Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta
Żaden pisarz nie wpłynął na branżę gier, tak jak H. P. Lovecraft. Zebraliśmy w jednym miejscu nadchodzące produkcje inspirowane twórczością genialnego Samotnika z Providence.
Spis treści
- Zew Cthulhu - nadchodzące gry inspirowane twórczością H. P. Lovecrafta
- Conarium – wyprawa do granic poczytalności
- Stygian: Reign of the Old Ones – odwiedziny w Arkham
- A Place for the Unwilling – miasto mgły
- Call of Cthulhu – Cthulhu fhtagn
- The Sinking City – tonący macki się chwyta?
- Lovecraft Tales – polskie macki
- At the Mountains of Madness – mróz i macki
- Call of R’lyeh – z odwiedzinami u Cthulhu
- Moons of Madness – Lovecraft na orbicie
- What Remains of Edith Finch – historia przeklętej rodziny
- The Diary of Arthur Gilman – Artur sam w domu
- The Miskatonic – horror da się lubić
- Asylum – obłąkany dom dla obłąkanych
- Clockwork Empires – buduj ze starszymi bogami
- Gibbous: A Cthulhu Adventure – i śmieszno, i straszno
At the Mountains of Madness – mróz i macki
- Twórcy: Team Clockworks
- Platformy: PC
- Szacowana data premiery: 2017
Opowiadanie W górach szaleństwa (ang. At the Mountains of Madness) kolejny raz powraca w tym przeglądzie. Tym razem jako tytuł nadchodzącej przygodowej gry akcji debiutującego studia Team Clockworks. Hiszpanie udostępnili już swój projekt w ramach wczesnego dostępu na platformie Steam, więc wiemy już o nim całkiem sporo.
W At the Mountains of Madness wcielimy się w postać prof. Williama Dyera, geologa, będącego zarazem bohaterem opowiadania Lovecrafta. Jak więc widać, będzie to produkcja w znacznej mierze wierna dziełu Samotnika z Providence, a to oznacza, że trafimy na stacją badawczą na Antarktyce. W tym przerażająco pustym i mroźnym miejscu zmierzymy się okrutną przyrodą, ale prawdziwym wyzwaniem okaże się przetrwanie w Górach Szaleństwa.
Sądząc po prezentowanych materiałach, hiszpański horror zapowiada się dynamicznie. Akcję będziemy obserwować oczami głównego bohatera, a całość prezentuje się przyzwoicie. Nie na poziomie Call of Cthulhu czy The Sinking City, ale jak na tytuł niezależny nie jest źle. Warto podkreślić jeszcze, że w takcie walki o przetrwanie i zachowanie poczytalności będziemy musieli zadbać też o potrzeby fizycznego Williama Dyera, w grze pojawią się bowiem elementy survivalowe.
Od wielu lat nad ekranizacją opowiadania W górach szaleństwa (ang. At the Mountains of Madness) pracuje Guillermo del Toro, który wraz z Matthew Robbinsem napisał scenariusz adaptacji już w 2006 roku. Niestety, firma Warner Bros. nie była zainteresowana, a del Toro kpił, że korporację zaniepokoił brak wątków miłosnych i happy endu. Jeszcze w 2013 roku amerykański reżyser potwierdził, że będzie próbował doprowadzić ten projekt do (nie)szczęśliwego końca, pozostaje więc mieć nadzieję, że uda mu się przełamać opór decydentów w Hollywood.