Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 sierpnia 2018, 11:30

Gry, na które z niecierpliwością czekamy, czyli gamescom 2018 oczami redakcji

Na tegorocznym Gamescomie po raz pierwszy zobaczyliśmy nowych Settlersów i Desperados, doczekaliśmy się także świeżych materiałów z wyczekiwanych hitów pokroju Assassin's Creed Odyssey i Shadow of the Tomb Raider.

Spis treści

Sekiro: Shadows Die Twice

Planowana data premiery: 22 marca 2019

W skrócie:

  1. Platforma: PC, PlayStation 4, Xbox One
  2. Producent: FromSoftware
  3. Gatunek: gra akcji

Trzeba przyznać studiu FromSoftware, że nie boi się stawiać na nowe marki. Mając na koncie wciąż szalenie popularną serię Dark Souls czy Bloodborne’a oraz od lat czekające na tryumfalny powrót Armored Core i Tenchu, Japończycy postanowili po raz kolejny stworzyć zupełnie nowy tytuł. Nie odcięli się jednak tak całkowicie od swego wcześniejszego dorobku. W rozgrywce w Sekiro: Shadows Die Twice łatwo można dopatrzyć się rozwiązań rodem z Soulsów, a klimat przedstawionego świata budzi sporo skojarzeń z Tenchu.

Na targach twórcy opublikowali długie fragmenty gameplayu i usłyszeliśmy kilka nowych informacji. Dowiedzieliśmy się, że gra zadebiutuje w marcu przyszłego roku i w porównaniu z poprzednimi dziełami FromSoftware mocno ograniczone zostaną w niej elementy erpegowe. Tytuł postawi przede wszystkim na trudne (ale jednak trochę bardziej przystępne) starcia oraz skradanie się za plecami wrogów.

NIE POZNAJĘ TEJ JAPONII

W przeciwieństwie do twórców Ghost of Tsushima From bezlitośnie miesza historyczne motywy wprost z XV-wiecznej Japonii z fantastyką w dobrze znanym stylu Hidetaki Miyazakiego i jego zespołu. Możemy się więc spodziewać potyczek z potężnymi, obrzydliwymi kreaturami, których wygląd przyprawi nas o ciarki.

Co miłe, w większości sytuacji to od nas będzie zależeć, którą z tych dwóch opcji uporania się ze stającymi na naszej drodze oponentami wybierzemy. Interesująco prezentuje się również mechaniczna proteza, w jaką wyposażony jest główny bohater Sekiro – za jej pomocą może on na przykład wystrzeliwać linę z hakiem, ułatwiającą przedostawanie się do ciężko dostępnych miejsc.

Life Is Strange 2

Planowana data premiery: 27 września 2018

W skrócie:

  1. Platforma: PC, PlayStation 4, Xbox One
  2. Producent: DONTNOD Entertainment
  3. Gatunek: przygodowa

W 2015 roku Life Is Strange mało znanego wówczas francuskiego studia DONTNOD znokautowało fanów emocjonujących opowieści, serwując cudowny rollercoaster wzruszeń, smutku i radości. Oczekiwania co do kontynuacji są więc wysokie jak Himalaje, ale nawet to, że studiu niedawno powinęła się noga przy Vampyrze, nie ostudziło entuzjazmu graczy.

Vampyr? Przecież to nie my

Life Is Strange i Vampyr to dzieła tej samej firmy, ale nie tego samego zespołu. Choć lista nazwisk częściowo się pokrywa, trzon ekipy w obu wypadkach był zupełnie różny. Dlatego jeśli czekacie na Life Is Strange 2, nie musicie martwić się przeciętną jakością Vampyra.

Na targach pojawiły się pierwsze konkrety na temat fabuły Life Is Strange 2. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami tym razem poznamy losy zupełnie nowych bohaterów – szesnastoletniego Seana Diaza i jego siedem lat młodszego brata Daniela. Splot tragicznych wydarzeń sprawił, że rodzeństwo zostaje zmuszone do ukrywania się przed policją, opuszczenia rodzinnego Seattle i udania się w podróż do Meksyku. Wydarzenia przedstawione w grze będą się łączyć z tymi zaprezentowanymi w darmowym The Adventures of Captain Spirit, a na całą opowieść złoży się pięć epizodów, z których pierwszy zadebiutuje już we wrześniu.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

10 najlepszych gier targów gamescom 2017 – wybór redakcji
10 najlepszych gier targów gamescom 2017 – wybór redakcji

Na największych targach gier w Europie pojawili się najważniejsi gracze branży, przywożąc swoje nadchodzące hity. Wybraliśmy tytuły z gamescomu, które najbardziej przypadły nam do gustu.

Najlepsze zapowiedzi z targów gamescom 2017 – pecet w natarciu
Najlepsze zapowiedzi z targów gamescom 2017 – pecet w natarciu

Dzięki tegorocznym targom gamescom dowiedzieliśmy się o kolejnej porcji tytułów, których drogę do premiery warto uważnie śledzić. Oto najciekawsze z nich.