
Data wydania: 18 kwietnia 2024 Wczesny dostęp
No Rest for the Wicked to brutalne izometryczne RPG akcji z cechami hack'n'slasha od twórców serii Ori. Eksplorujemy krainę fantasy w oprawie jak z obrazu i toczymy zręcznościowe walki z hordami potworów (samotnie lub z maks. trójką towarzyszy w trybie sieciowej kooperacji).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
No Rest for the Wicked to RPG akcji w klimacie fantasy. Grę opracował zespół Moon Studios, znany z takich produkcji, jak Ori and the Blind Forest oraz Ori and the Will of the Wisps zespołu.
Akcja toczy się na wyspie znanej jako Isola Sacra. Na jej brzegi powraca starożytna zaraza zwana Pomorem. Chaos nią wywołany postanawia wykorzystać do udowodnienia swojej pobożności bezwzględna przedstawicielka kościoła znana jako Madrygała Seline. Jej siły zaczynają walkę o wyspę z lokalnym rządem, a w ten konflikt wplątują się także rebelianci, sprawiając, że cała Isola Sacra pogrąża się w chaosie.
Gracz wciela się w Cerima, jednego ze świętych wojowników powołanych do walki z Pomorem. W starciu z zarazą wplącze się także w lokalne konflikty polityczne.
No Rest for the Wicked to RPG akcji, w którym wydarzenia obserwujemy z lotu ptaka. Rozgrywka koncentruje się na walce za pomocą zręcznościowego systemu potyczek oraz rozwijaniu bohatera.
Walka jest dość szybka i wymagająca, a osiąganie sukcesów na polu bitewnym wymaga nie tylko dobrego refleksu, ale również wysokiej precyzji. Do wyboru jest spory arsenał i każdy typ broni oferuje inne rodzaje ataków. Do tego gracz może zaklinać uzbrojenie dzięki runom oraz wykuwać własne pancerze, co w połączeniu z systemem rozwoju pozwala dopasować bohatera do własnego stylu rozgrywki.
Pomiędzy bitwami gracz odpoczywa w mieście Sacrament, gdzie może kupić posiadłość i urządzić ją według własnego gustu. Wolny czas spędzamy także na wędkowaniu i uprawianiu ziemi, co pozwala uzyskać surowce pozwalające na regenerację zdrowia i ulepszania statystyk.
No Rest for the Wicked nie przewiduje możliwości zmiany poziomu trudności – a ten jest relatywnie wysoki. Pod tym względem walka przywodzi nieco na myśl serię Souls.
Zabawę w No Rest for the Wicked rozpoczynamy od stworzenia własnej postaci, decydując o jej wyglądzie. Obejmuje to przede wszystkim głowę bohatera (lub bohaterki), tj. cechy takie jak fryzura, kształt twarzy (nosa, ust, szczęki) czy kolor oczu i włosów.
No Rest for the Wicked pozwala na zabawę samotnie lub w trybie sieciowej kooperacji z innymi graczami.
Moon Studios użyło silnika Unity jako podstawy do stworzenia No Rest for the Wicked, ale wprowadziło w nim szeroko zakrojone modyfikacje (na tyle, że technologia została przezwana „Moonity”). Gra oferuje grafikę 3D, ale zachowuje charakterystyczny „malowany” styl wizualny, znany z poprzednich dzieł studia.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 18 kwietnia 2024Polskie napisy
PlayStation 5 NieznanaPolskie napisy
Xbox Series X/S NieznanaPolskie napisy
Producent: Moon Studios
Wydawca: Moon Studios
Ograniczenia wiekowe: 18+
Recenzja GRYOnline
Dla Diablo i Dark Souls można znaleźć jakiś wspólny mianownik. Twórcy No Rest for the Wicked nie podjęli tej próby pierwsi, ale robią to najzgrabniej. Jeśli podczas trwania wczesnego dostępu poprawią grę, czeka nas znakomite action RPG.
Aktualizacja: 18 kwietnia 2024
No Rest for the Wicked poradnik to najlepsze porady na start, do rozwoju postaci, walki. Opisujemy wszystkie mechaniki, znajdźki, mapy, bronie, kreator postaci, poziomy trudności, bossów, wymagania sprzętowe, długość gry, sterowanie.
