Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm S這wnikStrategicznePC
Ok豉dka Master of Orion: Conquer the Stars (PC)

Master of Orion: Conquer the Stars PC

Czwarta odsłona jednej z najsłynniejszych serii kosmicznych strategii 4X, stanowiąca jej swoisty reboot i powrót do korzeni. Za powstanie gry odpowiada znane z World of Tanks studio Wargaming, które wykupiło prawa do marki od bankrutującej firmy Atari.

Strategiczne | science fiction | ekonomiczne | turowe | 4X | kosmiczne | 2D | multiplayer

PC Windows
Ok豉dka Master of Orion: Conquer the Stars (PC)

producent: NGD Studios

wydawca: Wargaming

wydawca PL: Wargaming

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

25sierpnia2016

25sierpnia2016

pude趾o PL

Master of Orion: Conquer the Stars na PC stanowi nowy start dla ca貫go cyklu. Po przej璚iu praw do marki przez firm Wargaming.net, deweloperzy, wraz z zespo貫m NGD Studios, rozpocz瘭i szeroko zakrojone przygotowania. Tw鏎cy nie tylko ws逝chiwali si w opinie fan闚, lecz tak瞠 zatrudnili konsultant闚, kt鏎zy pracowali nad poprzednimi ods這nami serii. Mowa o takich nazwiskach, jak Tom Hughes, Jeff Johannigman, Alan Emrich, Jeff Dee oraz David Govett. W efekcie, otrzymalimy zupe軟ie now produkcj, mocno inspirowan legendarnym Master of Orion II.

Mechanika

Master of Orion: Conquer the Stars jest klasyczn strategi turow typu 4X wydan na PC. Rozgrywka opiera si zatem na sztandarowych filarach: eksploracji, ekspansji, eksploatacji oraz eksterminacji. Zabaw rozpoczynamy od wyboru jednej z dziesi璚iu dost瘼nych ras. Zr騜nicowano je nie tylko pod k靖em wygl鉅u, lecz tak瞠 specjalizacji. Przyk豉dowo, Psiloni realizuj si w opracowywaniu nowych technologii (na odkrycie czeka ponad sto takowych), a Darlokowie znani s jako doskonali szpiedzy. Interesuj鉍ym elementem jest r闚nie mo磧iwo stworzenia od podstaw w豉snej rasy.

Kampania sk豉da si z pi璚iuset tur, w trakcie kt鏎ych gracze zajmuj si tworzeniem nowych jednostek, konstruowaniem specjalistycznych struktur (ich warianty zamykaj si w liczbie 24), rozwojem prowadzonej przez siebie cywilizacji, utrzymywaniem stosunk闚 dyplomatycznych z innymi nacjami, a tak瞠 prowadzeniem wojen. Zwyci瘰two mo積a osi鉚n寞 na pi耩 sposob闚, takich jak: militarny, dyplomatyczny, finansowy, techniczny oraz punktowy. Ka盥a z metod obwarowana jest jednak warunkami koniecznymi do osi鉚ni璚ia wygranej. Zwyci瘰two finansowe na przyk豉d, mo磧iwe jest w momencie, w kt鏎ym nasza cywilizacja zdob璠zie przewodnictwo w galaktycznej gie責zie. O szybkoci rozwoju decyduje ilo 篡wnoci dost瘼nej dla mieszka鎍闚 poszczeg鏊nych planet, przyrost naturalny, a tak瞠 warunki 篡cia panuj鉍e na konkretnym globie. Planety nastawione na produkcj przemys這w z czasem staj si mocno zanieczyszczone, a chc鉍 unikn寞 ekstremalnego efektu cieplarnianego, gracz zmuszony jest do przestawienia mocy przerobowych na sprz靖anie, b鉅 odda tego typu aktywnoci sztucznej inteligencji. Ka盥y glob mo瞠 mie bowiem przypisany konkretny profil, co pozwala na automatyzacj zachodz鉍ych na nim proces闚. Opracowywanie ulepsze z kolei mo磧iwe jest w kilku kierunkach, takich jak produkcja 篡wnoci, produkcja przemys這wa, nauka lub obrona.

Niezale積ie od wybranej rasy, rozgrywka rozpoczyna si na pojedynczej planecie. W miar rozwoju infrastruktury nap璠zaj鉍ej tworzone przez nas imperium, mo磧iwe staj si podr騜e mi璠zyplanetarne 章cznie oddano do dyspozycji graczy oko這 setk uk豉d闚 s這necznych. Ziemiopodobne globy, doskonale nadaj鉍e si do 篡cia i bogate w minera造, nale蕨 jednak do rzadkoci. Czciej natrafiamy na planety niezale積e, kt鏎ych ludno koncentruje si na w豉snej cie盧e rozwoju. Gracz mo瞠 wykonywa dla nich rozmaite zadania poboczne w zamian otrzymuje bonusy, cho熲y w postaci stanowi鉍ych tutejsz walut kredyt闚.

Jak wspomniano wczeniej, wa積ym elementem rozgrywki jest dyplomacja. Utrzymywanie stosunk闚 z s零iadami odbywa si poprzez handel, a tak瞠 formowanie sojuszy militarnych. Wojna stanowi nieod章czny element mi璠zygwiezdnej polityki, a gracz mo瞠 nie tylko bra udzia w konfliktach toczonych pomi璠zy innymi nacjami, lecz tak瞠 przy這篡 r瘯 do ich wywo造wania. Dodatkowe zagro瞠nie stanowi kosmiczni piraci, graj鉍y na nosie wszystkim cywilizacjom podobnie ma si sprawa z potworami gnie盥蕨cymi si w zakamarkach galaktyki. W przeciwie雟twie do reszty rozgrywki, starcia odbywaj si w czasie rzeczywistym, podczas kt鏎ych nie tylko mamy bezporedni kontrol nad statkami, lecz tak瞠 musimy korzysta z zaawansowanych taktyk. Pomocna okazuje si mo磧iwo samodzielnego projektowania statk闚 zaimplementowany w grze system pozwala na wyb鏎 odpowiedniego wyposa瞠nia oraz definiowanie kierunku, w jakim konkretna jednostka ma prowadzi ostrza.

W kosmosie maj miejsce r闚nie rozmaite zdarzenia losowe, takie jak cho熲y rozprzestrzenianie si niebezpiecznego wirusa, dziesi靖kuj鉍ego populacje kolejnych planet. Gracz otrzymuje informacje o kosmicznych wydarzeniach w formie telewizyjnych wiadomoci te, wzorem poprzednich ods這n serii, zosta造 doprawione szczypt humoru.

Pomimo wyranie widocznych inspiracji Master of Orion II, tytu zosta odarty z kilku skomplikowanych element闚 mechaniki oraz charakterystycznych dla tamtej produkcji element闚, takich jak na przyk豉d bohaterowie, rozwijani poprzez zdobywanie punkt闚 dowiadczenia. Niewykluczone jednak, 瞠 w przysz這ci pojawi si dodatki, kt鏎e wprowadz now zawarto.

Kwestie techniczne

Master of Orion: Conquer the Stars na PC dzia豉 w oparciu o zupe軟ie now, stworzon na potrzeby tej produkcji, technologi. Oprawa graficzna prezentuje wysoki poziom, ciesz鉍 oczy dopracowanymi projektami statk闚, dobrze wykonanymi animacjami oraz zaawansowanymi efektami towarzysz鉍ymi wymianie ognia. Ca這ci dope軟ia przejrzysty interfejs, cie磬a dwi瘯owa nawi頊uj鉍a do muzyki z poprzednich ods這n cyklu, a tak瞠 gwiazdorska obsada. W grze us造szymy g這s Marka Hamilla znanego z roli Luke'a Skywalkera z filmowych Gwiezdnych Wojen, czy cho熲y Nolana Northa. Ponadto, dostosowanie rozgrywki do naszych umiej皻noci umo磧iwia wyb鏎 jednego z kilku poziom闚 trudnoci.

Zobacz pe軟y opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena czytelnik闚: 7,1 / 10 na podstawie 106 g這s闚 czytelnik闚.

Oczekiwania czytelnik闚 przed premier: 8.7 / 10 na podstawie 71 g這s闚 czytelnik闚.

Cena gry w dniu premiery: 129.90

Gry podobne do Master of Orion: Conquer the Stars

Klasyfikacja PEGI Master of Orion: Conquer the Stars

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzgl璠nia poziomu trudnoci ani umiej皻noci niezb璠nych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprz皻owe Master of Orion: Conquer the Stars

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 Ti lub lepsza, 15 GB HDD, Windows Vista(SP2)/7/8
Minimalne: Intel Core 2 Duo 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 8600 GT lub lepsza, 15 GB HDD, Windows Vista(SP2)/7/8

Recenzja gry Master of Orion: Conquer the Stars  zamiast si璕n寞 gwiazd, gra tylko do nich macha
Recenzja gry Master of Orion: Conquer the Stars zamiast si璕n寞 gwiazd, gra tylko do nich macha

Recenzja 29 sierpnia 2016, 15:10

Paradoksalnie rozbudowa okazuje si najnudniejszym elementem nowego Master of Orion. Kiedy na pocz靖ku mamy do dyspozycji tylko kilka kolonii, nie rzuca si to tak w oczy. Problem pojawia si w rodkowym etapie rozgrywki, gdy przybywa nam planet, a wraz z nimi obowi頊k闚. Wprawdzie mo瞠my zdecydowa si na automatyzacj procesu rozbudowy, jednak sztuczna inteligencja pod tym wzgl璠em czasem zawodzi. Lepiej wszystko robi samemu, cho w takim przypadku mamy do czynienia z ogromn iloci mikrozarz鉅zania. Co gorsza, czynnoci, kt鏎e wykonujemy, bardzo cz瘰to si powtarzaj. Pierwsze struktury na nowej planecie wprowadzamy zazwyczaj za pomoc tego samego schematu. Same planety te s stosunkowo ma這 zr騜nicowane. Jasne, r騜ni si od siebie rozmiarem, typem czy urodzajnoci, ale po dw鏂h czy trzech godzinach rozgrywki orientujemy si, 瞠 widzielimy ju wszystkie. Co prawda na niekt鏎ych z nich wyst瘼uj dodatkowe surowce, takie jak z這to, rzadkie minera造 czy artefakty, ale dodaj one bonusy jedynie do trzech podstawowych walut punkt闚 nauki, punkt闚 produkcji oraz kredyt闚.