Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 9 października 2017, 15:40

Gry, o które się martwimy – czy spełnią wysokie oczekiwania?

W ciągu najbliższych dni i miesięcy na rynku zadebiutuje wiele potencjalnych hitów. W przypadku części z nich pojawiają się, niestety, pewne obawy, czy gry te zdołają spełnić wygórowane oczekiwania.

Spis treści

Call of Duty: WW II

INFORMACJE:
  1. Data premiery: 3 listopada
  2. Gatunek: FPS
  3. Platforma: PC, PS4, XOne

Gracze długo musieli czekać, by włodarze Activision w końcu ugięli się pod ich naciskami i – zamiast brnąć w coraz bardziej futurystyczne konflikty – zadecydowali o powrocie cyklu Call of Duty do korzeni, do realiów drugiej wielkiej wojny. Reakcje fanów na ten ruch były bardzo entuzjastyczne, cykl znowu zaczął cieszyć się zainteresowaniem, jakiego nie wzbudzał od lat. Pierwsze materiały graficzne i filmowe podsycały zachwyty... aż udostępniono betę trybu multiplayer na PC i pojawiło się sporo wątpliwości (choć dotyczą one głównie wersji pecetowej).

Okazało się, że nowe Call of Duty to pod względem technologicznym to samo stare Call of Duty „tylko” z dobrą oprawą wizualną, ale też z problemami technicznymi, niewielkimi mapami (na których nie można nic zniszczyć) i silnymi konsolowymi naleciałościami. Wielu graczy dodatkowo mocno rozczarowało bardzo swobodne podejście do realiów historycznych – z czarnoskórymi żołnierzami III Rzeszy na czele.

Prawdziwą plagą rozgrywek stali się jednak oszuści, którzy skutecznie psuli zabawę pozostałym graczom. Multiplayer, będący dla większości sympatyków cyklu główną atrakcją kolejnych odsłon Call of Duty, w WWII zapowiada się nie tak dobrze jak kampania, przynajmniej w wersji na komputery osobiste – a czasu do premiery pozostało zbyt mało na wprowadzanie jakichkolwiek istotnych zmian. Na dodatek, mając w pamięci poważne problemy z liczbą graczy w trybach sieciowych, jakie trapiły Infinite Warfare, można się obawiać powtórki sytuacji i tego, że nawet jeśli ktoś mimo wszystko zechce postrzelać w sieci – to zwyczajnie nie będzie mieć z kim.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

O którą z wymienionych gier NAJMNIEJ się martwisz?

Call of Duty: WW II
8,1%
Assassin’s Creed Origins
34,1%
Elex
14,6%
Kingdom Come: Deliverance
2,2%
Gwint: Wiedźmińska gra karciana
24,5%
Star Citizen
2,8%
Gran Turismo Sport
3%
Detroit: Become Human
3,1%
Vampyr
7,7%
Zobacz inne ankiety
Najciekawiej zapowiadające się gry drugiej połowy 2017 roku
Najciekawiej zapowiadające się gry drugiej połowy 2017 roku

Po satysfakcjonującej pierwszej połowie roku druga zapowiada się nie mniej ciekawie. Wydawcy planują premiery interesujących gier należących do niemal wszystkich popularniejszych gatunków.