Wyszukiwarka gier
No Rest for the Wicked

No Rest for the Wicked

PCPlayStationXbox
wczesny dostęp

Data wydania: 18 kwietnia 2024 Wczesny dostęp

RPG, Fantasy, Hack'and'slash, Widok izometryczny, Kooperacja, RPG akcji, Multiplayer, Singleplayer, Internet

No Rest for the Wicked to brutalne izometryczne RPG akcji z cechami hack'n'slasha od twórców serii Ori. Eksplorujemy krainę fantasy w oprawie jak z obrazu i toczymy zręcznościowe walki z hordami potworów (samotnie lub z maks. trójką towarzyszy w trybie sieciowej kooperacji).

7.5

GRYOnline

7.5

Gracze

7.9

Steam

7.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

No Rest for the Wicked to RPG akcji w klimacie fantasy. Grę opracował zespół Moon Studios, znany z takich produkcji, jak Ori and the Blind Forest oraz Ori and the Will of the Wisps zespołu.

Fabuła

Akcja toczy się na wyspie znanej jako Isola Sacra. Na jej brzegi powraca starożytna zaraza zwana Pomorem. Chaos nią wywołany postanawia wykorzystać do udowodnienia swojej pobożności bezwzględna przedstawicielka kościoła znana jako Madrygała Seline. Jej siły zaczynają walkę o wyspę z lokalnym rządem, a w ten konflikt wplątują się także rebelianci, sprawiając, że cała Isola Sacra pogrąża się w chaosie.

Gracz wciela się w Cerima, jednego ze świętych wojowników powołanych do walki z Pomorem. W starciu z zarazą wplącze się także w lokalne konflikty polityczne.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 18 kwietnia 2024Polskie napisy

PlayStation 5

PlayStation 5 NieznanaPolskie napisy

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S NieznanaPolskie napisy

Producent: Moon Studios

Wydawca: Moon Studios

Ograniczenia wiekowe: 18+

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

No Rest for the Wicked

Dla Diablo i Dark Souls można znaleźć jakiś wspólny mianownik. Twórcy No Rest for the Wicked nie podjęli tej próby pierwsi, ale robią to najzgrabniej. Jeśli podczas trwania wczesnego dostępu poprawią grę, czeka nas znakomite action RPG.

No Rest for the Wicked - recenzja gry we wczesnym dostępie. Czeka nas hit, o ile twórcy faktycznie dopracują grę
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
27 kwietnia 2024
No Rest for the Wicked - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 18 kwietnia 2024

No Rest for the Wicked - poradnik do gry

No Rest for the Wicked poradnik to najlepsze porady na start, do rozwoju postaci, walki. Opisujemy wszystkie mechaniki, znajdźki, mapy, bronie, kreator postaci, poziomy trudności, bossów, wymagania sprzętowe, długość gry, sterowanie.

No Rest for the Wicked - poradnik do gry
Opinie

22 listopada 2024

Wolę liniowe doświadczenia niż otwarte światy i ogrom swobody - o iluzji i ciężarze wolności w grach

Wolność była od bardzo dawna wartością nadrzędną dla wielu twórców gier. Dziś, po latach powtarzania mantry otwartych światów i traktowania ich jako osi designu, twierdzę, że kajdany, z których się długo wyrywaliśmy, nie ciążyły nam aż tak bardzo.

Wolę liniowe doświadczenia niż otwarte światy i ogrom swobody - o iluzji i ciężarze wolności w grach
Wolę liniowe doświadczenia niż otwarte światy i ogrom swobody - o iluzji i ciężarze wolności w grach
Opinie

6 września 2024

25 Najlepszych gier hack'n'slash - Diablo dobra lista!

Wracamy z kolejną listą TOP 25. Tym razem spoglądamy w stronę gatunku hack'n'slash. 2024 przywiał tu trochę świeżego powietrza, więc zaczynajmy!

25 Najlepszych gier hack'n'slash - Diablo dobra lista!
25 Najlepszych gier hack'n'slash - Diablo dobra lista!
Opinie

5 kwietnia 2024

Gry kwietnia 2024 - potężna polska strategia, koreańska Eve i bezkompromisowy rywal Diablo

Kwiecień to jeden z tych spokojniejszych miesięcy, w ramach których można nadrobić growe zaległości lub sięgnąć po jakąś produkcję indie. Nie oznacza to jednak, że nie będzie w co grać! Może i obejdzie się bez głośnych premier, ale czy to źle?

Gry kwietnia 2024 - potężna polska strategia, koreańska Eve i bezkompromisowy rywal Diablo
Gry kwietnia 2024 - potężna polska strategia, koreańska Eve i bezkompromisowy rywal Diablo

Wiadomości

„Gry są za drogie”. Twórca No Rest for the Wicked i Adrian Chmielarz wyjaśniają, dlaczego ekskluzywność nie ma już sensu

„Gry są za drogie”. Twórca No Rest for the Wicked i Adrian Chmielarz wyjaśniają, dlaczego ekskluzywność nie ma już sensu

Kilka znanych osób z branży gier, w tym Adrian Chmielarz, skrytykowało ideę tytułów ekskluzywnych.

gry

Adrian Werner

24 października 2025 10:29

„Gry są za drogie”. Twórca No Rest for the Wicked i Adrian Chmielarz wyjaśniają, dlaczego ekskluzywność nie ma już sensu
Od 8 lat popularny silnik do gier i aplikacji zawierał bardzo niebezpieczną lukę. Zauważono ją dopiero niedawno, Unity radzi zachować wielką ostrożność

Od 8 lat popularny silnik do gier i aplikacji zawierał bardzo niebezpieczną lukę. Zauważono ją dopiero niedawno, Unity radzi zachować wielką ostrożność

Unity ostrzegło przed luką wysokiego ryzyka, która od 2017 roku mogła dotyczyć setek gier i aplikacji.

gry

Kamil Kleszyk

4 października 2025 07:53

Od 8 lat popularny silnik do gier i aplikacji zawierał bardzo niebezpieczną lukę. Zauważono ją dopiero niedawno, Unity radzi zachować wielką ostrożność
Twórcy „wielkiej nadziei RPG” mogą nie mieć sentymentów i przy premierze No Rest for the Wicked kierować się sprzedażą konsol PlayStation 5, Xbox Series i Switch 2

Twórcy „wielkiej nadziei RPG” mogą nie mieć sentymentów i przy premierze No Rest for the Wicked kierować się sprzedażą konsol PlayStation 5, Xbox Series i Switch 2

Dostępna na PC gra No Rest for the Wicked prawdopodobnie najpierw trafi na PlayStation 5 i Nintendo Switch 2, a dopiero później na Xboxy Series X/S. Powodem może być słaba sprzedaż konsol Microsoftu.

gry

Maciej Gaffke

21 lipca 2025 21:40

Twórcy „wielkiej nadziei RPG” mogą nie mieć sentymentów i przy premierze No Rest for the Wicked kierować się sprzedażą konsol PlayStation 5, Xbox Series i Switch 2
„Wielka nadzieja RPG” osłodzi życie graczy, którzy ciągle ginęli w walce, bo spadali z wysokości. Twórcy No Rest for the Wicked odpowiedzieli na prośby społeczności

„Wielka nadzieja RPG” osłodzi życie graczy, którzy ciągle ginęli w walce, bo spadali z wysokości. Twórcy No Rest for the Wicked odpowiedzieli na prośby społeczności

Aktualizacja The Breach: Refined wprowadza wiele nowości do No Rest for the Wicked. Gracze otrzymali oczekiwane zmiany, które sami zasugerowali deweloperom.

gry

Maciej Gaffke

26 czerwca 2025 17:05

„Wielka nadzieja RPG” osłodzi życie graczy, którzy ciągle ginęli w walce, bo spadali z wysokości. Twórcy No Rest for the Wicked odpowiedzieli na prośby społeczności
„Tworzymy absurdalnie dobrą grę”. Deweloperzy wyjaśniają, dlaczego No Rest for the Wicked nie jest kolejnym klonem Diablo, a platformą na lata

„Tworzymy absurdalnie dobrą grę”. Deweloperzy wyjaśniają, dlaczego No Rest for the Wicked nie jest kolejnym klonem Diablo, a platformą na lata

Thomas Mahler odniósł się do zarzutów twierdzących, że No Rest for the Wicked przeżywa kryzys tożsamości. Przyznał, że Moon Studios mierzy bardzo wysoko.

gry

Marcin Bukowski

24 czerwca 2025 08:30

„Tworzymy absurdalnie dobrą grę”. Deweloperzy wyjaśniają, dlaczego No Rest for the Wicked nie jest kolejnym klonem Diablo, a platformą na lata
Wystarczy 10 minut, aby realnie wpłynąć na przyszłość „wielkiej nadziei RPG”. Twórcy No Rest for the Wicked proszą graczy o pomoc

Wystarczy 10 minut, aby realnie wpłynąć na przyszłość „wielkiej nadziei RPG”. Twórcy No Rest for the Wicked proszą graczy o pomoc

Twórcy No Rest for the Wicked chcą poznać opinie graczy na temat gry. Przygotowali specjalną ankietę, której wypełnienie może wpłynąć na przyszłość tytułu.

gry

Marcin Bukowski

23 czerwca 2025 18:39

Wystarczy 10 minut, aby realnie wpłynąć na przyszłość „wielkiej nadziei RPG”. Twórcy No Rest for the Wicked proszą graczy o pomoc
Ważkie wyzwanie twórców „wielkiej nadziei RPG” niejako zostało zrealizowane. No Rest for the Wicked odhacza kolejny sukces po fali krytyki

Ważkie wyzwanie twórców „wielkiej nadziei RPG” niejako zostało zrealizowane. No Rest for the Wicked odhacza kolejny sukces po fali krytyki

Thomas Mahler dopiął wyznaczonego przez siebie celu. Opinie No Rest for the Wicked na Steamie uległy znacznej poprawie od premiery gry we wczesnym dostępie.

gry

Zuzanna Domeradzka

5 czerwca 2025 18:27

Ważkie wyzwanie twórców „wielkiej nadziei RPG” niejako zostało zrealizowane. No Rest for the Wicked odhacza kolejny sukces po fali krytyki
„AAA to teraz 'Made in China', AA to pasja”. Prawdziwe talenty nie chcą już pracować nad grami AAA, twierdzi twórca Ori i No Rest for the Wicked

„AAA to teraz 'Made in China', AA to pasja”. Prawdziwe talenty nie chcą już pracować nad grami AAA, twierdzi twórca Ori i No Rest for the Wicked

Thomas Mahler, czyli szef Moon Studios, uważa, że gry AA są obecnie tymi, które tworzone są z większą pasją niż produkcje AAA.

gry

Adrian Werner

28 maja 2025 11:43

„AAA to teraz 'Made in China', AA to pasja”. Prawdziwe talenty nie chcą już pracować nad grami AAA, twierdzi twórca Ori i No Rest for the Wicked
No Rest for the Wicked powraca na ścieżkę sukcesu na Steam. Twórca „wielkiej nadziei RPG” ma żal do niektórych mediów

No Rest for the Wicked powraca na ścieżkę sukcesu na Steam. Twórca „wielkiej nadziei RPG” ma żal do niektórych mediów

Łatki przyniosły efekt i ostanie oceny No Rest for the Wicked na Steamie stały się „bardzo pozytywne”. Thomas Mahler pochwalił się sukcesem, jednocześnie mocno krytykując branżowe media.

gry

Marcin Bukowski

15 maja 2025 10:40

No Rest for the Wicked powraca na ścieżkę sukcesu na Steam. Twórca „wielkiej nadziei RPG” ma żal do niektórych mediów
No Rest for the Wicked w końcu dostanie masę znaczących zmian. Otrzymaliśmy wgląd w szczegóły Patcha 1 [Aktualizacja: Hotfix 4.]

No Rest for the Wicked w końcu dostanie masę znaczących zmian. Otrzymaliśmy wgląd w szczegóły Patcha 1 [Aktualizacja: Hotfix 4.]

Twórcy No Rest for the Wicked przedstawili nowości zmierzające do gry w Patchu 1. Lista jest dość obszerna i znajdziemy na niej m.in. poziomy światów czy swobodną szybką podróż.

gry

Marcin Bukowski

25 maja 2025 09:22

No Rest for the Wicked w końcu dostanie masę znaczących zmian. Otrzymaliśmy wgląd w szczegóły Patcha 1 [Aktualizacja: Hotfix 4.]
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry No Rest for the Wicked.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry No Rest for the Wicked:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i5-8400 2.8 GHz / AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / 8 GB Radeon RX Vega 56, 35 GB SSD, Windows 10.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i5-11700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce RTX 2060 / Radeon RX 5600 XT, 35 GB SSD, Windows 10/11.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.5

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.5

Ocena Graczy

Średnia z 74 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.9

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 43809 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.3

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 17 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
Hubert Sosnowski
PC

Hubert Sosnowski

Recenzent GRYOnline.pl

2024.04.27

Dla Diablo i Dark Souls można znaleźć jakiś wspólny mianownik. Twórcy No Rest for the Wicked nie podjęli tej próby pierwsi, ale robią to najzgrabniej. Jeśli podczas trwania wczesnego dostępu poprawią grę, czeka nas znakomite action RPG.

