Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 5 kwietnia 2021, 11:45

autor: mikos

8 dobrych piesków, które zginęły w grach [SMUTNO]

Mówi się, że najlepszym przyjacielem człowieka jest pies. Czworonożni towarzysze dość często towarzyszą nam w grach, ale historia uczy, że nie powinniśmy się do nich przywiązywać. Dlaczego? Przekonacie się.

Jak wzbudzić w graczu emocje porównywalne z tymi, których doświadcza w prawdziwym życiu? Jak zmusić go, by pragnął zemścić się za to, co gra mu zrobiła? Zabić psa, z którym wcześniej nawiązał więź. Albo jeszcze lepiej – kazać jemu samemu rozprawić się z czworonożnym kompanem.

Gry zaskakująco często pozwalają w trakcie kampanii fabularnej obcować z psami. Najczęściej są one przedstawiane jako wierni towarzysze bohaterów, których inni opuścili, nieustraszeni obrońcy swoich właścicieli, członkowie oddziałów specjalnych w wojsku albo po prostu jako stworzenia mające rozładować napięcie i wprowadzić do historii nieco bardziej osobisty wątek. W przypadku każdego z powyższych scenariuszy istnieje jednak spore ryzyko, że nasz czworonożny przyjaciel nie przetrwa do napisów końcowych.

Tacy towarzysze na wojnie to skarb. Tym bardziej boli rozstanie z nimi. - 8 dobrych piesków, które zginęły w grach [SMUTNO] - dokument - 2021-04-02
Tacy towarzysze na wojnie to skarb. Tym bardziej boli rozstanie z nimi.

Uśmiercanie postaci, które są przeważnie bezbronne (szczególnie wobec uzbrojonego człowieka), a przy tym większości z nas kojarzą się pozytywnie, to tania sztuczka. Jest ona jednak stosowana przez scenarzystów w grach (i nie tylko – filmy czy książki także często sięgają po takie środki), mając wywołać silne emocje.

Poniżej wspominamy kilka psów, które zginęły na ekranach naszych telewizorów i monitorów.

UWAGA SPOILERY!

Tytuł powinien Wam to zasugerować, ale na wszelki wypadek jeszcze przypomnę, że poniższy artykuł zawiera spoilery z fabuły wielu popularnych gier.

Alice – The Last of Us: Part II

Los Alice nie był graczom obojętny. - 8 dobrych piesków, które zginęły w grach [SMUTNO] - dokument - 2021-04-02
Los Alice nie był graczom obojętny.
  1. Rasa: owczarek niemiecki
  2. Właściciel: Abby
  3. Czy musi zginąć: tak

Alice wystąpiła w The Last of Us: Part II i odegrała tam całkiem ważną oraz dość tragiczną rolę. Poznajemy ją na etapie zatytułowanym „Stadion”. Od tego czasu towarzyszy ona Abby, Manny’emu oraz Mel. Podczas licznych niebezpiecznych sytuacji pomaga swoim ludzkim kompanom. Scena śmierci Alice jest dla graczy szczególnie smutna, gdyż to Ellie zabija suczkę.

Wydarza się to, gdy nasza bohaterka włamuje się do akwarium, by wyeliminować Mel i Owena. Alice ją słyszy i zgodnie z tym, jak ją wytrenowało WLF, atakuje intruza. Gracz nie ma wyboru i musi zabić Alice – w przeciwnym wypadku Ellie umrze i nie będzie można kontynuować przygody. To z pewnością bardzo trudna scena, gdyż gra zdążyła nas już wcześniej związać z losem Alice, tylko po to, by później kazać ją zabić.

TWOIM ZDANIEM

Co jest ważniejsze w grach - związek z NPC czy zwierzęcy towarzysz?

Dlaczego nie mogę mieć obu? :(
60,6%
Zwierzę!
26,4%
Związek z NPC!
13%
Zobacz inne ankiety
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

Dark Souls

Dark Souls

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Dark Souls: Remastered

Dark Souls: Remastered

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season Two

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season Two

Gry nauczyły mnie, że koty są lepsze od związków
Gry nauczyły mnie, że koty są lepsze od związków

Dziś Walentynki, nie ma więc lepszego tematu niż koty. A wydane w ciągu ostatnich miesięcy gry - Assassin’s Creed: Valhalla czy Spider-Man: Miles Morales - stanowią ostateczny argument za tym, że koty lepsze są również od związków.

Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach
Ellen Page kontra prostokąty – o emocjonalności i narracji w grach

W 2013 roku proste kwadraty budziły więcej emocji niż postać grana przez Ellen Page. Jak do tego doszło? To efekt burzliwego poszukiwania nowych form narracji w grach.