Singleplayer bez mikropłatności. Takie gry nagradzają gracze zdaniem ojca BioShocka
Twórca gry System Shock 2 i serii BioShock, Ken Levine, jest przekonany, że nadal jest duże zapotrzebowanie na tradycyjne gry singleplayer, bez mikropłatności.

Na kanale YouTube studia Nightdive opublikowano nowy materiał wideo. Ken Levine, czyli ojciec m.in. serii BioShock, wypowiedział się na temat obecnej sytuacji na rynku gier.
- Levine jest przekonany, że wciąż jest duży popyt na tradycyjne gry singleplayer, które nie poddają się współczesnym trendom, takim jak mikropłatności czy funkcje sieciowe.
- Na poparcie tej tezy przytacza sukcesy gier tego typu, takich jak Clair Obscur: Expedition 33, Kingdom Come: Deliverance 2 oraz Baldur's Gate 3. Są to produkcje, które kupuje się po to, aby je po prostu przejść i nic więcej. Według Levine’a takie podejście wciąż jest bardzo atrakcyjne dla wielu graczy, którzy „nagradzają” tego typu produkcje.
- Takim właśnie tytułem ma być następny projekt tego twórcy, czyli Judas. Jak tłumaczy:
Judas to bardzo oldschoolowa produkcja. Kupując tę grę, otrzymasz jej całość. Nie ma komponentu online ani modelu gry-usługi, ponieważ wszystko, co robimy, służy opowiedzeniu historii i przeniesieniu gracza do wirtualnego świata.
Levine jest jednocześnie dosyć wyrozumiały dla deweloperów, którzy idą inną drogą. Tworzenie gier jest obecnie bardzo drogie, a deweloperzy podlegają wydawcom chcącym maksymalizować zyski. Dlatego jest wdzięczny, że udało mu się znaleźć partnera, który pomimo finansowania projektu nie próbuje go zmuszać do tego typu modnych rozwiązań.
W rozmowie Ken Levine opowiedział również trochę o Judas. Postacie w grze mają być świadome tego, co zrobił wcześniej gracz, i często będą komentowały jego działania. Ta wiedza wpłynie również na ich podejście do bohatera. Jeśli zrobimy coś, co im się nie spodoba, to nie omieszkają dać nam do zrozumienia, że są na nas wkurzone.
Pretekstem do rozmowy był fakt, że Nightdive niedawno wypuściło System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, czyli odświeżoną wersję kultowego FPS-A, nad którym pracował Levine. Z kolei Judas zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Na razie twórcy nie są gotowi podać planowanej daty premiery.