Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry

Chciałbym nadmienić, iż jest to dodatek do gry Neverwinter Nights 2, a więc raczej nie ma tutaj mowy o początkujących graczach - Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry

Chciałbym nadmienić, iż jest to dodatek do gry Neverwinter Nights 2, a więc raczej nie ma tutaj mowy o początkujących graczach. Mimo wszystko chcę podkreślić, iż wybór postaci jest kluczowym, żeby nie powiedzieć jedynym warunkiem przejścia w miarę spokojnie całej gry! Toteż zdecydowanie zalecam wybór postaci Wojownika z naciskiem na finałową klasę Mistrza Broni.

Bardziej zaawansowani gracze mogę dodać klasę Berseka oraz Kleryka dla zwiększenia prestiżu oraz mocy swojej postaci. W proporcji 6 poziomów wojownika, 5 Berserka, 2 Kleryka oraz maks Mistrza Broni. Jednak z jednym zastrzeżeniem odnośnie klasy Kleryka, która powinna być wybrana po klasie Mistrza Broni podczas, gdy dostajesz do wyboru specjalne osiągnięcia.

Naturalnie, jeśli posiadasz postać z podstawowej części gry, to wystarczy, że wgrasz ostatnio zapisany stan gry, a następnie wyeksportujesz postać. Możesz tutaj dodatkowo zakupić jak najlepszy ekwipunek, jednak wszystkie bronie, jakie będziesz posiadał przepadną i to nie tylko te jakie używasz, ale również te z ekwipunku.

Z uwagi na fakt, iż rozpoczynając dodatek automatycznie zyskujesz doświadczenie równe 18-temu poziomowi, warto zastanowić się nad rozwojem nowego bohatera. Dodatkowo mogę powiedzieć, że wiele rzeczy zostało uproszczonych. Dzięki temu w miarę łatwo jest stworzyć broń zadającą spore obrażenia.

Drugą bardzo istotną sprawą w grze jest wpływ na towarzyszy. Chodzi tutaj szczególnie o dodatkowe bonusy do statystyk związane z więzią miedzy naszymi bohaterami, poniekąd zwaną przyjaźnią. W grze pojawią się dwa etapy wspomnianych bonusów, pierwszy to zwykły dopalacz po osiągnięciu rozsądnego poziomu wpływu, natomiast drugi etap daje super dopalacz. Dlatego uważam, że warto zainwestować kilkanaście punktów w dyplomację.

Na koniec chciałbym powiedzieć kilka słów na temat wyboru natury twojej postaci. Ogólnie rzecz biorąc gra przewiduje rozwój dobrego charakteru z kilkoma dość ważnymi dodatkami, takimi jak amulety, czy inne przedmioty przeznaczone wyłącznie dla dobrych ludzi. Mimo wszystko, to wcale nie oznacza, że ci z natury źli będą mieli gorzej. Oczywiście wybór ten nie ma wpływu na przebieg rozgrywki, on jedynie daje określone dodatki.

Ponadto najbardziej przydatny w grze okaże się skrót klawiszowy "Z", który służy do podświetlenia przedmiotów. Często się zdarza tak, że łatwo przeoczyć skrytki z cennymi przedmiotami, które są doskonale zamaskowane i tworzą spójne tło z krajobrazem. Jednak wystarczy, że wciśniesz "Z" i wszystko zostanie ładnie wyeksponowane.

Informacje o Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry

Autor : Łukasz Boolseye Michalski

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 35, ilustracje: 120 .

Popularne strony w Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - poradnik do gry

Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - screen - 2007-08-30 - 88288Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - screen - 2007-08-30 - 88287Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - screen - 2007-08-30 - 88286Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - screen - 2007-08-30 - 88285Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - screen - 2007-07-23 - 86118Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - screen - 2007-07-23 - 86117Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - screen - 2007-07-23 - 86116Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - screen - 2007-07-23 - 86115Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - screen - 2007-07-23 - 86114

19.11.2007 21:58
Yancy
Yancy
166
Legend

Czekam sobie cierpliwie na polską premierę, stąd przeczytałem jedynie wstęp do poradnika. Przyznam że zaskoczyła mnie porada by skupić na wojowniku/mistrzu broni. Żadnej gry D&D nie kończyłem czystym wojownikiem. W NWN2 moja postać była zupełnym wieloklasowcem i też dawała radę bez kłopotów. Nagle klasy czarujące oraz wszelkie mieszanki klas tak bardzo zostały osłabione? Bo dotąd to raczej było odwrotnie :)
Sam się niebawem przekonam. Szkoda że tak długo trzeba czekać :/

21.11.2007 10:01
odpowiedz
WhisperWind
15
Legionista

Pewnie chodzi o bardzo nie lubiany przez graczy Spirit Meter (a raczej jak został rozwiązany głód dusz), który znacznie ogranicza możliwość odpoczynku podczas gry.
Znacznie utrudnia to grę klasami czarującymi które muszą odpoczywać by uzupełnić pulę zaklęć.

21.11.2007 21:42
wert
odpowiedz
wert
193
Kondotier

A zapytam może tu przy okazji.
Jak dodatek wypada w porównaniu do podstawy - jest ciekawszy, taki sam czy taki sobie?

24.11.2007 00:56
Boolseye
odpowiedz
Boolseye
4
Junior

Wojownik/Mistrz Broni ma sporo zalet, które dodatkowo łatwo można wzmocnić dodając klasę Berserka - chodzi mi głównie o szał, niezrównane rozpłatanie oraz ulepszony potężny atak. Szczególnie ten ostatni ponieważ każdy Berserk na 5 poziomie dostaje premię +10 do ataku, zamiast standardowej premi +6 przy atucie ulepszony potężny atak.

