Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
War Thunder
War Thunder
War Thunder Game Box

Najciekawsze materiały do: War Thunder

Graliśmy w morskiego War Thundera – małe statki, wielkie emocje
Graliśmy w morskiego War Thundera – małe statki, wielkie emocje

gramy dalej18 sierpnia 2016

Światowa premiera 29 listopada 2013. Wielkimi krokami nadchodzi chwila, w której War Thunder stanie się pełnowymiarowym symulatorem pola bitwy. Po samolotach i czołgach, studio Gaijin rozpoczęło bowiem dodawanie do gry statków. Na Gamescomie 2016 chwyciliśmy za stery!

War Thunder - War Thunder x Kantai Collection Sound Mod Project! v.1.1
War Thunder - War Thunder x Kantai Collection Sound Mod Project! v.1.1

modrozmiar pliku: 40,3 MB

War Thunder x Kantai Collection Sound Mod Project! to modyfikacja do War Thunder, której autorem jest kololz.

War Thunder - poradnik dla początkujących
War Thunder - poradnik dla początkujących

poradnik do gry4 sierpnia 2014

Poradnik do gry War Thunder opisuje między innymi proces rejestracji, rodzaje dostępnych w grze manewrów, a także sam proces latania bombowcem oraz myśliwcem. W poradniku opisano również interfejs gry oraz systemem mikropłatności.

Recenzja War Thunder – piękna gra w cieniu grindu
Recenzja War Thunder – piękna gra w cieniu grindu

recenzja gry12 stycznia 2017

Światowa premiera 29 listopada 2013. Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji... i premiery War Thundera! Skoro do niej doszło, czas na recenzję jednej z najładniejszych gier free-to-play na rynku. Gdyby tylko grind tak nie męczył...

War Thunder Twitch Drops wróciło, gracze czają się na darmowe nagrody
War Thunder Twitch Drops wróciło, gracze czają się na darmowe nagrody

wiadomość27 listopada 2020

Za kilka godzin wystartuje kolejna edycja Twitch Drops w grze War Thunder. W jej ramach osoby oglądające streamy z gry będą miały szansę uzyskać unikalne nagrody.

War Thunder z lepszą grafiką po ogromnej aktualizacji New Power
War Thunder z lepszą grafiką po ogromnej aktualizacji New Power

wiadomość18 listopada 2020

Studio Gaijin Entertainment udostępniło aktualizację New Power do War Thunder. W znaczącym stopniu poprawia grafikę, dodaje kilkadziesiąt nowych pojazdów i setki usprawnień w rozgrywce.

PUBG i War Thunder trafią na PS5 i Xbox Series X
PUBG i War Thunder trafią na PS5 i Xbox Series X

wiadomość26 października 2020

Popularny battle royale PUBG (Playerunknown’s Battlegrounds) i sieciowa gra War Thunder doczekają się wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X. Kiedy można spodziewać się premiery?

Darmowe gry na Steamie – niezłe gry free-to-play na platformie Valve
Darmowe gry na Steamie – niezłe gry free-to-play na platformie Valve

artykuł18 lipca 2020

Każdy zna ten problem: zagrałoby się w coś nowego, ale w portfelu pustki. Dodatkowo wiele gier free-to-play wymaga instalowania specjalnym programów – postanowiliśmy więc stworzyć listę niezłych darmowych produkcji dostępnych na Steamie.

PC
PS4
XONE
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
31.05.2019 11:34
odpowiedz
mukulele
8
Legionista

WarThunder w tym momencie to chyba najlepsza gra w klimatach wojen światowych pod względem rozmachu, odwzorowania pojazdów i ogólnie odwzorowania hipotetycznych bitew.
Polecam rozgrywki realistyczne niestandardowe gdzie mamy 50-60 graczy. Coś niesamowitego. Wszędzie dookoła latają obok nas kule, torpedy gdy miną cel i docierają na brzeg lądu, zderzając się z nim powodują efektowny wybuch. Samoloty zrzucają bomby na statki gdy bomba minie cel i uderza w wodę powoduje rozbryzg wody (realistyczny) i to wszystko w rozgrywce online. Mało tego każdy element który wpadnie do wody powoduje większy lub mniejszy rozbryzg wody.

Wygląda do świetnie i działa o dziwo bardzo płynnie.

Miejscami są różne błędy tylko. Przykładowo statek "respi"się na lądzie zamiast wodzie. Ale pewnie zostanie to dopracowane i nie będzie już takich "akcji".

Brakuje mi jeszcze systemu destrukcji (coś na wzór z destrukcji z gry Battlefield V) budynków itp elementów. Oczywiście gdy czołg np. najedzie na pojazd zostanie on zmiażdżony i nastąpi wybuch, znaki drogowe słupy itp, mniejsze elementy również odpowiednio reagują na pojazdy. Tak samo powierzchnia wody (świetnie odwzorowana fizyka). Ale gdy już mamy większy obiekt typu budynek itp. to sprawa jest inna. Ale pewnie to trzeba przygotowywać już na każdej mapie. Obiecywane było to jakiś czas temu i do tej pory nie widzę. Kolejna rzecz wystrzał z czołgu w powierzchnię (ziemię, trawę czy beton) powinien zostawić w tej nawierzchni wyrwę.

