Callisto Protocol: Rozdział 3: Kopuła mieszkalna (Habitat) - solucja, opis przejścia
Ta strona solucji do Callisto Protocol dotyczy rozdziału 3 – Kopuła mieszkalna (Habitat). Z poradnika dowiecie się m.in. jak zdobyć kody dostępu od strażników, jak dotrzeć do kopuły, jak przetrwać scenę zjazdu rurą i jak zabijać potwory z mackami.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Callisto Protocol zamieściliśmy opis przejścia trzeciego etapu - Kopuła mieszkalna (Habitat). W opisie przejścia wyjaśniamy m.in. jak podążać za czerwoną rurą, jak zdobyć kod do konsoli w Water Control, jak pokonywać potwory z mackami, jak opróżnić zbiornik, jak zjechać rurą drenażową, jak dotrzeć do kopuły, gdzie jest kod do konsoli kontroli tlenu i jak dotrzeć do włazu użytkowego.
- Podążanie za czerwoną rurą (Follow the red pipe)
- Zdobycie kodu od strażnika (Get code from guard)
- Opróżnienie zbiornika sześć (Purge Tank Six)
- Przetrwanie zjazdu rurą (Survive the pipeslide)
- Dotarcie do kopuły mieszkalnej (Reach the biodome)
- Dostanie się do pomieszczenia kontroli tlenu (Reach Oxygen Control Room)
- Zdobycie kodu od strażnika (Get code from guard)
- Dotarcie do włazu użytkowego (Reach the utility hatch)
- Poszukiwania zarwanego chodnika (Look for the fallen walkway)
Podążanie za czerwoną rurą (Follow the red pipe)

Po rozpoczęciu rozdziału korzystajcie z kolejnych drabin oraz z zakręcanych schodów. Obejrzycie hologram i otrzymacie zadanie związane z czerwoną rurą.
Musicie złapać interaktywną skrzynię z obrazka i przesunąć ją, by odsłonić wejście do szybu wentylacyjnego.

Dotrzecie do sali z obrotowymi mechanizmami. Nie zbliżajcie się do nich i uważajcie na potwora ukrywającego się pod wodą. Dotrzyjcie do zaworu i wykonajcie interakcję - odblokuje się nowy szyb obok niego.
Podążajcie dalej. Przejście do kolejnej sekcji to szyb wentylacyjny obok zamkniętych drzwi Purification B H207.

W nowym większym pomieszczeniu musicie znaleźć 2 bezpieczniki bramy. Uważajcie, bo Jacoba może nagle zaatakować większy potwór - musicie zrzucić go z siebie (szybkie wciskanie Y/Trójkąta) i możecie go od razu ostrzelać. W przypadku pozostałych kreatur najłatwiej chwytać je rękawicą GRP i zrzucać z balkoników, a od razu zginą.
Z bezpiecznikami dotrzyjcie do 2 skrzynek w tej samej sali. Odblokujecie wyjście Access Hall H271.

Dotrzyjcie do nowej drabiny i do wejścia do nowego szybu wentylacyjnego. Znajdziecie Kuźnię. Podążajcie liniową trasą do większej sali. Ponownie pomagajcie sobie łapaniem przeciwników i zrzucaniem ich z kładek. Możecie też po drodze znaleźć wybuchowy pojemnik i cisnąć nim w przeciwników.
Jeden z bocznych balkoników prowadzi do drabiny i na górze znajdziecie skrzynkę z bezpiecznikiem bramy (obrazek). Zabierzcie ją i udajcie się na drugi koniec sali (uwaga na nowe potwory). Użyjcie bezpiecznika do otwarcia bramy Access Hall H206.

Jacob dotrze do rozwidlenia:
- Dalsza część korytarza prowadzi do Storage Hall H239. Po użyciu nożyka do otwarcia drzwi możecie zbadać opcjonalne pomieszczenia (wymagane będzie przeniesienie bezpiecznika do innej skrzynki).
- Chcąc kontynuować główną przeprawę musicie otworzyć prawą bramę Water Control.
Podejdźcie do dużej konsoli w Water Control, a załączy się hologram.
Zdobycie kodu od strażnika (Get code from guard)

Wybierzcie przejście Maintenance Hall F263 i dotrzyjcie korytarzami do Lounge F231. W środku znajduje się nowa Kuźnia.
Wybierzcie wąskie przejście do Utility F265. Spotkacie pierwszego potwora z mackami (Tentacles). Tego typu potwory mogą podlegać transformacjom (pierwsza z samouczka jest wymuszona), stając się dzięki temu silniejsze. Musicie próbować powstrzymywać transformacje atakując odsłonięte macki (zaznaczyliśmy je na obrazku) - strzelajcie w nie z broni palnej i rozdeptujcie powalonego potwora z mackami.

Po walce zbadajcie zwłoki strażnika pod czerwonym napisem Shoot the Tentacles. Zdobędziecie kod dostępu (Keycode).
Opróżnienie zbiornika sześć (Purge Tank Six)

Z kodem powróćcie do centralnej sali z dużą konsolą i pozbądźcie się nowych zwykłych potworów. Uruchomicie opróżnianie zbiornika (komunikat Initiate Purge Cycle).
Musicie bronić się przed atakami większych potworów. Lubią one ataki z zaskoczenia i musicie dużo rozglądać się. Polegajcie na broni palnej oraz na rękawicy GRP. Jeśli Jacob zostanie powalony musicie się oswobodzić (szybkie wciskanie Trójkąta/Y).
Po bitwie skorzystajcie z konsoli, a rozwinie się mostek. Przejdźcie po nim do drabiny i dotrzyjcie do włazu.
Przetrwanie zjazdu rurą (Survive the pipeslide)
Znajdziecie się w kanałach w dużej rurze drenażowej. Wyruszcie prosto - spuszczona zostanie woda i rozpoczniecie scenę zjazdu rurą.

Musicie przemieszczać się na boki (wychylanie gałki w lewo lub w prawo) po to żeby unikać zderzania się z przeszkodami.

Trudniejsza jest dalsza część zjazdu, bo trzeba unikać łopatek wielkich pracujących wentylatorów. Starajcie się z wyprzedzeniem śledzić ich ruchy i przewidywać gdzie jest bezpieczne miejsce do spłynięcia pomiędzy łopatkami.

W końcowej części sceny pojawi się duży potwór i musicie zaliczać QTE - wciskajcie Trójkąt/Y po pojawieniu się komunikatu na ekranie.
Na sam koniec musicie wspiąć się po łańcuchu na samą górę. Dotrzecie do nowej części kanałów.
Dotarcie do kopuły mieszkalnej (Reach the biodome)

Pozbierajcie loot z okolicy i dotrzyjcie do przejścia Access Hall F813. Zaczniecie napotykać kolejne potwory z mackami - pamiętajcie o tym żeby strzelać od razu w macki oraz rozdeptywać powalonych wrogów po to żeby powstrzymywać bestie przed transformacją.
Docelowo dotrzecie do nowego rozwidlenia:
- Otwarcie z pomocą nożyka drzwi Maintenance F815 pozwoli Wam zbadać opcjonalne lokacje.
- Duża rampa prowadzi w dół do bramy Habitat Dome H600 - pozwoli to Wam kontynuować główną przeprawę dzięki dotarciu do kopuły.
Dostanie się do pomieszczenia kontroli tlenu (Reach Oxygen Control Room)

Zjedźcie małą windą do głównej części kopuły i użyjcie panelu do rozsunięcia mostu. Okolicę patroluje nowy robot strażniczy - możecie go zniszczyć (celujcie w jego głowę) lub skradać się i podjąć próbę ominięcia maszyny (poczekajcie aż robot pójdzie w prawo).
Musicie dotrzeć do lewego przejścia - Oxygen Processing H623 (obrazek). Obejrzyjcie hologram. Dowiecie się o konieczności zdobycia nowego kodu dostępu.
Zdobycie kodu od strażnika (Get code from guard)

W pomieszczeniu tym są Kuźnia oraz 2 przejścia:
- Przejście Botanical H624 prowadzi do opcjonalnych lokacji (m.in. duża skrzynia oraz znajdźka).
- Przejście Oxygen Processing H625 prowadzi w stronę zwłok strażnika. Po wybraniu go uważajcie na potwory, które będą ukrywały się w mgle - możecie wycofać się i zaczekać aż się zbliżą.
Pokonujcie potwory i dotrzyjcie do obszaru z unoszącą się mgłą. Musicie tu zlokalizować skrzynkę z bezpiecznikiem bramy (obrazek). Zabierzcie go do drugiej skrzynki obok przejścia Oxygen Processing H627.

Możecie już wdrapać się po skrzyni do górnego włazu z obrazka. Przeczołgajcie się do miejsca, w którym znajdziecie zwłoki z kodem dostępu (Keycode).
Wyruszcie do centralnej sali i użyjcie kodu dostępu na panelu kontrolnym.
Dotarcie do włazu użytkowego (Reach the utility hatch)

Powróćcie do centralnej kopuły. Tym razem zamiast robota strażniczego musicie uważać na duże potwory atakujące z zaskoczenia (w okolicy jest wybuchowy pojemnik do złapania rękawicą).
Kierujcie się na przeciwległy koniec kopuły - odblokowane zostały drzwi Utility H630 i dotrzecie do nich wybierając wąskie przejście przy kokonach. W nowej lokacji możecie:
- Użyć nożyka do odblokowania drzwi Hall H631 - to opcjonalny obszar do zbadania.
- Udać się w prawo i skorzystać z włazu - awansujecie dalej.
Poszukiwania zarwanego chodnika (Look for the fallen walkway)

Zbliżycie się do grupy przeciwników i pracujących maszyn. Jest to doskonała okazja do tego żeby chwytać potwory rękawicą GRP i ciskać nimi w stronę pułapek - od razu zginą.

Alternatywnie możecie też zakradać się do potworów i eliminować je atakami skrytobójczymi.
Niezależnie od wybranej taktyki pozbądźcie się wszystkich bestii i zlokalizujcie wąskie przjeście przy ścianie, dzięki któremu opuścicie tę lokację.

Dotrzyjcie do Eliasa - wykonajcie skok i obejrzyjcie scenę ucieczki.
Na koniec tego etapu Jacob automatycznie założy zbroję strażnika. Ma ona 2 unikalne cechy:
- zwiększa pojemność inwentarza - od teraz dostępnych będzie 12 slotów na loot;
- wydłuża pasek zdrowia Jacoba - pasek na karku bohatera będzie dłuższy.
Awansujecie do rozdziału Zagubiony.
0
- The Callisto Protocol - poradnik do gry
- Callisto Protocol: Poradnik do gry
- Callisto Protocol: Opis przejścia
- Callisto Protocol: Lista wszystkich rozdziałów
- Callisto Protocol: Prolog: Ładunek (Cargo) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 1: Ognisko epidemii (Outbreak) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 2: Następstwa (Aftermath) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 3: Kopuła mieszkalna (Habitat) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 7: Wieża (Tower) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Opis przejścia
- Callisto Protocol: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
kazior1975 Junior
Mam pytanie dotyczące tego ulepszenia.
Kontrola zamieszek (Riot Control Swing
Pozwoli to stosować nowy silniejszy atak aktywowany R1/RB. Musicie aktywować go we właściwych momentach, tzn. dbać żeby nie spudłował (jest bardzo powolny).
Co macie na myśli pisząc że należy aktywować go we właściwym momencie? Gram na XSX mam wykupione to ulepszenie i jak naciskam RB to nic się nie dzieje
zanonimizowany1376381 Pretorianin
Gdy przytrzymasz robi większy zamach i trzeba uważać bo podczas zamachu możemy oberwać
Tanatos Junior
Trofeum "Potrzebna ci broń" jest zbugowane albo opis jest nie poprawny. Dzisiaj, w rzeczywistości musiałem mieć ulepszone wszystkie bronie na pojedynczym Zapisie gry. Można to Trofeum zyskać na NG+. Niestety przeinstalowanie gry i ulepszenie tylko podstawowego pistoletu nie działa tak jak proponowane jest w innych przewodnikach...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.