Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Monster Hunter Rise - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Monster Hunter Rise: Wszystkie zwierzęta - lista fauny Monster Hunter Rise poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Monster Hunter Rise zawiera informacje o lokalnej faunie (endemic life).

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2021

Poniższa strona poradnika do Monster Hunter Rise wyjaśnia czym jest lokalna fauna (endemic life). Dowiecie się tu na jakie grupy podzielone są stworzenia, które z nich przydadzą się w walce (hunting helpers), a które zapewnią trwałe wzmocnienia (permabuffers).

Lokalna forma życia to małe stworzenia, które w przeróżny sposób mogą Wam pomóc w zwalczaniu potworów. Niektóre zwiększają statystyki myśliwego, inne zaś potrafią osłabić lub nawet unieruchomić przeciwników.

Listę stworzeń z lokalnej fauny znajdziecie w Notatkach Łowcy. Po dokładnym przeszukaniu terenu łowieckiego, wszystkie znalezione zwierzęta zostaną zaznaczone na mapie.

Trwałe wzmacniacze zwiększają statystyki łowcy do ukończenia polowania i powrotu do wioski - Monster Hunter Rise: Wszystkie zwierzęta - lista fauny - Monster Hunter Rise - poradnik do gry

Trwały wzmacniacz (permabuffer)

Trwałe wzmacniacze zwiększają statystyki łowcy do ukończenia polowania i powrotu do wioski. Aby otrzymać wzmocnienie należy zbliżyć się do stworzeń.

Do trwałych wzmacniaczy należą:

  1. Żółte Duchoptaki - zwiększają wytrzymałość;
  2. Zielone Duchoptaki - zwiększają zdrowie;
  3. Pomarańczowe Duchoptaki - zwiększają obronę;
  4. Czerwone Duchoptaki - zwiększają atak;
  5. Pryzmatyczne Duchoptaki - zwiększają wszystkie statystyki.

Odpowiednio wybrana Floria (Petalace) wzmacnia działanie Duchoptaków (Spiribirds), więcej o tym przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Floria.

Stworzenie wsparcia (hunting helper)

Stworzenia wsparcia to formy życia, które znajdziecie podczas polowania. Zwierzęta te przechowywane są w specjalnych klatkach. Możecie wykorzystać je jako przedmioty w trakcie bitwy.

Łowca może nosić maksymalnie 5 stworzeń wsparcia podczas polowania. Jeśli chcecie zwolnić klatkę możecie wypuścić trzymane w niej zwierzę.

Do stworzeń wsparcia należą:

