Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 18 sierpnia 2020, 14:40

Ósma generacja konsol zrobiła siedem kroków w stronę pecetów

Konsole zmieniają się w pecety? Kończąca się powoli ósma generacja z PS4 i XOne przyniosła nam sporo zaskakujących rozwiązań, które w świecie pecetów są od dawna czymś oczywistym.

Spis treści

Sklepiki ze śmieciami

To jedno z tych negatywnych zjawisk pecetowego grania, kojarzone głównie z platformą Steam. „»Indykowa« rewolucja” sprawiła, że tysiące śmieciowych tytułów zalały wirtualny sklep firmy Valve, często utrudniając wyszukanie naprawdę ciekawych i wartych uwagi produkcji. W ósmej generacji to samo zaczęliśmy obserwować na konsolach, a największe zastrzeżenia można mieć do PSN Store i e-shopu na Nintendo Switch.

Gra o tygrysie stała się symbolem zaśmiecenia konsolowych e-sklepów. - Ósma generacja konsol zrobiła siedem kroków w stronę pecetów - dokument - 2020-08-18
Gra o tygrysie stała się symbolem zaśmiecenia konsolowych e-sklepów.

Co gorsza, z jakichś powodów okropne gry były jeszcze promowane przez oficjalne kanały platform, czego niechlubnym symbolem stało się Life of Black Tiger na PlayStation 4 – wyjątkowy crap wśród tytułów oferowanych przez PSN Store. W czasach Xboksa 360 wprowadzenie do jego cyfrowego sklepu Call of Juarez było sporym osiągnięciem dla Techlandu. Dziś wydaje się, że swoją skleconą na szybko gierkę może wydać na konsoli każdy. Duży wybór to oczywiście zaleta, ale – jak można wyczytać w komentarzach na forach – bałagan w e-sklepach powoduje zniechęcenie i rezygnację z zakupów, na czym tracą twórcy rzeczywiście dobrych gier niezależnych.

Zostało jeszcze 43% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Kto wygra kolejne starcie konsol?

Nowe PlayStation
58,4%
Nowy Xbox
41,6%
Zobacz inne ankiety
Grzechy wydawców gier, które nas denerwowały w tej generacji
Grzechy wydawców gier, które nas denerwowały w tej generacji

Mikrotransakcje i lootboksy? A może błędy, kiepskie porty na peceta czy mapy drogowe donikąd kolejnej gry – usługi sieciowej? Co najbardziej wkurzało nas w grach mijającej generacji?

Pecety w opałach. Czy granie na komputerach jest już w kryzysie?
Pecety w opałach. Czy granie na komputerach jest już w kryzysie?

Jedno nieudane dwanaście miesięcy to może za wcześnie, by mówić o kryzysie interaktywnej rozrywki na PC, ale w 2018 roku kilka zjawisk sprawiło, że zaczęliśmy martwić się o granie na komputerach osobistych.