The Callisto Protocol - poradnik do gry

The Callisto Protocol - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia The Callisto Protocol poradnik, solucja

Nasza solucja opisuje etap 6 Kolonia (Colony) z gry Callisto Protocol. Z opisu przejścia w poradniku dowiecie się jak pokonać bossów Dwugłowy i Kapitan Ferris, gdzie zdobyć kartę dostępu do windy i gdzie znaleźć Dani na dachach Hightown w starej kolonii.

Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia 2022

Ta strona poradnika do Callisto Protocol zawiera opis przejścia szóstego rozdziału - Kolonia (Colony). Poniższa solucja objaśnia m.in. jak przejść przez Starą Kolonię, gdzie zdobyć kartę dostępu do windy, jak dotrzeć do Dani na dachach w Hightown, jak pokonać bossa Dwugłowego, jak dotrzeć do laboratorium i jak przetrwać konfrontację z bossem Kapitan Ferris.

Zlokalizowanie Starej Kolonii (Locate the Old Colony)

Podczas przeprawy przez tunel serwisowy możecie badać dokładniej okolicę (m - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Podczas przeprawy przez tunel serwisowy możecie badać dokładniej okolicę (m.in. skrzynia z bardzo wartościowym lootem na górnym balkoniku) lub podążać do celu misji. Do kolonii prowadzi wąskie boczne przejście.

Znalezienie drogi do latarni (Find a way up to the Light Tower)

Zeskakujcie na niższe poziomy, a dotrzecie do głównego obszaru kolonii - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Zeskakujcie na niższe poziomy, a dotrzecie do głównego obszaru kolonii. Przebywają tu nowe ślepe potwory - możecie je omijać, zabijać atakami skrytobójczymi lub chwytać i ciskać nimi w stronę (licznych) kolców z tej okolicy.

Dotrzyjcie do Lowtown Elevator Control na dolnym poziomie kolonii. Pociągnijcie za dźwignię i sprawdźcie konsolę, a dowiecie się, że potrzebna będzie karta dostępu.

Znalezienie karty dostępu do windy (Find the elevator keycard)

Musicie zbadać górny poziom (Midtown) - skorzystajcie z drabiny zlokalizowanej na prawo od pomieszczenia sterowania windą - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Musicie zbadać górny poziom (Midtown) - skorzystajcie z drabiny zlokalizowanej na prawo od pomieszczenia sterowania windą.

Zanim dotrzecie do drabiny mogą Was napaść kolejne potwory. Nie brońcie się przed nimi w małym pomieszczeniu kontrolnym, tylko biegajcie po całej okolicy i ponownie chwytajcie je rękawicą GRP żeby rzucać nimi w kolce.

Nie musicie zaglądać do wszystkich budynków - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Nie musicie zaglądać do wszystkich budynków. Na potrzeby awansowania w grze dotrzyjcie do sklepu General Store po prawej stronie.

Przejdźcie do sąsiadującej ze sklepem toalety L2 Bathroom - znajdziecie w niej schemat karabinu szturmowego (Assault Rifle Schematic). Będziecie go mogli wgrać w najbliższej Kuźni i zakupić karabin za 1000 kredytów.

Wyjdźcie z toalety i dotrzyjcie do budynku Security - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Wyjdźcie z toalety i dotrzyjcie do budynku Security. Kartę dostępu (Keycard) musicie wyjąć ze zwłok przyklejonych do ściany (obrazek).

Powrót do windy (Return to the elevator)

Wyruszcie z powrotem w stronę drabiny - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Wyruszcie z powrotem w stronę drabiny. W Midtown będą pojawiały się nowe potwory - możecie łatwo rozprawiać się z nimi chwytając je rękawicą GRP i zrzucając na dół (powinny zginąć po upadku z dużej wysokości).

Na dole wyeliminujcie kolejne kreatury i użyjcie karty dostępu na panelu. Winda odblokuje się w sąsiednim obszarze (obrazek) - dotrzyjcie do niej i wprawcie ją w ruch.

Znalezienie Dani na dachu (Find Dani at the rooftops)

Winda zawiezie Was do Hightown - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Winda zawiezie Was do Hightown. Po drodze możecie napotykać ślepe potwory oraz kreatury, który od razu rzucą się w stronę Jacoba. Jak najczęściej chwytajcie je rękawicą i przerzucajcie przez balustrady. Mogą zginąć nawet jeśli wylądują na niższym dachu.

Wybierzcie schody prowadzące na górę. W pewnym momencie dotrzecie do rozwidlenia (obrazek).

Wybierzcie najpierw lewą ścieżkę (Bathroom) - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Wybierzcie najpierw lewą ścieżkę (Bathroom). Dotrzyjcie w niej do pierwszego oświetlonego pomieszczenia, a znajdziecie bezpiecznik bramy.

Wyruszcie w przeciwną stronę, tzn - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Wyruszcie w przeciwną stronę, tzn. do prawej ścieżki (Roof Top). Uważajcie po drodze głównie na czołgające się eksplodujące potwory - mogą Was łatwo zaskoczyć podczas podróżowania wąskimi ścieżkami. W razie potrzeby wycofujcie się i ostrzeliwujcie je z bezpiecznej odległości.

Docelowo musicie dotrzeć do zamkniętego przejścia z obrazka - skorzystajcie z bezpiecznika, by odblokować drzwi.

Znalezienie Dani (Find Dani)

W nowej lokacji jest Kuźnia - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

W nowej lokacji jest Kuźnia. Pamiętajcie o możliwości wydrukowania karabinu szturmowego). Jeśli macie bardzo mało amunicji możecie też uzupełnić zapasy - wkrótce przydadzą się.

Skorzystajcie z drabiny i wskoczcie przez dziurę w dachu do nowego pomieszczenia. Spotkacie Dani i obejrzycie cut-scenkę.

Boss - Dwugłowy (Two-head)

Ponownie musicie pokonać bossa Dwugłowego (Two-head).

Ogólne założenia walki są podobne do poprzedniej konfrontacji - trzeba bezbłędnie unikać wszystkich ataków bossa w zwarciu, bo jeśli uderzy lub złapie Jacba może go od razu zabić - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Ogólne założenia walki są podobne do poprzedniej konfrontacji - trzeba bezbłędnie unikać wszystkich ataków bossa w zwarciu, bo jeśli uderzy lub złapie Jacba może go od razu zabić. Z wyprzedzeniem miejcie wychyloną gałkę w lewo lub w prawo.

Dodatkowym utrudnieniem tej walki jest to, że w okolicy mogą pojawiać się pojedyncze zwykłe potwory - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Dodatkowym utrudnieniem tej walki jest to, że w okolicy mogą pojawiać się pojedyncze "zwykłe" potwory. Najlepiej szybko chwytać je rękawicą i ciskać nimi w stronę kolców lub innych powierzchni, dzięki którym szybko zginą.

Do atakowania bossa używajcie dobrej broni palnej i w okolicy znajdują się też eksplodujące pojemniki, które można chwytać GRP - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Do atakowania bossa używajcie dobrej broni palnej i w okolicy znajdują się też eksplodujące pojemniki, które można chwytać GRP.

Osłabiony boss będzie klękał - trzeba wtedy do niego podbiec i wykonać atak bronią białą. Wykonajcie to w sumie 2 razy - najpierw żeby Dwugłowy stracił jedną z głów i następnie żeby został ostatecznie pokonany. Zabierzcie też loot po pokonanym bossie (drukarka komputerowa warta 1000 kredytów).

Po bitwie idźcie za Dani (możecie wcześniej pozbierać loot z areny walk). Jacob spadnie na dół i bohaterowie ponownie rozdzielą się.

Dołączenie do Dani (Reunite with Dani)

W nowej lokacji znajdziecie Kuźnię - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

W nowej lokacji znajdziecie Kuźnię. Główny bohater powróci do odwiedzanej wcześniej starej kolonii. Musicie dotrzeć do drabiny - odrzucajcie lub zabijajcie potwory jeśli są za blisko, bo mogą zaatakować Jacoba podczas wspinania się po drabinie.

Na górnym poziomie pokonajcie lub zrzućcie na dół kolejne kreatury. Kierujcie się prosto w stronę Clinic, a po otwarciu drzwi spotkacie Dani i zakończycie aktualne walki. Skorzystajcie z kolejnej Kuźni i idźcie za Dani.

Zbadanie laboratorium (Investigate the lab)

Dotrzyjcie do dużej bramy i po odblokowaniu przejścia wejdźcie do kopuły - laboratorium - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Dotrzyjcie do dużej bramy i po odblokowaniu przejścia wejdźcie do kopuły - laboratorium. Możecie tu opcjonalnie wysłuchiwać kolejnych nagrań doktor Caitlyn Mahler. Znajdziecie też "źródło" (trofeum fabularne).

Boss - Kapitan Ferris (Captain Ferris)

Po jednej ze scenek pojawi się zmutowany Kapitan Ferris - musicie rozegrać pierwsze starcie z tym bossem.

Za każdym razem pozwalajcie żeby boss podbiegł do Jacoba i wykonujcie 3 bezbłędne uniki pod rząd - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Za każdym razem pozwalajcie żeby boss podbiegł do Jacoba i wykonujcie 3 bezbłędne uniki pod rząd.

Tuż po tym jak Ferris zakończy serię swoich ataków uderzajcie bossa bronią białą - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Tuż po tym jak Ferris zakończy serię swoich ataków uderzajcie bossa bronią białą. Dodatkowo możecie wykonać szybki strzał bronią palną (po pojawjeniu się niebieskiej ikony).

Powtarzajcie powyższy schemat do załączenia się kolejnej cut-scenki - Dani i Jacob uciekną z areny walk i pojedynek z Ferrisem zakończy się.

Wydostanie się z Kolonii kolejką linową (Exit the Colony on the funicular)

Podążajcie liniową trasą i dotrzyjcie do interaktywnego panelu - Callisto Protocol: Rozdział 6: Kolonia (Colony) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Podążajcie liniową trasą i dotrzyjcie do interaktywnego panelu.

Po scence z Dani dotrzyjcie do Kuźni oraz dużej bramy. Przy próbie otwarcia kolejnych drzwi (obrazek) załączy się cut-scenka kończąca etap. Awansujecie do finałowego rozdziału Wieża.