  1. Trutkopucha (Poisontoad) - uwalnia chmurę gazu, która zarazi trucizną każdego, kto do niej wejdzie;
  2. Pararopucha (Blastoad) - uwalnia chmurę gazu, która wywołuje chwilowy paraliż każdemu, kto do niej wejdzie;
  3. Snoropucha (Sleeptoad) - uwalnia chmurę gazu, która uśpi każdego, kto w nią wejdzie. Atak przebudzający śpiącą istotę zadaje podwójne obrażenia;
  4. Wybuchopucha (Paratoad) - uwalnia chmurę gazu, która po zetknięciu z potworem lub myśliwym eksploduje;
  5. Ogniożuk (Firebeetle) - podpala potwora, który przez krótki czas otrzymuje obrażenia od Plagi ognia (Fireblight);
  6. Błotożuk (Mudbeetle) - zaraża potwora Plagą wody (Waterblight), która zmiękcza skórę bestii, czyniąc go bardziej wrażliwym na ataki łowcy;
  7. Piorunożuk (Thunderbeetle) - zaraża potwora Plagą pioruna (Thunderblight). Bestia zarażona tą plagą jest bardziej podatna na ogłuszenie dowolnym rodzajem broni;
  8. Śnieżuk (Snowbeetle) - zaraża potwora Plagą lodu (Iceblight), która spowalnia jego ruchy. Zaleca się użycie Śnieżuka w szczególności na bardzo szybkich przeciwnikach;
  9. Śmierdziek (Stinkmink) - rozpyla feromon, który przyciąga pobliskie potwory. Stworzenia te idealnie nadają się do zaciągania potworów w pułapki lub do wywabienia bestii z podmokłych terenów;
  10. Krzepkoślimak (Escuregot) - wydziela mgłę, która oślepi potwory i wyleczy łowce oraz jego pomocników;
  11. Pająk Lalkarz (Puppet Spider) - wystrzeliwuje pajęczyny, które unieruchomią potwora i natychmiastowo wprowadzą go w stan dosiadania;
  12. Wyjec (Wailnard) - jego donośny głos zwabi wszystkie duże potwory w okolicy, które zaczną ze sobą walczyć;
  13. Pułapkobaki (Trapbugs) - robaki z ostrymi rogami, wykorzystywane jako naturalne pułapki na potwory. Pułapkobaki mogą również spowolnić bestię lub zniechęcić ją do ścigania łowcy;
  14. Antidobra - wydziela antidotum, które wyleczy łowcę z trucizny oraz zapewni ochronę przed różnymi negatywnymi efektami;
  15. Pleśniokrólik (Brewhare) - zwiększa wartość odżywczą żywności w ekwipunku łowcy. Trzymany w klatce Pleśniokrólik, po pewnym czasie ucieknie;
  16. Latarnibak (Lanternbug) - ich powłoka eksploduje przy ataku potwora, zmniejszając tym samym obrażenia otrzymywane przez myśliwego. Większa liczba noszonych Latarnibaków w klarkach zapewni lepszą ochronę;
  17. Powiewokrab (Gustcrab) - grzyb na jego skorupie wyzwoli podmuch wiatru, który wyrzuci w powietrzę każdego w pobliżu. Stworzenie te możecie również użyć, jeśli chcecie dostać się na wyższe tereny polowania;
  18. Złotożółw (Aurortle) - uchroni łowcę przed 1 śmiertelnym ciosem.

Czasowy wzmacniacz (temp buffer)

Stworzenia te tymczasowo zwiększają statystyki lub umiejętności łowcy. Aby aktywować działanie tych zwierząt należy podejść do nich i wcisnąć A.

Do czasowych wzmacniaczy należą:

  1. Kablobak (Wirebug) - działają tak samo jak podstawowe Kablobaki. Dzikie Kablobaki wrócą na wolność po kilku minutach. Łowca nie może mieć przy sobie więcej niż 3 Kablobaków naraz;
  2. Wigorosa (Vigorwasp) - wytwarza leczniczą mgłę;
  3. Płótnotyl (Clothfly) - wytwarza mgłę, która wzmacnia obronę;
  4. Płomieniotyl (Butterflame) - wytwarza mgłę, która wzmacnia atak;
  5. Podglądowady (Peepersects) - zmniejszają zużycie wytrzymałości;
  6. Cięcioważka (Cutterfly) - zwiększa szansę na trafienie krytyczne;
  7. Lamparnica (Lampsquid) - w zależności od koloru stworzenia zwiększają statystyki łowcy. Żyją jedynie na Wyspach Mroźnych (Frost Islands).

Fauna usidlająca (ensnaring life)

Te lokalne formy życia służą jako pułapki do zadawania obrażeń potworom. Aby aktywować działanie stworzeń należy podejść do nich i wcisnąć A.

