148. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 148. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Lost Empire
Strategiczne 14 czerwca 2007
Lost Empire jest turową, gwiezdną strategią science-fiction, osadzoną w roku 4620. Programiści z Pollux Gamelabs zdecydowali się na stworzenie nowoczesnego programu, korzystając jednak w dużej mierze z doświadczeń wielu udanych poprzedników (Galactic Civilizations, Master of Orion czy Space Empires).

Circus World
Strategiczne 21 września 2012
Gra strategiczna, w której budujemy cyrk. Zadaniem gracza jest przywrócić świetność temu miejscu i osiągnięcie sukcesu ekonomicznego. Podczas zabawy rozstawiamy namioty, ustalamy ceny i kreujemy program. W sumie możemy wziąć pod uwagę 30 rodzajów grup cyrkowych – klaunów, żonglerów czy treserów dzikich zwierząt. Wiele z tych atrakcji można zobaczyć na własne oczy.

Advanced Tactics: World War II
Strategiczne 25 października 2007
Advanced Tactics: World War II jest turową grą strategiczną, bazującą na sukcesie i popularności People's Tactics, darmowej (freeware) strategii inspirowanej takimi klasykami gatunku, jak Empire czy Panzer General.

Emergency Hospital
Strategiczne 26 listopada 2008
Emergency Room to gra strategiczno-logiczna, w której przejmujemy obowiązki pielęgniarki. Pracujemy kolejno w siedmiu różnych szpitalach, w których musimy nakierowywać pacjentów do odpowiednich gabinetów lekarskich.

Sango 2
Strategiczne 28 kwietnia 2008
Sango 2 to wyprodukowana przez studio Magitech Corporation strategia czasu rzeczywistego na motywach powieści "Romance of the Three Kingdoms". Gracz wciela się w przywódcę jednego z trzech królewskich rodów i podejmuje próbę zjednoczenia kraju pod własnym sztandarem. Rozgrywka łączy elementy strategiczne związane z zarządzaniem państwem i taktyczne dowodzenie na polu walki.

Dreamlords: The Reawakening
Strategiczne 18 czerwca 2008
Dreamlords: The Reawakening jest najnowszym wcieleniem nowatorskiej gry MMORTS, stworzonej na początku 2007 roku przez szwedzką grupę developerską Lockpick Entertainment.

Project MyWorld
Strategiczne prace wstrzymane
Sieciowa produkcja łącząca grę ekonomiczną z elementami społecznościowymi. Autorzy stworzyli wirtualnego modelu całej Ziemi, na który nałożyli plany prawdziwych miast. Gracze mogą kupować i sprzedawać domy, urządzać należące do nich tereny oraz eksplorować lokacje. Rozgrywkę uatrakcyjniają również zręcznościowe mini gierki.

Guardians of Graxia
Strategiczne 20 października 2010
Nietypowe połączenie turowej strategii z karcianką osadzone w świecie fantasy Graxia znanym również z innych produkcji studia Petroglyph. Rozgrywka przypomina gry stołowe i toczy się na planszach podzielonych jest na kwadratowe pola, na które korzystając z kart przywołujemy oddziały, a następnie kierujemy ich poczynaniami w trakcie bitwy.

Zoo Kingdom
Strategiczne 4 marca 2010
Zoo Kingdom to dostępna z poziomu przeglądarki internetowej strategia ekonomiczna autorstwa deweloperów z firmy Blue Fang Games. Zadaniem graczy jest zarządzanie nowoczesnym ogrodem zoologicznym.

AI War: Children Of Neinzul
Strategiczne 27 października 2010
Drugi dodatek do strategii kosmicznej studia Arcen Games, który wprowadza nową frakcję. Neinzul to rasa insektopodobnych istot, rozwijających się w błyskawicznym tempie. W rozszerzeniu podejmujemy walkę z agresywnymi odłamami cywilizacji lub podejmujemy próby zawarcia pokoju z bardziej otwartymi grupami. Oprócz tego, rozszerzenie wprowadza mobilne doki kosmiczne i mnóstwo innych pomniejszych usprawnień.

AI War: Light of the Spire
Strategiczne 27 stycznia 2011
Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.

Shattered Suns
Strategiczne 19 sierpnia 2008
Shattered Suns – najnowsze dzieło zespołu Clear Crown Studios - jest grą strategiczną, zaliczaną do gatunku RTS (strategia czasu rzeczywistego), osadzoną w realiach science-fiction.

