Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Beyond Good & Evil 2 Przed premierą

Przed premierą 14 czerwca 2018, 16:30

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Zapowiadana premiera gry: jeszcze nie ogłoszona.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Beyond Good & Evil to kultowe dzieło Michela Ancela, twórcy serii Rayman, wydane pod koniec 2003 roku. Historia młodej reporterki o imieniu Jade zdobyła swego czasu masę fanów, nic więc dziwnego, że reakcja graczy na zapowiedź sequela była jednoznacznie pozytywna. W tym roku doczekaliśmy się kolejnego trailera, który przy okazji ujawnił obecność Jade w fabule; choć należy zauważyć, że „dwójka” będzie prequelem, więc poznamy dziewczynę z zupełnie innej strony – jako budzącą respekt i przerażenie pogromczynię piratów.

BG&E2 W SKRÓCIE

  1. możliwość stworzenia własnego bohatera;
  2. prosty system walki, obejmujący strzelanie i szermierkę;
  3. gra solo lub w kooperacji;
  4. bogaty system modyfikacji statków kosmicznych i broni;
  5. podróżowanie w kosmosie i lądowanie na planetach bez ekranów ładowania.

1. Na początku rozgrywki stworzymy własną postać

Przed rozpoczęciem właściwego pokazu jeden z deweloperów przedstawił bardzo szczegółowo lore świata, który poznamy w Beyond Good & Evil 2. Dowiedzieliśmy się między innymi, że dawno temu wszyscy, którzy zdecydowali się na podróż do Systemu 3, miejsca akcji gry, zostali napromieniowani i w rezultacie stali się bezpłodni. Jedynym sposobem na zwiększenie populacji systemu było skorzystanie z maszyn do klonowania. W rezultacie w całej okolicy żyją kopie pierwszych osadników.

Twórcy nazwali mieszkańców Systemu 3 „hybrydami”. Opowiadali, że są oni hodowani do bardzo konkretnych celów, takich jak chociażby praca w kopalniach. Ci, którzy decydują się na wyrwanie z tych okowów, stają się piratami i prowadzą bezprawne życie, szukając własnego powodu do istnienia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych elementów BG&E2 - ilustracja #1

BEYOND GOOD & EVIL NA 86 PROCENT

Pierwsze Beyond Good & Evil zostało ocenione średnio na 86% na PS2 i 83% na pececie. Mimo to gra nie odniosła sukcesu kasowego. Właśnie dlatego na kontynuację wciąż czekamy, choć od premiery minęło już prawie 15 lat.

Nasz awatar w świecie gry również ma być jednym z klonów, ale przed rozpoczęciem rozgrywki będziemy mogli oczywiście postać dostosować do swoich upodobań, zmieniając jej między innymi fryzurę lub ewentualny zarost czy dodając tatuaże. W grę wchodzi także wybór rasy, więc jeśli zechcemy użyć Knoxa albo Shani (postacie pokazane w trailerze) jako punktu wyjścia dla naszego bohatera, to nic nie stanie na przeszkodzie, by tak właśnie zrobić. Fani większych, chrumkających stworzeń również powinni być zadowoleni.

2. Gra skorzysta z dość prostego systemu walki

Deweloperzy na samym początku poinformowali, że w Beyond Good & Evil 2 będzie można grać zarówno solo, jak i w co-opie, przy czym co-op nie zmusi nas do trzymania się razem przez cały czas. No a co nas wtedy czeka?

Oczywiście nieraz wpadniemy w tarapaty i będziemy musieli ścierać się ze stróżami prawa czy konkurencją. Wykorzystamy wówczas 4 podstawowe umiejętności postaci: atak bronią dystansową, atak mieczem, blokowanie tarczą i latanie za pomocą jetpacka. Tego ostatniego użyjemy zresztą zarówno na polu walki, jak i poza nim. Cały system prezentuje się niezwykle banalnie i w założeniach nie jest może zbyt efektowny, ale na szczęście w grę wchodzi jeszcze pewien szczególny element...

Michał Mańka

Michał Mańka

Jeszcze na studiach był Community Managerem, człowiekiem od obsługi sklepu internetowego oraz sprzedawcą w specjalistycznym sklepie z trunkami wysokoprocentowymi. Zatrudnienie w GOLu po części zawdzięcza filologii angielskiej. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Z czasem zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure i jego kanałem na YouTubie, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Mimo pracy na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.