
Data wydania: 28 kwietnia 2008
Sango 2 to wyprodukowana przez studio Magitech Corporation strategia czasu rzeczywistego na motywach powieści "Romance of the Three Kingdoms". Gracz wciela się w przywódcę jednego z trzech królewskich rodów i podejmuje próbę zjednoczenia kraju pod własnym sztandarem. Rozgrywka łączy elementy strategiczne związane z zarządzaniem państwem i taktyczne dowodzenie na polu walki.
Gracze
Sango 2 to historyczna gra wojenna, oparta na motywach popularnej na całym świecie powieści Romance of the Three Kingdoms, opisującej zmagania trzech wielkich, chińskich dynastii o prym i panowanie nad ówczesnym terytorium Państwa Środka. Producent omawianej pozycji, Magitech Corporation, cechuje się sporym doświadczeniem w tworzeniu charakterystycznych gier strategicznych, nastawionych na wszechstronną prezentację historii starożytnych imperiów (na koncie m. in. Siła i Honor oraz seria Takeda).
Bazując na jednej z najciekawszych epok w historii starożytnych Chin, autorzy dają graczom możliwość wcielenia się w jednego z trzech przywódców wspomnianych wyżej rodzin królewskich – Liu Bei, Cao Cao oraz Yuan Shao. Zwaśnione narody przez wiele lat wzajemnie konkurowały o wpływy, niemal bez przerwy paktując i walcząc ze sobą – tak też jest i w Sango 2. Bierzemy więc udział w jednej z trzech dostępnych kampanii, każda osadzona w innym okresie konfliktu i rozgrywana z odmiennego punktu widzenia. Ostateczny cel zabawy pozostaje jednak niezmienny, a jest nim militarna i gospodarcza dominacja nad chińską krainą, która pozwoli zjednoczyć skłócony naród pod jednym sztandarem. Aby to osiągnąć, musimy przejąć kontrolę nad wszystkimi kluczowymi warowniami starożytnych Chin – co, zważywszy na znaczną ich liczbę (28), nie jest zadaniem prostym i wymaga zarówno przemyślanej, poprawnie zrealizowanej strategii wojennej, jak i mądrych, inteligentnych działań na poziomie dyplomatycznym.
Rozgrywkę podzielono na dwie główne płaszczyzny: strategiczną oraz taktyczną. Pierwsza polega głównie na rozwijaniu posiadanych zamków oraz rozbudowie potencjału militarnego. Konstruując odpowiednie budowle możemy znacznie zwiększyć jakość i liczebność naszych armii. Siły inwazyjne kompletujemy rozważnie wybierając między żołnierzami czterech głównych formacji (pikinierzy, łucznicy, miecznicy oraz kawaleria). Nie należy przy tym zapominać, że na ostateczną efektywność jednostek w bitwie ma wpływ szereg pobocznych czynników, takich jak zaopatrzenie, uzbrojenie czy umiejętności dowódcy. Utrzymanie linii zaopatrzeniowych w nienagannym porządku i zadbanie o dostateczny poziom technologiczny naszych podwładnych także należy do naszych obowiązków na płaszczyźnie strategicznej.
Prędzej czy później nasze jednostki zmierzą się z siłami wroga w bezpośredniej bitwie – jest to dobry moment na wykazanie się znajomością taktyki i sztuki wojennej. Potyczki rozgrywamy bowiem w czasie rzeczywistym, a to daje nam możliwość bezpośredniej ingerencji w losy starcia. Warto mądrze wydawać rozkazy, gdyż wszystkie formacje posiadają swego dowódcę, który po każdym zwycięstwie otrzymuje punkty doświadczenia (w liczbie adekwatnej do efektywności oddziału w danej walce) i stopniowo podnosi swoje umiejętności. Najsilniejsi generałowie mogą korzystać z różnego rodzaju przedmiotów i akcesoriów, pozytywnie wpływających na potencjał bojowy podległego im oddziału. Ciekawostką jest możliwość zdecydowania o porze rozpoczęcia bitwy (brzask, poranek oraz popołudnie), co ma niebagatelny wpływ na warunki pogodowe (np. deszcz, śnieg, mgła), a te z kolei mogą wpływać na skuteczność manewrów taktycznych. Nie zapomniano także o znaczeniu morale, które drastycznie spada w przypadku śmierci dowódcy lub ponoszenia przez nasze armie ciężkich strat.
Otwarta wojna nie jest jedyną możliwością zwiększania wpływów naszego imperium – czasem o wiele więcej korzyści przyniesie nam sojusz z przyjaźnie nastawionym królestwem. Nie brakuje także możliwości subtelnego sabotażu kontrolowanych przez wrogów armii i posiadłości, np. skorumpowanie urzędników, podburzanie ludności, zniszczenie bram zamkowych czy szpiegostwo. Jak więc widzimy, program w dużej mierze opiera się na sprawdzonej recepturze poprzednich gier Magitech, stanowiąc ciekawą alternatywę dla ogranej serii Total War.
Autor opisu gry: Andrzej Mielczarek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Magitech Corporation
Wydawca: AsiaBizBridge Group
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Popularne pliki do pobrania do gry Sango 2.
Wymagania sprzętowe gry Sango 2:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 4 Ti4200 lub lepsza), 3 GB HDD, Windows XP SP2.
Średnie Oceny:
Średnia z 20 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.