The Callisto Protocol - poradnik do gry

The Callisto Protocol - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia The Callisto Protocol poradnik, solucja

Ta strona solucji dotyczy etapu 5 z gry Callisto Protocol – Poniżej (Below). Z opisu przejścia w poradniku dowiecie się jak pokonać bossa Dwugłowego i przetrwać walki na platformie transportowej oraz jak zdobyć schemat pistolet taktycznego i uruchomić reaktor.

Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia 2022

Na tej stronie poradnika do Callisto Protocol znajdziecie opis przejścia piątego rozdziału - Poniżej (Below). Nasza solucja objaśnia m.in. jak unikać wykrycia przez ślepe potwory, gdzie znaleźć kartę dostępu, jak załączyć reaktor mocy (3 bezpieczniki), jak powrócić na platformę transportową i jak przetrwać konfrontację z bossem Dwugłowy (Two-head).

Podążanie za Dani (Follow Dani)

Po rozpoczęciu rozdziału możecie skupić się na wspólnej podróży z Dani lub badać dokładniej okolicę i szukać lootu oraz znajdziek - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Po rozpoczęciu rozdziału możecie skupić się na wspólnej podróży z Dani lub badać dokładniej okolicę i szukać lootu oraz znajdziek.

Dotrzecie do dużego szybu. Podróżujcie w nim kolejnymi balkonikami. Jedna z kładek zawali się i dojdzie do rozdzielenia bohaterów (nie trzeba w żaden sposób ratować Dani).

Znalezienie innej drogi na dół (Find another way down)

Kontynuujcie podróż w dół - docelowo musicie dotrzeć do drabiny i zejść po niej na niższy poziom - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Kontynuujcie podróż w dół - docelowo musicie dotrzeć do drabiny i zejść po niej na niższy poziom. Przy próbie dotarcia do Dani spadniecie ponownie na dół.

Począwszy od tego miejsca zaczniecie napotykać ślepe potwory - zaatakują one Jacoba tylko jeśli go usłyszą. Przemieszczajcie się w pozycji przykucniętej i zatrzymujcie się jeśli jest taka potrzeba. Ślepe kreatury warto eliminować atakami skrytobójczymi (wbijanie nożyka w plecy), dzięki czemu każda z nich pozostawi po sobie jakiś loot. W wielu lokacjach można je też całkowicie omijać.

Skradajcie się także w przerwach pomiędzy walkami - ślepe potwory mogą wychodzić ze ścian jeżeli za bardzo zaczniecie hałasować - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Skradajcie się także w przerwach pomiędzy walkami - ślepe potwory mogą "wychodzić ze ścian" jeżeli za bardzo zaczniecie hałasować. Może to Was narazić na niepotrzebne dodatkowe walki. Podróżowanie w pozycji przykucniętej spowoduje, że pozostaną w stanie spoczynku.

Rozwidlenie jest przy ścianie z napisem L1 (powyższy obrazek).

  1. Prawy korytarz prowadzi do opcjonalnych lokacji (m.in. duża skrzynia w lootem).
  2. Lewy korytarz prowadzi w stronę celu misji.
W lokacji z dużą ilością kolców możecie chwytać ślepe potwory i ciskać nimi w stronę pułapek, by szybko ginęły - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

W lokacji z dużą ilością kolców możecie chwytać ślepe potwory i ciskać nimi w stronę pułapek, by szybko ginęły.

W kolejnym obszarze zbadajcie jego prawą część, bo do odnalezienia jest schemat pistoletu taktycznego (Tactical Pistol Schematic). Możecie go wgrać w najbliższej Kuźni i odblokować za 600 kredytów drugi rozdzaj pistoletu.

Dotrzyjcie po drabiny i po zejściu na dół uważajcie na nowy kokon z wyskakującą głową - możecie go zniszczyć z dużej odległości - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Dotrzyjcie po drabiny i po zejściu na dół uważajcie na nowy kokon z wyskakującą głową - możecie go zniszczyć z dużej odległości. Po walkach znajdziecie kolejną Kuźnię.

Wskoczcie do dziury obok Kuźni (powyższy obrazek) i uważajcie, bo na dole mogą Was zaatakować potwora bez opcji przekradnięcia się. Bądźcie gotowi do walki.

