Callisto Protocol: Rozdział 7: Wieża (Tower) - solucja, opis przejścia
Ta strona solucji opisuje finałowy rozdział 7 gry Callisto Protocol – Wieża (Tower). W poradniku jest opis przejścia jak pokonać dwóch końcowych bossów gry (Kapitan Ferris i Alfa), jak dotrzeć do laboratorium, jak zabić Dwugłowych (mini-bossowie) i jak dotrzeć do Wieży Naczelnika.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Callisto Protocol znajduje się opis przejścia ostatniego siódmego rozdziału - Wieża (Tower). Z solucji dowiecie się m.in. gdzie jest laboratorium, jak przejść przez szpital, jak pokonać mini-bossów Dwugłowych, jak dotrzeć do Wieży Naczelnika i jak rozprawić się z dwoma finałowymi bossami kampanii.
- Znalezienie laboratorium (Search for the lab)
- Przedostanie się przez szpital (Get through Asylum)
- Udanie się do Wieży Naczelnika (Head for the Warden's Tower)
- Znalezienie Naczelnika (Look for the Warden)
- Finałowy boss #1 - Kapitan Ferris
- Finałowy boss #2 - Alfa
- Bieg do kapsuły ratunkowej (Run to the Escape Pods)
Znalezienie laboratorium (Search for the lab)

Kontrolę nad Jacobem odzyskacie dopiero po znalezieniu się w celi (tej samej, w której wylądowaliście po prologu). Wysłuchajcie rozmowy - otworzy się cela.
Idźcie w prawo do przejścia Security P341 i następnie do Data Center B310. Znajdziecie Kuźnię i do odblokowania kolejnych drzwi potrzebny będzie bezpiecznik.
Wejdźcie do serwerowni Server Room B315.

Udajcie się do jej lewego oddalonego narożnika - spotkacie nowego mini-bossa Dwugłowego (Two-head):
- Wykonujcie idealne uniki w walce w zwarciu, bo jeśli Dwugłowy złapie Jacoba może go od razu zabić.
- Pilnujcie się w wąskich przejściach pomiędzy rządami serwerów, bo trudniej może być oddalić się od bossa.
- Atakujcie Dwugłowego na odległość i używajcie najlepszych posiadanych broni.
- Podbiegajcie do klęczącego mini-bossa żeby zaatakować go bronią białą. Musicie dwukrotnie wykonać tę akcję.
Po zabiciu Dwugłowego zabierzcie loot po bossie i dotrzyjcie do skrzynki z bezpiecznikiem bramy. Wyjmijcie bezpiecznik i powróćcie z nim do poprzedniej skrzynki.
Przedostanie się przez szpital (Get through Asylum)

Odblokujecie przejście Panopticon Surveillance B330. Dotrzyjcie do przejścia do Psyc Ward A301 i następnie do Psyc Block 1 A320. Uważajcie na nagłe ataki potworów i jako pierwsze zabijajcie czołgające się eksplodujące kreatury. Zabijajcie też szybko potwory z mackami żeby nie mogły mutować w silniejsze wersje.
Zejdźcie na niższy poziom. Przejdźcie przez kostnicę (Morgue) i dotrzyjcie do Psyc Block 2 A220. Po kolejnych walkach zlokalizujcie przejście Biohazard Storage A230. Zabijcie nowego potwora i użyjcie drabiny.

Na nowym piętrze znajduje się kolejna skrzynka wymagająca bezpiecznika. Wejdźcie do szybu wentylacyjnego na prawo od zamkniętych drzwi Psyc Block 1 A140. Pokonajcie nowe potwory i znajdźcie bezpiecznik bramy w jednej z cel (obrazek).
Otwórzcie przejście Psyc Block 1 A110 i umieśćcie bezpiecznik w skrzynce. Odblokujecie dostęp do Access Hall M150 - jest tu m.in. Kuźnia.

Wyruszcie w stronę drzwi Mezzanine M123. Powrócicie do obszarów znanych z początku gry, przy czym będą teraz zarośnięte. Dotrzyjcie do pobliskiego korytarza, a pojawi się kolejny mini-boss Dwugłowy:
- Wycofajcie się po pojawieniu bossa po to żeby nie pojawiły się zbyt wcześnie dodatkowe potwory. Jeśli one tu dotrą, to szybko je łapcie rękawicą GRP i odrzucajcie.
- Niektóre fragmenty podłoża mogą spowalniać ruchy Jacoba. Pamiętajcie o tym przy próbach oddalenia się od Dwugłowego.
- Używajcie uników w walce w zwarciu i atakujcie Dwugłowego dobrą bronią palną. Musicie w znany sposób dwukrotnie zaatakować bronią białą kleczącego bossa. Po wygranym pojedynku zabierzcie loot.

Wybierzcie ponownie korytarz gdzie wcześniej pojawił się Dwugłowy i pokonajcie zwykłe potwory. Dotrzyjcie do przejścia Research Checkpoint R001 i następnie do dużej bramy prowadzącej do laboratorium.
Możecie obejrzeć boczne cele lub od razu przejść dalej i spotkać się z doktor Mahler.
Udanie się do Wieży Naczelnika (Head for the Warden's Tower)

Wybierzcie tylne wyjście z laboratorium - prowadzi ono do windy podróżującej do Wieży.
Na nowym piętrze dotrzyjcie do drzwi. Załączy się scena na ulicach miasta - podróżujcie kolejnymi uliczkami do miejsca wyświetlenia cut-scenki.
Znalezienie Naczelnika (Look for the Warden)

Znajdziecie się w obszarze, w którym możecie przygotować się przed starciem z końcowym bossem. Powinniście:
- Wydać wszystkie kredyty w Kuźni - Nie będą one Wam już później potrzebne, bo gra nie posiada endgame.
- Pozbierać loot z małych skrzynek - Możecie przyciągać je do siebie rękawicą.
Po zakończeniu przygotowań użyjcie nożyka do otwarcia drzwi (obrazek), dzięki czemu znajdziecie Naczelnika.
Finałowy boss #1 - Kapitan Ferris
Finałowa bitwa gry składa się z dwóch walk. Najpierw musicie ponownie pokonać zmutowaną wersję Kapitana Ferrisa.

Ogólne założenia walki są identyczne do poprzedniego starcia z Ferrisem. Boss wykonuje 3 zamachnięcia w walce wręcz i musicie wykonać 3 poprawne uniki.

Przystępujcie do kontrataku, gdy Ferris zakończy serię ataków. Uderzajcie go bronią białą i możecie też oddawać szybkie strzały z broni palnej. Powtarzajcie cały ten schemat do załączenia się cut-scenki.
Finałowy boss #2 - Alfa

Ferris przeobrazi się w większą bestię Alfa (Alpha). Używajcie najlepszych posiadanych odmian broni palnej i celujcie w górną część ciała bossa. Możecie łatwo odbierać mu w ten sposób kolejne punkty zdrowia.

Alfa co jakiś czas podbiegnie do Jacoba i musicie wykonać 1 idealny unik. Pozwoli to uniknąć bohaterowi złapania przez bossa i nagłej śmierci. Oddalcie się po uniku od Alfy i wznówcie ostrzeliwanie potwora.

Alfa co jakiś czas pluje pociskami. Możecie wtedy pobiec w bok, spróbować znaleźć się pomiędzy nimi lub zablokować atak.

Dużym utrudnieniem jest wzywanie przez bossa czołgających się potworów - mogą one eksplodować po zbliżeniu się do Jacoba i zadać ogromne obrażenia. Starajcie się dużo biegać i strzelać do nich z dużej odległości. W tym samym czasie obserwujcie Alfę i reagujcie unikami na jego szarże.
Kontynuujcie osłabianie bossa do momentu załączenia się cut-scenki z pokonania Alfy.
Bieg do kapsuły ratunkowej (Run to the Escape Pods)

Końcówka gra jest już bardzo liniowa i nie zawiera żadnych walk. Biegnijcie za Dani. Do kapsuł prowadzi tylko jedna ścieżka i załączą się przy nich scenki przerywnikowe kończące grę.
0
- The Callisto Protocol - poradnik do gry
- Callisto Protocol: Poradnik do gry
- Callisto Protocol: Opis przejścia
- Callisto Protocol: Lista wszystkich rozdziałów
- Callisto Protocol: Prolog: Ładunek (Cargo) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 1: Ognisko epidemii (Outbreak) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 2: Następstwa (Aftermath) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 3: Kopuła mieszkalna (Habitat) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 5: Poniżej (Below) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Rozdział 7: Wieża (Tower) - solucja, opis przejścia
- Callisto Protocol: Opis przejścia
- Callisto Protocol: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
kazior1975 Junior
Mam pytanie dotyczące tego ulepszenia.
Kontrola zamieszek (Riot Control Swing
Pozwoli to stosować nowy silniejszy atak aktywowany R1/RB. Musicie aktywować go we właściwych momentach, tzn. dbać żeby nie spudłował (jest bardzo powolny).
Co macie na myśli pisząc że należy aktywować go we właściwym momencie? Gram na XSX mam wykupione to ulepszenie i jak naciskam RB to nic się nie dzieje
zanonimizowany1376381 Pretorianin
Gdy przytrzymasz robi większy zamach i trzeba uważać bo podczas zamachu możemy oberwać
Tanatos Junior
Trofeum "Potrzebna ci broń" jest zbugowane albo opis jest nie poprawny. Dzisiaj, w rzeczywistości musiałem mieć ulepszone wszystkie bronie na pojedynczym Zapisie gry. Można to Trofeum zyskać na NG+. Niestety przeinstalowanie gry i ulepszenie tylko podstawowego pistoletu nie działa tak jak proponowane jest w innych przewodnikach...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
