumie w czasie kampanii przemierzymy dwadzieścia misji rozgrywających się w historycznych lokacjach. Do naszej dyspozycji oddanych zostało około sześćdziesięciu różnych budowli, w tym także Koloseum, Panteon, Circus Maximus i ponad pięćdziesiąt odmiennych jednostek, które możemy formować w większe oddziały. Zresztą w porównaniu z częścią pierwszą system ekonomii i zarządzania armią został o wiele lepiej rozwiązany.

W Grand Ages: Rome swoich sił możemy spróbować nie tylko w kampanii dla jednego gracza, ale też w pojedynczych scenariuszach i trybie multiplayer pozwalającym na współpracę lub rywalizację pomiędzy uczestnikami zabawy. Co ciekawe wszystkie przywileje, które zdobyliśmy podczas fabularyzowanej kampanii mają wpływ nie tylko na kolejne jej misje, ale także pozostałe tryby rozgrywki.

W stosunku do poprzednika znacznie lepiej prezentuje się oprawa graficzna. Jak zwykle Haemimont Games zadbało o to, aby wygląd jednostek i budynków był zgodny z historycznymi realiami.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.06 / 10 na podstawie 222 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.3 / 10 na podstawie 13 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Grand Ages: Rome

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Grand Ages: Rome

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.13 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 1.5 GB HDD, Windows XP/Vista

Grand Ages: Rome - recenzja gry

Recenzja 14 maja 2009, 14:29

Na szczęście budowanie miasta jest dość intuicyjne i przede wszystkim szybkie. Specjalne koliste menu pojawia się po kliknięciu prawego klawisza myszy. Chociaż nie jest ono doskonałe, to jednak pozwala na błyskawiczne rozmieszczanie budowli. Bardzo udane jest natomiast zastosowanie nowego systemu wskazywania potrzeb mieszkańców. Zostały one przedstawione procentowo na górze ekranu. Wybranie danego elementu podświetla wszystkie związane z nim budowle. W czerwonych dzieje się przeważnie źle – ludzie głodują, są niezadowoleni lub chcieliby się pomodlić. Pozwala to szybko zorientować się w sytuacji i planować dalsze posunięcia. Przydaje się też mapa globalna, ale chyba nie do końca wykorzystano jej potencjał (właściwie służy ona wyłącznie do monitorowania sytuacji i ruchów wojsk).