Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 28 marca 2016, 15:30

autor: Jakub Mirowski

Miłośnik gier dla jednego gracza – niby przez lepszy klimat, ale tak naprawdę jest słaby w multi.

Przed premierą było lepiej - 10 głośnych przypadków downgrade'u

Obniżanie jakości grafiki (i nie tylko) gier w stosunku do zwiastunów ostatnio zaczęło przybierać rozmiary plagi. Ale nie tylko dzisiaj deweloperzy pozwalają sobie na pokazy, na których obiecują bez pokrycia wspaniałą oprawę i niesamowite efekty.

Znacie dobrze tę śpiewkę: oglądacie sobie spokojnie pokazy z jakichś targów, gdy nagle na scenie pojawia się gra, która stawia pod znakiem zapytania sens dalszego istnienia branży. Absolutnie przepiękna, z rewolucyjną rozgrywką, niesamowitą fabułą i wybitnym klimatem – czy ktokolwiek w historii interaktywnej rozrywki będzie w stanie dorównać takiemu tytułowi? Oczekiwania sięgają zenitu, z wypiekami na twarzy chłoniecie wszystkie kolejne materiały, wreszcie gra trafia na sklepowe półki i… czy to aby na pewno ta sama produkcja, którą reklamowano? Zamiast niespotykanych dotąd rozwiązań – mechaniki, które znamy na wylot. Zamiast rewolucji w grafice, kanciaste tekstury i sztucznie wyglądające efekty. Hola hola, co tu się w zasadzie stało? - pytacie, skołowani obrotem spraw. Otóż, moi drodzy, właśnie staliście się naocznymi świadkami downgrade'u.

Nie wszystkie produkcje, które moglibyście typować, ostatecznie znalazły się na tej liście. - 2016-03-28
Nie wszystkie produkcje, które moglibyście typować, ostatecznie znalazły się na tej liście.

To bynajmniej nie trend, który pojawił się wśród deweloperów niedawno, wraz z takimi przypadkami jak Watch Dogs. Historii, w których deweloper przed premierą obiecywał złote góry, jednak zdecydowanie przecenił swoje możliwości, jest w dziejach interaktywnej rozrywki mnóstwo, i nie wszystkie dotyczą oprawy graficznej. Studia wycinają też ze swoich produkcji pomysły, które co prawda w zapowiedziach brzmiały niezwykle interesująco, okazały się jednak zbyt trudne do zrealizowania. Twórcy obniżają jakość gier z prostych powodów: problemów ze stabilnością i wydajnością produkcji, chęci zmniejszenia niebotycznych wymagań sprzętowych czy po prostu niewystarczającego talentu deweloperskiego. Wybraliśmy dla Was 10 tytułów, które nie do końca poradziły sobie ze spełnianiem przedpremierowych obietnic swych twórców.

TWOIM ZDANIEM

Która gra najbardziej ucierpiała w wyniku downgrade'u?

Watch_Dogs
70,3%
Wiedźmin 3: Dziki Gon
12,7%
Aliens: Colonial Marines
7,3%
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
3,2%
Dark Souls II
3%
Total War: Rome II
1,3%
Brothers in Arms: Hell's Highway
0,7%
Half-Life 2
0,5%
Killzone 2
0,5%
Halo 2
0,5%
Zobacz inne ankiety
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Total War: Rome II

Total War: Rome II

Watch Dogs

Watch Dogs

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Dark Souls II

Dark Souls II

Half-Life 2

Half-Life 2

Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines

Brothers in Arms: Hell's Highway

Brothers in Arms: Hell's Highway

Killzone 2

Killzone 2

Największa ściema Sony – historia oszukanych zwiastunów z E3 2005
Największa ściema Sony – historia oszukanych zwiastunów z E3 2005

Piętnaście lat temu Sony pokusiło się o jedno kłamstwo. Gdy te wyszło na jaw, stało się początkiem fali błedów i porażek, które doprowadziły do utraty przez firmę konsolowego tronu.

Dziś zapowiedź – dziś premiera. Apex Legends to odważna zagrywka EA
Dziś zapowiedź – dziś premiera. Apex Legends to odważna zagrywka EA

Premiera Apex Legends wzięła nas z zaskoczenia. Pierwsze przecieki pojawiły się ledwie na godziny przed premierą. Czy lepiej jest móc jak najszybciej zagrać w ogłoszony tytuł, czy kilka lat śledzenia zwiastunów i zapowiedzi też ma swój urok?