W jednej chwili rozwiązał problem, z którym jego zespół zmagał się kilka lat. Ken Levine zupełnym przypadkiem znalazł klucz do fabuły strzelanki sci-fi Judas

Strzelanka Judas stawia na dynamiczną narrację, nieliniowe podejście i lokacje bogate w historie. Monolog współtwórcy BioShocka pomógł wykreować główną bohaterkę gry.

W jednej chwili rozwiązał problem, z którym jego zespół zmagał się kilka lat. Ken Levine zupełnym przypadkiem znalazł klucz do fabuły strzelanki sci-fi Judas, źródło grafiki: Ghost Story Games.
W jednej chwili rozwiązał problem, z którym jego zespół zmagał się kilka lat. Ken Levine zupełnym przypadkiem znalazł klucz do fabuły strzelanki sci-fi Judas Źródło: Ghost Story Games.

W najnowszym wpisie na blogu deweloperskim zespół Ghost Story Games zdradził, co dało początek nadchodzącej strzelance Judas. Studio założone przez Kena Levine’a w najnowszym dziele postanowiło skupić się przede wszystkim na dynamicznej narracji. By ją osiągnąć, twórcy musieli najpierw odkryć, w jaki sposób bohaterowie mogą w czasie rzeczywistym reagować na każdą, nawet najmniejszą decyzją gracza. Dojście do odpowiedzi zajęło im jednak kilka lat.

Początkowe założenia oraz koncept głównej bohaterki

Jak przyznał Drew Mitchell (główny projektant narracji), wszystko zaczęło się od chęci opowiedzenia nieliniowej historii, rozwijającej się w nieprzewidywalny sposób. Jednocześnie producenci nie chcieli powielać schematów z poprzednich gier, nad którymi pracował Levine, czyli cyklu BioShock. W tym celu musieli stworzyć silne postacie, ingerujące w każde działanie tytułowej bohaterki.

Kolejnym krokiem było zbudowanie protagonistki. Ogromny wpływ na jej finalny kształt miał Levine, a raczej spontaniczny monolog, jaki pojawił się w jego głowie podczas biegania:

Jem tylko w automatach, bo nie lubię interakcji z kelnerami. Restauracje są bardziej skomplikowane: są powitania, „cześć” i „czy ten stolik jest w porządku?”. I myślę sobie: „Czemu miałoby mnie obchodzić, co polecasz? Nie jesteś mną!”. Ale nie powinnam tego mówić, więc muszę po prostu liczyć sekundy do zakończenia interakcji, wymyślać społecznie akceptowalne sposoby powiedzenia: „Pieprz się”. Bo dla mnie rozmowa to preludium do porażki. Automaty nigdy nie zadają mi pytania, na które nie znam odpowiedzi. Wymiana sprowadza się do transakcji: pieniądz wchodzi, produkt wychodzi. Czemu ludzie nie mogą tacy być?

Jak utrzymuje sam Ken Levine, jego strumień świadomości był stałym punktem odniesienia. Monolog pomógł dopracować postać Judas. Dzięki niemu stała się bohaterką, która doskonale rozumie świat robotów, co na statku kolonizacyjnym pełnym maszyn czyni z niej wyjątkowo potężną osobę. Jest to jednak również jej słabość, bo protagonistka znacznie gorzej radzi sobie w kontaktach z ludźmi, a wręcz jest wyrzutkiem.

Grafika koncepcyjna głównej bohaterki z 2019 roku.Ghost Story Games

Narracja wizualna

W grze istotna będzie nie tylko Judas, ale i Mayflower – statek od dziesięcioleci ulegający ciągłym zmianom. Zdaniem Nathana Phail-Liffa (reżysera artystycznego) będzie on opowiadał własne historie. Lokacje na statku mają skrywać rozmaite warstwy przeszłości, stawiać na wiarygodność oraz odzwierciedlać dawne konflikty. Twórcy zapowiadają bardzo wizualne sposoby snucia opowieści.

Z kolei Karen Segars (główna artystka) określiła projektowanie lokacji mianem bardzo różnorodnej układanki. Producenci korzystają z elementów, których zadaniem jest wspieranie narracji. Jako przykład podaje kwatery mieszkalne – w Judas mamy doświadczyć zupełnie innych wrażeń, odwiedzając pomieszczenia dla pielgrzymów, ekskluzywne pokoje dla VIP-ów czy przeznaczone dla niegodziwców obskurne podbrzusze statku. Ręczne projektowanie poziomów okazało się jednak za mało dynamiczne, dlatego studio opracowało system będący jednocześnie narratorem oraz dekoratorem wnętrz. Bazuje on na zestawie reguł, które pozwalają mu budować autentyczny, zaludniony świat.

Judas ma stanowić połączenie pierwszoosobowej strzelanki i immersive sima – studio planuje wydanie gry na pecetach oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Na ten moment nie poznaliśmy daty oficjalnej premiery.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Przed premierą
28
graczy czeka na grę.
Czekasz?

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

GOG chciał wbić szpilę Steamowi, lecz zranił sam siebie. „Gracze powinni mieć wybór doświadczeń, które do nich przemawiają”

Następny
GOG chciał wbić szpilę Steamowi, lecz zranił sam siebie. „Gracze powinni mieć wybór doświadczeń, które do nich przemawiają”

Red Dead Redemption jest już dostępne na nowych platformach. Na graczy czeka darmowe ulepszenie

Poprzedni
Red Dead Redemption jest już dostępne na nowych platformach. Na graczy czeka darmowe ulepszenie

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl