Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 czerwca 2004, 13:09

autor: Piotr Siejczuk

World of Warcraft - testujemy przed premierą - Strona 12

Oto przed Wami kolejna cześć beta-testu World of Warcraft, czyli gry typu MMO osadzoną w świecie WarCraft'a a stworzoną przez znaną chyba każdemy firmę Blizzard.

Przeczytaj recenzję World of Warcraft - recenzja gry

Czy są efekty pogodowe?

Efektów pogodowych z tego co na teraz pamiętam, nie uświadczyłem. Jest dzień i noc, ale to wiadome. W niektórych lokacjach występuje jednak coś jakby mgła, widziałem to np. przy zadaniu „Demon Seed”.

Czy to prawda z tym "im dłużej grasz w czasie jednego logowania, tym mniej doświadczenia zdobywasz"?

Tak, jest to prawda. Od drugiej wersji bety występuje współczynnik odpoczynku. Well Rested oznacza 200% doświadczenia za zabicie potwora. Rested to dorobek 150%, Normal oznacza 100% - poniżej tej granicy nie zszedłem. Jednak jest jeszcze współczynnik 50% i, jeśli dobrze pamiętam, również 25%. W czasie gry można sprawdzić swój współczynnik i granice, kiedy go osiągniemy. Należy najechać na pasek doświadczenia i tam takowa informacja się znajduje. Na poniższym screenie mój Tauren właśnie wypoczywa. Aby to jednak uczynić, należy znajdować się w gospodzie, która jest naszym aktualnym domem. Aby np. z jakiejś lokacji wrócić do „domu”, można użyć przedmiotu „Heartstone”. Po wykonaniu kilku ruchów rękoma nasz bohater teleportuje się do swojej gospody. Heartstone można użyć ponownie dopiero po upływie 60 minut.

Czy można sprzedawać przedmioty innym graczom i jak?

Jest to chyba nieodłączny element każdej gry, w którą gra się za pośrednictwem Sieci. W każdym bądź razie w World of WarCraft tak właśnie jest. W każdej krainie jest kanał handlowy, gdzie ludzie dają swoje ogłoszenia. Zaś sama procedura sprzedaży odbywa się poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na portrecie innej postaci i wybraniu opcji „Trade”. Reszta jest dziecinnie prosta :) W kolejnej wersji beta będą istniały także domy aukcyjne, o których pisaliśmy w newsie z 21 maja.

Wszystkie z powyższych pytań zadał w komentarzach do poprzedniej relacji Nataniel, za co mu serdecznie dziękuję i mam nadzieję, że udzielone powyżej odpowiedzi są dla niego satysfakcjonujące. Teraz czekam również na pytania innych. Z chęcią na nie odpowiem, jeśli tylko będą znał odpowiedź. Jeśli nie będę, to i tak się postaram, aby na nie odpowiedzieć :)

Piotr „Phoenix” Siejczuk

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.