WhisperWind ma absolutną rację, Spirit Meter jest ... no cóż, uciążliwy i nie pozwala na częste odpoczynki. Ponadto od samego początku w twojej drużynie będzie Safiya (czerwony mag), która doskonale sobie radzi z rzucaniem zaklęć, ale czarodzieje są dobrzy w walkach dystansowych, toteż wskazane jest osłanianie jej.

Jest jeszcze kwestia ulepszenia broni, która jest dziecinnie łatwa i przyjemna. Ot choćby dodanie 1d6 obrażeń od ognia, lodu i błyskawicy znacząco wpływa na ilość zadawanych obrażeń.

Moim zdaniem drużyna powinna być podzielona na dwie grupy: wojowników, którzy staną w pierwszej lini oraz jednostki dystansowe wspomagające ataki oraz predyspozycje wojowników. Taka kombinacja daje dużą siłę ognia i pozwala ograniczyć straty. Poza tym w grze liczba towarzyszy została znacznie uszczuplona i w dodatku występuje tylko jeden wojownik, Okku, pozostali to jednostki dystansowe. Dlatego uważam, że dwóch wojowników, mag oraz szaman to układ optymalny pod względem siły rażenia, jak również przydatnych w grze umiejętności!

Jednak to tylko moje zdanie, przecież każdy lubi grać na swój sposób. Poza tym przecież Wojownik to jedna klasa, Mistrz Broni druga, a Berserk to trzecia - tak, więc jakby nie patrzeć taka postać to wieloklasowiec :P :D

24.11.2007 13:18
.:Jj:.
odpowiedz
.:Jj:.
116
    Ennio Morricone    

W niedługim czasie mam zamiar nabyc złotą edycję która się pojawi, swoją droga późno zacząłem przygodę z serią NWN, podczas grania w pierwszą częśc i dodatki kilka razy byłem zmuszony do zerknięcia do poradnika, nie inaczej będzie z "dwójką" i Maską Zdrajcy.

09.12.2007 22:46
Yancy
odpowiedz
Yancy
166
Legend

Po kilku godzinach grania, muszę przyznać że dodatek jest niemałym wyzwaniem. Być może źle to rozgrywam i za dużo chciałbym już w pierwszym rozdziale zdziałać. W każdym razie, kilka walk zdarzyło mi się powtarzać :) Nie przepadam za wydłużaniem gry poprzez podkręcanie poziomu trudności ale też pewnie na easy byłoby zbyt prosto i banalnie. W końcu to dodatek czyli rzecz z założenia nie dla początkujących.

Nie gram czystym wojakiem ale wziąłem sobie do serca poradę i moja postać to postać z pierwszej linii - przyznaję - ma to sens. Wojaka radzi zarówno autor poradnika z GOL-a jak również autor poradnika dołączonego do gry i jest to rozsądna porada. Trzech Rycerzy Śmierci na klatę to wyzwanie ambitne.

10.12.2007 04:09
Sensai3D
odpowiedz
Sensai3D
129
Generał

Polecam ściągnąć sobie mod na ulepszoną ai towarzyszy i przeciwników
http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2HakpaksOriginal.Detail&id=141&comment_page=7

A na kampanię najlepszy jest bard albo warlock.

10.12.2007 09:28
Yancy
odpowiedz
Yancy
166
Legend

Sensai3D ---> Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy jest". Każdy ma swój indywidualny sposób gry a każdą klasą można grę przejść.

10.12.2007 12:47
Sensai3D
odpowiedz
Sensai3D
129
Generał

Yancy -> luz, zgadzam się z tobą. Chodziło mi o to co jest napisane odnośnie mistrza broni, z czym że nie wiem jak jest w dodatku ale w podstawce dużo potworów było odpornych na krytyki, to z czystych zbrojnych lepszy był by barb berserker. NwN nie jest zbyt wymagający jeśli chodzi o walki chociaż dzięki temu modowi z linka przeciwnicy używają swoich umiejętności i poprzeczka jest trochę wyżej.

12.12.2007 19:38
Yancy
odpowiedz
Yancy
166
Legend

Sensai3D ---> Problem z postaciami czarującymi w Masce leży IMO w energii duchowej. Nie mogę powiedzieć że to rozwiązanie przypadło mi do gustu. Zniechęca do częstych odpoczynków za to zachęca do ustawiania kompanom czarów przywołania.
Barb jako jedna z klasa dla głównej postaci to całkiem fajny pomysł nawet wpasuje się w klimat. Do mojej postaci nie pasował, starałem się by była podobna do tej jaką grałem w podstawce.

29.07.2008 16:58
raafu
😒
odpowiedz
raafu
39
Pretorianin

ja uważam, że dodatek jest przesadzony, a z tym pożeraczem dusz to jest jakaś pomyłka - osobiście gram od podstawki mistrzem broni (sejmitarów) i przed walką z królem cieni przeexportowałem go do dodatku , aczkolwiek nie polecam dodatku ze względu na to cholerne pożeranie dusz, a za poradnik wielkie dzięki, bo bardzo mi się przydał

02.08.2008 17:15
odpowiedz
ziomek493
10
Legionista

Też uważam że ten pożeracz dusz jest przegięciem . . . mam pytanko, możecie mi powiedzieć gdzie znaleść kowala któryby wykół zbroje dla garnizonu w warowni na rozstajach ?

01.08.2009 11:27
odpowiedz
darth 16
23
Legionista

Czy ktoś wie JAK się dostać do Zatopionego Miasta. Pytam, bo w por. jest napisane, by się tam udać bez wskazówek jak.