The Callisto Protocol - poradnik do gry

The Callisto Protocol - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia The Callisto Protocol poradnik, solucja

Nasza solucja opisuje etap 4 Zagubiony (Lost) z gry Callisto Protocol. Lektura poradnika pozwoli Wam ustalić m.in. jak odnaleźć Eliasa, jak bronić się w lokacji z uwięzionym pracownikiem, jak przejść przez tunele, co robić podczas podążania za Dani i jak uniknąć śmierci podczas opadania.

Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia 2022

Ta strona poradnika do Callisto Protocol zawiera opis przejścia czwartego rozdziału - Zagubiony (Lost). Z naszego opisu przejścia dowiecie się m.in. jak dotrzeć do Eliasa na powierachni Kallisto, jak bronić się w lokacji z uwięzionym pracownikiem, jak przejść przez tunele do garażu, jak dostać się do sterowni, jak dotrzeć do Dani na dziedzińcu i jak uniknąć śmierci w scenie opadania.

Odnalezienie Eliasa (Find Elias)

Etap ten rozpoczniecie na powierzchni księżyca Kallisto i będziecie przemierzać lodowe lokacje - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Etap ten rozpoczniecie na powierzchni księżyca Kallisto i będziecie przemierzać lodowe lokacje. Kierujcie się w stronę zabudowań na horyzoncie.

Natraficie na burzę śnieżną i w nawigacji pomagają zapalone białe lampy. Dotrzyjcie do miejsca przeciśniecia się między skałami, a znajdziecie Eliasa.

Znalezienie schronienia na posterunku (Find shelter in the outpost)

Użyjcie dźwigni do otwarcia dużych bram posterunku - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Użyjcie dźwigni do otwarcia dużych bram posterunku. Eksploracja całego posterunku jest opcjonalna, ale możecie odnajdywać loot i znajdźki. Docelowo dotrzyjcie do budynku C2 Surface Exploration.

Przeciśnijcie się przy częściowo otwartej bramie - znajdziecie nową Kuźnię. Wybierzcie schody na niższy poziom. W trakcie eksploracji pilnujcie się - niektóre potwory tylko udają zamrożone. Możecie je pokonywać w zwarciu lub np. szybko chwytać rękawicą GRP i nabijać na kolce.

Kontynuowanie podróży w stronę hangaru (Keep moving to the hangar)

Kierujcie się w stronę mostu i uważajcie na kolejne ataki z zaskoczenia - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Kierujcie się w stronę mostu i uważajcie na kolejne ataki z zaskoczenia. Musicie przejść po uszkodzonym moście. Wybierzcie wąskie przejście przy prawej balustradzie.

Odeprzyjcie kolejny atak z zaskoczenia i dotrzyjcie do nowej dźwigni.

Udzielenie pomocy uwięzionemu pracownikowi (Try to help the trapped worker)

W nowej lokacji przez megafon usłyszycie głos pracownika - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

W nowej lokacji przez megafon usłyszycie głos pracownika. Wbrew temu co pokazuje cel misji nie musicie uratować uwięzionej osoby - sami skupcie się na obronie, bo po krótkiej chwili w okolicy zaczną pojawiać się potwory.

Dobra taktyka walki to podnoszenie rękawicą GRP wybuchowych kanistrów i ciskanie nimi w potwory. Używajcie tej techniki przede wszystkim do zabijania największych kreatur, które są bardziej wytrzymałe na zwykłe ataki.

Przejście przez tunele do garażu (Enter the tunnels to the garage)

W trakcie walk odblokowane zostaną docelowo wejścia do 2 budynków - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

W trakcie walk odblokowane zostaną docelowo wejścia do 2 budynków. Najpierw zajrzyjcie do budynku, w którym potwory zamordowały pracownika. Wyrwijcie jego implant żeby pozyskać kod dostępu (Keycode).

Ze zdobytym kodem dotrzyjcie do drugiego budynku, w którym jest wejście do tuneli (Tunnels).

Zejdźcie do tuneli długimi schodami i przechodźcie przez kolejne korytarze i pomieszczenia - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Zejdźcie do tuneli długimi schodami i przechodźcie przez kolejne korytarze i pomieszczenia. Zaczniecie napotykać wybuchowe czołgające się potwory - koniecznie zabijajcie je strzałami z odległości, bo mogą eksplodować po zbliżeniu się do Jacoba i zadać duże obrażenia lub doprowadzić do śmierci bohatera.

Po dotarciu do rozwidlenia wybierzcie prawą ścieżkę i ponownie uważajcie na czołgające się potwory - nie przegapcie żadnego z nich - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Po dotarciu do rozwidlenia wybierzcie prawą ścieżkę i ponownie uważajcie na czołgające się potwory - nie przegapcie żadnego z nich. Dotrzecie docelowo do wyjścia na powierzchnię.

Kierujcie się w stronę śluzy Garage Airlock N107. Przejdźcie przez śluzę - znajdziecie się w garażu.

W garażu musicie przystąpić do walk - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

W garażu musicie przystąpić do walk. Jest tu dużo kolców, a więc warto chwytać potwory rękawicą i ciskać nimi w stronę kolców, by szybko i łatwo ginęły.