The Political Machine 2008
Strategiczne 17 czerwca 2008
The Political Machine 2008 to strategia przygotowana przez studio Stardock, odpowiedzialne m.in. za stworzenie Galactic Civilizations czy poprzedniej gry z cyklu The Political Machine.

Confrontation: Peace Enforcement
Strategiczne 12 grudnia 2008
Strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do konfliktu zbrojnego między Gruzją a Rosją z 2008 roku. Twórcy rozbudowali ten prawdziwy scenariusz i pokusili się o alternatywne zakończenie – decyduje o nim gracz i jego umiejętności przywódcze. Sama rozgrywka i grafika przypominają serię Sudden Strike. Warto zaznaczyć, że w bitwach możemy wykorzystać parę współczesnych „gadżetów”, np. system dalekiego wykrywania.

Left Behind: Tribulation Forces
Strategiczne 15 listopada 2007
Druga część strategii bazującej na serii chrześcijańskich powieści. Gra oferuje 45 misji dla jednego gracza i 39 map przeznaczonych do sieciowych potyczek.

Down in Flames: Eastern Front
Strategiczne 22 września 2006
Down in Flames: Eastern Front jest dodatkiem do oryginalnej, wydanej w 2005 roku, strategii lotniczej pt. Down in Flames. Do głównych atrakcji rozszerzenia z pewnością należy zaliczyć dodanie dwóch zupełnie nowych stron konfliktu (Rosji i Polski) oraz liczne usprawnienia i nowinki w dostępnych wcześniej opcjach.

Dofus-Arena
Strategiczne 30 sierpnia 2006
Sieciowa, turowa strategia, opierająca się na świecie znanej, francuskiej gry MMORPG o nazwie Dofus. Ze względu na zastosowaną koncepcję rozgrywki oraz charakterystyczny klimat, grę można śmiało porównać do znanego z konsoli PlayStation tytułu Final Fantasy Tactics.

Mosby's Confederacy
Strategiczne 19 listopada 2008
Gra strategiczna opowiadająca o amerykańskiej wojnie secesyjnej. Łączy rozgrywkę turową z dynamiczną akcją. Wcielamy się w Johna Singletona Mosby’ego, który wsławił się między innymi swoimi zdolnościami przywódczymi, szczególnie w kwestii dowodzenia grupami partyzanckimi.

America II
Strategiczne prace wstrzymane
Druga odsłona serii gier strategicznych rozgrywających się na Dzikim Zachodzie. W grze wcielamy się w jedną z pięciu grup – Apaczów, Meksykan, Komanczów, Amerykanów lub górników – i stajemy do walki o ziemię oraz wpływy. Każda z frakcji różni się od siebie pod względem posiadanych jednostek. Twórcy przygotowali 30 różnych misji i tryb zabawy wieloosobowej.

No Name War
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego. Akcja osadzona została na ziemi w odległej przyszłości i opowiada o konflikcie toczonym przez trzy nacje, tj. Ktonians, Khloona oraz Qaldars.

Delenda
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez ukraińską firmę Frogwares. Tytuł ten opowiada o wojnach czasów starożytnych, kiedy to na polach bitew zmagali się m.in. dzielni Celtowie, Spartanie i Rzymianie.

Hinterland: Orc Lords
Strategiczne 30 września 2008
Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w grach strategicznych, przygotowywali wcześniej m.in. Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV czy SimCity Societies.

Elements of War (2010)
Strategiczne 22 kwietnia 2010
Strategia czasu rzeczywistego bazująca na rozgrywce typu tower defense, autorstwa Orange Cutain Games. W grze wcielamy się w obrońcę królestwa, którego zadaniem jest rozbudowanie struktur obronnych chroniących przed złowrogimi przeciwnikami. Gra powstała na bazie okrojonego Unreal Engine 3, który zapewnia niezłą oprawę graficzną.

Ironclads: Schleswig War 1864
Strategiczne 26 marca 2010
Morska strategia turowa, w której uczestniczymy w konflikcie z roku 1864, pomiędzy Danią a koalicją Prus i Austro-Węgier. Autorzy postawili na realizm. Silnik bierze pod uwagę takie parametry techniczne statków jak m.in. masa, wyporność czy szybkość. Zastosowano rozbudowany system balistyki i broni.