7.5
Rafał Sankowski
PC

Rafał Sankowski

GRYOnline.pl Team

2024.04.28

Ocena STEAM

7.9

W większości pozytywne (43 809)

[title]

Główne zalety gry

  • Wizualizacje i projekt artystyczny: Gra jest często chwalona za swoje oszałamiające grafiki, unikalny styl artystyczny oraz immersyjne budowanie świata. Wielu graczy podkreśla, że gra przypomina przechodzenie przez pięknie wykonaną malowidło.
  • Wciągająca fabuła i dubbing: Opowiadanie historii i dubbing są uznawane za wyróżniające się cechy, a wielu graczy docenia głębię i jakość narracji oraz interakcji między postaciami.
  • Mechanika walki: Walka jest opisana jako angażująca i sprawiedliwa, z różnorodnymi możliwościami budowy, które pozwalają graczom eksperymentować z różnymi stylami gry. Gra oferuje mieszankę elementów RPG akcji i Souls-like, co sprawia, że starcia są wymagające, ale satysfakcjonujące.
  • Eksploracja i projekt poziomów: Gracze cieszą się aspektem eksploracji, z wieloma sekretami do odkrycia i dobrze przemyślaną mapą, która zachęca do dokładnego badania.
  • Rzemiosło i zarządzanie zasobami: Pomimo pewnych skarg na grind, wielu graczy docenia głębię rzemiosła i zarządzania zasobami, co zwiększa immersję i doświadczenie gry.
  • Potencjał na przyszłą zawartość: Wiele recenzji wyraża ekscytację na temat przyszłych aktualizacji gry i potencjału na więcej treści, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej status wczesnego dostępu.

Główne wady gry

  • Grind i zarządzanie zasobami: Powszechną skargą jest nadmierny grind wymagany do levelowania i rzemiosła, a gracze uważają, że mini-gry związane z zbieraniem zasobów są nużące i powtarzalne.
  • Poziom trudności: Niektórzy gracze czują, że gra jest zbyt trudna, nawet na najłatwiejszych ustawieniach, co sprawia, że jest mniej dostępna dla szerszej publiczności.
  • Kontrola walki i mechanika: Wiele recenzji wspomina, że walka może czasami wydawać się niezdarna lub nieodpowiadająca, szczególnie w porównaniu do innych RPG akcji. Zauważono również problemy z kątami kamery i kontrolami, szczególnie dla graczy PC.
  • Zawartość endgame: Pojawiają się skargi na brak angażującej zawartości endgame, a niektórzy gracze czują, że obecne oferty są powtarzalne i niesatysfakcjonujące.
  • Błędy i problemy z wydajnością: Będąc w wczesnym dostępie, gra została zgłoszona jako mająca różne błędy, problemy z wydajnością i optymalizacją, szczególnie na niektórych platformach, takich jak Steam Deck.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Więcej różnorodności budowy: Niektórzy gracze pragną większej liczby opcji budowy postaci oraz bardziej rozbudowanego systemu talentów, aby zwiększyć regrywalność.
  • Ulepszone zarządzanie inwentarzem: Pojawiają się prośby o lepsze systemy zarządzania inwentarzem, w tym jaśniejsze kategoryzowanie przedmiotów i zwiększone opcje przechowywania.
  • Udoskonalone samouczki i wskazówki: Gracze wyrazili potrzebę jaśniejszych instrukcji i wskazówek dotyczących mechaniki, rzemiosła i postępu, aby pomóc nowym graczom łatwiej poruszać się po grze.
  • Opcje wieloosobowe: Chociaż niektórzy gracze czekają na funkcje wieloosobowe, inni pragną więcej szczegółów i aktualizacji na temat tego, kiedy te będą wdrożone.
  • Ulepszenia jakości życia: Propozycje obejmują szybsze czasy rzemiosła, bardziej intuicyjne kontrole i lepsze informacje zwrotne podczas walki, aby poprawić ogólne doświadczenie gry.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż "No Rest for the Wicked" otrzymało znaczną pochwałę za swoje wizualizacje, fabułę i angażującą walkę, spotyka się również z krytyką dotyczącą grindu, trudności oraz potrzeby optymalizacji i dodatkowej zawartości, gdy kontynuuje swój rozwój w ramach wczesnego dostępu.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.3

56% rekomendacji (17)