Po walkach pozbierajcie loot z okolicy i dotrzyjcie schodami do pomieszczenia na piętrze żeby spotkać się z Dani. Zdobędziecie drugą strzelbę - broń do zamieszek (Riot Gun). Przedmiot ten od razu pojawi się w inwentarzu Jacoba i nie trzeba go drukować w Kuźni.

Dostanie się do sterowni (Reach Control Room)

Udajcie się do pomieszczenia na piętrze i zdobądźcie kod dostępu (Keycode) dzięki wycięciu implantu ze zwłok strażnika - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Udajcie się do pomieszczenia na piętrze i zdobądźcie kod dostępu (Keycode) dzięki wycięciu implantu ze zwłok strażnika. Możecie użyć kodu na konsoli i odblokować pobliskie przejście. Znajdziecie za nim Kuźnię.

Zejdźcie po schodach i przejdźcie przez nową śluzę. Dotrzyjcie do kolejnej śluzy - Power Station Airlock S105. Za nią jest winda Power Station Lift S107 (uwaga na potwora, który z niej wyskoczy).

Odblokowanie pokoju ochrony z pomocą bezpiecznika (Unlock the Security Room with a fuse)

Na nowym piętrze przejdźcie pod częściowo podniesionymi drzwiami Prisoner Transfer S408 - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Na nowym piętrze przejdźcie pod częściowo podniesionymi drzwiami Prisoner Transfer S408. Dotrzecie do zamkniętego przejścia Security Control S411.

Zbadajcie sąsiedni obszar - możecie wspiąć się na skrzynię i łatwo znajdziecie bezpiecznik bramy. Powróćcie z nim do zablokowanej bramy. W środku możecie skorzystać z konsoli - odblokuje się przejście w sali, w której był bezpiecznik. Dotrzyjcie do bramy Prisoner Transfer S408.

Przeszukanie stacji zasilania (Explore the Power Station)

Możecie najpierw pozbierać loot z okolicy lub od razu dotrzeć do uwięzionego martwego strażnika z obrazka - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Możecie najpierw pozbierać loot z okolicy lub od razu dotrzeć do uwięzionego martwego strażnika z obrazka. Maszyna uruchomi się, ale zdobędziecie kod dostępu (Keycode).

W okolicy pojawią się potwory i najwygodniej jest chwytać je i rzucać nimi w pracujące maszyny. Po walkach udajcie się na piętro. Jest tam Kuźnia i możecie użyć kodu na panelu sterowania.

Znalezienie Dani na dziedzińcu (Find Dani in the courtyard)

Wybierzcie przejście Courtyard Access S502 i zejdźcie po schodach na sam dół - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Wybierzcie przejście Courtyard Access S502 i zejdźcie po schodach na sam dół. Dotrzecie do śluzy Courtyard Airlock S106 (jest w niej dodatkowo skrzynia z lootem).

Znajdziecie się w lokacji z wieloma zamrożonymi postaciami. Niektóre z nich to ponownie ukrywające się potwory - bądźcie gotowi do szybkiego podjęcia walki. Nie musicie pokonywać wszystkich kreatur - dotrzyjcie do pojazdu Dani, a załączycie scenę z przejazdu w nowe miejsce.

Podążanie za Dani (Follow Dani)

Po wyjściu z pojazdu idźcie do miejsca, w którym rozbił się statek Jacoba znany z prologu kampanii - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Po wyjściu z pojazdu idźcie do miejsca, w którym rozbił się statek Jacoba znany z prologu kampanii. Możecie ponownie zajrzeć do kajut (m.in. nowa znajdźka) lub od razu wybrać tylne przejście.

Zejdźcie na niższy pokład i dotrzyjcie do skrzyń, przy których będzie stała Dani. Przeniesiecie się w nowe miejsce i idźcie dalej za Dani. Przeciśnijcie się przez dużą bramę i dotrzyjcie do kolejnej śluzy. W nowym pokoju kontrolnym możecie pozbierać loot lub od razu przejść dalej. Dotrzyjcie do windy.

Znajdziecie się na pokładzie lotniczym w hangarze (Hangar Flight Deck) - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

Znajdziecie się na pokładzie lotniczym w hangarze (Hangar Flight Deck).

Po scenie z nieudanym przywołaniem statku kosmicznego załączy się scena opadania - musicie unikać zderzania się z przeszkodami, bo może to oznaczać natychmiastową śmierć Jacoba. Używajcie lewej gałki analogowej żeby perfekcyjnie przelatywać przez różne dziury i otwory.

W trakcie opadania wciśnijcie przycisk interakcji (X/A na padzie) od razu po pojawieniu się ikony - Callisto Protocol: Rozdział 4: Zagubiony (Lost) - solucja, opis przejścia - The Callisto Protocol - poradnik do gry

W trakcie opadania wciśnijcie przycisk interakcji (X/A na padzie) od razu po pojawieniu się ikony. Jacob złapie się jednego z wystających elementów.

Po załączeniu się scenki z Dani podejdźcie do niej, a zakończycie rozdział i awansujecie do etapu Poniżej.