Assassin's Creed Valhalla: Kolorowe punkty na mapie - co oznaczają? Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla wyjaśniamy co oznaczają różnokolorowe punkty pojawiające się na mapie świata. Mają one istotne znaczenie w kontekście eksploracji mapy i docierania do ważnych lokacji.

Kropki na mapie - o co chodzi?

Od samego początku gry na mapie aktualnie przemierzanych krain będą pojawiały się różnokolorowe kropki - Assassins Creed Valhalla: Kolorowe punkty na mapie - co oznaczają? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Od samego początku gry na mapie aktualnie przemierzanych krain będą pojawiały się różnokolorowe kropki. To odpowiednik pytajników z poprzednich części serii - błyszczące punkty informują o ciekawych lokacjach i skarbach nadających się do odwiedzenia / pozyskania.

Nie musisz na szczęście zgadywać do samego końca co konkretnie oznacza dana kropka - Assassins Creed Valhalla: Kolorowe punkty na mapie - co oznaczają? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Nie musisz na szczęście zgadywać do samego końca co konkretnie oznacza dana kropka. Po zbliżeniu się do punktu zostanie on podmieniony na ikonę lokacji lub znajdźki.

Znaczenie kolorów punktów

Punkty pojawiają się w trzech kolorach - złotym, niebieskim oraz białym - Assassins Creed Valhalla: Kolorowe punkty na mapie - co oznaczają? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Punkty pojawiają się w trzech kolorach - złotym, niebieskim oraz białym. Kolor podpowiada z jakiego rodzaju lokacjami lub sekretami ma się do czynienia. Pokrywa się to też z informacjami z prawego dolnego rogu ekranu mapy, które informują o twoich postępach w badaniu danego regionu (przykład na powyższym obrazku).

Złoty kolor może oznaczać, że w danym miejscu może znajdować się:

  1. Sztaba
  2. Nowa broń lub element pancerza (wyposażenie)
  3. Księga wiedzy (nowa zdolność)
  4. Ładunek z materiałami do craftingu
  5. Skrzynia z drobnym lootem - są to mniejsze złote kropki na mapie świata, które nie są wliczane do wymagań zaliczenia regionu w 100%.

Niebieski kolor może oznaczać, że w danym miejscu może znajdować się:

  1. Wydarzenie w świecie gry (drobne zadanie / spotkanie)
  2. Kopiec
  3. Ołtarz ofiarny
  4. Pyskówka
  5. Skarb Brytanii
  6. Legowisko legendarnego zwierzęcia
  7. Zagubiony drengr
  8. Córka Leriona
  9. Anomalia Animusa
  10. Głazy
  11. Muchomor

Biały kolor może oznaczać, że w danym miejscu może znajdować się:

  1. Mapa skarbów
  2. Karta niesiona wiatrem
  3. Fragment sagi Rigsogur
  4. Rzymski artefakt
  5. Opal
  6. Przeklęty symbol

Informacje o lokalizacji poszczególnych unikalnych lokacji i znajdziek są w naszym atlasie świata oraz w rozdziale o sekretach.

X na mapie - co oznacza?

Na mapie świata możesz też zauważać czarne znaki X (przykład na obrazku) - Assassins Creed Valhalla: Kolorowe punkty na mapie - co oznaczają? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Na mapie świata możesz też zauważać czarne znaki X (przykład na obrazku). Ich znaczenie jest bardzo proste. Symbolizują one zbadane przez ciebie miejsca, tzn. takie, w których wcześniej znajdowały się unikalne skarby lub aktywności. Jest to po prostu informacja, że daba rzecz została już w pełni zaliczona.