Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki XCOM: Enemy Unknown poradnik

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

Obrażenia i trafienia krytyczne

Trafienie w cel powoduje, że traci on pewną liczbę punktów życia. Ilość zadanych obrażeń zależy od użytej broni i pomimo, że jest w pewnym stopniu losowa, mieści się w ściśle określonym zakresie.

Strzał zada maksymalnie 7 punktów obrażeń chyba, że... - Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Strzał zada maksymalnie 7 punktów obrażeń chyba, że...

Czasami patrząc na ilość punktów życia, jaką posiadają niektórzy przeciwnicy (np. Muton lub Chryssalid) możemy się zastanawiać, w jaki sposób możemy ich zabić, zanim dopadną oni naszych żołnierzy. Jednak i w tym przypadku gra oferuje mechanizm, który ułatwia nam walkę z najsilniejszymi obcymi. Niektóre celnie oddane strzały są w stanie trafić w czuły punkt przeciwnika a tym samym zadać znacznie większe obrażenia niż podaje nam gra - są to tzw. trafienia krytyczne. Podczas oddawania strzału zostajemy poinformowani, jaka jest ogólna szansa na wykonanie skuteczniejszego ataku, zaś po naciśnięciu klawisza F1 dowiemy się, co dokładnie wpływa na niego.

Klawisz F1 daje nam również informacje o możliwości trafienia krytycznego. - Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Klawisz F1 daje nam również informacje o możliwości trafienia krytycznego.

Podobnie jak w przypadku strzelania do przeciwnika, tak samo tutaj istnieje kilka modyfikatorów, które mogą zwiększyć, zmniejszyć lub całkowicie zniwelować możliwość trafienia krytycznego. Jeden z nich pochodzi od używanego aktualnie typu broni - to właśnie jej wybór decyduje o tym, czy i jak często nasza postać będzie w stanie zadać bonusowe obrażenia. Karabiny snajperskie posiadają podstawowo 25% szans na trafienie krytyczne, strzelby 20% a karabinki 10%. Pistolety oraz karabiny maszynowe mają natomiast bazowo 0% szans na zadanie dodatkowych obrażeń, stąd używając ich konieczne jest wykorzystywanie innych modyfikatorów.

Karabiny maszynowe nie są w stanie zadać trafień krytycznych bez dodatkowych modyfikatorów. - Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Karabiny maszynowe nie są w stanie zadać trafień krytycznych bez dodatkowych modyfikatorów.

Najważniejszym modyfikatorem, jaki będziemy starali się uzyskać w prawie każdej sytuacji jest bonus za strzelanie do oflankowanego bądź znajdującego się na otwartym terenie przeciwnika. Wynosi on aż 50% - oznacza to, że co drugi oddany strzał będzie w stanie zadać znacznie większe obrażenia! Co ważniejsze, można go połączyć z pozostałymi bonusami, stąd snajper strzelający w przeciwnika znajdującego się w otwartym terenie posiada aż 75% szans na trafienie krytyczne - tylko najpotężniejsi obcy doczekają się swojej tury.

Snajper + Laser Sniper Rifle + Headshot = martwy obcy. - Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Snajper + Laser Sniper Rifle + Headshot = martwy obcy.

Tak samo jak podczas celowania, tak również podczas wyliczania szansy na trafienie krytyczne istnieją pewne umiejętności zwiększające zarówno ich częstotliwość jak i ilość dodatkowych obrażeń. Dokładniejsze informacje znajdują się przy opisie poszczególnych klas żołnierzy.