Także efekty dymu, ognia i wybuchów (choć są na dobrym poziomie) mogły by zostać jeszcze bardziej dopracowane aby wyglądały bardziej realistycznie. Dodać by mogli tutaj efekt rozniecania dymu przez śmigła pojazdów i poruszające się obiekty (rakiety itd.). Dodało by to bardzo wiele do gry (choć na pewno zwiększyły by się wymagania sprzętowe). Gdy te rzeczy dopracuję i dodadzą to gra wiele zyska i będzie już praktycznie kompletna.

Twórcy chyba w tej chwili rozwinęli bardziej statki oraz czołgi które wyglądają po prostu genialnie. Ich szczegółowość zachwyca. Chociaż jest jeszcze trochę braków. Np. widzimy strzelców itp. na statku ale nie możemy ich już zestrzelić. Jestem ciekaw czy twórcy pójdą w stronę jeszcze lepszego odwzorowywania realiów i dodadzą możliwość zestrzelania każdego ze strzelców w pojazdach. Oby tak było.

Mówienie że World of Tanks jest i lepszy od WT powoduje tylko śmiech na sali. WoT mimo że poprawił wiele rzeczy od czasów pierwszej wersji nigdy nie doścignie WT. W WT widać że czołg to potężna maszyna a w WoT pojazdy wyglądają jak zabawki z czasów "resoraków".

WT sukcesywnie wypuszcza aktualizacje i poprawki. Przez kilka lat gra ta się niesamowicie poprawiła i rozwinęła. Bo przecież trzeba pamiętać że jeszcze nie tak dawno mieliśmy tylko samoloty i kilka map do wyboru.

Jeszcze jedna rzecz. Zauważyłem (na najwyższych możliwych ustawieniach oraz DirectX) że mamy taki mały zaimplementowany silnik ray-tracingu. Nawet światła kul odbijają się od powierzchni wody i w małym stopniu również od innych elementów. Co więcej widać te efekty na karcie która nie powinna wspierać niby takich efektów. Także to pokazuje że nawet karty starszej generacji potrafią w mniejszym stopniu generować. I choć nie jest to ray-tracing z prawdziwego zdarzenia to nie wierzcie w bajki. Bo zanim ray-tracing w pełni jakości wejdzie na dobre do gier i będzie umożliwiać płynną rozgrywkę gdy na ekranie będzie mnóstwo rzeczy do wygenerowania to muszą minąć jeszcze premiery nowych 2 generacji kart graficznych.

post wyedytowany przez mukulele 2019-05-31 11:40:31
10.06.2019 02:56
1
odpowiedz
zanonimizowany1291232
5
Konsul

Gram od pięciu miesięcy i jak na razie WT mogę podsumować w ten sposób.
- samoloty do piątej Ery są cudowne, później jest tylko gorzej
- balans na samolotach jest bardzo dobrze zachowany
- V i VI era są niegrywalne, VII prawdopodobnie też, nie wiem bo nie dotrwałem
- niemieckie czołgi są zdecydowanie zbyt słabe
- angielskie czołgi są całkowicie skopane, opcja dla masochistów
- rosyjskie czołgi z lini T(erminator) są OP co burzy realizm
- łodzie godne polecenia, ale dopiero od BR 2.7
- matchmaking nadaje się do kosza, bitwa: usa, niemcy, francja, anglia vs rosja, anglia, usa, czy ktoś to w ogóle tetował??
- nowe mapy to porażka, z Wietnamem na czele
- Pęd do współczesności tylko szkodzi tej grze
- ciągle te same błędy które widziałem na nagraniach z bety

Podsumowując, dopóki Gaijin nie ogarnie tej gry Można polecić jedynie samoloty do V ery, Amerykańskie lub Ruskie czołgi i okręty od II ery wzwyż. Gdyby nie zalewali tej gry tonami badziewnej treści i zamiast tego dopieściliby drugą wojnę światową byłoby idealnie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1291232 2019-06-10 03:00:02
11.07.2019 00:31
Maxilinexus
odpowiedz
Maxilinexus
1
Junior

Niestety z bólem serca jako bardzo doświadczony gracz (od 2013 roku byłem z tą grą momentami miałem przerwy) muszę przyznać,że Gaijin z*e*ał totalnie swoją produkcję.

28.07.2019 06:07
odpowiedz
1 odpowiedź
pajo
9
Legionista

Gra w porządku ale , jak zwykle gracze są nie w porządku .Podjeżdżam do przeciwnika bliziutko ,walę do niego ileś tam razy , po całości , a u niego tylko uszkodzenia i na koniec odwraca w moją stronę wieżyczkę i jednym strzałem mnie rozwala....i tak dość często ,podobnych sytuacji jest mnóstwo , a gram już dość długo .Gra opanowana przez cheaterów .

10.08.2019 18:17
odpowiedz
beindzburg
2
Junior

kupiłem helikopter ,lecę strzelam i nic czemu bo moja rakieta ma zasięg 3 kilometry a przeciwlotnicze rakiety 7-8 kilometrów -efekt zestrzelony, kiedy doleciałem do zasięgu rakiety za którymś razem strzelam ja i strzela (opelotka) też rakietą moja leci 300-400 m/s a jego 900-1400 m/s efekt zestrzelony , pomijam wątek zestrzelenia mnie rakietą zaraz po starcie z drugiego końca mapy(nie raz) gdzie tu sprawiedliwość i rozsądek no bo moja po 3 kilometrach eksploduje sama a z niszczyciela samolotów dopiero po 7-8 kilometrach , o ile w ogóle

10.08.2019 18:27
odpowiedz
beindzburg
2
Junior

to nie gracze a WT obniża skuteczność trafień i premie, no bo z czegoś trzeba żyć prawda? inaczej nie kupisz sprzętu premium, goldów i z frustracji nie przyspieszysz też za goldy tuningu maszyny następnym razem ominę twórców WT i ich nową grę szerokim łukiem - bo to g.... w ładnym papierku ale jednak g....

25.08.2019 23:44
odpowiedz
pajo
9
Legionista

Niestety podtrzymuje swoją fatalną opinie o tej grze .Tu nie chodzi o nieumiejętność strzelania . Gra jest nastawiona na zarobek . Nie wydasz kasy , jesteś bez szans .

25.08.2019 23:58
odpowiedz
zanonimizowany1232347
31
Generał

panowie to chyba wt z wot pomylili

31.08.2019 11:44
Piratos
odpowiedz
6 odpowiedzi
Piratos
153
Niewidzialny Templariusz

LOL gdzie wy tu macie amunicje premium jak w wotcie gdzie bez golda nie da rady cokolwiek zrobić? Weźcie się nauczcie strzelać a nie narzekacie na forum że was gnoją. Poza tym Gaijin co jakiś czas daje możliwość zgarnięcia maszyn premium, które można sprzedawać na ichniejszym bazarku i tym samym mieć walutę a to na konto premium które poza tym że daje ci więcej srebra i szybsze badania to nic poza tym nie daje. A że jest system rykoszetów to czasem pocisk potrafi się śmiesznie odbić w końcu rng nie mniej nie jest to tak nagminne jak w wotcie TUTAJ najważniejsza jest znajomość weakspotów poza tym można sprawdzić gdzie i jak dany pocisk przebije patrząc na protection analysis i klikać aby symulowało strzały. Najłatwiej jest pierdzielić ze gra jest zła i pay 2 win kiedy się po prostu nie wgryzie w mechanikę.

02.09.2019 19:43
AIDIDPl
odpowiedz
AIDIDPl
139
PC-towiec

Ja podzielam zdanie że w tą grę trzeba umieć grać i nie jest to łatwa gra ze względu na multiplayer.

Oprócz samego skilla gra wymaga myślenia samego w sobie jak i strategicznego. Trzeba też niekiedy mieć jeszcze szczęście co oczywiście pomaga, ale jak w grze coś zależy od szczęścia to jest również druga strona medalu, pech.

Potrafię mieć mecz bardzo dobry z masą odznaczeń w podliczeniu jak i mecz który kończę po paru minutach...

Potrafię jechać pomału, sprawdzać strategiczne miejsca i atakować z ukrycia, jak również jechać na pałe mając świadomość że ktoś mnie obserwuje i w każdej chwili strzeli.

Czasem wyjadę na kogoś i z paniki źle wyceluje albo nawet nie zdążę i już strzelam a nieraz bywa tak że zachowam zimną krew i wyjdę jakoś z pojedynku w całości albo uszkodzony.

Mam może że dwa pojazdy premium, na niskich tierach nic nie znaczące, ale nie ma problemu z rozwalaniem pojazdów premium zwykłymi maszynami. Ja nie przypominam sobie żebym miał. Nie odczułem jakoś specjalnie większej roli pojazdów premium ani potrzeby ich kupna.

Jedyne co denerwuje to dobieranie br do meczów i ruskie op. Ale ruskie op to akurat element realizmu więc ciężko zbalansować ale i z nimi daje sobie radę tak w 50% przypadków.

Gram na 2-4 erze z naciskiem na 3, mam maszyny dobrane według preferencji wszystkie max ulepszone zarówno niemieckie, rosyjskie, amerykańskie, brytyjskie. Gram głównie Niemcami i Rosją i póki co zarabiam mnóstwo srebrnych Lwów. Mam ponad 1100000. I nie mam potrzeby ich wydawania...

Przez 6 lat grania nadal mnie cieszy ten tytuł cieszy rozgrywką, klimatem, grafiką, realizmem.

11.09.2019 18:57
👍
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1291232
5
Konsul

Po dzisiejszej aktualizacji 1.91 jest jeszcze lepiej, nowe udźwiękowienie jest cudne, a Chiny przetestuję za kilka miesięcy jak je zbalansują. Ale skala BR już się skończyła, jak nie rozszerzą jej do 13.0 to będzie bida.

13.09.2019 14:52
Niakadan
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Niakadan
40
Generał
10

Polecam wszystkim większą symulacje ma niż ten żałosny wot

19.09.2019 15:27
odpowiedz
PjoterOp
1
Junior

Witam. Jestem tu nowy. Szukam kogoś, kto gra w WT już dosyć długo i najlepiej na samolotach nacji USA. Mam kilka pytań.

