Wyszukiwarka gier
The Bureau: XCOM Declassified

The Bureau: XCOM Declassified

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 20 sierpnia 2013

Akcji, TPP, Science fiction, Taktyczne, TPS, Lata 60. i 70. XX wieku, Singleplayer

Taktyczna strzelanina z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPS), stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu XCOM. Tytuł wyprodukowany został przez studio 2K Marin, znane przede wszystkim z gry BioShock 2. Akcja The Bureau: XCOM Declassified toczy się w latach 60. ubiegłego wieku, ukazując początki zmagań organizacji XCOM z kosmitami.

6.5

GRYOnline

6.9

Gracze

6.8

Steam

OCEŃ
Oceny

The Bureau: XCOM Declassified to nieco odmienne spojrzenie na popularną markę gier strategicznych, w której kierowaliśmy elitarną jednostką do walki z obcymi. Tym razem mamy do czynienia z trzecioosobową strzelaniną taktyczną. W ten sposób twórcy chcieli przenieść graczy z fotela wszechwiedzącego dowódcy w buty pojedynczego żołnierza. Grę zrealizowało studio 2K Marin, czyli zespół odpowiedzialny m.in. za Bioshock 2.

Tytuł ukazuje początki organizacji XCOM, która pierwotnie nosiła nazwę Biuro. Została ona powołana przez rząd amerykański w 1962 roku, gdy cały świat drżał w obliczu wiszącej na włosku wojny nuklearnej. Głównym zadaniem protoplastów XCOM-u była ochrona obywateli USA przed szkodliwymi informacjami napływającymi z ZSRR. Zmieniło się to w chwili, gdy zagrożeniem numer jeden stała się cywilizacja pozaziemska.

Czytaj więcej

Platformy:

PlayStation 3

PlayStation 3Angielskie napisy i dialogi

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Xbox 360

Xbox 360Angielskie napisy i dialogi

Producent: 2K Marin

Wydawca: 2K Games

Polski Wydawca: Cenega S.A.

Gry z serii

The Bureau: XCOM Declassified
The Bureau: XCOM Declassified
The Bureau: XCOM Declassified

14GRY

Gry z serii XCOM

Utrzymany w realiach science-fiction cykl taktycznych strategii. Marka wykreowana została przez studia Mythos Games i MicroProse. Aktualnie stanowi ona własność intelektualną koncernu Take-Two Interactive i rozwijana jest przez podległe mu ekipy deweloperskie (w tym Firaxis Games, 2K Marin i Irrational Games).

Gry z serii XCOM

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

The Bureau: XCOM Declassified

The Bureau oceniam dobrze. Podoba mi się to, że gra wymusza pracę zespołową, ma świetny klimat i solidną oprawę graficzną. Dobrze wygląda też fakt, że obcy od pierwszych chwil rzucają do walki zróżnicowanych i trudnych do pokonania przeciwników. Co prawda później czar pryska: fabuła rozmienia się na drobne, starcia przestają być wyzwaniem, a interfejs dokucza coraz bardziej. Nie zmienia to jednak faktu, że The Bureau jest produktem przyzwoitym i stanowi dobrą przystawkę przed jesiennymi hitami, które już niedługo zaleją rynek.

Recenzja gry The Bureau: XCOM Declassified - UFO bliżej Mass Effect
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
20 sierpnia 2013
The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 30 sierpnia 2013

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry

Poradnik do gry The Bureau: XCOM Declassified poza szczegółową solucją zawiera lokalizacje wszystkich znajdziek, a także liczne porady dotyczące starć, opisy wszystkich wyborów fabularnych, dostępnych przeciwników oraz broni i zdolności.

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Opinie

31 lipca 2013

Gry sierpnia 2013 - najciekawsze premiery i konkurs

Sierpień trudno nazwać miesiącem obfitującym w bardzo mocne premiery, ale widać też, że wydawnicza machina zaczyna się rozkręcać. Zobacz co ciekawego trafi do sklepów przed jesienną ofensywą.

Gry sierpnia 2013 - najciekawsze premiery i konkurs
Gry sierpnia 2013 - najciekawsze premiery i konkurs
Opinie

21 lipca 2013

Graliśmy w The Bureau: XCOM Declassified - Mass Effect w latach sześćdziesiątych

Wielu postawiło na tym tytule krzyżyk, a tymczasem The Bureau całkiem nieźle prezentuje się w akcji. Nowa gra twórców drugiego BioShocka pod wieloma względami przypomina inny znany hit, Mass Effect.

Graliśmy w The Bureau: XCOM Declassified - Mass Effect w latach sześćdziesiątych
Graliśmy w The Bureau: XCOM Declassified - Mass Effect w latach sześćdziesiątych
Opinie

13 maja 2013

Graliśmy w The Bureau: XCOM Declassified - nową grę twórców BioShocka 2

Po siedmiu latach prac, co najmniej dwóch przeróbkach i jednej zmianie tytułu The Bureau: XCOM Declassified wreszcie ujrzy światło dzienne. Sprawdziliśmy jak produkt prezentuje się kilkanaście tygodni przed premierą.

Graliśmy w The Bureau: XCOM Declassified - nową grę twórców BioShocka 2
Graliśmy w The Bureau: XCOM Declassified - nową grę twórców BioShocka 2
Opinie

28 stycznia 2013

2013 rokiem gier science-fiction - na jakie tytuły warto czekać?

W najbliższych miesiącach do sklepów trafi mnóstwo gier, nawiązujących do szeroko rozumianego gatunku science-fiction. Przedstawiamy najbardziej interesujące propozycje.

2013 rokiem gier science-fiction - na jakie tytuły warto czekać?
2013 rokiem gier science-fiction - na jakie tytuły warto czekać?
Opinie

13 czerwca 2011

XCOM - E3 2011 - pierwsze spojrzenie

Znane z drugiego BioShocka studio 2K chce przywrócić blask zapomnianej dziś serii XCOM, która niegdyś rozpalała umysły wielu użytkowników pecetów. Sprawdzamy jak im się to udaje.

XCOM - E3 2011 - pierwsze spojrzenie

Wiadomości

The Bureau: XCOM Declassified do zdobycia za darmo

The Bureau: XCOM Declassified nie było hitem sprzedażowym, jednak gra miała swoje momenty. Macie okazję, by organoleptycznie sprawdzić, dlaczego jest to wciąż warta uwagi pozycja – tytuł został bowiem udostępniony za darmo w Humble Store.

promocje

Krystian Pieniążek

30 listopada 2017 20:13

The Bureau: XCOM Declassified do zdobycia za darmo

Liczne zwolnienia u twórców BioShocka 2 i The Bureau. Mówi się o likwidacji studia

Firma 2K poinformowała o zwolnieniu pewnej części personelu zatrudnionego w 2K Marin, czyli studiu odpowiedzialnym głównie za BioShocka 2 i The Bureau. Co gorsza, nieoficjalne źródła donoszą, że w istocie zespół praktycznie przestał istnieć.

gry

Krzysztof Mysiak

18 października 2013 10:28

Liczne zwolnienia u twórców BioShocka 2 i The Bureau. Mówi się o likwidacji studia

Wieści ze świata (The Bureau: XCOM Declassified, City of Titans) 3/10/13

Dziś piszemy m.in. o dodatku DLC do The Bureau: XCOM Declassified, zbiórce pieniędzy na stworzenie gry City of Titans, a także zdjęciu prezentującym pecetową wersję Metal Gear Rising: Revengeance. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Marcin Skierski

3 października 2013 11:45

Wieści ze świata (The Bureau: XCOM Declassified, City of Titans) 3/10/13

The Bureau: XCOM Declassified - porównanie grafiki PS3 vs Xbox 360

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku porównującego jakość wizualną gry The Bureau: XCOM Declassified w wersjach na konsole PlayStation 3 i Xbox 360.

gry

Przemysław Zamęcki

23 sierpnia 2013 15:09

The Bureau: XCOM Declassified - porównanie grafiki PS3 vs Xbox 360

The Bureau: XCOM Declassified trafiło do polskich sklepów

The Bureau: XCOM Declassified, najnowsza produkcja studia 2K Marin, wylądowało na półkach polskich sklepów. Tytuł ukazał się w angielskiej wersji językowej na wszystkich platformach sprzętowych.

gry

Bartosz Woldański

23 sierpnia 2013 09:36

The Bureau: XCOM Declassified trafiło do polskich sklepów

The Bureau: XCOM Declassified z głównym wątkiem na 10-15 godzin. DLC w drodze

Ukończenie The Bureau: XCOM Declassified zajmie graczom średnio 10-15 godzin, ale ten czas zostanie dwukrotnie wydłużony, jeśli nie skupimy się wyłącznie na głównym wątku fabularnym. Potwierdzono, że gra otrzyma po premierze kolejne dodatki DLC – już trwają nad nimi prace.

gry

Bartosz Woldański

16 sierpnia 2013 12:58

The Bureau: XCOM Declassified z głównym wątkiem na 10-15 godzin. DLC w drodze

The Bureau: XCOM Declassified – poznaliśmy wymagania sprzętowe

Na platformie Steam udostępniono wymagania sprzętowe The Bureau: XCOM Declassified, nowej gry studia 2K Marin. Tytuł zadebiutuje 23 sierpnia 2013 roku na PC oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360.

gry

Bartosz Woldański

24 lipca 2013 12:05

The Bureau: XCOM Declassified – poznaliśmy wymagania sprzętowe

Twórcy The Bureau: XCOM Declassified o ewolucji gry i poziomie trudności

Studio 2K Marin zaprezentowało materiał z kulisów produkcji The Bureau: XCOM Declassified. Twórcy wyjaśnili w nim m.in., skąd wzięły się zmiany w projekcie gry oraz jak duże znaczenie dla rozgrywki ma wysoki poziom trudności

gry

Łukasz Szliselman

19 lipca 2013 15:44

Twórcy The Bureau: XCOM Declassified o ewolucji gry i poziomie trudności

The Bureau: XCOM Declassified – pierwsze DLC tylko dla X360

Firma 2K Games ujawniła dziś szczegóły dotyczące zamówień przedpremierowych swojej najnowszej produkcji z serii XCOM. Wszyscy, którzy zakupią The Bureau: XCOM Declassified przed 20 sierpnia, otrzymają dostęp do dodatkowej misji pobocznej. Ponadto na posiadaczy wersji przeznaczonej na Xboksa 360 czekać będzie ekskluzywny pakiet DLC dostępny już po oficjalnym debiucie tytułu.

gry

Michał Marian

19 czerwca 2013 16:51

The Bureau: XCOM Declassified – pierwsze DLC tylko dla X360

The Bureau: XCOM Declassified - oczekiwania i pierwsze wrażenia - komentarz redakcji

Niedawno poznaliśmy wreszcie los trapionego problemami projektu XCOM. Produkcja została przerobiona na strzelankę TPP i ukaże się w tym roku. W komentarzu video burzliwą historię gry omawiają UV i Khalosh.

gry

Adrian Werner

16 maja 2013 20:35

The Bureau: XCOM Declassified - oczekiwania i pierwsze wrażenia - komentarz redakcji

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry The Bureau: XCOM Declassified.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry The Bureau: XCOM Declassified:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i5 2.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), 12 GB HDD, Windows Vista/7.

Małe dodatki

Lista małych dodatków do gry The Bureau: XCOM Declassified:

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.5

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
6.9

Ocena Graczy

Średnia z 493 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

6.8

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 4746 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
Krystian Smoszna
PC

Krystian Smoszna

Recenzent GRYOnline.pl

2013.08.20

Najnowsza gra 2K Marin powstawała w bólach. Tym bardziej cieszy, że The Bureau to solidna taktyczna strzelanina, która stanowi przystawkę przed kapitalnie zapowiadającą się jesienią.

