50. Ekonomiczne - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 50. Gry o tematyce Ekonomiczne ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Monopoly
Towarzyskie 20 października 2008
Monopoly to wirtualna adaptacja najpopularniejszej gry planszowej świata. Staramy się osiągnąć tytułowy monopol poprzez udane inwestycje.

The Guild 2: Venice
Strategiczne 10 października 2008
Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli.

Pop Cutie! Street Fashion Simulation
Symulacje 30 września 2008
Prosta gra strategiczna, w której zajmujemy się prowadzeniem własnego butiku. Projektujemy ubrania, zatrudniamy personel, a także dbamy o odpowiednią reklamę. W wolnych chwilach przystępujemy do konkursów projektantów mody.

SimCity Creator
Strategiczne 28 września 2008
Sim City Creator jest kolejną częścią niezwykle popularnej serii strategii ekonomicznych, w której gracz otrzymuje możliwość wcielenia się w budowniczego i zarazem burmistrza wykreowanej przez siebie metropolii.

Symulacja Farmy
Strategiczne 18 września 2008
Zajmujemy się zarządzaniem własną farmą, uprawiając pola, pielęgnując grządki czy dbając o zwierzęta hodowlane. W miarę rozwoju zabawy stawiamy nowe budynki gospodarcze i zatrudniamy dodatkową siłę roboczą.

City Life DS
Strategiczne 4 września 2008
Kieszonkowa wersja znanej strategii ekonomicznej. Zajmujemy się tworzeniem własnej metropolii. Gra największy nacisk kładzie na ukazanie rozwoju miasta, spychając na dalszy plan problem zarządzania budżetem.

Prison Tycoon 4: SuperMax
Strategiczne 29 sierpnia 2008
Czwarta część popularnej serii strategii ekonomicznych. Zarządzamy kompleksem więziennym, wchodząc w interakcje z więźniami i dbając o to żeby nie zdołali zbiec. Nowością jest opcja tworzenia więzień o zaostrzonym rygorze.

The Settlers: Narodziny kultur
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.

Children of the Nile: Alexandria
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Alexandria to rozwinięcie strategii ekonomicznej Immortal Cities: Children of the Nile, przenoszącej nas do starożytnego Egiptu i skupiającej się na rozbudowie miast. Ten dodatek wymaga podstawowej wersji i dostępny jest w kilku sieciowych systemach dystrybucji (Steam, Impulse). Odpowiada za niego firma Tilted Mill Entertainment, składająca się w dużej mierze z ludzi specjalizujących się w tym gatunku i tematyce.

The Sims 2: Osiedlowe życie
Symulacje 26 sierpnia 2008
Ósme i ostatnie duże rozszerzenie do The Sims 2, humorystycznego symulatora życia od firmy Electronic Arts. The Sims 2: Osiedlowe życie pozwala wirtualnym postaciom wprowadzić się do luksusowego apartamentu w wieżowcu lub przytulnego mieszkania w bloku. Nowy format mieszkaniowy przekłada się na częstsze interakcje z sąsiadami, których można odwiedzać i zapraszać do siebie.

The Sims 2: Apartment Pets
Symulacje 26 sierpnia 2008
The Sims 2: Apartment Pets to kolejna odsłona jednej z najlepiej sprzedających się gier w historii branży elektronicznej rozrywki. Produkcja koncernu Electronic Arts adresowana jest do fanów popularnej sagi, a opisywane tu wcielenie symulatora ludzkiego życia rozwija pomysły, które autorzy zapoczątkowali już w roku 2006, tworząc przenośne The Sims 2: Pets.

Euro Truck Simulator
Symulacje 20 sierpnia 2008
Zręcznościowy symulator potężnych samochodów ciężarowych, opracowany przez doświadczone czeskie studio SCS Software. W przeciwieństwie do poprzednich produkcji firmy (serie Hard Truck i 18 Wheels of Steel) tytuł koncentruje się na europejskich modelach ciężarówek, które zostały szczegółowo odwzorowane w grze. Zabawa sprowadza się do przemierzania Europy i dostarczania we wskazane miejsca rozmaitych typów ładunków.

Imperium Romanum: Emperor Expansion
Strategiczne 14 sierpnia 2008
Emperor Expansion to kolejne, trzecie już rozszerzenie strategii ekonomicznej czasu rzeczywistego, Imperium Romanum. W skład dodatku wchodzą wydane wcześniej The Conquest of Britannia oraz Wilds of Germania, a także zupełnie nowe misje, testujące nasze umiejętności oraz zdolności taktyczne i strategiczne.

