Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry

Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Assassin's Creed Valhalla: Drakkar - statek, załoga, modyfikacja Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Assassin's Creed Valhalla zawiera najważniejsze informacje dotyczące statku używanego do podróżowania po świecie gry. Z niej dowiecie się jak odblokować Drakkar i jak go rozwijać.

Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022

Na tej stronie poradnika do Asssasin's Creed Valhalla poznasz najważniejsze informacje związane z Drakkarem - statkiem używanym do podróżowania po świecie gry. Dowiesz się jak odblokować dostęp do statku, jak przywoływać Drakkara, a także jak przedstawiają się modyfikacje okrętu oraz jego załogi.

Podstawowe informacje

Drakkar to nazwa statku Wikingów, nad którym obejmiesz po raz pierwszy kontrolę niedługo po rozpoczęciu gry, a konkretnie po pokonaniu pierwszego bossa Rikiwulfa w ramach głównej misji Więzy krwi - Assassins Creed Valhalla: Drakkar - statek, załoga, modyfikacja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Drakkar to nazwa statku Wikingów, nad którym obejmiesz po raz pierwszy kontrolę niedługo po rozpoczęciu gry, a konkretnie po pokonaniu pierwszego bossa Rikiwulfa w ramach głównej misji Więzy krwi.

Na pokładzie okrętu oprócz Eivora znajduje się też jego załoga - to Wikingowie, którzy będą wykonywali twoje polecenia.

Podróżowanie statkiem ma dwa główne zastosowania w grze:

  1. Docieranie do lokacji przedzielonych dużymi zbiornikami wodnymi.
  2. Organizowanie najazdów na lokacje zlokalizowanie przy wodzie. Po zbliżeniu się do lokacji nadającej się do napadnięcia pojawi się informacja o możliwości rozpoczęcia rajdu. Najazdy dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie poradnika.
Podczas podróżowania Drakkarem po świecie gry możesz przez cały czas osobiście sterować statkiem lub zdawać się na autopilota - Assassins Creed Valhalla: Drakkar - statek, załoga, modyfikacja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Podczas podróżowania Drakkarem po świecie gry możesz przez cały czas osobiście sterować statkiem lub zdawać się na "autopilota". Statek może mianowicie automatycznie podróżować wzdłuż linii brzegowej (jest to przydatne w trakcie odkrywania nowych obszarów mapy) oraz automatycznie płynąć w stronę aktualnego celu misji.

Możesz rozwijać żagle, by szybciej popłynąć. Opcja ta może być niedostępna np. jeśli znajdziesz się blisko brzegu lub płyniesz wąską rzeką.

Możesz przywoływać do siebie Drakkara dzięki skorzystaniu z rogu - jest to jedna z opcji znajdujących się pod rozwijanym menu wyświetlanym poprzez przytrzymanie dolnego kierunku na krzyżaku pada. To przydatna funkcja jeśli chcesz szybko wznowić podróż. W grze znajdują się też porty, w których można zacumować statek np. na potrzeby odwiedzenia sąsiadującej z portem wioski.

Załoga

Z Eivorem po świecie gry pływa także reszta załogi - Assassins Creed Valhalla: Drakkar - statek, załoga, modyfikacja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Z Eivorem po świecie gry pływa także reszta załogi. Podlegli wikingowie pomagają nie tylko w napędzaniu statku, ale mogą też brać udział w walkach po zejściu na suchy ląd. Gra pozwala napadać na klasztory oraz inne wrogie lokacje, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie wody.

Członków załogi Drakkara możesz wzywać na pomoc korzystając z rogu. Jest to bardzo przydatne jeśli np. podczas eksploracji wrogiej lokacji zostałeś zauważony i Eivor znalazł się na celowniku wielu przeciwników. Po użyciu rogu członkowie załogi Drakkara dopłyną do lokacji, w której przebywasz, zejdą na suchy ląd i dołączą do walk.

Skonstruowanie koszar w osadzie Wikingów odblokowuje opcję modyfikacji załogi Drakkara - Assassins Creed Valhalla: Drakkar - statek, załoga, modyfikacja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Skonstruowanie koszar w osadzie Wikingów odblokowuje opcję modyfikacji załogi Drakkara. Możesz mianowicie:

  1. Wykreować własnego wikinga, który będzie mógł być rekrutowany przez innych graczy (musisz znajdować się w trybie online).
  2. Odnajdywać w świecie gry jomswikingów wykreowanych przez innych graczy i rekrutować ich do swojej załogi płacąc im srebrem.
  3. Modyfikować stan załogi w oparciu o posiadanych jomswikingów.

Opisane powyżej zmiany załogi statku mają charakter kosmetyczny. Nie zmienią one skuteczności członków załogi.

Modyfikacja statku

Assassins Creed Valhalla pozwala na zmianę wyglądu statku Drakkar - Assassins Creed Valhalla: Drakkar - statek, załoga, modyfikacja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Assassin's Creed Valhalla pozwala na zmianę wyglądu statku Drakkar. Możesz tego dokonywać dzięki odnajdywanym, otrzymywanym lub kupowanym schematom. Na potrzeby modyfikowania statku musisz wybudować w Kruczej Przystani stocznię. Dopiero wtedy opcja ta zostanie odblokowana.

Wszystkie zmiany wyglądu statku mają charakter kosmetyczny i nie wpływają w żaden sposób na jego statystyki. Możesz zmieniać ogólny wygląd jednostki oraz montować na niej dodatkowe ozdoby.

Przedmioty kosmetyczne powiązane ze zmianą wyglądu Drakkara możesz też kupować w sklepie gry wydając na ten cel prawdziwe pieniądze (waluta premium Helix Credits).

Inne warianty pływania

Korzystanie ze statku Drakkar nie jest jedynym sposobem na docieranie do lokacji oddzielonych od siebie akwenami wodnymi - Assassins Creed Valhalla: Drakkar - statek, załoga, modyfikacja - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Korzystanie ze statku Drakkar nie jest jedynym sposobem na docieranie do lokacji oddzielonych od siebie akwenami wodnymi. Istnieją też alternatywne warianty:

  1. Pływanie wpław - Jest ono bardziej pomocne jeśli np. do przepłynięcia jest tylko mała rzeka.
  2. Korzystanie z mniejszych łódek - Możesz je odnajdywać w świecie gry i wchodzić w interakcję z nimi.
  3. Pływanie na grzbiecie konia - Początkowo opcja ta jest niedostępna. Musisz najpierw zbudować stajnię w osadzie Wikingów, a następnie zakupić szkolenie po to żeby wierzchowiec bohatera nauczył się pływać.