Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2025, 20:07

autor: Maciej Gaffke

„Wielka nadzieja RPG” osłodzi życie graczy, którzy ciągle ginęli w walce, bo spadali z wysokości. Twórcy No Rest for the Wicked odpowiedzieli na prośby społeczności

Aktualizacja The Breach: Refined przyniesie wiele nowości do No Rest for the Wicked. Gracze mogą spodziewać się oczekiwanych zmian, które sami zasugerowali deweloperom.

Źródło fot. Moon Studios
i

Studio Moon opublikowało dziś blisko 10-minutowy materiał w serwisie YouTube, w którym Thomas Mahler, reżyser No Rest for the Wicked, opowiedział o zmianach zmierzających do tegoż RPG-a w ramach aktualizacji o nazwie The Breach: Refined, którą zapowiedziano przed kilkoma dniami.

Zmiany, jakie do NRftW wprowadzi patch The Breach: Refined

Gracze mogą liczyć na bardzo wiele poprawek, o które wcześniej prosili deweloperów. Wprowadzona zostanie choćby ochrona przed upadkiem z wysokości w trakcie pojedynku czy lepsze nagrody za dotarcie do trudno dostępnych miejsc. Wszystkie zapowiedziane nowości znajdziecie poniżej.

  1. Dostaniemy wybór trzech poziomów trudności: ścieżka rozdartego (łatwy), ścieżka wybranego (standardowy) oraz ścieżka milczącego (trudny). Będziemy mogli przełączać się pomiędzy nimi w dowolnym momencie gry.
  2. Zmieni się umiejscowienie run. Obecnie są one nakładane na broń. Po aktualizacji cztery runy nałożymy bezpośrednio na postać, co ułatwi korzystanie z nich.
  3. Szybka podróż będzie możliwa poprzez tzw. „szepty starszych”, a nie tylko z szeptu znajdującego się w danym mieście do tego, który odwiedziliśmy jako ostatni. Twórcy wprowadzą też specjalne dary, po których złożeniu w „zwykłym” szepcie odblokujemy możliwość szybkiej podróży.
  4. Będzie można zniszczyć lub wydobyć klejnot umieszczony w danym przedmiocie. W tym drugim przypadku efekt ma być zależny od rodzaju itemu – ekwipunek zwykły i mistrzowski zachowamy, co ma nam pozwolić na liczne eksperymenty, zwłaszcza na początku zabawy, ale utracimy przedmioty magiczne, plagi i unikalne.
  5. Gracze zyskają ochronę przed upadkiem z wysokości. W trakcie walki postać automatycznie zatrzyma się przy krawędzi, a poza nią obrażenia po zeskoku z większej wysokości zostaną zmniejszone.
  6. Poprawie ulegnie walka dystansowa. Po pierwsze, zmieni się balans łuków i podstawowych zaklęć. Po drugie, obrażenia zadawane przez te pierwsze mają zależeć od siły, z jaką wystrzelimy strzałę, a te drugie nie będą zużywały skupienia (many), tylko wytrzymałość (staminę), dzięki czemu korzystanie z nich stanie się dużo przyjemniejsze i znacznie bardziej efektywne. Oprócz tego w trakcie starć z wieloma przeciwnikami zmienimy cel podczas ataku, co ma pozwolić na skuteczniejsze wyprowadzanie ciosów.
  7. Ci, którzy zaglądają do trudno dostępnych miejsc, będą mogli liczyć na lepsze nagrody.
  8. Twórcy dodadzą nowe samouczki, poprawią początkowe questy oraz udostępnią więcej kontekstowych informacji w trakcie rozgrywki.
  9. Pozyskiwanie surowców zwiększy skupienie i doświadczenie. Pojawi się też nowość – naciskając przycisk interakcji w trakcie korzystania z danego narzędzia, otrzymamy mały bonus do many i expa.
  10. Przed naszymi skrzyniami w magazynie pojawią się specjalne dywany z oznaczeniami, abyśmy lepiej orientowali się, gdzie są surowce, bronie czy składniki.

Omawiana aktualizacja zadebiutuje jutro o godz. 17:00. Warto dodać, że obecnie na Steamie trwa promocja na No Rest for the Wicked. Do 26 czerwca za grę zapłacimy 111,30 zł (standardowa cena to 159 zł).

  1. No Rest for the Wicked – recenzja gry we wczesnym dostępie. Czeka nas hit, o ile twórcy faktycznie dopracują grę

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej