Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Monster Hunter Rise - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? Monster Hunter Rise poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika dowiecie się jak jeździć na Wiwernie (Wyvern Riding) w grze Monster Hunter Rise. Wyjaśniamy czym jest Jeździec Pogromca (Mounter Punisher), opisujemy sterowanie podczas jazdy na potworze oraz przedstawiamy kilka pomocnych porad.

Jazda na Wiwernie - co to?

Jazda na Wiwernie to nowa mechanika wprowadzona do Monster Hunter Rise, która pozwala na dosiadanie potwora i kontrolowanie go przez ograniczony czas. Technika ta zastępuje wspinanie się na grzbiet dużego przeciwnika z poprzednich odsłon gry.

Po wprowadzeniu potwora w odpowiedni stan, zwany dosiadalnym, będziecie mogli szybkim ruchem wskoczyć na jego plecy, uzyskując nad nim pełną kontrolę - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Po wprowadzeniu potwora w odpowiedni stan, zwany dosiadalnym, będziecie mogli szybkim ruchem wskoczyć na jego plecy, uzyskując nad nim pełną kontrolę. Zegar na dole ekranu pokazuje czas pozostały do jazdy na Wiwernie. Nie martwcie się, jest go wystarczająco dużo do przejścia nawet całego regionu! Na grzbiecie potwora pojedziecie praktycznie wszędzie, gdyż są one dość mobilne. Mogą wspinać się po skałach oraz skakać z wysokich przepaści.

Dosiadając potwora, możecie zadać mu obrażenia wbijając się nim w pobliską ścianę. Pamiętajcie jednak, że gdy potwór zostanie znokautowany, musicie w odpowiednim momencie wcisnąć B, aby odzyskać równowagę będą na jego plecach. W przeciwnym przypadku jazda na Wiwernie dobiegnie końca.

Potwór będący pod Waszą kontrolą może również atakować pozostałe duże potwory w rejonie. Technika ta umożliwia wstępne osłabienie potężnego przeciwnika.

Jak dosiąść potwora?

Aby wskoczyć na plecy potwora, należy doprowadzić go do stanu dosiadalności. Można to zrobić na kilka sposobów:

  1. Zadać mu obrażenia Jedwabionićmi - Podbiegnijcie do potwora i wyciągnijcie broń. Zaatakujcie go przy użyciu Kablobaków, z których wyskoczą Jedwabionicie (Silkbugs). Takie ataki można rozpoznać po liczbach obrażeń podświetlonych na niebiesko. Jeśli potwór nie będzie jeszcze dostatecznie wyczerpany, potwórzcie czynność;
  2. Użyć Pająka Lalkarza - Pająk Lalkarz (Puppet Spider) należy do lokalnej formy życia. Możecie go odnaleźć w każdym regionie polowania. Podnieście go i wybierzcie z paska przedmiotów. Podejdźcie do potwora i użyjcie pająka, który wystrzeli w niego pajęczyną, natychmiastowo czyniąc go dosiadalnym;
  3. Pozwolić 2 dużym potworom walczyć ze sobą - Zwabcie jednego potwora do drugiego i poczekajcie aż same zadadzą sobie wystarczającą ilość obrażeń. Bądźcie w pobliżu, aby szybko dosiąść potwora, gdy pojawi się nad nim czerwona ikona.
Potwór w stanie umożliwiającym dosiadanie zostanie powalony na ziemię, a nad jego głową pojawi się czerwona ikona - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Potwór w stanie umożliwiającym dosiadanie zostanie powalony na ziemię, a nad jego głową pojawi się czerwona ikona. Podejdźcie do niego i wciśnijcie A, aby wskoczyć na jego plecy.

Jeździec Pogromca

Atakowanie innych potworów podczas Jazdy na Wiwernie wypełnia pasek, znajdujący się na dole ekranu - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Atakowanie innych potworów podczas Jazdy na Wiwernie wypełnia pasek, znajdujący się na dole ekranu. Po całkowitym napełnieniu paska, będziecie mogli uwolnić potężny atak o nazwie Jeździec Pogromca. Zbliżcie się do przeciwnika i wciśnijcie X+A, aby zadać mu ogromne obrażenia.

Gdy pasek Jazdy na Wiwernie się zapełni, po kilki sekundach zacznie się zmniejszać. Pamiętajcie więc o wykorzystaniu ataku Jeździec Pogromca w odpowiednim momencie!

Sterowanie

1 - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gryPoruszanie potworem (przytrzymanie R + poruszanie lewym analogiem) - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Poruszanie potworem (przytrzymanie R + poruszanie lewym analogiem)

Silny Atak - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Silny Atak

Zwykły Atak - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Zwykły Atak

2 - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gryAktywowanie Jeźdźca-pogromcy (gdy pasek jazdy na Wiwernie zostanie zapełniony) - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Aktywowanie Jeźdźca-pogromcy (gdy pasek jazdy na Wiwernie zostanie zapełniony)

Unik - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Unik

Wystrzał potwora w ścianę - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Wystrzał potwora w ścianę

Porady

3 - Monster Hunter Rise: Wiwerna - jak jeździć? - Monster Hunter Rise - poradnik do gry
  1. Na początku polowania wybierzcie główny cel do zabicia lub schwytania. Znajdźcie innego potwora w regionie, dosiądźcie go i na jego plecach udajcie się do Waszego celu. Zadajcie kilka mocnych ciosów, aby aktywować Jeźdźca Pogromcę i uderzcie w niego z największą siłą. Tak osłabiony potwór będzie łatwiejszy do pokonania.
  2. Po odblokowaniu Jeźdźca Pogromcy, potwór którego dosiadacie nie może zostać znokautowany. Będziecie mieć kilka sekund na naciśnięcie kombinacji X+A, zanim wskaźnik zmaleje do zera. Wykorzystajcie tą chwilę na atakowanie docelowego potwora zwykłymi uderzeniami. W ten sposób możecie zadać mnóstwo dodatkowych obrażeń przed uwolnieniem Jeźdźca Pogromcy.
  3. Walcząc z dużym potworem, z jego ciała odrywają się części. Gdy 2 potwory walczą ze sobą, liczba odrywanych części znacznie wzrasta. Wykorzystacie to, jeśli zależy Wam na zbieraniu materiałów niezbędnych do wykonania wyposażenia.
  4. Wystrzelenie jednego potwora na drugiego ogłuszy ich obu, sprawiając że potwór, którego właśnie staranowaliście będzie nadawał się do jazdy. Wykorzystajcie ten moment, aby wskoczyć na plecy innego potwora i kontynuujcie bitwę.
  5. Na obszarze polowania dostępnych jest zazwyczaj kilka dużych potworów. Potwory inne niż cele misji opuszczają ten rejon co około 20 minut i są zastępowane przez inne. Takie potwory mają niski próg dosiadalności. Złapcie więc kolejnego potwora i dobiegnijcie nim do celu misji, aby ponownie naładować pasek jazdy na Wiwernie i odblokować potężny atak.