Data wydania: 7 czerwca 2011
Osadzona w realiach science fiction strzelanina TPP, będąca czwartą pełnoprawną odsłoną popularnego cyklu studia Volition. Akcja Red Faction: Armageddon rozgrywa się kilkadziesiąt lat po wydarzeniach ukazanych w poprzedniczce, kiedy to ludzkość zmuszona zostaje do zejścia głęboko pod ziemię.
GRYOnline
Gracze
Steam
Red Faction: Armageddon to czwarta część serii gier autorstwa zespołu Volition, których fabuła obraca się wokół wydarzeń związanych z planetą Mars. Przedstawiana odsłona wprowadza do cyklu mnóstwo zmian oraz ulepszeń i po raz pierwszy pozwala na walkę z rasą obcych istot.
Akcja Armageddon rozpoczyna się kilkadziesiąt lat po wydarzeniach przedstawionych w Red Faction: Guerrilla. Tajemnicza sekta pod wodzą Hale'a doprowadza do zniszczenia marsjańskiego terraformera, w rezultacie czego ludność zmuszona zostaje do zejścia głęboko pod ziemię. Właściwa zabawa rozpoczyna się nieco później, ukazując Dariusa Masona (wnuka bohatera poprzedniej odsłony cyklu) badającego pewne pradawne ruiny. Główny bohater zupełnie przypadkowo przyczynia się do wybudzenia rasy zamieszkujących Marsa wrogich kreatur. Obudzeni obcy okazują się agresywni i śmiertelnie niebezpieczni, dzięki czemu w szybkim czasie opanowują kolejne kolonie, zabijając lub zamykając w kokonach ludność cywilną. Darius musi nie tylko uporać się z inwazją kosmitów, ale także odeprzeć zarzuty, jakoby pełna odpowiedzialność za wybuch infekcji ciążyła właśnie na nim.
Red Faction: Armageddon stanowi świeże podejście do tematyki serii. Znana z Guerrilli swoboda poruszania została zastąpiona bardziej liniową strukturą gry, z naciskiem położonym na fabułę oraz filmowe podejście do jej przedstawienia. Powraca element rozpoznawczy całego cyklu, czyli możliwość niszczenia terenu, co możliwe jest dzięki wyposażeniu nas w zestaw potężnych narzędzi. Najcenniejsze urządzenie w grze to Magnet Gun, czyli Karabin Magnetyczny. Zasada jego działania jest bardzo prosta i polega na przyciąganiu pierwszego trafionego obiektu do drugiego celu. Oznacza to, że możemy np. oderwać kawałek ściany i posłać w stronę atakującego nas kosmity lub też odwracając kolejność celów sprawić, że obcy z impetem uderzy w sufit. Wśród innych ciekawych broni pojawiają się takie ciekawe zabawki jak działo szynowe, karabin plazmowy, czy generator czarnych dziur. Mason może ponadto korzystać z nano-kuźni, odpychając z jej pomocą potwory lub odbudowując zniszczone konstrukcje. Z czasem nawet tak wymyślne gadżety okazują się niewystarczające. Wtedy do gry wkraczają egzoszkielety, wielkie maszyny kroczące, a nawet myśliwiec, za sterami którego możemy siać destrukcję na jeszcze większą skalę.
Producent oprócz głównej kampanii dla pojedynczego gracza przygotował także dwa inne tryby rozgrywki. W trybie o nazwie Plaga bronimy się przed kolejnymi atakami obcych w pojedynkę lub w kooperacji z innymi graczami, zaś w trybie Ruina naszym zadaniem jest nabijanie punktów poprzez dokonywanie jak największych zniszczeń w przydzielonym czasie.
Większość akcji gry toczy się pod ziemią, jednak studio Volition zadbało, byśmy nie narzekali na brak różnorodności lokacji. W trakcie przygody gracze mogą zwiedzać zarówno poziomy skute lodem, jak i te, które zalane są rozżarzoną magmą. Ludzka pomysłowość też nie znosi nudy, więc i kwatery kolonistów oraz otaczające je podziemne miasta również dostarczają wyjątkowych doznań wizualnych. Dodatkową atrakcją jest system destrukcji terenu nazwany Geo Mod 2, dzięki któremu czynione przez nas zniszczenia wyglądają realistycznie i przekonująco.
Autor opisu gry: Piotr Doroń
Platformy:
PC Windows
Xbox 360
PlayStation 3
Producent: Volition Inc.
Wydawca: THQ Inc.
Gry podobne:
7GIER
Utrzymana w realiach science-fiction seria gier akcji z elementami strzelaniny. Cykl wykreowany został przez studio Volition, Inc. przy wsparciu wydawniczym ze strony koncernu THQ. Po ogłoszeniu upadłości tego ostatniego prawa do marki wykupiła firma Nordic Games.
Recenzja GRYOnline
W Red Faction: Armageddon schodzimy pod ziemię i stajemy przeciwko hordom obcych. Czy zmiana otoczenia i bardziej liniowa rozgrywka wyszła grze na dobre?
20 stycznia 2011
Po dobrze przyjętej Guerilli twórcy Red Faction nadciągają z Armageddonem. Sprawdziliśmy, czy ich gra faktycznie przyniesie masową zagładę.
7 września 2010
Red Faction uderza po raz czwarty, niosąc drastyczne zmiany dla całej serii. Czy najnowsza odsłona cyklu ma szansę zdobyć sympatię graczy?
Wszystko wskazuje na to, że firma THQ Nordic szykuje się do ujawnienia Red Faction Evolution, czyli nowej odsłony popularnego cyklu strzelanek studia Volition. Spodziewamy się, że projekt zostanie zapowiedziany na E3 2019.
gry
Adrian Werner
29 maja 2019
W rozmowie przeprowadzonej przez serwis GenGAME z przedstawicielem firmy Nordic Games poruszony został temat przyszłości serii Darksiders i Red Faction. Dowiedzieliśmy się, że nowy właściciel obu cyklów chce stworzyć kolejne ich odsłony i rozważa obecnie możliwe kierunki rozwoju tych marek.
gry
Krzysztof Mysiak
4 lipca 2014
Poznaliśmy rezultaty drugiej aukcji aktywów firmy THQ. Studio Gearbox Software kupiło markę Homeworld i szykuje się do wyprodukowania trzeciej części. Natomiast szwedzki wydawca Nordic Games przejął prawa m.in. do serii Darksiders i Red Faction.
gry
Adrian Werner
23 kwietnia 2013
W ramach tygodnia poświęconego produkcjom z katalogu firmy THQ na Steamie przeceniono wszystkie odsłony serii Red Faction o 75%.
gry
Marek Oramus
13 października 2011
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o przecenionym Anomaly: Warzone Earth, premierze dodatku do Red Faction: Armageddon, plotkach o Red Dead Redemption: Game of the Year Edition, a także ukończeniu głównych prac nad Rage. Zapraszamy do lektury
gry
Piotr Doroń
3 sierpnia 2011
THQ to kolejny wydawca, który wypuścił swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał. Niestety, firma wykazała straty, a sprzedaż Red Faction: Armageddon była tak kiepska, że zakończyła żywot całej serii.
gry
Adrian Werner
28 lipca 2011
Ponad miesiąc temu uruchomiliśmy GRAMY NA WYNOS, czyli poświęconą graniu na laptopach nową stronę wchodzącą w skład rodziny GRY-OnLine S.A. Przygotowaliśmy dla was kolejnego newsa podsumowującego najnowsze ciekawe materiały publikowane na tym serwisie.
gry
Adrian Werner
3 lipca 2011
"Główną część poradnika stanowi opis przejścia gry. W jego treść wpleciono informację o lokalizacji audiodzienników. W drugiej części tekstu znajdują się też dodatkowe informacje o kodach, ulepszeniach oraz lista osiągnięć."
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
27 czerwca 2011
Dzisiaj premiera Red Faction: Armageddon. Czwarta część serii rozgrywa się na Marsie, w pięćdziesiąt lat po wydarzeniach zaprezentowanych w Red Faction: Guerrilla.
gry
Daniel Kłosiński
10 czerwca 2011
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o następcy Wii, przyszłości marki Wipeout, demach Red Faction: Armageddon i LEGO Piraci z Karaibów, opowiadaniach z kolekcji L.A. Noire, a także nowej bijatyce w uniwersum Dragon Ball. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
4 maja 2011
Popularne pliki do pobrania do gry Red Faction: Armageddon.
trainer Red Faction: Armageddon - v1.01 +10 Trainer - 25 października 2011
trainer Red Faction: Armageddon - DX11 +7 Trainer - 4 lipca 2011
trainer Red Faction: Armageddon - DX9 +13 Trainer - 6 września 2011
trainer Red Faction: Armageddon - +12 Trainer - 4 lipca 2011
trainer Red Faction: Armageddon - DX11 +5 Trainer - 15 czerwca 2011
trainer Red Faction: Armageddon - +2 Trainer - 15 czerwca 2011
trainer Red Faction: Armageddon - +8 Trainer - 15 czerwca 2011
trainer Red Faction: Armageddon - DX9 +8 Trainer - 4 lipca 2011
trainer Red Faction: Armageddon - Unlocker - 15 czerwca 2011
trainer Red Faction: Armageddon - +6 Trainer - 4 lipca 2011
Wymagania sprzętowe gry Red Faction: Armageddon:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 7.5 GB HDD , Windows XP/Vista/7.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
PlayStation 3
Wspiera:
Xbox Live
Lista małych dodatków do gry Red Faction: Armageddon:
DLC Commando Pack 9 sierpnia 2011
DLC Recon Pack 9 sierpnia 2011
DLC Path to War 2 sierpnia 2011
DLC Ruin Pack 7 czerwca 2011
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 981 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 2529 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2011.06.14
W Red Faction: Armageddon schodzimy pod ziemię i stajemy przeciwko hordom obcych. Czy zmiana otoczenia i bardziej liniowa rozgrywka wyszła grze na dobre?
ShadyYo
Ekspert
2023.03.05
Nie taka zła odsłona jak to niektórzy mówią. Okej, ma swoje niezaprzeczalne wady, ale Red Faction: Armageddon, to wciąż całkiem solidny FPS. Tak się składa, że ukończyłem wszystkie części serii. Zdecydowanie najsłabszą była dwójka. Armageddon postawiłbym nieco niżej niż Guerilla. Co ciekawe, każda odsłona serii różni się od siebie.Tym razem twórcy zerwali z otwartym światem znanym z Guerilla na rzecz liniowej historii, pozbawionej wątków pobocznych. Tym razem nie mamy już do czynienia z „marsjańskim GTA”. Fabuła od samego początku w jasny sposób zmierza ku oczywistemu zakończeniu. Niestety, historia znów nie należy do najciekawszych i to mówiąc bardzo delikatnie. Zresztą, ta seria nigdy z angażującej fabuły nie słynęła. Czy nadrabia to gameplayem?I tak i nie. Mi osobiście rozwałka bardzo się podobała, to dalej największa zaleta serii Red Faction. Możemy tutaj zniszczyć niemal wszystko (choć poza samym ukształtowaniem terenu, skałami, powierzchnią). Wydaje się, że destrukcja wygląda jeszcze bardziej epicko niż w Guerilla i ciężko mi wpaść na jakiś inny tytuł, który by tej grze pod tym kątem dorównał. Konstrukcje upadają w zaskakująco realistyczny sposób. A możliwości do niszczenia jest tu naprawdę dużo. Mamy bogatą kolekcję przeróżnych broni, których możemy użyć. Dodatkowo, mamy możliwość korzystanie z pewnych mocy, które daje nam znana z poprzednika nanokuźnia. To jeszcze bardziej podkręca możliwości rozwałki. Moim zdaniem, pokonywanie wrogów w tej grze to sama przyjemność. Świetnie wyglądają zresztą wszelkie animacje, nie tylko niszczonych budowli, ale właśnie przemieszczających się czy rozbryzgujących po zabiciu wrogów. A ci wrogowie to już nie ludzie, a przeważnie różnego rodzaju potwory. Armageddon przypomina często swego rodzaju survival horror i muszę przyznać, że nie trudno tu o moment wysokiego napięcia, gdy wiesz, że te paskudne poczwary czyhają na ciebie ze wszystkich stron, a tobie kończy się amunicja. Armageddon to często walka o przetrwanie. Ale teraz… żeby nie było tak miło. Bardzo kiepska fabuła i schematycznie rozwijająca się historia to nie jedyne mankamenty. O ile rozgrywka może się podobać w początkowych etapach, tak (nomen omen podobnie jak w Guerilla) po jakimś czasie się nudzi. Jest tu trochę tej wtórności i powtarzalności. Co nawet gorsze, przez całe 12h (tak, gra jest krótka, dokładnie tyle zajęło mi ukończenie całości) nie ma tu ani chwili na oddech. Można powiedzieć, że jest to kilkanaście godzin nieustannej walki. Autorzy nie pokusili się choćby o próbę jakiegoś zwolnienia historii, jakiegoś zwrotu akcji, zmiany tempa. Nieustanna sieczka powoduje, że można odczuć zmęczenie materiału. A szczególnie, że praktycznie cała gra rozgrywa się w bardzo podobnie wyglądających lokalizacjach. Po prostu podążamy z bohaterem przez podobnie prezentujące się systemy jaskiń, czasem tu i tam zmienia się nieco kolorystyka. Sporą różnicą jest też to, że podczas gdy Guerilla rozgrywała się w rozległym, (choć nieco sztucznie) otwartym świecie, tak Armageddon wydaje się mocno klaustrofobiczny i raczej nie daje możliwości wybierania ścieżek, którymi możemy się poruszać, by posunąć się do przodu. Podsumowując, RF: Armageddon to trochę niesprawiedliwie pomijany i zapomniany FPS, choć nie należy zapominać o jego mankamentach: przede wszystkim fabule i postaciach, których nie zapamiętamy, wtórnej i po czasie trochę męczącej rozgrywce i problemach z różnicowaniem tempa akcji.
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.10.02
Harry M
Ekspert
2019.09.02
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
kęsik
Ekspert
2016.03.18
zanonimizowany941476 Chorąży
całkiem spoko gra ale się szybko nudzi i jest trochę krótka w porównaniu do poprzednich części
lbj_23 Pretorianin
o niebo lepsza od kiepskiej guerilli
bardzo fajny klimat, mrok i konkretna jatka
polecam
ShadyYo Chorąży
Nie taka zła odsłona jak to niektórzy mówią. Okej, ma swoje niezaprzeczalne wady, ale Red Faction: Armageddon, to wciąż całkiem solidny FPS. Tak się składa, że ukończyłem wszystkie części serii. Zdecydowanie najsłabszą była dwójka. Armageddon postawiłbym nieco niżej niż Guerilla. Co ciekawe, każda odsłona serii różni się od siebie.
Tym razem twórcy zerwali z otwartym światem znanym z Guerilla na rzecz liniowej historii, pozbawionej wątków pobocznych. Tym razem nie mamy już do czynienia z „marsjańskim GTA”. Fabuła od samego początku w jasny sposób zmierza ku oczywistemu zakończeniu. Niestety, historia znów nie należy do najciekawszych i to mówiąc bardzo delikatnie. Zresztą, ta seria nigdy z angażującej fabuły nie słynęła. Czy nadrabia to gameplayem?
I tak i nie. Mi osobiście rozwałka bardzo się podobała, to dalej największa zaleta serii Red Faction. Możemy tutaj zniszczyć niemal wszystko (choć poza samym ukształtowaniem terenu, skałami, powierzchnią). Wydaje się, że destrukcja wygląda jeszcze bardziej epicko niż w Guerilla i ciężko mi wpaść na jakiś inny tytuł, który by tej grze pod tym kątem dorównał. Konstrukcje upadają w zaskakująco realistyczny sposób. A możliwości do niszczenia jest tu naprawdę dużo. Mamy bogatą kolekcję przeróżnych broni, których możemy użyć. Dodatkowo, mamy możliwość korzystanie z pewnych mocy, które daje nam znana z poprzednika nanokuźnia. To jeszcze bardziej podkręca możliwości rozwałki. Moim zdaniem, pokonywanie wrogów w tej grze to sama przyjemność. Świetnie wyglądają zresztą wszelkie animacje, nie tylko niszczonych budowli, ale właśnie przemieszczających się czy rozbryzgujących po zabiciu wrogów. A ci wrogowie to już nie ludzie, a przeważnie różnego rodzaju potwory. Armageddon przypomina często swego rodzaju survival horror i muszę przyznać, że nie trudno tu o moment wysokiego napięcia, gdy wiesz, że te paskudne poczwary czyhają na ciebie ze wszystkich stron, a tobie kończy się amunicja. Armageddon to często walka o przetrwanie.
Ale teraz… żeby nie było tak miło. Bardzo kiepska fabuła i schematycznie rozwijająca się historia to nie jedyne mankamenty. O ile rozgrywka może się podobać w początkowych etapach, tak (nomen omen podobnie jak w Guerilla) po jakimś czasie się nudzi. Jest tu trochę tej wtórności i powtarzalności. Co nawet gorsze, przez całe 12h (tak, gra jest krótka, dokładnie tyle zajęło mi ukończenie całości) nie ma tu ani chwili na oddech. Można powiedzieć, że jest to kilkanaście godzin nieustannej walki. Autorzy nie pokusili się choćby o próbę jakiegoś zwolnienia historii, jakiegoś zwrotu akcji, zmiany tempa. Nieustanna sieczka powoduje, że można odczuć zmęczenie materiału. A szczególnie, że praktycznie cała gra rozgrywa się w bardzo podobnie wyglądających lokalizacjach. Po prostu podążamy z bohaterem przez podobnie prezentujące się systemy jaskiń, czasem tu i tam zmienia się nieco kolorystyka. Sporą różnicą jest też to, że podczas gdy Guerilla rozgrywała się w rozległym, (choć nieco sztucznie) otwartym świecie, tak Armageddon wydaje się mocno klaustrofobiczny i raczej nie daje możliwości wybierania ścieżek, którymi możemy się poruszać, by posunąć się do przodu.
Podsumowując, RF: Armageddon to trochę niesprawiedliwie pomijany i zapomniany FPS, choć nie należy zapominać o jego mankamentach: przede wszystkim fabule i postaciach, których nie zapamiętamy, wtórnej i po czasie trochę męczącej rozgrywce i problemach z różnicowaniem tempa akcji.
wafel_15_84 Konsul
Jedyny minus tej części to taki że gra jest strasznie łatwa może ze 4 razy zginąłem przechodząc całą na normalnym poziomie