4.0
Szugob
PC

Szugob

Ekspert

2018.07.16

Zimnowojenny anturaż bez osłonek przekształca radziecką macierz w radykalnego Obcego. Reszta niestety to bałagan schematów i niańczenie swojaków na polu walki.

7.5
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2020.01.12

7.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2016.04.22

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2017-12-01
17:16

yadin Legend

yadin

Przetestowałem. Dziś szału nie robi. Kompletnie.

Komentarz: yadin
2017-12-06
10:18

Vroo Generał

Vroo

Obecna generacja rozczarowuje pod kątem liniowych gier TPP nastawionych na fabułę (ciągle sandboksy a'la ubigame albo sieciowe strzelaniny), dlatego z przyjemnością wracam do starszych gier, które z jakichś względów ominąłem.
Mniej więcej wiedziałem czego się spodziewać i jest to typowa gra "tamtych lat" czyli gearso-unchartedo podobna strzelanina z kilkoma drobnymi urozmaicaczami. Pierwsze co rzuca się w oczy to słaba grafika (ja wiem, że gra ma swoje lata, ale już wtedy było baaaardzo przeciętnie). Wszystko jest mdłe i bure (Max Payne 3 z tego samego roku też jest "brudny", ale o wiele bardziej szczegółowy i z lepszymi teksturami, modelami, etc.).
Projekty lokacji są do bólu sztampowe (stacja benzynowa, szkoła, diner, blok mieszkalny). Nie ma tu niczego co by się wyróżniało, może jedna misja poboczna na farmie żywcem wyjętej z kreskówki wpadła mi w oko, a po za tym wszystko oklepane jak morda Gołoty. Zarządzanie "drużyną" jest fajne w skali micro (dobieramy ekwipunek, wybieramy klasy postaci, itp.), ale fatalne w skali macro (kilka komend na krzyż w połączeniu z debilnym SI prowadzi do tego, że biegamy od kompana do kompana i próbujemy nie dać mu się zabić własną głupotą). Broni jest mało, przeciwnicy słabo urozmaiceni. Na szczęście całkiem przyjemnie się strzela, animacje są płynne i cała gra jest dość przyjemnie skrojona (w końcu to bodajże unreal engine).
Ogólną beznadzieję ratuje też przyzwoity scenariusz i bardzo gęsty klimat lat 60-tych (choć połączenie lat 60-tych z sci-fi jest dla mnie równie mało wiarygodne jak połączenie średniowiecza i science fiction w Elexie). Dziwnie się czuję biegając kolesiem w szelkach i kapeluszu po metalowych konstrukcjach rodem z Mass Effecta. Jeśli ktoś nie grał to polecam tylko i wyłącznie dla kogoś kto ograł już WSZYSTKO co liniowe, a nie uśmiecha mu się kupowania np. Battlefronta, czy Overwatcha.

Komentarz: Vroo
2019-08-20
14:23

kAjtji Senator

kAjtji

Gra naprawdę warta uwagi, ten pomysł miał potencjał, trochę zmarnowany, ale po zakończeniu trochę widać, że twórcy oczekiwali lepszej sprzedaży i rozwinięcia idei w następnej części.

Niestety, sprzedało się to słabo, a szkoda. Gra to taki trochę Mass Effect (gameplayowo, nawet zajumali kółko dialogowe), ale w świetnym klimacie lat 60 XX w. i kosmitami znanymi z X-com, fabularnie gra też daje rade.

Strzelanie wykonane jest OK, ale nic więcej. Strzela się przyjemnie, ale też troszkę drętwo zarazem.

Gra ma elementy taktyki... ale maksymalnie uproszczone, wystarczy wiedzieć, jak co działa i tego użyć, czasem trzeba troszkę pobiegać między osłonami. Mi to jednak nie przeszkadzało, taktykę zostawmy głównej serii X-com.