28.11.2019 20:47
👎
odpowiedz
zkkf56
1
Junior

Nie ma porownania z WoT'em. WoT to ustawiony shit, a ta gra jest spoko. Mysle, ze WoT juz nigdy nie pobije WT

24.12.2019 22:57
odpowiedz
piot
1
Junior

no nie gra spoko, bo jebne

04.01.2020 16:06
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1304178
1
Junior

Wróciłem do gry po długich 3 latach przerwy tak z ciekawości i jak dla mnie jest gorzej. Gram głównie w samoloty. Najgorsze jest to, że w bitwach zręcznościowych w samoloty gra bardzo mało ludzi. Kiedyś nie miało znaczenia, o jakiej porze grałem, a serwer był zawsze full. Teraz 3/4 to boty.

16.03.2020 13:44
👍
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1307544
6
Pretorianin

Bardzo ciekawe to Szwedzkie drzewko, dużo oryginalnych i pięknych maszyn. Wygląda znacznie lepiej od Chińskiego które jest zlepkiem Amerykańskich, Ruskich i Japońskich maszyn.

Dodatkowo każda nacja dostała kilka nowych pojazdów i poprawiono udźwiękowienie. Teraz jak ktoś zrzuci ci półtonową bombę na czołg to od grzmotnięcia można aż podskoczyć na krześle.

Coraz lepsze te aktualizacje, chyba w końcu się ogarnęli i zaczęli coś robić z tą grą.

post wyedytowany przez zanonimizowany1307544 2020-03-16 13:44:21
19.03.2020 00:58
Qer-Azghal
odpowiedz
2 odpowiedzi
Qer-Azghal
89
Event Horizon

Hejka wszystkim. Mam problem z RB w WT. Nie widzę wrogów. Wiem taki tryb ale chodzi mi o to że serio nawet jak patrze na nich to nie jestem w stanie ich odróżnić od terenu czy części map jak domy czy wraki na mapie. Jest to bardzo frustrujące, ponieważ jak już dostrzegę to zazwyczaj jest ok i wiem że ten tryb zazwyczaj polega na tym że kto pierwszy wroga ten wygra ale ja naprawdę mam z tym problemy, czaję się ustawiam i sru i tak mnie zauważa zza krzaka zza górki i bum one shot. Bardzo dobrze mi się gra lubię WT ale przez ten fakt dużo razy się od niego odbiłem. Używam bino ale średnio pomaga a jak oglądam filmy na YT z RB to połowy czołgów do których strzelają nie widzę do póki ich nie zniszczy. Jak to robią ? jak zobaczyć czołg przez krzak? Znam opcję z wyłączeniem silniki i nasłuchiwaniem nawet kilka razy zadziałało ale nadal większości bitem dostaje po tyłku albo w połowie bitwy zdejmują mnie od razu na respie jak się pojawie :/

Strasznie działa to demotywująco. Jestem na 2 erze i chciałbym móc popykać tak by się aż tak nie stresować bo nie na tym polega gra czyli spędzanie wolnego czasu :P

pozdrawiam

27.05.2020 11:08
AIDIDPl
07.07.2020 20:03
papież Flo IV
odpowiedz
papież Flo IV
48
Biskup
7.0

Czołgi- nie ma tego wkurzenia jak w upośledzonym world of tanks, tu przynajmniej wiadomo jak przeciwnik cię zniszczył
Samoloty- najlepszy punkt tej gry, no w końcu ta gra zaczynała od tego choć szkoda, że gracze nie umieją grać i zamiast strzelać wolą wlatywać w przeciwnika
Statki- dobra alternatywa, lecz trzeba przeboleć początkowe kutry torpedowe
A że to darmowa produkcja to śmiało brać i próbować.

29.08.2020 01:34
odpowiedz
TenWojna
1
Junior

Nic nie napisałeś o tym że lornetkę używasz :D (późnoalezawsze)

