
Ghost Story Games
Amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Westwood, które niejako zajęło miejsce Irrational Games pod skrzydłami firmy Take-Two Interactive. Ghost Story Games tworzy gry na komputery osobiste i konsole, a jego debiutanckim projektem była strzalanka FPP pod tytułem Judas.
Historia Ghost Story Games
Korzenie Ghost Story Games sięgają lutego 2014 roku. Wówczas to dowiedzieliśmy się, że studio Irrational Games zostanie rozwiązane, a kilkunastu jego członków, na których czele stał Ken Levine, założy nowy zespół deweloperski. Miał on być mniejszy niż Irrational Games i cechować się bardziej płaską strukturą, a ponadto tworzyć mniejsze projekty.
Na zgliszczach Irrational Games
Po trzech latach oficjalnie ogłoszono, że na branżowej mapie wyrósł nowy byt – Ghost Story Games. Na pierwsze konkrety dotyczące debiutanckiego przedsięwzięcia tego studia trzeba było jednak zaczekać.
Niemniej na przestrzeni lat na światło dzienne wychodziły strzępki informacji, z których wynikało, że zostanie ono oparte na koncepcji „narracyjnych klocków LEGO”, z których gracze mieliby składać nieliniową opowieść. Oprócz tego autorzy mieli czerpać inspiracje z systemu Nemesis znanego z dzieł Monolith Productions.
Judas
Ghost Story Games odkryło skrzętnie skrywane karty dopiero w grudniu 2022 roku. Podczas gali The Game Awards ekipa Kena Levine’a zapowiedziała Judasa, czyli strzelankę FPP z elementami immersive sima, osadzoną na rozpadającym się statku kosmicznym. Kluczowym elementem rozgrywki miały w niej być relacje z rządzącą grupą zwaną Wielką Trójką, której członkowie mieli przyglądać się naszym poczynaniom i na tej podstawie decydować, czy będą z nami współpracować, czy też zostaną naszymi wrogami.
Przed zapowiedzią Judasa pojawiły się nieoficjalne doniesienia, zgodnie z którymi projekt miał utknąć w tak zwanym „piekle deweloperskim”. Powodem takiego stanu rzeczy miały być jego kilkukrotne restarty, a także zmiany dokonywane przez Kena Levine’a oraz problematyczny styl zarządzania, przez który wielu pracowników studia miało czuć wypalenie.
Judas miał pierwotnie zadebiutować w roku podatkowym 2025, jednak tego terminu nie udało się dotrzymać.