Gra kiedyś była rozdawana za darmo, teraz klucze chodza po 4zł, warto spróbować.

Komentarz: kAjtji
2020-11-22
22:57

bboy Konsul

bboy
😐

To mogła być dobra gra i właściwie nawet pod pewnymi względami jest dobra, niestety wyszła z tego jakaś totalna breja. Widać, że gra powstawała w bólach, tworzono różne prowadzenia rozgrywki i rozwoju fabuły i żadnego z nich właściwie nie dokończono. A na koniec posklejano w całość prze premierą nie bacząc, że poszczególne elementy do siebie nie pasują, a nawet się wzajemnie wykluczają. Gra miała pierwotnie mieć komiksową grafikę i dziać się latach 50-tych gdzie mieliśmy kierować sekretną drużyną men in black mającą za zadanie miedzy innymi ukrywanie przed społeczeństwem prawdy o kosmitach. Na polu strategicznym mieliśmy rozwijać bazę i prowadzić badania zebranych artefaktów. No według początkowych założeń miało nie być humanoidalnych kosmitów co miało potęgować wrażenie obcości obcych i klimat horroru. No niestety niewiele z tego zostało. Gra z FPP zrobiła się TPP z bieda wersją systemu walki z Mass Effect, zarządzanie bazą i rozwojem technologicznym całkowicie wycięto, a setting przeniesiono do lat 60-tych gdzie tym razem dochodzi do masowej i globalnej inwazji kosmitów, a humanoidalni przeciwnicy rodem z oryginalnego X-COM'a grają tu pierwsze skrzypce ponieważ oburzeni fani oczywiście musieli się odezwać. Co ciekawe zlepki poprzednich pomysłów dalej rezydują w tej bezsensownej fabule. Z jednej strony jesteśmy informowani o niszczeniu całych miast przez kosmitów, utracie kontaktu z Waszyngtonem i prezydentem, w finałowej misji widzimy nawet orbitalne bombardowanie, a z drugiej strony co chwilę słyszymy o prowadzeniu kampanii dezinformacyjnej, że niby nic się nie dzieje, a w absurdalnym epilogu dyrektor Faulke mówi, że zadbają o to aby społeczeństwo o kosmitach nikt się nie dowiedziało. Takich wykluczających się wzajemnie absurdów jest więcej, podam kilka przykładów:
Aha będą spoilery, ale i tak moim zdaniem i tak nic się nie traci

- Asystent dr Weira raz jest określany jako kosmita-infiltrator, a gdzie indziej jako człowiek zarażony chorobą Sleepwalker
- Nie wiadomo nawet do końca czym jest ta choroba. Jedni zarażeni zachowują przytomność umysłu stają się kontrolowanymi przez kosmitów szpiegami, a inni zamieniają się w bezmózgie zombi.
- W pewnym momencie gry możemy się przyczynić do opracowania lekarstwa na wspomnianą chorobę, by później znowu słuchać, że lekarstwa nie ma i nie będzie, a w epilogu dowiadujemy się, że wszyscy chorzy umrą.
- Na późnym etapie gry dowiadujemy się, że chorych "są setki, a nawet tysiące". Niezły wynik w sytuacji gdy kosmici właśnie pokonali amerykańskie siły zbrojne, budują swoje instalacje w całym kraju (oraz przebąkuje się też coś o Związku Radzieckim, reszta świata nie jest wspominana) i zatruwają całe miasta w tym kilka tych całkowicie zatrutych odwiedzamy w misjach.
- Główny bohater ma moce telekinetyczne, które rozwija wraz z następnymi poziomami doświadczenia. A skąd je ma, nie wiadomo ponieważ nikogo w tym Lore to nie interesuje i nikt nam tego nie tłumaczy. Musimy sami się domyśleć, że to prawdopodobnie po kontakcie z artefaktem na początku gry. Skąd jednak nasi towarzysze też mają takie moce to już zupełnie nie wiadomo.
- Kilka rozmów sugeruje, że w grze będzie można dokonać jakiś wiążących wyborów. Jednak bez względu na to co wybierzemy liniowa fabuła i tak potoczy się dokładnie tak samo. Prawdopodobnie był to kolejny element gry, który został wycięty. W misji, w której mamy schwytać generała kosmitów jesteśmy wielokrotnie informowani jak bardzo ważne jest aby pochwycić go żywego, na koniec misji nie mamy jednak żadnej możliwości powstrzymania Angeli przed jego zabiciem mimo, że stoimy obok niej. W debriefingu natomiast czytamy, że Angela za swoją niesubordynację ocierającą się o zdradę nie zostanie w żaden sposób ukarana i dalej będzie zajmować swoją pozycję w Biurze ponieważ jest zbyt cenna aby ją stracić.
- Po jednej z głównych misji dowiadujemy się, że musimy się śpieszyć bo mamy tylko kilka godzin na uratowanie świata w następnej misji głównej. Nie przeszkadza nam to jednak w wykonaniu misji pobocznej w międzyczasie.