22 listopada 2024
Wolność była od bardzo dawna wartością nadrzędną dla wielu twórców gier. Dziś, po latach powtarzania mantry otwartych światów i traktowania ich jako osi designu, twierdzę, że kajdany, z których się długo wyrywaliśmy, nie ciążyły nam aż tak bardzo.
6 września 2024
Wracamy z kolejną listą TOP 25. Tym razem spoglądamy w stronę gatunku hack'n'slash. 2024 przywiał tu trochę świeżego powietrza, więc zaczynajmy!
5 kwietnia 2024
Kwiecień to jeden z tych spokojniejszych miesięcy, w ramach których można nadrobić growe zaległości lub sięgnąć po jakąś produkcję indie. Nie oznacza to jednak, że nie będzie w co grać! Może i obejdzie się bez głośnych premier, ale czy to źle?
Kilka znanych osób z branży gier, w tym Adrian Chmielarz, skrytykowało ideę tytułów ekskluzywnych.
gry
Adrian Werner
24 października 2025 10:29
Unity ostrzegło przed luką wysokiego ryzyka, która od 2017 roku mogła dotyczyć setek gier i aplikacji.
gry
Kamil Kleszyk
4 października 2025 07:53
Dostępna na PC gra No Rest for the Wicked prawdopodobnie najpierw trafi na PlayStation 5 i Nintendo Switch 2, a dopiero później na Xboxy Series X/S. Powodem może być słaba sprzedaż konsol Microsoftu.
gry
Maciej Gaffke
21 lipca 2025 21:40
Aktualizacja The Breach: Refined wprowadza wiele nowości do No Rest for the Wicked. Gracze otrzymali oczekiwane zmiany, które sami zasugerowali deweloperom.
gry
Maciej Gaffke
26 czerwca 2025 17:05
Thomas Mahler odniósł się do zarzutów twierdzących, że No Rest for the Wicked przeżywa kryzys tożsamości. Przyznał, że Moon Studios mierzy bardzo wysoko.
gry
Marcin Bukowski
24 czerwca 2025 08:30
Twórcy No Rest for the Wicked chcą poznać opinie graczy na temat gry. Przygotowali specjalną ankietę, której wypełnienie może wpłynąć na przyszłość tytułu.
gry
Marcin Bukowski
23 czerwca 2025 18:39
Thomas Mahler dopiął wyznaczonego przez siebie celu. Opinie No Rest for the Wicked na Steamie uległy znacznej poprawie od premiery gry we wczesnym dostępie.
gry
Zuzanna Domeradzka
5 czerwca 2025 18:27
Thomas Mahler, czyli szef Moon Studios, uważa, że gry AA są obecnie tymi, które tworzone są z większą pasją niż produkcje AAA.
gry
Adrian Werner
28 maja 2025 11:43
Łatki przyniosły efekt i ostanie oceny No Rest for the Wicked na Steamie stały się „bardzo pozytywne”. Thomas Mahler pochwalił się sukcesem, jednocześnie mocno krytykując branżowe media.
gry
Marcin Bukowski
15 maja 2025 10:40
Twórcy No Rest for the Wicked przedstawili nowości zmierzające do gry w Patchu 1. Lista jest dość obszerna i znajdziemy na niej m.in. poziomy światów czy swobodną szybką podróż.
gry
Marcin Bukowski
25 maja 2025 09:22
Popularne pliki do pobrania do gry No Rest for the Wicked.
trainer No Rest for the Wicked - Trainer v. Early Access Plus 33 (22042024) - 23 kwietnia 2024
trainer No Rest for the Wicked - Trainer v. Early Access Plus 33 (28052024) - 2 czerwca 2024
trainer No Rest for the Wicked - Trainer v1.0-v20250425+ Plus 35 - 3 maja 2025
trainer No Rest for the Wicked - Trainer v.Early Access Plus 33 (6052024) - 8 maja 2024
Wymagania sprzętowe gry No Rest for the Wicked:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i5-8400 2.8 GHz / AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / 8 GB Radeon RX Vega 56, 35 GB SSD, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i5-11700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce RTX 2060 / Radeon RX 5600 XT, 35 GB SSD, Windows 10/11.
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 74 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 43809 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Hubert Sosnowski
Recenzent GRYOnline.pl
2024.04.27
Dla Diablo i Dark Souls można znaleźć jakiś wspólny mianownik. Twórcy No Rest for the Wicked nie podjęli tej próby pierwsi, ale robią to najzgrabniej. Jeśli podczas trwania wczesnego dostępu poprawią grę, czeka nas znakomite action RPG.
Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2024.04.28
Ocena STEAM
W większości pozytywne (43 809)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
56% rekomendacji (17)
MMORPG.com
Kazuma Hashimoto
Movies Games and Tech
Explosion Network
Dylan Blight
GameSkinny
Gordan Perisic
eXputer
Daniyal Sultan Malik
WeCreateWorlds Pretorianin
Nie mogę jeszcze dać łapki w górę nad powyższym postem, ale Link - fajnie że Ci się chciało dodać taką mini recenzje do tej świetnej gry, a pod większością uwag mogę się w pełni podpisać. Faktycznie to co może w tej grze gubić to cięzka orientacja, bo mapa jest 1 płaszczyznowa, a tymczasem gra ma czasem dość rozbudowaną konstrukcję wertykalną, czyli po polsku mówiąc - w pionie.
Porad Junior
Cześć wszystkim.
Waszym zdaniem po najnowszej aktualizacji warto kupić grę czy lepiej czekać na dalsze kroki twórcy?
doopa18 Legionista
wyrzucone pieniadze w blota, gra nie wciaga niczym niewiem jak komus moze to sie podobac.
Sir klesk Legend
Nagralem sie juz w tym patchu. Dostepna fabula ukonczona, maksymalny poziom wbity, zaplanowany build skompletowany...
Moja ocena sie nie zmienia. Nadal jestem zauroczony i gra mi sie po prostu miodnie. Natomiast oceniajac stricte update The Breach to:
1. Liczylem na troche wiecej progressu fabuly. Niby dostalismy trzy (calkiem spore) nowe lokacje i wczesniej niedostepna czesc starej krainy, a ja jednak mialem wrazenie, ze historia prawie nie ruszyla sie do przodu. Gdzies czytalem, ze w jakims wywiadzie padlo stwiedzenie, ze to dopiero 30% calosci. Jezeli to prawda to jednoczesnie dobrze i niedobrze. Z jednej strony oznacza to, ze gra jeszcze predko nie otrzyma pelnej wersji. Z drugiej te 30% bardzo pasuje mi do punktu w jakim aktualnie zatrzymuje sie fabula.
2. Co do poziomu trudnosci - tak jak podejrzewalem early game przypomina stylem i poziomem wyzwania soulsy, a end game to juz raczej hack and slash. Udalo mi sie stworzyc dzialajacy build pod kradziez zycia i w end game przestalem praktycznie potrzebowac przedmiotow do leczenia - nie pamietam kiedy zabilo mnie cos innego niz upadek z wysokosci. I to jest tylko przyklad bo z ciekawosci na yt sprawdzilem, ze jest sporo innych over powered buildow. :)
3. End game sprowadza sie aktualnie do dwoch aktywnosci: Crucible Trial w lekko odmienionej formie. Czyli 10 poziomow usianych przeciwnikami i boss na koncu. Pewny sposob na farme legendarnych przedmiotow. W The Breach dodali tu element roguelite pod postacia losowych perkow dla postaci. Mi sie ta zmiana podoba.
Druga aktywnosc jest nowa i odbywa sie w open worldzie. Nie bede spoilerowal fabuly wiec tylko wspomne, ze w pewnym momencie swiat zaczyna sie lekko zmieniac, a w miejscach gdzie cos sie dzieje farmimy specjalne surowce potrzebne do najlepszych upgradeow. Calkiem angazujacy system farmienia ale dosyc szybko traci na znaczeniu.
Jako bonus: w grze jest przedmiot uzywany zarowno do rollowania statystyk na uzbrojeniu ale tez do respecowania postaci. To to cholerstwo farmilem jeszcze dluugo po przejsciu fabuly zeby dokonczyc build.
4. Performance - u mnie lepiej niz na premiere EA z tym, ze ogrywalem to na starozytnym gtx1060. :D Kolejne testy za okolo 2 tyg. bo czekam na nowego PCta i nie omieszkam sprawdzic jak NRFTW dziala na wspolczesnych podzespolach.
Eh, bedzie mi bardzo smutno jezeli ta gra umrze. :D Widze jednak, ze na forach czy youtube jest troche takich swirow, ktorzy tak jak ja wierza w te Wielka Nadzieje RPG wiec nadal trzymam kciuki i wpatruje sie w horyzont. :>