Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009 (PC)

Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009 PC

Rozbudowany symulator polityczny, w którym podejmujemy szereg skomplikowanych decyzji. Zabawa została podzielona na trzy tryby rozgrywki. W pierwszym z nich musimy pozostać u władzy jak najdłużej. Drugi, czyli scenariusze, przedstawia konkretne sytuacje.

Strategiczne | ekonomiczne | multiplayer | polityczne

PC Windows
Okładka Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009 (PC)

producent: Eversim

wydawca: Mindscape

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

22lipca2008

Geo-Political Simulator to jak sama nazwa wskazuje symulacja światowej sytuacji geopolitycznej, jaką znamy obecnie. Szereg różnorodnych opcji oraz dość rozbudowana rozgrywka zmusza nas m.in. do rozstrzygania problemów energii czy bezpieczeństwa publicznego, skupiając się zarówno na stronie ekonomicznej konfliktów państwowych, jak również militarnym do nich podejściu. Nie zaszkodzi także nieco dyplomacji, inteligencji i politycznego sprytu - wszystko po to, aby zostać najpotężniejszym przywódcą politycznym 21 wieku.

Gracz wciela się postać osoby mającej największy wpływ na politykę wybranego państwa (odpowiednio prezydenta, króla, premiera itp.) i następnie staje w obliczu jego codziennych problemów, m.in. polityki wewnętrznej i zagranicznej, ekonomii, spraw socjalnych, ekologii czy dotacji na kulturę. Do wyboru oddane zostały 3 tryby rozgrywki:

  • Free mode - naszym zadaniem jest jak najdłuższe pozostanie przy władzy i jednoczesne próby rozszerzenia swoich wpływów na inne państwa.
  • Scenariusze/misje - pojedyncze, zróżnicowane problemy (przygotowania do wyborów, klęski żywiołowe, akcje militarne).
  • Wargame - tryb przeznaczony głównie dla rozgrywek multiplayer, w którym maksymalnie 16 graczy postara się zmiażdżyć swoich oponentów (militarne rozgrywki w czasie rzeczywistym).

Rozgrywka pod względem merytorycznym została przygotowana bardzo starannie. Głównym punktem jest trójwymiarowa makieta naszej planety, na której możemy przeglądać swoje postępy - oprócz znanych nam państw, twórcy podzielili glob na ponad 1200 regionów, w których znajdziemy 1500 miast, 1000 baz wojskowych, 300 elektrowni atomowych, szybów naftowych czy platform wiertniczych, a nawet ponad 100 miejsc uznanych za historyczne czy związane z szeroko pojętą kulturą. W dowolnym momencie możemy przełączyć się na widok "pogodowy", aby uzyskać podgląd aktualnych warunków atmosferycznych panujących w danym rejonie Ziemi, czy też znaleźć regiony ogarnięte pożarem lub zaatakowane przez cyklon (plus trzęsienia ziemi, efekty globalnego ocieplenia klimatu, powodzie, wybuchy wulkanów i wiele innych).

Wybierając dokładniejsze dane na temat jednego z 230 dostępnych w grze krajów, znajdziemy informacje ekonomiczne, demograficzne, socjalne, wojskowe itp. Przygotowana baza jest naprawdę ogromna i oprócz zwykłej rozrywki może stanowić doskonałe źródło informacji. W grze znalazły się m.in. dane na temat ponad 300 osobowości politycznych każdego kraju (oprócz takich jak wiek, wyznanie, popularność, charyzma, możemy dowiedzieć się więcej o członkach rodziny danej osoby, a także jej znajomych), a także o organizacjach światowych (NATO, OPEC, ONZ) i różnego rodzaju fundacjach. Dostępna jest również bogata baza wydarzeń historycznych (szczytów ekonomicznych, wyborów w danych państwach, a nawet zmagań olimpijskich).

Bogaci w tę wiedzę możemy przystąpić do podboju świata. Naszym pierwszym zadaniem jest sformowanie rządu i wybór ministrów. Następnie zostajemy wciągnięci w machinę rządową - spotykamy się ze znaczącymi osobistościami, pojawiamy się na ważniejszych imprezach, reorganizujemy swój kalendarz spotkań z przedstawicielami innych państw, dymisjonujemy i powołujemy nowych członków rządu. Do naszych zadań należą również tak prozaiczne rzeczy jak wizytacja szpitala, przemówienia na wiecu, spotkanie z wyborcami czy rodzinne obiady. Na naszych barkach spoczywają także decyzje odnośnie zmiany stawek podatkowych, wprowadzanie nowych podatków, walka z bezrobociem, dyskusje na temat emerytur oraz podniesienie płacy minimalnej. Wszystko to po to, aby pozostać przy władzy, w zależności od poczynań, jako lubiany przywódca bądź bezlitosny dyktator.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-16  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 6,8 / 10 na podstawie 43 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 10 / 10 na podstawie 1 głosów czytelników.

Gry podobne do Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009

Klasyfikacja PEGI Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania sprzętowe Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB, Windows XP/Vista

Pokieruj światem w Geo-Political Simulator
Pokieruj światem w Geo-Political Simulator

wiadomość18 października 2008

Geo-Political Simulator to jak sama nazwa wskazuje symulacja światowej polityki, jaką znamy obecnie. Dość rozbudowana symulacja, trzeba przyznać, zmuszająca nas do rozstrzygania problemów energii czy bezpieczeństwa publicznego, skupiająca się zarówno na stronie ekonomicznej konfliktów państwowych, jak również militarnym do nich podejściu.