Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy - Assault | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown poradnik

Klasy - Assault

Klasa Assault ma dostęp do pistoletów, karabinków oraz strzelb - wybór broni zależy głównie od roli, jaką przewidzieliśmy dla danego żołnierza - Klasy - Assault | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Klasa Assault ma dostęp do pistoletów, karabinków oraz strzelb - wybór broni zależy głównie od roli, jaką przewidzieliśmy dla danego żołnierza. Specjalizacja ta koncentruje się głównie na walce na krótkim i średnim dystansie, atakowaniu przeciwników ukrytych za przeszkodami oraz zadawaniu jak największych obrażeń (często przy pomocy trafień krytycznych). Dostępne dla komandosa umiejętności dodatkowo zwiększają skuteczność w wyżej wymienionych obszarach walki:

Ranga

Umiejętność

Opis

Squaddie

Run & Gun

Pozwala na oddanie strzału bądź tryb overwatch, nawet gdy zużyjemy oba punkty akcji na poruszanie się. Ponowne użycie możliwe po 2 turach.

Corporal

Tactical Sense

+5 do obrony za każdego widocznego przeciwnika (maksymalnie +20)

Corporal

Aggression

+10% do szansy na krytyczne trafienie za każdego widocznego przeciwnika (maksymalnie +30%)

Sergeant

Lightning Reflexes

Pierwszy strzał obcego w turze przy użyciu trybu overwatch automatycznie spudłuje.

Sergeant

Close and Personal

+30% do szansy na krytyczne trafienie na pobliskich przeciwników. Bonus maleje wraz z odległością.

Lieutenant

Flush

Komandos oddaje strzał, który zmusza wroga do opuszczenia swojej pozycji. Strzałem tym jest łatwo trafić, ale zadaje on małe obrażenia.

Lieutenant

Rapid Fire

Oddaje dwa strzały do wybranego celu: każdy strzał ma -15 do szansy na trafienie.

Captain

Close Combat Specialist

Oddaje strzał do każdego wroga, który zbliży się do komandosa na odległość 4 pól. Nie wymaga użycia trybu overwatch.

Captain

Bring 'Em On

Zwiększa zadane obrażenia krytyczne o jeden punk za każdego widzianego przez oddział wroga (maksymalnie +5 obrażeń).

Major

Extra Conditioning

Zwiększa ilość punktów życia zależnie od noszonego pancerza. Cięższe pancerze dają większy bonus.

Colonel

Resilience

Komandos staje się niewrażliwy na trafienia krytyczne.

Colonel

Killer Instinct

Aktywowanie Run & Gun zwiększa zadawane obrażenia krytyczne o 50%.

Komandosi o specjalizacji Assault walczą w pierwszej linii z najsilniejszymi przeciwnikami. - Klasy - Assault | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Komandosi o specjalizacji Assault walczą w pierwszej linii z najsilniejszymi przeciwnikami.

Umiejętności, jakie otrzymuje klasa Assault dają nam szerokie pole do popisu. Możemy stworzyć żołnierza pierwszej linii, biegnącego naprzód i wykrywającego wrogów. Dzięki umiejętnościom takim jak Tactical Sense, Lightning Reflexes, Flush, Close Combat Specialist, Extra Conditioning oraz Resilience nasz komandos staje się praktycznie niewrażliwy na ostrzał a samemu jest w stanie doskonale obronić się używając zarówno strzelby jak i karabinu. Dodatkowo może on zmuszać wrogów do ucieczki zza osłony, wystawiając ich na ostrzał reszty drużyny.

Druga możliwość to stworzenie maszyny do zabijania - wybierając wszystkie zdolności zwiększające zadawane obrażenia, takie jak Aggression, Close and Personal, Rapid Fire, Bring 'Em On oraz Killer Instinct możemy być pewni, że trafiony obcy to martwy obcy. Ustawienie takie jest jednak znacznie mniej odporne na ostrzał niż poprzedni zestaw umiejętności, stąd można wybrać wersję wypośrodkowaną: posiadającą część umiejętności zwiększających zadawane obrażenia a pozostałe ułatwiające przeżycie.

Kombinacja Tactical Sense, Lightning Reflexes, Rapid Fire, Close Combat Specialist oraz Killer Instinct pozwala zabić w jednej akcji prawie każdego obcego (jedynie najwytrzymalsze Sectopody oraz Heavy Mutony są w stanie się jej oprzeć) jednocześnie będąc wystarczająco odporną na ostrzał, aby umożliwić komandosowi dotarcie do celu.