Idźcie dalej - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Idźcie dalej. Napotkaną grupę ślepych potworów łatwo można zabić rzucając w nich wybuchowym pojemnikiem.

Uważajcie na nowy kokon po zaliczeniu krótkiej wspinaczki, a także na potwory, który są obdarzone wzrokiem. W lokacji z wielkimi pojazdami jest dużo kolców idealnie nadających się do nabijania potworów. Dotrzyjcie do przejścia do tuneli stacji zasilania (Power Tunnels) - jest aktualnie zamknięte.

Znalezienie karty dostępu do tuneli stacji zasilania (Find the Power Tunnels keycard)

Skradajcie się dalej i omijajcie lub atakujcie z zaskoczenia nowe ślepe potwory - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Skradajcie się dalej i omijajcie lub atakujcie z zaskoczenia nowe ślepe potwory. Wybierzcie lepiej oświetloną ścieżkę z napisem Transport Platform - możecie przecisnąć się między skałami.

Znajdziecie Kuźnię oraz drzwi prowadzące do platformy. Nie możecie uruchomić aktualnie platformy z powodu braku dostaw prądu, ale możecie zabrać z niej kartę dostępu (Keycard) - pokazuje ją obazek. Powróćcie z kartą do bramki Power Tunnels - odblokujecie nowe przejście.

Zlokalizowanie reaktora mocy (Find the power reactor)

Możecie pozostawać na głównej ścieżce lub np - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Możecie pozostawać na głównej ścieżce lub np. zbadać po drodze boczny tunel prowadzący do znajdźki. Eliminujcie lub omijajcie kolejne potwory i przejdźcie pomiędzy skałami.

Wybierzcie schody obok 3 "śpiących" potworów (obrazek - możecie je też złapać i rzucić na kolce). Dotrzecie do drzwi Power Station.

W nowym pomieszczeniu jest Kuźnia, ale uważajcie na kolejnego potwora w kokonie - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

W nowym pomieszczeniu jest Kuźnia, ale uważajcie na kolejnego potwora w kokonie.

Idźcie dalej. Po drodze możecie napotykać m.in. czołgające się potwory - najlepiej je zastrzelić zanim niebezpiecznie zbliżą się. Dotrzyjcie do drabiny, wejdźcie na górę i wybierzcie przejście Power Reactor. Są tu kolejna Kuźnia oraz panel reaktora - próba uruchomienia go zakończy się porażką i otrzymacie nowy celmisji.

Zresetowanie przełączników (Reset the breakers)

Do zresetowania są 3 przełączniki i będziecie docierać do nich w odgórnie narzuconej kolejności - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Do zresetowania są 3 przełączniki i będziecie docierać do nich w odgórnie narzuconej kolejności.

Pierwszy przełącznik (B1) znajdziecie niedługo po skorzystaniu z przejścia obok pomieszczenia kontrolnego. Wszystkie przełączniki pulsują i łatwiej je dzięki temu zlokalizować.

Drugi przełącznik (B2) jest na niższym poziomie - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Drugi przełącznik (B2) jest na niższym poziomie. Pokonajcie potwora, dotrzyjcie do drabiny i po zejściu na dół wyeliminujcie kolejne kreatury. Dopiero wtedy wykonajcie interakcję przy przełączniku.

Trzeci przełącznik (B3) jest na górze i prowadzi do niego ścieżka oznaczona strzałkami (powyższy obrazek) - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Trzeci przełącznik (B3) jest na górze i prowadzi do niego ścieżka oznaczona strzałkami (powyższy obrazek).

Z krótkiej scenki dowiecie się, że załączył się reaktor.

Powrót do platformy transportowej (Return to the Transport Platform)

Musicie raz jeszcze odwiedzić Platformę Transportową - jest to ta sama lokacja, w której znaleźliście wcześniej kartę dostępu do otwarcia bramki - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Musicie raz jeszcze odwiedzić Platformę Transportową - jest to ta sama lokacja, w której znaleźliście wcześniej kartę dostępu do otwarcia bramki.

Zeskoczcie z balkoników. W ustaleniu drogi do celu pomagają pulsujące kable. Podążajcie za nimi, ale nie śpieszcie się, bo po drodze spotkacie nowe potwory. Starajcie się oszczędzać zapasy, bo przydadzą się one Wam za kilka minut.

Pojechanie platformą do Arcas (Ride the platform to Arcas)

Nowy cel misji otrzymacie po dotarciu do platformy - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Nowy cel misji otrzymacie po dotarciu do platformy. Zanim cokolwiek więcej zrobicie:

  1. wydajcie kredyty w sklepie - przydadzą się m.in. ulepszenia rękawicy GRP;
  2. wyjmijcie zapasy z okolicznych skrzyń - postarajcie się mieć co najmniej 1 akumulator GRP oraz dużo amunicji do najlepszej broni (prawdopodobnie jednej z posiadanych strzelb).

Dopiero po zakończeniu przygotowań użyjcie panelu, by uruchomić platformę.

Niedługo po rozpoczęciu przejażdżki na platformę zaczną przedostawać się grupy potworów - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Niedługo po rozpoczęciu przejażdżki na platformę zaczną przedostawać się grupy potworów. Nie powinniście ich lekceważyć, bo będą wśród nich "elitarne" potwory z mackami.

Najlepsza metoda bronienia się to szybkie chwytanie potworów rękawicą GRP i zrzucanie ich z platformy. Bestie od razu zginą, a Wy unikniecie ryzykownych bezpośrednich walk.

Używajcie rękawicy do momentu wyczerpania całych zapasów energii - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Używajcie rękawicy do momentu wyczerpania całych zapasów energii. Przestawcie się wtedy na używanie broni palnej. Musicie szybko się z nimi rozprawiać żeby nie zostać otoczonym i żeby je zabić zanim pojawią się kolejne.

Pokonanie wszystkich zwykłych potworów załączy scenkę z pojawienia się bossa Dwugłowy (Two-head) - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Pokonanie wszystkich "zwykłych" potworów załączy scenkę z pojawienia się bossa Dwugłowy (Two-head). Od tego momentu będzie to pojedynek jeden na jednego.

Najważniejsze jest bezbłędne unikanie ataków Dwugłowego w zwarciu - musicie mieć wychyloną gałkę w lewo lub w prawo. Jacob może błyskawicznie zginąć, jeśli zostanie złapany.

Do atakowania bossa używajcie broni palnej o największej sile rażenia - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Do atakowania bossa używajcie broni palnej o największej sile rażenia. Będzie to prawdopodobnie jedna z posiadanych strzelb. Po wyczerpaniu magazynka wykonajcie kolejny unik i dopiero wtedy rozpocznijcie bieg żeby oddalić się od Dwugłowego i przeładować broń w spokoju.

Ogłuszony boss uklęknie na platformie - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Ogłuszony boss uklęknie na platformie. Musicie to szybko wykorzystać - podbiegnijcie do niego i wykonajcie ataki bronią białą. Powinno to doprowadzić do sytuacji, w której boss odczepi jedną z głów.

Jeśli Dwugłowy nie wyrwał jednej z głów, to musicie go ponownie osłabić i zaatakować bronią białą.

Taktyka walki z bossem mającym 1 głowę jest taka sama - poprawnie wykonujcie uniki i korzystajcie z najlepszej broni - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Taktyka walki z bossem mającym 1 głowę jest taka sama - poprawnie wykonujcie uniki i korzystajcie z najlepszej broni.

Musicie ogłuszyć bossa po raz drugi. Po tym jak uklęknie na platformie dobijcie go bronią białą. Dwugłowy pozostawi po sobie wartościowy loot - to drukarka komputerowa warta 1000 kredytów.

Zlokalizowanie stacji Arcas (Locate Arcas Station)

Niedługo po pokonaniu bossa platforma dotrze do celu podróży i możecie przejść na sąsiadujące z nią balkoniki - Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Niedługo po pokonaniu bossa platforma dotrze do celu podróży i możecie przejść na sąsiadujące z nią balkoniki. Dotrzyjcie do wejścia do tunelu Access Tunnel. Skorzystanie z tego przejścia załaduje kolejny etap Kolonia.