
Data wydania: Nieznana
At the Mountains of Madness to opracowana z myślą o pecetach przygodowa gra akcji. Produkcja utrzymana jest w klimacie horroru, a jej fabułę zainspirowało opowiadanie "W górach szaleństwa" autorstwa H. P. Lovecrafta. Wcielamy się w geologa biorącego udział w wyprawie naukowej na Antarktykę. Na miejscu musi się zmierzyć zarówno z ciężkimi warunkami klimatycznymi, jak z potworami wprost z najgorszych koszmarów.
At the Mountains of Madness to wydana na platformę PC przygodowa gra akcji utrzymana w klimacie horroru. To debiutancki projekt studia Team Clockworks.
Zgodnie z tytułem, gra stanowi adaptację opowiadania grozy W górach szaleństwa, jednego z najsłynniejszych utworów w dorobku pisarza Howarda Philipsa Lovecrafta. Fabuła obraca się wokół ekspedycji naukowej na Antarktykę, zorganizowanej w 1930 roku przez Uniwersytet Miskatonic. Wcielamy się w jej dowódcę – profesora geologii imieniem William Dryer. W trakcie kampanii odkryje ona tytułowe Góry Szaleństwa, wyższe niż Himalaje i broniące dostępu do tajemniczych ruin cywilizacji znacznie starszej niż ludzkość.
Wydane na platformę PC At the Mountains of Madness to przygodowa gra akcji wzbogacona elementami survivalowymi. Wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej. Podczas zabawy naszym zadaniem jest eksplorowanie lokacji w poszukiwaniu skamielin i odkrywanie miejsc, gdzie nie dotarł jeszcze żaden człowiek. Realizacja tych ambicji nie jest łatwa, gdyż na życie bohatera czyha wiele niebezpieczeństw. Pierwszym z nich są ciężkie warunku klimatyczne. Akcja toczy się na Antarktyce, w bardzo niskich temperaturach, które dodatkowo pogarszają okazjonalne burze śnieżne. Gracz musi zadbać o zapewnienie bohaterowi ciepła i pożywienia. W odpowiednich momentach trzeba także znaleźć schronienie i rozpalić ognisko. Wszystko to wymaga poszukiwania przydatnych przedmiotów, takich jak puszki z jedzeniem, drewno na opał czy baterie do latarek.
Podczas zabawy gromadzimy również uzbrojenie, by walczyć z wrogami, wśród których są zarówno agresywne zwierzęta, jak i znacznie bardziej niebezpieczne potwory. Ta druga kategoria jest wyjątkowo trudna do zabicia i często znacznie lepszą taktyką jest unikanie konfrontacji, co wymusza podejście skradankowe.
W trakcie rozgrywki gracz ma również okazję zwiedzić wiele przypominających labirynty jaskiń oraz ruin, a ich układ jest generowany proceduralnie, dzięki czemu zawsze trafiamy na nowe wyzwania. Do tego dochodzą elementy przygodówkowe. Podczas kampanii regularnie natrafiamy na zagadki. Niektóre z nich wymagają sprytnego wykorzystywania znalezionych przedmiotów, podczas gdy inne mają postać minigierek logicznych opartych na manipulowaniu różnorodnymi mechanizmami.
At the Mountains of Madness zbudowano w oparciu o silnik Unreal Engine 4, co umożliwiło autorom opracowanie dużych otwartych przestrzeni i wykorzystanie nowoczesnych efektów graficznych. Ponadto rozgrywkę urozmaica realistyczny silnik fizyczny, który odgrywa rolę zarówno podczas walki, jak i rozwiązywania łamigłówek. Przykładowo, niektóre przeszkody możemy zniszczyć za pomocą dynamitu.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Producent: Team Clockworks
Wydawca: Team Clockworks
Ograniczenia wiekowe: 16+
10 sierpnia 2016
Żaden pisarz nie wpłynął na branżę gier, tak jak H. P. Lovecraft. Zebraliśmy w jednym miejscu nadchodzące produkcje inspirowane twórczością genialnego Samotnika z Providence.
Wymagania sprzętowe gry At the Mountains of Madness:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 470/Radeon HD 6870 lub lepsza, 9 GB HDD, Windows 7(SP1)/8 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 3 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 470/Radeon HD 6870 lub lepsza, 9 GB HDD, Windows 7(SP1)/8 64-bit.