Dwarf Fortress Classic
RPG 6 sierpnia 2008
Nietypowa gra RPG, zainspirowana klasycznymi grami tekstowymi, a zwłaszcza produkcjami z gatunku roguelike. Akcja Dwarf Fortess Classic osadzona została w losowo generowanym świecie fantasy, w którym kierujemy poczynaniami grupki krasnoludów, marzących o bogactwie i sławie.

Venture Arctic
Strategiczne 5 sierpnia 2008
Produkcja, łącząca elementy symulacyjne i ekonomiczne. Zadanie gracza polega na kontrolowaniu ekosystemu, położonego w mroźnym rejonie Arktyki.

Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009
Strategiczne 22 lipca 2008
Rozbudowany symulator polityczny, w którym podejmujemy szereg skomplikowanych decyzji. Zabawa została podzielona na trzy tryby rozgrywki. W pierwszym z nich musimy pozostać u władzy jak najdłużej. Drugi, czyli scenariusze, przedstawia konkretne sytuacje. Wargame, ostatni tryb, jest przeznaczony do meczów wieloosobowych i stanowi strategię czasu rzeczywistego.

The Sims 2: IKEA urządza dom
Symulacje 24 czerwca 2008
Ósmy pakiet dodatkowych akcesoriów do bestsellerowej gry The Sims 2 od firmy Electronic Arts. Zadaniem gracza jest stworzenie wirtualnych postaci, a następnie zajmowanie się nimi: organizowanie im czasu, zaspokajanie potrzeb i urządzanie mieszkań. The Sims 2: IKEA urządza dom - akcesoria to drugi zestaw, który wprowadza do świata Simów przedmioty opatrzone autentyczną marką (w poprzednim otrzymywaliśmy ubrania z H&M).

Cake Mania 2: Jill's Next Adventure!
Strategiczne 24 czerwca 2008
Kontynuacja popularnej strategii. Poznajemy dalsze losy Jill Evans, rozwijając prowadzoną przez nią cukiernię oraz wykonując zlecane przez gre zadania.

SimCity Społeczności: Na wakacjach
Strategiczne 24 czerwca 2008
Destinations jest pierwszym dodatkiem do SimCity Societies, ekonomicznej strategii, w której wcielamy się w rolę burmistrza zarządzającego wszystkimi aspektami nowopowstałej metropolii.

Imperium Romanum: Wilds of Germania
Strategiczne 18 czerwca 2008
Wilds of Germania jest drugim już rozszerzeniem strategii czasu rzeczywistego, Imperium Romanum, autorstwa bułgarskiego studia Haemimont Games. Omawiany tu tytuł nie jest jednak jedyną produkcją tych twórców poruszającą tematykę Imperium Rzymskiego - w 2006 roku wydana została Glory of the Roman Empire.

The Political Machine 2008
Strategiczne 17 czerwca 2008
The Political Machine 2008 to strategia przygotowana przez studio Stardock, odpowiedzialne m.in. za stworzenie Galactic Civilizations czy poprzedniej gry z cyklu The Political Machine.

Supreme Ruler 2020
Strategiczne 17 czerwca 2008
Supreme Ruler 2020 jest kolejną częścią rozbudowanej gry strategicznej opracowanej przez Battlegoat Studios. Podobnie jak poprzedniczka, produkcja pozwala nam przenieść się w niedaleką przyszłość do pogrążonego w chaosie świata.

Sid Meier's Civilization Revolution
Strategiczne 13 czerwca 2008
Konsolowa odsłona jednej z najpopularniejszych pecetowych serii gier strategicznych, zapoczątkowanej we wczesnych latach 90-tych przez firmę MicroProse, a kontynuowanej przez nowe studio Sida Meiera – Firaxis Games. Podobnie jak w dotychczasowe odsłony cyklu, Sid Meier's Civilization Revolution jest turową strategią, w której kierujemy rozwojem wybranej cywilizacji na przestrzeni całych tysiącleci. Do każdej z szesnastu grywalnych nacji przyporządkowano słynnego przywódcę (np.

Imperium Romanum: The Conquest of Britannia
Strategiczne 30 maja 2008
Imperium Romanum the Conquest of Britannia to pierwszy dodatek do strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, stworzonej na początku 2008 r. przez studio Haemimont Games. Opisywany produkt pozwala posiadaczom podstawowej wersji gry przenieść się z powrotem do pierwszego wieku naszej ery, kiedy to cesarz Hadrian wraz ze swymi legionami wybrał się na podbój odległej Brytanii.