Ojciec serii BioShock zachwycił się jednym elementem Śródziemia: Cienia Mordoru. Największe zło w jego nowej strzelance, Judas, będzie miało różne oblicza
W nowym dziele twórcy BioShocka sami zdecydujemy, kto zostanie antagonistą. Strzelanka Judas czerpie inspiracje z systemu Nemezis obecnego w grze Middle-earth: Shadow of Mordor.

Nowe dzieło Kena Levine’a zachęci nas do kilkukrotnego przejścia kampanii fabularnej – w strzelance Judas sami wpłyniemy na to, kto w finale okaże się antagonistą. W pierwszym dziele studia Ghost Story Games bohaterowie należący do tzw. Wielkiej Trójki (ang. Big 3) będą reagować na poczynania gracza oraz rywalizować o jego uwagę.
- Na oficjalnej stronie projektu Ken Levine wyjawił swoją fascynację systemem Nemesis obecnym w Middle-earth: Shadow of Mordor. Reżyser kreatywny takich gier, jak BioShock i BioShock Infinite docenił rozwiązanie, w którym przeciwnicy pod wpływem protagonisty rośli w siłę, popadali w szaleństwo czy awansowali w hierarchii. Z uwagi na ich liczbę nie otrzymali oni jednak dość czasu, by znacząco zaistnieć. W strzelance Judas tego typu postaci będzie znacznie mniej, co pozwoli bardziej się do nich zbliżyć.
- Wielka Trójka (szeryf Tom, Hope i Królowa Nefertiti) zareaguje na nasze podejście do rozgrywki (w tym walki, hakowania czy tworzenia przedmiotów), najważniejsze będą jednak bezpośrednie interakcje. Pozytywne relacje zapewnią nam łapówki, pomoc w boju czy sekretne informacje. Klęska na tym polu ma być równoznaczne z utratą przyjaciela i jego przemianą we wroga. Od tego momentu będzie on gromadził środki, by doprowadzić nas do klęski. System ma działać dynamicznie oraz stawiać graczy przed trudnymi decyzjami.
- Produkcja doczekała się także nowej grafiki promocyjnej, która nawiązuje do plakatów filmowych tworzonych przez artystę Drew Struzana. To jemu zawdzięczamy charakterystyczne obrazy skupione na głównych bohaterach – reklamowały one takie filmy, jak Skazani na Shawshank, Łowca androidów czy cykl Gwiezdne wojny. Ken Levine podkreślił, że każdy element grafiki jest istotny, choć na razie wstrzymał się ze zdradzaniem jego tajemnic. Zamieszczam go poniżej i zostawiam do swobodnej interpretacji.
Judas to pierwszoosobowa strzelanka z akcją osadzoną na zniszczonym okręcie kosmicznym. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S – twórcy nie wyznaczyli jeszcze oficjalnej daty premiery.