Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy - Heavy | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown poradnik

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

Klasy - Heavy

Komandosi, którzy posiadają specjalizację heavy mają dostęp do karabinów maszynowych oraz wyrzutni rakiet w miejsce pistoletu - Klasy - Heavy | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Komandosi, którzy posiadają specjalizację heavy mają dostęp do karabinów maszynowych oraz wyrzutni rakiet w miejsce pistoletu. Żołnierze tego typu dysponują olbrzymią siłą ognia, służącą do zatrzymywania ataków obcych (szczególnie w trybie overwatch) oraz posiadają znaczną ilość materiałów wybuchowych, użytecznych przy niszczeniu dużych zgrupowań wrogów lub otwieraniu nowych przejść na mapie. Dobrze wycelowana rakieta potrafi zrównać z ziemią mały budynek.

Ranga

Umiejętność

Opis

Squaddie

Fire Rocket

Postać może wystrzelić rakietę jeden raz na misję. Aby oddać strzał komandos nie może się poruszyć.

Corporal

Bullet Swarm

Oddanie strzału jako pierwsza akcja w danej turze zużywa tylko jeden punkt akcji. Komandos może dzięki temu strzelić dwa razy na turę.

Corporal

Holo-Targeting

Strzelanie do obcego bądź ogień zaporowy (suppression) dają pozostałym członkom drużyny +10 do trafienia danego przeciwnika.

Sergeant

Shredder Rocket

Wystrzeliwuje słabszą rakietę, która powoduje że trafiony przeciwnik otrzymuje o 33% większe obrażenia przez następne 4 tury.

Sergeant

Suppression

Ogień zaporowy - trafiony przeciwnik dostaje karę -30 punktów do celności. Jeśli obcy poruszy się, komandos odda w jego kierunku jeden strzał.

Lieutenant

HEAT Ammo

Oferuje bonus +100% obrażeń przeciwko robotom.

Lieutenant

Rapid Reaction

Jeśli pierwszy strzał w trybie overwatch trafił obcego, komandos będzie mógł wykonać kolejny atak przeciwko innemu celowi.

Captain

Grenadier

Pozwala przenosić dwa granaty zamiast jednego.

Captain

Danger Zone

Zwiększa obszar działania rakiet oraz Suppression o dwa pola.

Major

Will to Survive

Jeśli komandos jest ukryty i nie został oflankowany, otrzymane przez niego obrażenia są zmniejszone o 2 punkty.

Colonel

Rocketeer

Pozwala użyć wyrzutni rakiet dwa razy na misję.

Colonel

Mayhem

Zwiększa obrażenia zadane przez Suppression oraz ataki obszarowe zależnie od poziomu technologicznego posiadanej broni.

Heavy tu był... i nadal jest. - Klasy - Heavy | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Heavy tu był... i nadal jest.

Podobnie jak klasa Assault, również Heavy może być rozwijany na kilka sposobów. Możemy stworzyć typowego grenadiera, służącego do niszczenia zgrupowań wrogów: dodatkowe granaty oraz dodatkowe rakiety pozwolą nam na zlikwidowanie pokaźnej liczby obcych, zaś HEAT Ammo upora się z uporczywymi Cyberdyskami oraz Sectopodami.

Gracze preferujący używanie klasy heavy jako wsparcia ogniowego mają do wyboru całą gamę umiejętności zwiększających skuteczność prowadzonego ognia zaporowego. Holo-Targeting, Suppression, Rapid Reaction, Danger Zone oraz Mayhem skutecznie zatrzymają każdy atak wroga, zmniejszą skuteczność ostrzału prowadzonego przez obcych oraz ułatwią celowanie towarzyszom (pamiętaj: Suppression w połączeniu z Danger Zone staje się zdolnością obszarową, zaś Holo-Targeting zwiększy szanse na trafienie każdego z ostrzelanych wrogów!).

Jak zawsze istnieje droga pośrednia - połączenie umiejętności obu kategorii daje nam postać uniwersalną, lecz nieco słabszą niż komandos decydujący się na jedną ścieżkę. Postać taka będzie mniej skuteczna w prowadzeniu ognia zaporowego lub używaniu materiałów wybuchowych, lecz będzie mogła łatwo dostosować się do zmiennych warunków panujących na polu walki.