Tyle o tej bełkotliwej fabule, a to i tak podałem tylko najbardziej rzucające się absurdy. Co można powiedzieć o kwestiach technicznych? Nooo, niewiele dobrego. Działa to tragicznie, gra jest beznadziejnym portem z konsoli i widać to bardzo. Gra chodzi dobrze do czasu jak grasz na konsolowych ustawieniach graficznych. Wszystko powyżej czyli Dx10, tessalacja, space reflections jest tak źle zoptymalizowane, że zabija performance, ale na dzisiejszych komputerach jeszcze grać się da. Wolę jednak nawet nie myśleć jak to chodziło na przeciętnym kompie w 2013 roku. Natomiast za to jak oni zwalili implementację PhysX to powinni dostać jakąś nagrodę. Bugi są takie, że wywala do pulpitu i PhysX trzeba po prostu wyłączyć inaczej nie da się grać. Chyba, że podmieni się plik PhysXCore.dll (opisane na PCGamingWiki) na nowszy, ale efekty fizyczne wtedy są znacznie bardziej uwypuklone, aż do karykaturalnych rozmiarów, a performance leży. Nie wiem jak oni to zrobili, ale w paru miejscach fps spada do kilku klatek, a wykorzystanie GPU do kilku procent, za to rośnie trochę użycie procesora. Ktoś pisał nawet w tej sprawie do Nvidii, ale stwierdzili, że to wina implementacji producenta gry. Ostatecznie musiałem wyłączyć PhysX Particles, PhysX Clothes zostawiłem, bo tylko tak się grać dało, ale i tak nie zawsze miałem 60 fps.

Gameplay, choć nie jest jakiś wybitnie zły to tak jak pisałem już wcześniej jest bieda wersją Mass Effect z debilnym AI naszych współtowarzyszy, których trzeba ciągle niańczyć inaczej padają jak muchy. Grę przeszedłem na Veteranie i gra nieźle mnie wymęczyła na tym poziome ponieważ nie walczyłem tylko z przeciwnikami, ale również z jej mechaniką. Balans jest zupełnie z tyłka. Misja Operation: Grifter jest bardzo prosta, natomiast dostępna w tym samym czasie Operation: Guardian chyba niemożliwa do przejścia na Veteranie jeśli wybierze się ją jako pierwszą przed rozwinięciem swoich agentów. Musiałem powtórzyć całą grę (ponieważ można wczytać tylko ostatniego sejva), przejść misje Grifter oraz Codebrakers(z DLC, również prosta) gdzie nazbierałem expa i dopiero wtedy Guardian stał jakiś możliwy do przejścia.

Na plusy mogę zaliczyć tylko w zasadzie fajny klimat wali z kosmitami w latach 60-tych, innych plusów nie dostrzegłem, ale dal mnie jak się okazało było to wystarczające do sięgnięcia po ten tytuł.

Komentarz: bboy
2020-11-22
22:58

Admin Senator

Admin

The Bureau: XCOM Declassified - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl