Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Monster Hunter Rise - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Monster Hunter Rise: Furia - co to? Monster Hunter Rise poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2021

Poniższa strona poradnika do Monster Hunter Rise wyjaśnia czym jest Furia (Rampage). Przedstawiamy najważniejsze informacje o obronie Twierdzy wioski, opisujemy wszystkie instalacje myśliwskie oraz rodzaje potworów. Podpowiadamy jak szybko podnieść poziom Twierdzy i jak przygotować się do walki z hordami. Na końcu strony znajdziecie garść porad jak skutecznie ukończyć misję Furii.

Informacje podstawowe

Furie to rodzaj misji, które zostaną odblokowane podczas przechodzenia głównego wątku fabularnego. Misje te polegają na obronie wioski Kamura przed falami dużych potworów. Jeśli brama blokująca wejścia do wioski zostanie zniszczona, zadanie zakończy się niepowodzeniem.

Misje Furii to świetne miejsce do zebrania ogromnej ilości materiałów z potworów, otrzymania nagród oraz zwiększania poziomu łowcy (Hunter Rank), w szczególności jeśli ukończycie zadanie na rangę S. O tym jak otrzymać najwyższą oceną za obronę Twierdzy przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Furia S rank - jak zdobyć?

Furię możecie przerwać i powrócić do wioski w każdym momencie, zachowując zebrane materiały podczas walki. Misja ta pozostanie wtedy niewykonana. Porzucenie Furii sprawi, że wrócicie do wioski bez zebranych materiałów.

Oto najważniejsze informacje dotyczące Furii - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Oto najważniejsze informacje dotyczące Furii:

  1. Furie dostępne są zarówno w trybie singleplayer od zadań wioski, jak i dla rozgrywki wieloosobowej w Centrum zgromadzenia (Gathering Hub). Misje te przebiegają w specjalnej Twierdzy i mają unikalny przebieg, który różni się od zwykłego polowania czy walki na arenie;
  2. Twierdza podzielona jest na kilka obszarów, w zależności od stopnia trudności misji. Każdy obszar posiada bramę chroniącą wejścia do następnego. Status Twierdzy oraz głównej bramy znajdziecie na minimapie;
  3. Potwory będą atakować Twierdzę hordami, składającymi się z kilku dużych bestii oraz 1 głównego zagrożenia. Ilość fali potworów, obszarów walki a także informacje o głównych zagrożeniach będą wyświetlane przed zaakceptowaniem zadania;
  4. Na terenie Twierdzy możecie zainstalować potężne machiny, służące do odparcia hord potworów;
  5. Większość potworów ucieknie po otrzymaniu odpowiedniej liczby obrażeń. Wszystkie bestie stanowiące główne zagrożenia należy zabić, aby pomyślnie przejść misję. Zadanie zakończy się powodzeniem, również wtedy, gdy główna brama wytrzyma oblężenie, aż skończy się czas;
  6. Wasza postać zemdleje, jeśli pasek zdrowia zmaleje do 0. Zostaniecie wtedy przetransportowani do bazy początkowej. W przeciwieństwie od zwykłych polowań, nie ma limitu omdleń. Istnieją jednak zadania poboczne, które mogą wymagać pewnych ograniczeń w tej liczbie;
  7. Podczas Furii zadania poboczne są wyświetlane po lewej stronie ekranu. Ukończenie tych zadań oraz odpieranie potworów podnosi poziom Twierdzy oraz ocenę misji. Ponadto zdobywanie kolejnych poziomów Twierdzy odblokuje lepsze machiny myśliwskie;
  8. Za obronę wioski przed hordami potworów otrzymacie specjalne Kwity obrońcy (Defender tickets), potrzebne do tworzenia niektórych broni i zbroi. Za kwity wykupicie również ulepszenia Furii oraz wykorzystacie je do wyrobu talizmanów.

Rozpoczęcie misji

Każde zadanie dotyczące Furii rozpoczniecie w bazie twierdzy, która spełnia to samo zadanie co obozy podczas polowania - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Każde zadanie dotyczące Furii rozpoczniecie w bazie twierdzy, która spełnia to samo zadanie co obozy podczas polowania. Znajdziecie tu skrzynię od gildii, w której będziecie mogli wytworzyć niezbędne przedmioty lub mikstury, a także zmienić swoje wyposażenie.

