Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 maja 2023, 15:45

autor: Maciej Gaffke

War Thunder potrzebuje zmian; dzięki graczom Gaijin wie, co trzeba poprawić

Twórcy War Thunder przedstawili wyniki ankiety przeprowadzonej wśród graczy. Gaijin Entertainment już wie, na czym ma się skupić przy ulepszaniu gry.

Źródło fot. Gaijin Entertainment
i

Studio Gaijin Entertainment podzieliło się wynikami ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników War Thunder. Po wcześniejszej, bardzo kontrowersyjnej zmianie w ekonomii gry, która w praktyce zmuszała graczy do częstszego korzystania z mikropłatności, twórcy postanowili bardziej skupić się na opiniach i sugestiach wielbicieli tytułu. W sumie w ankiecie oddano 14 562 głosy, za które studio gorąco podziękowało.

War Thunder – do poprawy ekonomia, postęp oraz rozgrywka

Spośród prawie 15 tysięcy odpowiedzi deweloperzy wybrali najczęściej pojawiające się zagadnienia. Okazało się, że aż 90% wpisów poruszało kwestę ekonomii i progresji, w szczególności koszty naprawy i metody jej opłacania. Ponad 30% ankietowanych powiadomiło Gaijin Entertainment o niezadowoleniu z obecnych BR-ów (battle rating) pojazdów, metod ich przypisywania i zakresu w pojedynkach. Natomiast 4% graczy wspomniało także o obowiązkowym zakupie modułów, darmowych naprawach czy braku modyfikacji w pojazdach premium.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, to dotyczyło jej około 10% odpowiedzi ankietowanych. W tym przypadku dominował temat lokacji, a także nocnych bitew – wielu zwracało uwagę na konieczność ulepszenia starć w tych warunkach.

Ponad 90% opinii dotyczyło problemów z ekonomią i progresją. Większość z nich to koszty naprawy oraz możliwość opłacenia jej poprzez aktywność oraz wydajność w bitwach, tj. nagradzanie za asysty w zniszczeniu wroga, stosunek zabitych do poniesionych śmierci, przejmowanie stref, naprawa i inna pomoc dla członków drużyny itp. Osobną sprawą było zaniepokojenie czasem potrzebnym nowym graczom na awans na najwyższe poziomy – czytamy na stronie War Thunder.

Lokacje – zwłaszcza w bitwach naziemnych ich rozmiar wraz z możliwością ostrzału jednego ich końca z przeciwnego. To bardzo ważny temat. Próbowaliśmy studiować nasze mapy przez długi czas, opracowując specjalne narzędzia. Stworzyliśmy „mapy cieplne” – powstałe z analizy śmiercionośnych strzałów – i porównaliśmy z systemem polubień i banów map przez graczy. Wraz z rozwojem gry i dodawaniem pojazdów na wielu mapach pojawiły się nowe problemy lub starsze stały się zbyt znaczące – piszą dalej deweloperzy.

To, co ostatecznie zmieni się w ekonomii, progresji i rozgrywce War Thunder ma zostać ujawnione 14 czerwca. Warto zaznaczyć, że twórcy chcą przeprowadzać podobne ankiety co najmniej raz na trzy miesiące. Czy to się uda? Miejmy nadzieję.

Reakcje graczy

Po opublikowanych komentarzach na Reddicie da się zauważyć, że gracze podchodzą do informacji od Gaijin sceptycznie i z rezerwą. Na przykład użytkownik TruckFluster wyraża nadzieję na możliwą zmianę podejścia twórców do fanów, a ThomasNorge224 deklaruje, że może powróci do War Thunder po poznaniu szczegółów.

Trzeba być ostrożnym, ale wygląda to całkiem nieźle. Gaijin wskazuje na problemy, które przekazaliśmy, i proponuje pewne rozwiązania tych spraw. Szczerze mówiąc, jestem prawie podekscytowany datą 14 czerwca. Chcę zobaczyć, co wymyślą. Myślę, że przyciągamy ich uwagę w inny sposób niż wcześniej. Wydaje się, że to postęp, ale tak jak powiedziałem wcześniej, nadal jestem ostrożny – napisał TruckFluster.

Cóż, brzmi to dobrze, ale nadal jest to Gaijin, więc poczekam i zobaczę, co faktycznie się stanie, zanim się nakręcę. Może wrócę do tej gry – ThomasNorge224.

Przypomnijmy, że po wspomnianych zmianach wprowadzonych w War Thunder tytuł doświadczył tzw. review bombingu na Steamie. Gracze masowo wystawiali negatywne oceny produkcji na tej platformie, aż ukrytych zostało 80 tysięcy z nich. „Fandom” planował z tego powodu zorganizować ogromny bojkot, który jednak okazał się niewypałem. Ostatecznie twórcy przeprosili społeczność za źle odebrane zmiany w grze.

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej