Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

149. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 149. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Rising Generals
Rising Generals

Strategiczne prace wstrzymane

Zimnowojenna strategia RTS, zrealizowana w formie mobilnej gry MMO. Akcja toczy się w fikcyjnym świecie, w którym długotrwałe konflikty doprowadziły do rozpadu wielkich mocarstw na malutkie frakcje. Gracze przejmują kontrolę nad niewielką armią żołnierzy, a ich zadaniem jest jej rozwój, ekspansja i podbijanie kolejnych sektorów uniwersum.

Deep Space Settlement
Deep Space Settlement

Strategiczne prace wstrzymane

Rozbudowana kosmiczna strategia kanadyjskiego studia Escape Velocity, łącząca cechy klasycznego gatunku 4X z elementami popularnych RTS-ów. Akcja Deep Space Settlement osadzona została w przyszłości, w której ludzkość gorączkowo poszukuje nowych, nadających się do zagospodarowania planet. Zadaniem graczy jest założenie kolonii w świeżo odkrytym zakątku wszechświata i rozwinięcie jej do rangi prawdziwego galaktycznego imperium.

Lithic
Lithic

Strategiczne prace wstrzymane

Lithic to połączenie strategii i gry cRPG, osadzone w nietypowych realiach fantasy przypominających epokę kamienia łupanego. Wcielamy się w półboską istotę i przejmujemy pośrednią kontrolę nad prymitywnym plemieniem, starając się przekazać jego członkom wiedzę na temat technologii, kultury, magii etc. Mowa tu o debiutanckim dziele niezależnego studia Flintlock Games.

10six
10six

Strategiczne 15 lutego 2000

Massive multiplayer online, w którym jako jeden z wielu tysięcy chętnych dostajemy mały sektor wydobywczy na planecie bogatej w drogocenny surowiec Transium.

Circus Empire
Circus Empire

Strategiczne 24 stycznia 2006

Circus Empire to symulacja cyrku przygotowana przez zespół Silver Wish Games, który wsławił się w świecie stworzeniem całkiem udanej gra akcji Chameleon (w Polsce Kameleon).

Sovereign Symphony
Sovereign Symphony

Strategiczne prace wstrzymane

Sovereign Symphony to pozycja z gatunku RPG z elementami strategicznymi, łącząca w sobie cechy charakterystyczne dla fantasy i science fiction. Tureccy developerzy ze stajni Céidot Studios zadbali o to, aby ich produkcję odznaczała świeżość, unikalność i niepowtarzalność. Z tego też względu przyłożono ogromną uwagę żeby w niniejszym tytule pojawiły się wyłącznie nie występujące wcześniej lokacje, potwory, rasy etc.

Galactic Dream: Rage of War
Galactic Dream: Rage of War

Strategiczne 2 marca 2007

Galactic Dream: Rage of War to utrzymana w starym stylu gra strategiczna czasu rzeczywistego, osadzona w kosmicznych realiach XXV stulecia.

Rise & Ruin
Rise & Ruin

Strategiczne 7 marca 2007

Rise & Ruin to nowoczesna mieszanka strategii i RPG, oparta na systemie karcianym, łącząca w sobie ponadto liczne elementy bijatyk. Przygotowany przez studia Veil Entertainment oraz Spore Productions projekt stworzony został przy czynnym wsparciu kanadyjskiej telewizji oraz organizacji pozarządowych.

Venture Arctic
Venture Arctic

Strategiczne 5 sierpnia 2008

Produkcja, łącząca elementy symulacyjne i ekonomiczne. Zadanie gracza polega na kontrolowaniu ekosystemu, położonego w mroźnym rejonie Arktyki.

Heroes of Malgrimia
Heroes of Malgrimia

Strategiczne 22 listopada 2007

Heroes of Malgrimia to klasyczna, turowa strategia fantasy, słusznie przywodząca na myśl takie tytuły, jak Heroes of Might & Magic czy Age of Wonders.

The Forgotten World
The Forgotten World

Strategiczne prace wstrzymane

Miks gatunków cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego z elementami fantasy, przygotowany przez chorwackie studio developerskie Provox Multiemdia Studio.

Castles & Catapults
Castles & Catapults

Strategiczne 12 marca 2003

„Castles & Catapults” to pierwsza próba zaistnienia na rynku gier strategicznych w wykonaniu niewielkiego amerykańskiego studia developerskiego Magic Lantern Playware. Cała zabawa przebiega w zbliżony sposób do popularnych gier planszowych – na jedną mapę zrzucane są armie dwóch walczących ze sobą nacji. Wygrywa ta strona, która podbije wszystkie okoliczne ziemie.