20.09.2020 22:13
odpowiedz
1 odpowiedź
9-Force-recon
2
Legionista

Zalety chyba każdy zna, więc ja się zajmę wadami.
- historyczność - w tej grze jej nie zaznasz. Jedyny podział na frakcje występuje w trybach realistycznym i symulacyjnym. Co z tego, skoro frakcje są kretyńsko podzielone. Na mapie dziejącej się pod Kurskiem czołgi brytyjskie, amerykańskie i radzieckie będą odpierały atak Niemców i Japończyków. Żenada.
- balans - istnieje tylko miejscami. W początkowych tierach jest spoko, ale przy V erze zaczyna się dziać. Jak mam nazwać sytuację, w której czołg z lat 40 ma taką samą klasyfikację jak ten z lat 70? IS-3 z 1945 według twórców jest tak samo dobry jak Leopard wynaleziony dwie dekady później. OK, może i Leo ma słaby pancerz, ale co z tego, jeśli IS-3 zostanie przez niego zabity zanim ten go w ogóle zobaczy?
- trudność - mam wrażenie, że gra na samiuśkim początku oszukuje gracza. Bo jak niby wyjaśnić to, że ja w swojej pierwszej bitwie zabiłem 11 graczy bez strat własnych? Wrogowie dosłownie przejeżdżali obok mnie i udawali że mnie nie ma. Poziom trudności zwiększa się wraz z tierem. O ile czołgi o klasyfikacji bitewnej 2.3 mogą walczyć z 3.3 z dużymi szansami, to później to jest jakiś absurd (może cię wylosować tylko na wroga o KB wyższym max o 1). Później czołgi 8.3 jak np. T-10 nie mają absolutnie szans przeciwko T-72, zwłaszcza gdy nie jest wybadany do końca. Masz tylko patrzeć na swój płonący wrak i nic nie robić
- grind - jest niesamowicie długi. W początkowych tierach bardzo przyjemne jest odkrywanie coraz to nowszych komponentów do pojazdów, a i nie jest to drogie. W nowszych pojazdach jest to po prostu uciążliwe. Przez pierwsze bitwy BARDZO odstajesz od wrogów, gdy twój czołg nie może naprawić uszkodzeń albo może strzelać tylko słabą amunicją. Daje to gorsze wyniki, a to prowadzi do dłuższego grindu. Poza tym koszty komponentów i reperowania czołgów są w pewnym momencie tak wysokie, że zjadają wszystkie zarobki z bitew.
- społeczność - nie to żeby była toksyczna, powiedziałbym, że w większości są to mili ludzie (chociaż znajdą się delikwenci popychające sojuszników dla zabawy). Po prostu 90% graczy posiada już stopień marszałka, nawet na pierwszych tierach, więc w każdym meczu musisz grać przeciwko weteranom tej gry. Nie muszę mówić chyba jak do działa na nowicjusza.
- twórcy - nigdy nie słuchają się graczy. Tak po prostu
- frustracja - jest niemiłosiernie wysoka w tych wyższych tierach zważywszy na te wszystkie wymienione wady. Kiedyś grałeś dla zabawy, ale później już musisz grać, bo w życiu nie dojdziesz do upragnionej dychy. Po prostu grasz, oni niszczą twoją maszynę, bo i tak nie możesz im nic zrobić, ze złością wsiadasz w kolejną maszynę i dzieje się to samo. Po bitwie nie masz żadnych przychodów, bo po przegranej bitwie kasa idzie na naprawy, a po wygranej na zakup ultradrogich komponentów.

Reasumując, jeśli chcesz w to grać, to polecam to robić aż do IV ery, ponieważ tam prawie nie ma wad przeze mnie wymienionych. Ocenę daję tak niską, ponieważ od V ery gra jest rakiem, więc pół na pół

20.10.2020 18:10
pabaluba
👍
odpowiedz
pabaluba
7
Legionista
Wideo
8.5

...w tej grze mam dowód na to, jak Niemieccy gracze nie lubią Polaków.

Na game play dokładnie to zobaczycie, mam w swojej drużynie niemieckiego gracza, nie mógł chyba przełknąć tego, że rozwalam czołg za czołgiem przeciwnika.

Za takie zachowania w tamtym okresie w grze War Thunder, nie były jeszcze przewidziane kary, w obecnym czasie nie przeszło by mu to płazem !!!...(koniecznie obejrzeć całość )....

https://youtu.be/x_-M-UdCn5w

31.10.2020 15:41
AIDIDPl
1
odpowiedz
AIDIDPl
139
PC-towiec

Szykuje się naprawdę super aktualizacja. Czekam z niecierpliwością.

08.11.2020 21:24
HETRIX22
odpowiedz
HETRIX22
161
PLEBS
4.5

Niby dobry feeling samej rozgrywki, ale gra jest strasznie nastawiona dojenie z nas kasy i ma wiele błędów, których dziś nie naprawiono.
Żeby polatać tak głośnie reklamowanymi helikopterami trzeba odblokować tier 5, który się odblokowuje dziesiątkami godzin. Nie mogłem ustawić w trybie realistycznym ustawień joysticka mam wrażenie, że to przez twórców porzucony ficzer. Interfejs jest paskudny, przejście z czołgów na samoloty i samoloty na łodzie nie rozumiem, czemu nie zrobili tego na jedno kliknięcie tylko trzeba ręcznie zmieniać. 4.5 sam gameplay może wciągnąć.

17.11.2020 18:17
AIDIDPl
odpowiedz
AIDIDPl
139
PC-towiec
Wideo

Jest, nowa duża aktualizacja: https://www.youtube.com/watch?v=_DbeRYnUv1Q

18.12.2020 15:48
1
odpowiedz
siera97
35
Senator

Wróciłem po nowej aktualizacji i szczerze mówiąc to nic się nie zmieniło od momentu kiedy gra debiutowała. Jest ładniej i więcej, ale tego samego.