Do fauny usidlającej należą:

  1. Mucha błyskówka (Flashfly) - skupisko much potrafi oślepić i odpędzić potwora. Rozproszone owady po jakimś czasem zbiorą się ponownie;
  2. Sztuczkopucha (Tricktoad) - odwraca uwagę potwora od łowcy;
  3. Szczypcokrab (Pincercrab) - występuje jedynie na Równinach Piasku (Sandy Plains). Sprowokowany krab zaatakuje pobliskie potwory. Do aktywowania zwierząt najlepiej sprawdzą się sztylety Kunai;
  4. Gigania (Giganha) - występuje jedynie w Zatopionym Lesie (Flooded Forest). Ustawienie mięsnej przynęty przy skupisku ryb, sprawi że zaczną pożerać wszystko w pobliżu;
  5. Echotoperz (Echobat) - występuje jedynie w Jaskiniach Lawy (Lava Caverns). Atakują intruzów wybuchającymi łuskami.

Stworzenie wytwórcze (crafty creature)

Stworzenia wytwórcze to istoty, z których otrzymuje się materiały rzemieślnicze. Aby zebrać item należy podejść do nich i wcisnąć A.

Do stworzeń wytwórczych należą:

  1. Jaszczurka głazowa (Boulder Lizard) - pospolite stworzenie, które zrzuca z siebie zwykłe kule zbroi (armor spheres) oraz inne materiały rzemieślnicze;
  2. Skalna jaszczurka (Rock Lizard) - rzadkie stworzenie, z którego można otrzymać lepszej jakości kule zbroi (armor spheres);
  3. Jaszczurka łuskowa (Scale Lizard) - najrzadsze stworzenie wytwórcze, które zrzuca z siebie najwyższej jakości kule zbroi (armor spheres).

Fauna szczęścia (lucky life)

Fauna szczęścia to lokalne formy życia, które po interakcji zapewniają korzyści wszystkim członkom grupy łowcy. Złapanie tych niezwykle rzadkich zwierząt nie należy do prostych zadań, w przeciwieństwie do reszty lokalnej fauny, stworzenia te często się przemieszczają.

Do fauny szczęścia należy:

  1. Pomyślna sowa (Fortune Owl) - złapanie sowy zapewnia dodatkowe monety po ukończeniu zadania;
  2. Szczęściwrona (Felicicrow) - złapanie wrony zapewnia dodatkowe materiały z potworów, po ukończeniu zadania.

Rzadkie stworzenia (rare creatures)

Rzadkie stworzenia, to zwierzęta których odnalezienie wymaga czasu, nie są one bowiem zaznaczone na mapie, jak reszta lokalnej fauny. Można z nimi wchodzić w reakcje za pomocą gestów. Aby uzyskać wpis w notatkach łowcy danego zwierzęcia, należy zrobić mu zdjęcie.

Do rzadkich stworzeń należą:

  1. Śnieżnolicy lis (Snow-faced Fox) - występuje jedynie w Ruinach Świątynnych (Shrine Ruins). Więcej o tym przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Śnieżnolicy lis - ja znaleźć?
  2. Ślimniszek (Monksnail) - występuje jedynie na Wyspach mroźnych (Frost Islands). Więcej o tym przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Ślimniszek - jak znaleźć?
  3. Regitryca (Regitrice) - występuje jedynie na Równinach Piasku (Sandy Plains). Więcej o tym przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Regitryca - jak znaleźć?
  4. Kwezalkobra (Quetzalcobra) - występuje jedynie w Zatopionym Lesie (Flooded Forest). Więcej o tym przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Kwezalkobra - jak znaleźć?
  5. Pieklik (Hellbill) - występuje jedynie w Jaskiniach Lawy (Lava Caverns). Więcej o tym przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Pieklik - jak znaleźć?

Inne

  1. Wielki kablobak (Great Wirebug) - stworzenie to otrzymacie od mieszkańca wioski Kamura. Należy je umieścić w Klejnoliliach (Jewel Lilies), które znajdziecie we wszystkich obszarach polowania. Wielkie Kablobaki służą do wystrzelenia łowcy na najwyższe miejsca w rejonie, często niedostępne dla zwykłej wspinaczki;
  2. Duchobaki (Spiribugs) - złote i złocone duchobaki odnawiają wytrzymałość oraz nagradzają łowcę punktami Kamury.