Carnival Cruise Lines Tycoon 2005: Island Hopping
Carnival Cruise Lines Tycoon 2005: Island Hopping

Strategiczne 21 czerwca 2004

Kolejny przedstawiciel słynnego gatunku tycoon'ów, który powstał w niewielkim studiu developerskim Artex Software, znanym do tej pory z niedokończonego projektu „Iron Dignity”. W „Carnival Cruise Line Tycoon” gracz zarządza ogromnym i niezwykle luksusowym liniowcem, musi nie tylko zadbać o odpowiednie wyposażenie statku, ale i skutecznie wypromować kolejne rejsy, tak aby wypełnić okręt spragnionymi wrażeń turystami.

Conquest 2: The Vyrium Uprising
Conquest 2: The Vyrium Uprising

Strategiczne prace wstrzymane

Conquest 2: The Vyrium Uprising to sequel popularnej, wydanej jeszcze w 2001 roku, strategii czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie Conquest: Frontier Wars. Fabuła opisywanej produkcji została osadzona około 40 lat po wydarzeniach znanych z pierwszej części.

Take Command: 2nd Manassas
Take Command: 2nd Manassas

Strategiczne 18 kwietnia 2006

Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i serwisów branżowych.

Refusion
Refusion

Strategiczne prace wstrzymane

Refusion to produkt czeskiego studia developerskiego, Gumpanela Entertainment, będący w założeniu swoich twórców rewolucyjnym i nowatorskim połączeniem gatunków RTS oraz FPS.

Star Trek: Borg Assimilator
Star Trek: Borg Assimilator

Strategiczne prace wstrzymane

Prowadź zachłannych Borgów do wchłonięcia wszystkich światów w sektorze Alfa, podbijając zamieszkałe planety, asymilując swych przeciwników i odkrywając nowe technologie.

Morphid Brood
Morphid Brood

Strategiczne prace wstrzymane

Morphid Brood to debiutancki projekt brytyjskiego studia Games Faction. Tytuł ten stanowi mieszankę elementów typowych dla RTS-ów oraz zagadek logicznych, inspirowaną do pewnego stopnia legendarną serią Lemmings.

Stars! Supernova Genesis
Stars! Supernova Genesis

Strategiczne prace wstrzymane

Supernova to sequel Stars! - strategicznej gry turowej w kosmosie, przeznaczonej głównie do grania w trybie multiplayer. Jak twierdzą autorzy gry, wzorowali się na takich klasykach jak Master of Orion, Alpha Centauri, Ascendancy czy M.U.L.E.

The Falklands War: 1982
The Falklands War: 1982

Strategiczne 24 czerwca 2005

The Falklands War: 1982 jest pierwszą komputerową grą wojenną, realistycznie przedstawiającą wszystkie aspekty konfliktu Falklandzkiego.

Battles in Italy
Battles in Italy

Strategiczne 25 maja 2005

Battles in Italy to kolejna propozycja dla miłośników strategii turowych, opartych na przełomowych bitwach II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają firmy: Matrix Games oraz Strategic Studies Group. Gra obejmuje trzy główne bitwy z początkowego okresu działań zbrojnych na froncie południowym we Włoszech.

Jutland
Jutland

Strategiczne 12 grudnia 2008

Jutland to morska gra wojenna, osadzona w realiach I Wojny Światowej. Za jakość programu ręczy swoim wizerunkiem zespół developerski Storm Eagle Studios, w skład którego wchodzą m.in. Jim Rose i Norm Koger (The Operational Art of War).

TV Giant
TV Giant

Strategiczne 13 kwietnia 2006

TV Giant to strategia ekonomiczna, będąca kolejną pozycją, traktującą o zakładaniu konkretnej firmy i zdobywaniu monopolu w danej sferze biznesu. Tym razem developerzy postanowili wkroczyć do świata telewizji – użytkownik, zaczynając jako młody przedsiębiorca, dostaje szansę zostania magnatem owej branży.

Seven Years War
Seven Years War

Strategiczne 1 stycznia 1997

Seven Years War to produkt południowokoreańskiej firmy HQ Team z 1997 roku, który jest strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym, pod wieloma względami przypominającą drugą odsłonę cyklu WarCraft, zatytułowaną Tides of Darkness.