Samoloty:
Dla mnie spoko, ale tylko zręcznościowe, ze względu na powolne tempo realistycznych (parę minut czajenia się, potem 20 sekund akcji i do hangaru) i brak respawnów. Generalnie chyba najbardziej dopracowany rodzaj pojazdów. 7.5

Flota Przybrzeżna:
Takie śmieszne łódki do postrzelania się. Spoko, ale szybko się nudzi. 6.0

Flota Pełnomorska:
Moim zdaniem straszne toporne sterowanie, zarówno na zręcznościowych i realistycznych, chociaż z różnych powodów. Na zręcznościowych ciężko trafić kogokolwiek płynącego do ciebie, ze względu na automatyczne ustalanie odległości do celu. To działa fajnie, tak długo jak cel utrzymuje się mniej więcej na tym samym dystansie, kiedy zaczyna go skracać, to po prostu nie ma żadnej możliwości trafienia celu.

Realistyczne z kolei są dla mnie kompletnie nie zrozumiałe, celowanie jest niezwykle toporne, staje się jakkolwiek możliwe dopiero po przypisaniu sobie pod kółko myszy zmiany zasięgu strzału (o czym oczywiście w samouczku nie ma nawet słowa), co i tak dużo nie zmienia, bo śledzenie celu jest niezwykle trudne i nieintuicyjne. Być może taki był zamiar, w jakiś sposób jest to realistyczne, ale poziom wykonania jest zwyczajnie śmiesznie niski. Spędziłem pół meczu strzelając w jednego gościa, moje pociski spadały w najdziwniejszych miejscach. Za dalekie wyprzedzenie? Spoko, przesunę trochę w jego stronę, a potem pociski upadają jeszcze dalej. 5.0

Bitwy Naziemne:
Czyli to po co tutaj przyszedłem. same czołgi i walka nimi jest zrobiona świetnie, chociaż są pewne problemy z balansem, głównie z pojazdami premium. Co kuleje, to mapy, te stare nie zmieniły się nic, pomimo tego ze są wątki datowane na 2016, tłumaczące czemu ssą i jak je naprawić. Gajin wie lepiej. Wcale nie ma problemów z campieniem od spawnu, wcale to nie jest tak, że niektóre strony mapy lepiej sprzyjają którejś drużynie. wiele map daje po prostu PTSD, jak widzę Mozdok to kusi mnie wyjście z bitwy.

Dodatkowo, niezwykle irytujące są w tym trybie samoloty. Niby największy wyróżnik gry, łączenie trybów itd. Wykonanie tego jest beznadziejne. Samoloty widzą wszystko jak na dłoni, z łatwością niszczą flankujące lekkie czołgi, skryte niszczyciele, czy kilkudziesięciu tonowe czołgi ciężkie. Czasem z działek, innym razem bombą, nie da się przed tym bronic. Czasem uda się któregoś zestrzelić, ale większość czołgów nie jest przystosowana do walki z samolotami. Nawet działka p-lot nie są bezpieczne.

Prowadzi to do kuriozalnych sytuacji. Zabiłeś kogoś, ten pół minuty później zrzuca ci bombę, taka nagroda za dobrze przeprowadzony pojedynek, 100% efektywność. Dwie minuty jedziesz ze spawnu, jesteś już tuż tuż miejsca, w którym możesz zacząć coś robić, niespodzianka, samolot cie niszczy. Jest końcówka bitwy, zastanawiasz się gdzie są pozostali gracze, a okazuje się, że wszyscy są w powietrzu. Pozostaje ci tylko pojeździć po capach i mieć nadzieje, że nikt nie zrzuci ci bomby, albo nie napatoczysz się w pośpiechu na ukrytego przeciwnika. Słyszałem ze na wyższych tierach jest jeszcze gorzej, zwykłym czołgiem odrzutowca nie zestrzelisz, a śmigłowce latają już od początku meczu.

Zwyczajnie nie jest to tryb, który by mnie satysfakcjonował. Gajin jednak nie zamierza nic z tym robić, gdyż uważa, że wszystko jest ok, po co w ogóle mieliby się przejmować społecznością? Tymczasem rozwiązanie jest bardzo proste, oddzielny tryb, tylko dla czołgów, tyle. To co jest teraz może zostać. Nowy tryb się nie przyjmuje? Spoko, macie nadal ten stary. Zrobienie tego i naprawa map, to jakiś rok roboty, wszystkie dyrektywy mają na talerzu zaserwowanym przez społeczność, trzeba się jej tylko dla odmiany posłuchać. W wywiadzie z 8 października br. roku stwierdzili jednak, że niczego nie będą zmieniać, tak więc super. 6.0

Pozostałe:
Pod względami graficznymi i dźwiękowymi gra prezentuje się świetnie i jest ciągle rozwijana, wręcz przesadnie rozwijana, biorąc pod uwagę problemy z sama rozrywką. Gra ma tez bugi, czasem nie chce cie wrzucić do bitwy, innym razem cie wyrzuci. Czasem pociski dziwnie się zachowują, a pojazdy zachowują jakby miały ADHD. Nie jest to natomiast przesadnie uciążliwe.

Podsumowując:
Generalnie, jeśli ktoś zastanawia się coś się zmieniło, to tak niespecjalnie. Jeśli wam się podobało, to proszę bardzo, jeśli ktoś się odbił, to odradzam, gra ma te same wady i zalety co 4 lata temu.

