Dostań się do tajnego pokoju sędziego | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
Aktualizacja:
Dostań się do tajnego pokoju sędziego

Wreszcie zainteresuj się drzwiami naprzeciw biurka. Wyglądają na solidne i nie mają klamki.

Na lewo od nich wisi imponujący herb. Kliknij go. Oczywiście to mechanizm otwierający drzwi do sekretnego pokoju, a wszystkie dotychczas gromadzone materiały potrzebne były, by móc go rozpracować.

Kliknij podzieloną na trzy pola pustą kartkę po prawej - pojawią się zebrane przez Holmesa dokumenty (od lewej):
- kartka z greckim alfabetem spisanym przez Watsona z drugiej strony szkolnej tablicy;
- lista bractw uniwersyteckich z książki o tychże organizacjach, zabranej z klasy;
- symbole owych bractw z tej samej książki;
- bilecik z zaproszeniem do bractwa, wzięty z holu;
- fotografia symbolu organizacji, do której należał sędzia, zdjęta ze ściany w gabinecie.

Wybierz listę bractw uniwersyteckich. Przekonasz się, że na Uniwersytecie Nowojorskim (szósta linijka od góry) były cztery bractwa. Zapamiętaj ich herby.

Teraz przyjrzyj się symbolom przypisanym poszczególnym herbom - z fotografii wiesz, że symbol bractwa sędziego zaczyna się na literę N, a z bileciku, że jest na nim liczba pi (3,14). Z kolei z kartki z greckim alfabetem dowiesz się, jaki jest oryginalny zapis tej liczby.

Trzy nowojorskie herby mają skróty zaczynające się na literę N, ale tylko w przypadku jednego z nich występuje oprócz niej również pi - to ten z czerwonym tłem. Jego symbol to NZ?.

Kliknij zatem kolejno trzy pola pustej kartki, pojawią się litery greckiego alfabetu, spośród których wybierz odpowiednio: N, Z i ?. Zostaną one zapisane na owej kartce. To właśnie jest szyfr do drzwi, sęk w tym, że musisz ustawić go za pomocą dulek.

Wetknij zatem trzy posiadane dulki (jedna z podłogi w kuchni, druga z pudełka z rzymskimi cyframi w klasie, trzecia z szafki w gabinecie sędziego) w trzy otwory pod herbem.
Teraz, zmieniając położenie trzech złotych wioseł (poniżej dulek), musisz z nich kolejno ułożyć litery stanowiące symbol bractwa: N, Z i ?.
Dokonasz tego, klikając na wiosłach w punktach, w których są one przyczepione do planszy. Na starcie przymocowane są do dwóch górnych otworów i do środkowego. Zauważ jednak, że w dole znajdują się jeszcze dwa otwory, zatem w sumie możliwości przyczepiania wioseł jest pięć. Wiosła zbudowane są tak, że mają okrągłą końcówkę (w części przeciwległej do pióra) i drugie kółeczko mniej więcej pośrodku. Końcówką przyczepiają się do górnych i dolnych otworów, środkiem do środkowego.
Wiosło znajdujące się pośrodku przyjmuje dwie pozycje po skosie. Wiosła skrajne można ustawiać na trzy sposoby: w pionie, poziomie i po skosie. Wiosło środkowe da się przyczepiać końcówką do otworów u góry i u dołu planszy, o ile tylko są one wolne. Z kolei wiosła skrajne po ustawieniu ich po skosie możesz przyczepić do otworu środkowego, rzecz jasna, o ile jest on wolny, czyli nie jest do niego akurat przymocowane wiosło środkowe. By zwolnić ten otwór, trzeba środkowe wiosło przyczepić do któregoś otworu dolnego lub górnego (oczywiście tego, który jest pusty). Stwarza to wiele możliwości ustawiania wioseł. Musisz tylko uważać, by końcówką środkowego wiosła nie najechać na otwór, do którego jest już przyczepione jedno ze skrajnych wioseł, bo zablokuje to ruch tego ostatniego.


By utworzyć literę N, dwukrotnie kliknij środkowy otwór, do którego przyczepione jest środkowe wiosło. Pierwsza dulka powinna zmienić położenie na poziome.


By z litery N utworzyć literę Z, kliknij lewy górny otwór, prawy dolny i dwukrotnie prawy górny (oczywiście we wszystkich tych otworach muszą znajdować się końcówki wioseł). Druga dulka powinna zmienić położenie na poziome.


By z litery Z utworzyć literę ?, dwukrotnie kliknij lewy górny otwór, raz prawy dolny i dwukrotnie prawy górny (oczywiście we wszystkich tych otworach muszą znajdować się końcówki wioseł). Trzecia dulka powinna zmienić położenie na poziome.
Kiedy wszystko przebiegnie pomyślnie, drzwi do tajnego pokoju odemkną się. Wejdź tam.
0
- Testament Sherlocka Holmesa - poradnik do gry
- Testament Sherlocka Holmesa - poradnik do gry
- Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Dostań się do domu sędziego | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Otwórz skrytkę lady Beckett | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Odkryj, co zapisano po drugiej stronie tablicy | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Znajdź skradzione dulki | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Zlokalizuj ławkę Jamesa i otwórz szafę | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Zgromadź pozostałe pomoce | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Rozejrzyj się po gabinecie sędziego | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Dostań się do tajnego pokoju sędziego | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Otwórz sejf | Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Eksplozja w posiadłości sędziego Becketta
- Testament Sherlocka Holmesa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
piel Junior
Bardzo dobry poradnik wyjaśniający wszystko, co należy zrobić. Z nim gracz nie zginie o ile się zatnie i będzie potrzebował pomocy przy pokonaniu zagadek w tej rewelacyjnej przygodówce. Dobra robota.
Kayleigh_ Centurion
Oooo... Dziękuję. :) Naprawdę miło zostać docenionym. Pozdrawiam. :)
Kayleigh_ Centurion
Dzięki. ;) Gra faktycznie świetna, a i poradnik - mam nadzieję - się przydaje.
Cainoor Legend
Przydał się kilka razy, dobra robota. A gra naprawdę fajna :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