Po rozpoczęciu misji pozostaną Wam 2 minuty na przygotowanie się, przed pojawieniem się pierwszej fali potworów.

W bazie pojawiają się Pryzmatyczne Duchoptaki (Prism Spiritbirds), które podniosą Wasze statystyki do czasu ukończenia zadania. Upewnijcie się, że weszliście z nimi w interakcję zanim wyruszycie na obszar walki.

Machiny myśliwskie

Na terenie Twierdzy znajduje się wiele platform, na których możecie umieścić wielkie maszyny myśliwskie - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Na terenie Twierdzy znajduje się wiele platform, na których możecie umieścić wielkie maszyny myśliwskie. Są to specjalne urządzenia dostępne jedynie podczas Furii. Lokalizacje tych platform znajdziecie na minimapie.

Podejdźcie do platformy i wciśnijcie A, aby wybrać rodzaj instalacji, którą chcecie umieścić.

Są 3 typy instalacji, które można umieścić na platformach - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Są 3 typy instalacji, które można umieścić na platformach:

  1. Sterowalne (Mountable) - z tych machin będziecie mogli korzystać. Instalacje te mają różne rodzaje amunicji;
  2. Samoczynne (Auto) - te machiny będą obsługiwane przez mieszkańców wioski;
  3. Limitowane (Limited) - w skład tych instalacji wchodzą przynęty na potwory oraz potężni wojownicy Kamury. Każdy rodzaj instalacji limitowanej można umieścić tylko na 1 platformie.

Wraz z podnoszeniem poziomu Twierdzy, nowe instalacje zostaną odblokowane.

Rodzaje machin sterowalnych:

  1. Balista - szybkie działo strzelnicze, posiadające 3 różne amunicje: standardową, wybuchającą, która ogłuszy potwora, jeśli zostanie trafiony w głowę oraz strzał, który zatrzyma potwory w miejscu;
  2. Działo - działo strzelnicze, którego pociski po trafieniu zadają obrażenia obszarowe. Posiada 3 rodzaje amunicji: standardowy strzał armatni, strzał przeszywający oraz strzał pioruna, który dodatkowo zaraża Plagą pioruna (Thunderblight). Ładowanie strzały pioruna zwiększa jej moc;
  3. Działo maszynowe - wystrzeliwuje sekwencje szybkich strzałów. Posiada 3 rodzaje amunicji: szybki strzał, szybki strzał kasetowy oraz strzał Jedwabionicią (Silkbug), który przyciągnie potwora do strzelca.

Rodzaje machin samoczynnych:

  1. Balista obronny - strzelają na określony dystans i znikają automatycznie, gdy skończy się amunicja. Jeśli Wasza Twierdza jest na wysokim poziomie, mogą strzelać Wiwernogrzmotem Obrońcy (Defender Wyverblast), który przyczepi się do potwora i wybuchnie;
  2. Działo obronne - strzelają na określony dystans i znikają automatycznie, gdy wyczerpie się amunicja. Jeśli Wasza Twierdza jest na wysokim poziomie, mogą strzelać amunicją Piorun Obrońcy (Defender Thunder Ammo), która zarazi potwory Plagą pioruna (Thuderblight);
  3. Artyleria Wiwernoognia (Wyvernfire Artillery) - maszyna, która automatycznie pali wszystko w linii prostej. Posiada 2 rodzaje amunicji: zapalającą, która w kontakcie zamienia się w kulę ognia oraz ognisty słup płomienia, przeszywający potwory;
  4. Bomby bambusowe - wybuchają automatycznie przy kontakcie z potworami. Nie można ich rozstawiać na wysokich platformach.

Rodzaje machin limitowanych:

  1. Smokoprzynęty (Dragonbait) - wabią pobliskie potwory;
  2. Wojskowe smokoprzynęty (Dragonbait Warrios) - wabią pobliskie potwory, są bardziej wytrzymałe od zwykłym Smokoprzynęt;
  3. Wojownicy Kamury - różnią się w zależności od wojownika. Mogą atakować potwory lub wzmacniać funkcje pozostałych maszyn.
Oprócz wyżej wymienionych machin, w zależności od poziomu Twierdzy, na jej terenie rozmieszczone są również ciężkie machiny łowieckie - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Oprócz wyżej wymienionych machin, w zależności od poziomu Twierdzy, na jej terenie rozmieszczone są również ciężkie machiny łowieckie:

  1. Gongi kontrataku (Counter Gongs) - gdy się w nie uderzy aktywują sygnał kontrataku, który podniesie morale łowców, zwiększając ich moc ataku. Efekty kontrataku są zależne od poziomu Twierdzy;
  2. Smokonatory (Dragonators) - machina, dzięki której Wasz łowca może wystrzelić masywne ostrze. Najlepiej sprawdza się w połączeniu ze Smokoprzynętami;
  3. Rozszczepiające wiwernostrzały (Splitting Wyvernoshots) - pociski armatnie mające duży obszar rażenia;
  4. Piece mocy (Power Kilns) - machiny umieszczane na ścianach. Używanie ich skraca czas przeładowania ciężkich machin łowieckich oraz przyspiesza naprawę innych urządzeń.

Poziom Twierdzy

Odpieranie hord potworów oraz wykonywanie zadań pobocznych podczas Furii zapewnia punkty doświadczenia Waszej Twierdzy. Zdobywanie kolejnych poziomów Twierdzy odblokowuje nowe machiny łowieckie, zwiększa zapas amunicji oraz zapewnia wzmocnienie oraz długość działania sygnału kontrataku.

Poziom Waszej Twierdzy znajdziecie po lewej stronie ekranu, nad minimapą - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Poziom Waszej Twierdzy znajdziecie po lewej stronie ekranu, nad minimapą. Poziom Twierdzy resetuje się po każdej ukończonej misji Furii.

Rodzaje potworów

Hordy potworów składają się z kilku bestii oraz głównego zagrożenia, które je prowadzi - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Hordy potworów składają się z kilku bestii oraz głównego zagrożenia, które je prowadzi. W Misjach Furii mogą pojawić się maksymalnie 3 hordy. Dokładną ich liczbę oraz rodzaje potworów znajdziecie przed akceptacją misji oraz w szczegółach zadania.

Potwory z hord są sklasyfikowane według poniższych typów. Ikony te znajdziecie się nad głowami bestii.

Prześladowca (Stalker) - skupia się na atakowaniu łowcy - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Prześladowca (Stalker) - skupia się na atakowaniu łowcy.

Strzelacz (Targeter) - wykorzystuje ataki dystansowe - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Strzelacz (Targeter) - wykorzystuje ataki dystansowe. Większość z nich to potwory latające.

Bramołamacz (Gate Crasher) - skupia się na niszczeniu bramy - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Bramołamacz (Gate Crasher) - skupia się na niszczeniu bramy.

Specjalne - większe i bardziej wytrzymałe potwory, których zabicie zapewnia mnóstwo punktów doświadczenia Twierdzy - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Specjalne - większe i bardziej wytrzymałe potwory, których zabicie zapewnia mnóstwo punktów doświadczenia Twierdzy.

Główne zagrożenie są łatwe do rozpoznania - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Główne zagrożenie są łatwe do rozpoznania. Potwory te są o wiele większe i silniejsze niż reszta bestii, a ich ikona posiada złote obramowanie. Pokonanie ich dostarczy dużo punktów doświadczenia Twierdzy oraz podniesie ocenę końcową Furii.

Bramy

Misja Furii może rozgrywać się na jednym lub kilku obszarach, w zależności od trudności zadania - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Misja Furii może rozgrywać się na jednym lub kilku obszarach, w zależności od trudności zadania. Będziecie musieli bronić bram blokujących wejścia do następnego obszaru oraz najważniejszej bramy, chroniącej wejście do wioski.

Główna brama traci wytrzymałość przez ataki potworów, jej status widoczny jest na ekranie jako ikona, obok poziomu Twierdzy.

Zegar

W lewym górnym rogu ekranu znajduje się zegar, ukazujący czas pozostały do utrzymania głównej bramy - Monster Hunter Rise: Furia - co to? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

W lewym górnym rogu ekranu znajduje się zegar, ukazujący czas pozostały do utrzymania głównej bramy. Pomiędzy każdą falą potworów otrzymacie krótką przerwę. Wykorzystajcie ten czas na naprawę i przygotowanie nowych machin myśliwskich, naostrzenie broni oraz w razie potrzeby zmieńcie Wasze wyposażenie w obozie.

Jeśli nadal zostało Wam dużo czasu do przybycia hordy, a wszystkie przygotowania zostały już poczynione, przytrzymajcie prawy analog, aby rozpocząć oblężenie.

Porady

  1. Dobrze przemyślcie ustawienie machin na dostępnych platformach. Możecie je ustawiać lub zmieniać nawet podczas oblężenia. Przynęty najlepiej postawić przy Smokonatorach (Dragonators), a bomby przy wejściu na obszar walki. Wojownicy wioski przydadzą się przy dużej grupie potworów lub do obrony bramy;
  2. Używając machin sterowalnych starajcie się najpierw zestrzelić potwory latające. Dobrze wymierzony pocisk zrzuci je na ziemię, ogłuszając na krótką chwilę;
  3. Pamiętajcie, że podczas Furii możecie nadal korzystać z dosiadania bestii. Użyjcie ataków Jedwabionicią (Silkbug), wskoczcie mu na plecy i przystąpcie do walki z innymi potworami;
  4. Uważajcie na stan bramy! Jeśli na obszar walki będzie zbliżał się Bramołamacz (Gate Crasher) wskakujcie na najbliższą machinę i zacznijcie ostrzał. Następnie zapędźcie go w pułapki lub przynęty, wykorzystajcie ciężką artylerię albo przejdźcie do ścisłego starcia;
  5. Zabicie głównego zagrożenia w hordzie, zatrzyma falę potworów. Jeżeli na polu bitwy pojawi się wielki potwór, przystąpcie do walki z nim. Po jego unicestwieniu reszta bestii natychmiast się rozejdzie;
  6. Róbcie zadania poboczne. Są to bardzo często proste czynności, związane z rozkładaniem i używaniem machin lub zarażeniem potwora negatywnym efektem. Dzięki temu uzyskacie dodatkowe punkty doświadczenia i Wasza Twierdza szybko wskoczy na wyższy poziom, a co za tym idzie będziecie mogli się lepiej przygotować przed nadejściem nowej hordy. Wykonane zadania zwiększają również ostateczna ocenę Furii;
  7. Po odepchnięciu fali potworów nie zapomnijcie o usunięciu zniszczonych machin, postawieniu nowych lub naprawy zepsutych instalacji przy pomocy Pieca mocy;
  8. Sygnał kontrataku aktywuje się co pewien czas. Dzięki niemu łowcy otrzymują ogromną premię do ataków trzymaną bronią, co w tym czasie całkowicie deklasuje wszystkie instalacje myśliwskie. Jeżeli więc usłyszycie sygnał, natychmiast zejdźcie do potworów i zacznijcie walkę wręcz. Sygnał kontrataku możecie też wywołać sami, za pomocą Gongu Kontrataku;
  9. Na koniec nie zapomnijcie zebrać materiałów z potworów. Pomimo tego, że większość potworów ucieknie z pola walki, a możliwość wycięcia części będziecie mieli jedynie z głównych zagrożeń hordy, na obszarze Twierdzy powinno leżeć pełno kawałków z pokonanych bestii;
  10. W grupie raźniej! Misje Furii mogą szybko okazać się dla Was nie lada wyzwaniem. Walka z hordami potworów z innymi graczami pozwala przydzielać rolę, rozdzielać uwagę wrogów a także wypróbować inne taktyki. Zajrzyjcie więc do Centrum zgromadzenia (Gathering Hub) i zapiszcie się do wspólnej obrony wioski. Dzięki temu otrzymacie również mnóstwo punktów potrzebnych do podniesienia rankingu łowcy.