18.12.2020 18:59
AIDIDPl
odpowiedz
AIDIDPl
139
PC-towiec
Wideo

Kolejna duża aktualizacja: https://www.youtube.com/watch?v=9QdbsckNpt0

07.02.2021 12:01
😂
odpowiedz
1 odpowiedź
kilerro
5
Legionista
0.0

kiedys to byla fajna gierka. teraz to pay to win. grind jaki trzeba prowadzic jest po prostu unreal. nawet jak myslisz ze wbijesz lepszy czolg to pograsz to masz niespodzianke bo balans tego shitu daje ci wroga 2 tiery wyzej i nie masz szans nawet jak go zajdziesz od tylu. hahaha

04.03.2021 18:28
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
DavePL
2
Junior

Jako osoba która grała w tę grę od samego początku odradzam jej nowym graczom by oszczędzili swoich pieniędzy i nerwów. Więc...
Początkowa Idea i założenia gry były genialne i kamieniem milowym w tego typu produkcjach o tematyce II Wojny Światowej. Jednak deweloperzy po początkowym krótkim debiucie i nawet dobrym marketingu zmarnowali tę szansę doszczętnie.
1. Przez pierwsze lata gra oferowała dobry poziom zbalansowania i rozgrywki były ciekawe. Maszyny robiło się szybko i przyjemnie. Ale, deweloperzy postanowili wprowadzić szereg "udogodnień" byś jednak zdecydował się na zakup konta premium, lub maszyny premium. Więc, teraz "grindowanie" maszyn bez premium trwa wieki i wpędza graczy w ślepą uliczkę. Ci którzy spędzają setki godzin bez premium by dojść do swojej ukochanej maszyny po jej zdobyciu dowiadują się, że jest średnio użyteczna dzięki super Battle ratingowi który na 80% bitew rzuci ich na maszyny dużo nowsze z BR +1.0 (Tyle na dzień dzisiejszy wynosi maksymalny BR który może przewyższać twojej maszyny). Gdy kupisz maszynę premium z 8.7 lub 9.0, grasz non-stop z maszynami 9.7 lub 10.0. I gdy już masz tego dość i wpakowałeś w grę tyle czasu albo pieniędzy to ciężko Ci się z tą patologią rozstać bo w końcu poświęciłeś część swojego życia by w to grać mając nadzieję, że będzie Ci to sprawiać frajdę. I to jest jeden z psychologicznych aspektów działania tej gry. Producent od lat bazuje na takim podejściu. Musisz odciąć pępowinę, odinstalować i dać sobie spokój.
2. Twój głos w rozwój tego tytułu jest mało istotny. Głos krytyki na oficjalnym forum usuwany bez podania przyczyny. Nawet jeśli jesteś premium i włożyłeś kupę kasy. Jak ktoś wcześniej wspomniał, Gaijin wie lepiej.
3. Brak kompetencyjnych rozgrywek multiplayer jak w CS czy WoW, WoT. W zasadzie cały multiplayer podlega prostym warunkom logicznym. Dobrzy gracze, często osamotnieni wśród słabych rzucani są na wysokie BR po stronie przeciwnej. Gdy aktywujesz booster albo rozkaz na złote orzełki to bez zaproszenia 3 kolegów do oddziału nie masz szans wykonania.
4. Błędne koło w dodawaniu maszyn oraz jakość modeli i dopracowania. Producent chwali się olbrzymią ilością maszyn dostępną w grze. Jednak uwaga! Nie oczekujcie tutaj rzetelnego podejścia do tematu. Choć jest sporo fajnych modeli, to i tak sporo maszyn jest zrobiona "na odczepnego". W czołgach nie ma wnętrz, a celowniki optyczne niekoniecznie odpowiadają tym w rzeczywistości. Kabiny samolotów często są słabo wymodelowane, i czasem brakuje zegarów lub te co są nie działają w ogóle.
5. Bitwy Dywizjonowe. To jeden z mocniejszych atutów tej gry który trzymał mnie i trzyma zagorzałych fanów przy tym tytule. Również zachęca do wydawania pieniędzy przez tych którzy mają parcie na szkło albo nie mają czasu na grindowanie. Bo nie ma co ukrywać, ale jeżeli chcesz grać w topowych dywizjonach musisz posiadać kluczowe maszyny i dobre, doświadczone załogi. SQB ma sens, ale maniacy symulatorów i tych oczekujących czegoś więcej nie spodziewajcie się kokosów. Realistyczne SQB jest tak realistyczne jak NFS ma się do rzeczywistości. Widok z 3-ciej osoby to jakaś parodia w tym trybie. Pośmiertne podglądanie graczy i mówienie innym o pozycjach wroga to podstawa SQB. I długo by opowiadać...
6. BR maszyn. Jak już ktoś wspomniał, wiele maszyn które nigdy nie powinny się znaleźć na danym BR niestety będzie grało z bardziej nowoczesnym przeciwnikiem na tym samym BR z innej nacji. Tylko dlatego, że mniej doświadczeni gracze płaczą na forach, że coś jest OP więc producent robi szachu-machu w drzewkach maszyn.
