Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 sierpnia 2025, 21:43

Ojciec serii BioShock zachwycił się jednym elementem Śródziemia: Cienia Mordoru. Największe zło w jego nowej strzelance, Judas, będzie miało różne oblicza

W nowym dziele twórcy BioShocka sami zdecydujemy, kto zostanie antagonistą. Strzelanka Judas czerpie inspiracje z systemu Nemezis obecnego w grze Middle-earth: Shadow of Mordor.

Źródło fot. Ghost Story Games
i

Nowe dzieło Kena Levine’a zachęci nas do kilkukrotnego przejścia kampanii fabularnej – w strzelance Judas sami wpłyniemy na to, kto w finale okaże się antagonistą. W pierwszym dziele studia Ghost Story Games bohaterowie należący do tzw. Wielkiej Trójki (ang. Big 3) będą reagować na poczynania gracza oraz rywalizować o jego uwagę.

  1. Na oficjalnej stronie projektu Ken Levine wyjawił swoją fascynację systemem Nemesis obecnym w Middle-earth: Shadow of Mordor. Reżyser kreatywny takich gier, jak BioShock i BioShock Infinite docenił rozwiązanie, w którym przeciwnicy pod wpływem protagonisty rośli w siłę, popadali w szaleństwo czy awansowali w hierarchii. Z uwagi na ich liczbę nie otrzymali oni jednak dość czasu, by znacząco zaistnieć. W strzelance Judas tego typu postaci będzie znacznie mniej, co pozwoli bardziej się do nich zbliżyć.
  2. Wielka Trójka (szeryf Tom, Hope i Królowa Nefertiti) zareaguje na nasze podejście do rozgrywki (w tym walki, hakowania czy tworzenia przedmiotów), najważniejsze będą jednak bezpośrednie interakcje. Pozytywne relacje zapewnią nam łapówki, pomoc w boju czy sekretne informacje. Klęska na tym polu ma być równoznaczne z utratą przyjaciela i jego przemianą we wroga. Od tego momentu będzie on gromadził środki, by doprowadzić nas do klęski. System ma działać dynamicznie oraz stawiać graczy przed trudnymi decyzjami.
  3. Produkcja doczekała się także nowej grafiki promocyjnej, która nawiązuje do plakatów filmowych tworzonych przez artystę Drew Struzana. To jemu zawdzięczamy charakterystyczne obrazy skupione na głównych bohaterach – reklamowały one takie filmy, jak Skazani na Shawshank, Łowca androidów czy cykl Gwiezdne wojny. Ken Levine podkreślił, że każdy element grafiki jest istotny, choć na razie wstrzymał się ze zdradzaniem jego tajemnic. Zamieszczam go poniżej i zostawiam do swobodnej interpretacji.

Ghost Story Games

Judas to pierwszoosobowa strzelanka z akcją osadzoną na zniszczonym okręcie kosmicznym. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S – twórcy nie wyznaczyli jeszcze oficjalnej daty premiery.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej