Data wydania: Nieznana
Pierwszoosobowa strzelanka (FPS) z cechami immersive sima, nad którą czuwał Ken Levine – weteran branży, znany m.in. za sprawą gier System Shock 2 i BioShock. W Judas trafiamy na rozpadający się statek kosmiczny, a nasze akcje kształtują relacje z rządzącą tu Wielką Trójką.
Ghost Story Games to zespół deweloperski założony przez Kena Levine’a, czyli „ojca” między innymi takich produkcji jak System Shock 2, BioShock oraz BioShock Infinite. Utworzone w 2017 roku studio długo kazało graczom czekać na swój debiutancki projekt.
Mowa o grze Judas, będącej FPS-em w klimatach science fiction, osadzonym na pokładzie rozpadającego się statku kosmicznego rządzonego przez tak zwaną Wielką Trójkę (ang. Big 3). Główną bohaterką gry jest tytułowa Judas, która chcąc wcielić w życie swój plan ucieczki, musi współpracować z tą grupą lub wręcz przeciwnie – uczynić z jej członków swoich największych wrogów (wszystkich lub wybranych). To, jak potoczy się rozgrywka, w dużym stopniu zależy od naszych poczynań.
W grze Judas akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Podczas przemierzania pokładu statku często walczymy z przeciwnikami, których eliminujemy, robiąc użytek z broni oraz mocy pozwalających nam władać żywiołami, jak płomienie czy elektryczność.
Tym, co wyróżnia Judas na tle większości innych strzelanek, a także poprzednich dzieł, nad którymi czuwał Ken Levine, jest system Nikczemności (ang. Villainy). Za jego sprawą członkowie Wielkiej Trójki bacznie przyglądają się wszystkim naszym poczynaniom i w oparciu o wyniki tych obserwacji decydują, czy zechcą być naszymi sojusznikami, czy też wręcz przeciwnie – postanowią wystąpić przeciwko nam.
Jest to o tyle ważne, że czyniąc z nich swoich sprzymierzeńców, możemy liczyć na pomoc z ich strony. Poza tym jako przyjaciele Judas mogą oni rywalizować między sobą o jej przychylność i uwagę, a także służyć informacjami o świecie gry i pozostałych postaciach. Jeśli jednak w wyniku naszych decyzji lub długotrwałego ignorowania staną się wrogami, wykorzystają swoje zdolności i wszystkie dostępne środki, by pokrzyżować nam plany.
Autor opisu gry: Agnieszka Adamus
Platformy:
PlayStation 5
PC Windows
Xbox Series X/S
Producent: Ghost Story Games
Wydawca: Ghost Story Games
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
W nowym dziele twórcy BioShocka sami zdecydujemy, kto zostanie antagonistą. Strzelanka Judas czerpie inspiracje z systemu Nemezis obecnego w grze Middle-earth: Shadow of Mordor.
gry
Krzysztof Kałuziński
27 sierpnia 2025 21:43
Twórca gry System Shock 2 i serii BioShock, Ken Levine, jest przekonany, że nadal jest duże zapotrzebowanie na tradycyjne gry singleplayer, bez mikropłatności.
gry
Adrian Werner
10 lipca 2025 10:09
Judas nie zdążył z premierą w ostatnim roku fiskalnym i nie wygląda na to, by nowa gra Kena Levine'a ukazała się przed 2026 r.
gry
Jakub Błażewicz
5 maja 2025 09:57
Ken Levine chce stworzyć grę z fabułą wyraźnie reagującą na poczynania gracza, co jest trudnym zadaniem i czego stanowczo nie umożliwi obecna sztuczna inteligencja.
gry
Jakub Błażewicz
3 stycznia 2025 13:30
Ken Levine, twórca serii BioShock, ujawnił więcej szczegółów na temat swojej nowej gry Judas. Podczas rozgrywki mamy doświadczyć swoistej „narracji Lego”.
gry
Maciej Gaffke
26 marca 2024 20:05
Na State of Play Sony zademonstrowało fabularny trailer gry Judas – FPS-a tworzonego przez Kena Levine’a.
gry
Hubert Śledziewski
31 stycznia 2024 23:48
Poznaliśmy przybliżony termin premiery Judas, czyli najnowszej gry od twórcy BioShock. Najprawdopodobniej na tytuł poczekamy jeszcze kilka lat.
gry
Agnieszka Adamus
7 lutego 2023 18:53
Zapowiedzi nadchodzących gier na gali The Game Awards 2022 oprócz nowości przyniosły także wiele tytułów, które po pierwszej sekundzie zwiastunu wydają się być znajome. Tak było z Judas studia Ghost Story, który zapowiada się na duchowego następcę BioShocka.
gry
Sonia Selerska
9 grudnia 2022 02:52
Co może mieć gra po siedmiu latach produkcji? Najwyraźniej nie tytuł i datę premiery. Ken Levine, ojciec BioShocka, nie śpieszy się z kończeniem nowego projektu.
gry
Jakub Błażewicz
3 stycznia 2022 22:26
Ken Levine, szef studia Ghost Story Games, wyjawił, że jego największą inspiracją podczas tworzenia kolejnej produkcji jest gra Śródziemie: Cień Mordoru z systemem Nemezis. Dodatkowo stwierdził, że projekt będzie trudniejszy od BioShocka i BioShocka Infinite.
gry
Kamil Zwijacz
2 kwietnia 2017 16:01
zanonimizowany1376381 Pretorianin
Gra wyglada fenomenalnie, bioshock w kosmosie. Nie mogę się doczekać
laskuss Junior
jedna z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie premier