7. Marketing, plany na kompetencyjne granie, e-sport ready, to fikcja. Producent dawno temu stracił kontakt z rzeczywistością i nie istnieje na żadnych wydarzeniach e-sportowych czy promocjach produktu. Żyje w swojej bańce mydlanej, ma grupę kilkudziesięciu tysięcy graczy którym podaje nowinki przez Twittera oraz stronę internetową i tam tworzy eventy nikomu innemu w świecie nieznane. Przedpremierowy pokaz nowych możliwości i jednostek polega na wystawieniu na Twichu dwóch typów którzy nie umieją zaprezentować gry i jeszcze coś dukają po "angielskiemu". I na tym kończy się życie WT porównując jaki rozmach marketingu ma Wargaming. Choć nie da się ukryć, że gry z Wargaming to totalne zręcznościówki.
8. Mapy. Zdecydowana większość map miała sens gdy gra oferowała rozgrywki maszyn używanych do końca II WŚ. Bo co powiedzieć gdy na wysokich erach, nowe, szybkie pojazdy po minucie od rozpoczęcia bitwy na niektórych mapach mają możliwość zabijania respiących się graczy. Brak tutaj jakiejkolwiek logiki. Na erach V+ powinien być kompletnie inny zestaw map.
9. Generalny brak konsekwencji. Sławna destrukcja budynków wprowadzona rzekomo w 2016 roku. Działa na połowie map, bo nie chciało się popracować nad istniejącymi mapami. W jednostkach od momentu wejścia w epokę Zimnej Wojny brak konsekwencji. Np. gdy pojawiły się odrzutowce, Japończycy dostali nowoczesną T-2 gdy u Ruskich były Migi-15, haha. Do tego, ciągle wleczące się prace nad działaniem radarów, rakiet, systemów obronnych... bo... trzeba dodać nowe maszyny żeby gracz płacił... Producent skupia się na dodawaniu badziewia które często i gęsto nie brało udziału w żadnym konflikcie lub nie wyszło poza fazę testów. Brak porządnych animacji załogantów i "samoregenerujące" się czołgi. Jest to żałosne, że przez tyle lat istnienia producent chwali się realizmem a nie wprowadził nowej mechaniki napraw i animacji postaci. Wypadałoby.
10. Bugi. Ciągłe i notoryczne błędy po większych patchach. Brak reakcji i olewanie forum. Błędy takie jak postawione na środku pasa startowego działo p.lot. usunięte po 5 miesiącach. To samo z kierunkiem startu samolotów na SQB na mapie Bliski Wschód. Zahaczanie samolotami o coś co nie istnieje, albo zablokowanie czołgu o kamień którego nie ma. Do tego dochodzą problemy ze skalami obiektów w stosunku do innych. Np. na mapach lotniczych twój mały samolot może być tak wielki jak dwupiętrowy dom, albo pas startowy usypany na 20m. Mapy lotnicze robione na "odwal się"
11. Nieuczciwa praktyka wobec kupującego. Kupujesz maszynę premium? Zastanów się dwa razy bo producent nie waha się manipulować BR oraz obniżać skuteczność maszyn. Przykład: W Amerykańskim drzewku T20, który zaczynał na BR 5.3, po roku przeniesiono go na 5.7, a ostatnio na 6.0 przez co staje się maszyną delikatnie mówiąc bezużyteczną. Drugi przykład to szwedzki Strv-103-0 który to po 3 miesiącach od premiery stracił możliwość kontroli obrotu kadłuba za pomocą myszki przez co stał się zwykłym śmietnikiem. Dopiero po ogromnej fali niezadowolenia i groźba pozwania do sądu po kilku miesiącach producent przywrócił tę funkcję w tym pojeździe. Generalnie, producent zapewnia ze swojej strony samowolkę, żąglerkę BRów i nieuczciwe praktyki cenowe. Cena 5k golda na Xbox 74.99zł. Na PC 120zł. Nawet przez jakiś czas Giełda Gaijina była zablokowana w krajach skandynawskich i uznana za stronę wyłudzającą pieniądze. Daje to do myślenia.
12. Próg wejścia do gry jest bardzo wysoki. Samouczki praktycznie nie istnieją bo to co wita nowego gracza to jakiś żart. Menu skomplikowane, mało intuicyjne z pierdylionem opcji i poukrywanymi zadaniami, gwiazdkami itd. Często ludzie którzy grają okazjonalnie niezaglądający na oficjalną stronę gry nie mają bladego pojęcia że są jakieś eventy w których można zdobyć jakąś premkę. Niestety, "User Interface" i "User Experience" w WoT czy WoW bije tę grę na łeb.
13. Do końca III ery wciąż gra się przyjemnie. Następnie przychodzi frustracja. Niestety im dalej w las tym bardziej wpływa to na twoje nerwy i zdrowie. Wiele osób potwierdza, że gra się skończyła i chyba wszyscy moi znajomi których znam zakończyło definitywnie przygodę z WT lata temu. Aż dziw bierze, że przez ostatnie lata nikt nie zrobił bardziej konkurencyjnego tytułu od tego gniota nastawionego na Pay2Win.
MOJA OCENA NA POCZĄTEK ROKU 2021 TO: 3.0
Odradzam, i polecam zająć się czymś innym co przynosi satysfakcję i radość z życia.

post wyedytowany przez DavePL 2021-03-12 01:47:18
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze