Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Beyond Good & Evil 2 Przed premierą

Przed premierą 14 czerwca 2018, 16:30

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Zapowiadana premiera gry: jeszcze nie ogłoszona.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Beyond Good & Evil to kultowe dzieło Michela Ancela, twórcy serii Rayman, wydane pod koniec 2003 roku. Historia młodej reporterki o imieniu Jade zdobyła swego czasu masę fanów, nic więc dziwnego, że reakcja graczy na zapowiedź sequela była jednoznacznie pozytywna. W tym roku doczekaliśmy się kolejnego trailera, który przy okazji ujawnił obecność Jade w fabule; choć należy zauważyć, że „dwójka” będzie prequelem, więc poznamy dziewczynę z zupełnie innej strony – jako budzącą respekt i przerażenie pogromczynię piratów.

BG&E2 W SKRÓCIE

  1. możliwość stworzenia własnego bohatera;
  2. prosty system walki, obejmujący strzelanie i szermierkę;
  3. gra solo lub w kooperacji;
  4. bogaty system modyfikacji statków kosmicznych i broni;
  5. podróżowanie w kosmosie i lądowanie na planetach bez ekranów ładowania.

1. Na początku rozgrywki stworzymy własną postać

Przed rozpoczęciem właściwego pokazu jeden z deweloperów przedstawił bardzo szczegółowo lore świata, który poznamy w Beyond Good & Evil 2. Dowiedzieliśmy się między innymi, że dawno temu wszyscy, którzy zdecydowali się na podróż do Systemu 3, miejsca akcji gry, zostali napromieniowani i w rezultacie stali się bezpłodni. Jedynym sposobem na zwiększenie populacji systemu było skorzystanie z maszyn do klonowania. W rezultacie w całej okolicy żyją kopie pierwszych osadników.

Twórcy nazwali mieszkańców Systemu 3 „hybrydami”. Opowiadali, że są oni hodowani do bardzo konkretnych celów, takich jak chociażby praca w kopalniach. Ci, którzy decydują się na wyrwanie z tych okowów, stają się piratami i prowadzą bezprawne życie, szukając własnego powodu do istnienia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych elementów BG&E2 - ilustracja #1

BEYOND GOOD & EVIL NA 86 PROCENT

Pierwsze Beyond Good & Evil zostało ocenione średnio na 86% na PS2 i 83% na pececie. Mimo to gra nie odniosła sukcesu kasowego. Właśnie dlatego na kontynuację wciąż czekamy, choć od premiery minęło już prawie 15 lat.

Nasz awatar w świecie gry również ma być jednym z klonów, ale przed rozpoczęciem rozgrywki będziemy mogli oczywiście postać dostosować do swoich upodobań, zmieniając jej między innymi fryzurę lub ewentualny zarost czy dodając tatuaże. W grę wchodzi także wybór rasy, więc jeśli zechcemy użyć Knoxa albo Shani (postacie pokazane w trailerze) jako punktu wyjścia dla naszego bohatera, to nic nie stanie na przeszkodzie, by tak właśnie zrobić. Fani większych, chrumkających stworzeń również powinni być zadowoleni.

2. Gra skorzysta z dość prostego systemu walki

Deweloperzy na samym początku poinformowali, że w Beyond Good & Evil 2 będzie można grać zarówno solo, jak i w co-opie, przy czym co-op nie zmusi nas do trzymania się razem przez cały czas. No a co nas wtedy czeka?

Oczywiście nieraz wpadniemy w tarapaty i będziemy musieli ścierać się ze stróżami prawa czy konkurencją. Wykorzystamy wówczas 4 podstawowe umiejętności postaci: atak bronią dystansową, atak mieczem, blokowanie tarczą i latanie za pomocą jetpacka. Tego ostatniego użyjemy zresztą zarówno na polu walki, jak i poza nim. Cały system prezentuje się niezwykle banalnie i w założeniach nie jest może zbyt efektowny, ale na szczęście w grę wchodzi jeszcze pewien szczególny element...

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.