Opecritic
7 / 10

MMORPG.com

Kazuma Hashimoto

MMORPG.com
9 / 10

Movies Games and Tech

Movies Games and Tech

Explosion Network

Dylan Blight

Explosion Network
7,5 / 10

GameSkinny

Gordan Perisic

GameSkinny
4 / 5

eXputer

Daniyal Sultan Malik

eXputer

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-04-28
19:29

WeCreateWorlds Pretorianin

WeCreateWorlds

Nie mogę jeszcze dać łapki w górę nad powyższym postem, ale Link - fajnie że Ci się chciało dodać taką mini recenzje do tej świetnej gry, a pod większością uwag mogę się w pełni podpisać. Faktycznie to co może w tej grze gubić to cięzka orientacja, bo mapa jest 1 płaszczyznowa, a tymczasem gra ma czasem dość rozbudowaną konstrukcję wertykalną, czyli po polsku mówiąc - w pionie.

Komentarz: WeCreateWorlds
2025-05-07
02:20

Porad Junior

Cześć wszystkim.
Waszym zdaniem po najnowszej aktualizacji warto kupić grę czy lepiej czekać na dalsze kroki twórcy?

Komentarz: Porad
2025-05-11
21:54

doopa18 Legionista

😱

wyrzucone pieniadze w blota, gra nie wciaga niczym niewiem jak komus moze to sie podobac.

Komentarz: doopa18
2025-06-20
19:53

Sir klesk Legend

Sir klesk
👍

Nagralem sie juz w tym patchu. Dostepna fabula ukonczona, maksymalny poziom wbity, zaplanowany build skompletowany...

Moja ocena sie nie zmienia. Nadal jestem zauroczony i gra mi sie po prostu miodnie. Natomiast oceniajac stricte update The Breach to:

1. Liczylem na troche wiecej progressu fabuly. Niby dostalismy trzy (calkiem spore) nowe lokacje i wczesniej niedostepna czesc starej krainy, a ja jednak mialem wrazenie, ze historia prawie nie ruszyla sie do przodu. Gdzies czytalem, ze w jakims wywiadzie padlo stwiedzenie, ze to dopiero 30% calosci. Jezeli to prawda to jednoczesnie dobrze i niedobrze. Z jednej strony oznacza to, ze gra jeszcze predko nie otrzyma pelnej wersji. Z drugiej te 30% bardzo pasuje mi do punktu w jakim aktualnie zatrzymuje sie fabula.

2. Co do poziomu trudnosci - tak jak podejrzewalem early game przypomina stylem i poziomem wyzwania soulsy, a end game to juz raczej hack and slash. Udalo mi sie stworzyc dzialajacy build pod kradziez zycia i w end game przestalem praktycznie potrzebowac przedmiotow do leczenia - nie pamietam kiedy zabilo mnie cos innego niz upadek z wysokosci. I to jest tylko przyklad bo z ciekawosci na yt sprawdzilem, ze jest sporo innych over powered buildow. :)

3. End game sprowadza sie aktualnie do dwoch aktywnosci: Crucible Trial w lekko odmienionej formie. Czyli 10 poziomow usianych przeciwnikami i boss na koncu. Pewny sposob na farme legendarnych przedmiotow. W The Breach dodali tu element roguelite pod postacia losowych perkow dla postaci. Mi sie ta zmiana podoba.
Druga aktywnosc jest nowa i odbywa sie w open worldzie. Nie bede spoilerowal fabuly wiec tylko wspomne, ze w pewnym momencie swiat zaczyna sie lekko zmieniac, a w miejscach gdzie cos sie dzieje farmimy specjalne surowce potrzebne do najlepszych upgradeow. Calkiem angazujacy system farmienia ale dosyc szybko traci na znaczeniu.
Jako bonus: w grze jest przedmiot uzywany zarowno do rollowania statystyk na uzbrojeniu ale tez do respecowania postaci. To to cholerstwo farmilem jeszcze dluugo po przejsciu fabuly zeby dokonczyc build.

4. Performance - u mnie lepiej niz na premiere EA z tym, ze ogrywalem to na starozytnym gtx1060. :D Kolejne testy za okolo 2 tyg. bo czekam na nowego PCta i nie omieszkam sprawdzic jak NRFTW dziala na wspolczesnych podzespolach.

Eh, bedzie mi bardzo smutno jezeli ta gra umrze. :D Widze jednak, ze na forach czy youtube jest troche takich swirow, ktorzy tak jak ja wierza w te Wielka Nadzieje RPG wiec nadal trzymam kciuki i wpatruje sie w horyzont. :>

Komentarz: Sir klesk
2025-06-20
19:54

Admin Senator

Admin

No Rest for the Wicked - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl