
Data wydania: 7 sierpnia 2018
Platformowa gra akcji z elementami roguelike'a i metroidvanii, stworzona przez niezależne francuskie studio Motion Twin. W trakcie rozgrywki eksplorujemy posępne zamczysko, którego poszczególne fragmenty, jak choćby komnaty, dziedzińce i kanały, są generowane proceduralnie.
GRYOnline
Gracze
Steam
Dead Cells to dwuwymiarowa, platformowa gra akcji wzbogacona o elementy charakterystyczne dla roguelike’ów i produkcji spod znaku metroidvanii. Tytuł został opracowany przez niezależne francuskie studio Motion Twin.
W Dead Cells trafiamy do mrocznego świata fantasy. Akcję ukazano z boku, przy czym odwiedzane w grze obszary są wielopoziomowe. Trzon rozgrywki stanowi eksploracja posępnych lokacji, wśród których znalazły się między innymi lochy, więzienie, wieża zegarowa czy kanały.
Większość lokacji w Dead Cells jest generowana proceduralnie – przy każdym nowym przejściu gry rozmieszczenie korytarzy, pomieszczeń czy skrytek ze skarbami przedstawia się zupełnie inaczej. Tytuł oferuje także pewną swobodę w wyborze kolejności odwiedzania lokacji. Niektóre obszary mają po kilka różnych wyjść i mogą one prowadzić w parę różnych miejsc.
Niezwykle istotną cechą gry Dead Cells jest to, że śmierć kontrolowanej przez nas postaci ma charakter permanentny, zatem wiąże się z koniecznością rozpoczęcia przygody od początku. Choć sprawy nie ułatwia brak systemu checkpointów, warto zaznaczyć, że w momencie zgonu nie tracimy wszystkich postępów. Gra pozwala na zachowanie zdobytych schematów oraz odblokowanych ulepszeń (kupuje się je za tytułowe komórki). Sprawia to, że w każdej kolejnej rozgrywce sterowana postać ma nieco większe szanse na przeżycie.
Dead Cells oferuje duże pole do popisu w kwestii kreowania „buildów” postaci. Bohater może korzystać z przeróżnych broni (do walki wręcz lub dystansowej), jak również z mocy, tarcz, umiejętności, pułapek czy granatów. Niektóre kombinacje przedmiotów i zdolności mogą być niezwykle potężne. W każdej nowej rozgrywce rozpoczynamy jedynie ze zwykłym mieczem, łukiem i tarczą – lepsze przedmioty musimy odnaleźć w świecie gry lub zakupić za złoto od napotkanych handlarzy. Łupy losowane są ponadto na bazie tylko tych planów, które udało nam się zdobyć w poprzednich rozgrywkach.
W każdej z dostępnych miejscówek na bohatera czekają potwory, które występują w różnych odmianach i cechują się unikalnymi umiejętnościami. W tym przypadku inspirację dla deweloperów stanowiła przede wszystkim seria Dark Souls – pojedynki odznaczają się wysokim poziomem trudności, a śmiertelne niebezpieczeństwo stanowią nie tylko mocarni bossowie, lecz także pomniejsi przeciwnicy. Kluczem do sukcesu jest zatem rozpracowanie schematów ataków wyprowadzanych przez adwersarzy oraz odpowiednie rozwinięcie postaci. Starcia cechuje przy tym duża dynamika. Gra wymusza szybkie podejmowanie decyzji i bezbłędne reagowanie na ciosy potworów. Podstawy sterowania są proste do opanowania, ale by np. idealnie parować ataki, trzeba sporo potrenować.
W przerwach pomiędzy walkami zajmujemy się eksploracją kolejnych lochów. Bywają one rozbudowane, a do niektórych ich fragmentów początkowo nie możemy dotrzeć. Z pomocą przychodzą tu odnajdowane w trakcie gry runy, które odblokowują nowe umiejętności, np. wspinania się po ścianach czy teleportacji. Miejscówki w Dead Cells skrywają też sporo sekretów – możemy dotrzeć do dodatkowych łupów czy do pomieszczeń z nowymi schematami.
Dead Cells cechuje się barwną, dwuwymiarową oprawą graficzną. Choć całość utrzymano w pixelartowej stylistyce, elementy oprawy rodem z ery ośmiu i szesnastu bitów wzbogacono o nowoczesne, zaawansowane efekty wizualne.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 7 sierpnia 2018Polskie napisy
PlayStation 5 29 czerwca 2023Polskie napisy
Android 3 czerwca 2020Polskie napisy
PlayStation 4 7 sierpnia 2018Polskie napisy
Nintendo Switch 7 sierpnia 2018Polskie napisy
Apple iOS 28 sierpnia 2019Polskie napisy
Xbox One 7 sierpnia 2018Polskie napisy
Wczesny dostęp:10 maja 2017
Producent: Motion Twin / Evil Empire (PC) / Evil Empire (PS4) / Evil Empire (XONE) / Evil Empire (AND) / Evil Empire (iOS) / Evil Empire (Switch) / Evil Empire (PS5)
Wydawca: Motion Twin
 
Gry podobne:
 
Aktualizacja: 17 sierpnia 2018
Poradnik do Dead Cells to praktyczne porady, które otworzą przed Tobą każde głucho zatrzaśnięte drzwi w losowo generowanych korytarzach gry. Opisaliśmy świat, przedmioty i rozwój postaci, aby eksploracja i nieustanna śmierć nigdy nie były już uciążliwe.
8 sierpnia 2024
Walcz, umieraj, odradzaj się... i zacznij od nowa. To znana od lat i wciąż popularna formuła rozgrywki w przeróżnych, najczęściej mniejszych, niezależnych produkcjach. Tym razem chcemy przybliżyć te najlepsze i najbardziej angażujące „rogaliki”.
 
15 lutego 2024
Praca w gamedevie bez szefa i crunchu, za to z równym podziałem praw, obowiązków i odpowiedzialności? Francuskie studio Motion Twin z powodzeniem wdrożyło u siebie ideę spółdzielni pracowniczej. Na jej sukces zespół musi jednak intensywnie pracować.
 
9 grudnia 2019
Rok 2019 był niezwykle owocny dla gier mobilnych. Z tego powodu wybraliśmy dla Was te tytuły, którymi zdecydowanie warto się zainteresować. Niektóre z nich powinny być Wam nawet dobrze znane!
 
23 stycznia 2019
Świat gier zalewają metroidvanie. Dosłownie wylewają się z przepełnionego naczynia. My wybraliśmy te najlepsze i postanowiliśmy tym wyborem się z Wami podzielić.
 
29 lipca 2018
Choć w sierpniu wciąż próżno oczekiwać premier wielkich hitów, miesiąc ten prezentuje się o wiele lepiej od lipca, przynosząc ze sobą debiuty m.in. nowego dodatku do World of Warcraft, intrygującego We Happy Few oraz finałowy sezon The Walking Dead.
 
 
Studio Motion Twin nie ulega presji fanów i obecnie nie pracuje nad Dead Cells 2. Twórcy koncentrują się na swoim nowym roguelike’u Windblown, którego system zemsty był „zbyt represyjny” w dniu premiery w early accessie.
gry
Maciej Gaffke
20 października 2025 18:00
 
Poznaliśmy datę premiery patcha 35 do gry Dead Cells. Będzie to ostatnia duża aktualizacja do tego przeboju.
gry
Adrian Werner
19 sierpnia 2024 14:08
 
Motion Twin zabrało głos w głośnej sprawie „uśmiercania” Dead Cells tylko po to, aby „zrobić miejsce” dla swojej kolejnej produkcji.
gry
Kamil Kleszyk
15 marca 2024 13:13
 
Były deweloper ze studia Motion Twin, Sébastien Benard, mocno skrytykował decyzję o zaprzestaniu dalszego wspierania Dead Cells. Sugeruje on, że przyczyny porzucenia tytułu mogły być zupełnie inne, niż podano do wiadomości publicznej.
gry
Maciej Gaffke
13 lutego 2024 16:15
 
Studio Motion Twin ogłosiło, że zamierza zakończyć wsparcie hitowego roguelike’a Dead Cells. Nim jednak się to stanie, gra otrzyma jeszcze dwie aktualizacje.
gry
Kamil Kleszyk
10 lutego 2024 10:53
 
W tym roku grę Terraria wzbogaci aktualizacja 1.4.5, która doda m.in. elementy z Dead Cells. Przedsmak nowości pokazują nowa grafika oraz pojedynek prezesa firmy Re-Logic z youtuberem.
gry
Jakub Błażewicz
29 czerwca 2023 15:28
 
Za kilka godzin zadebiutuje Dead Cells: Return to Castlevania, czyli wielki dodatek do popularnej platformówki studia Motion Twin.
gry
Adrian Werner
6 marca 2023 12:23
 
Terraria otrzyma kolejny „ostateczny” patch. Wprowadzi on zawartość związaną z kultowym Dead Cells.
gry
Adam Adamczyk
8 listopada 2022 11:19
 
Sprzedaż Dead Cells przekroczyła 6 mln egzemplarzy. Z tej okazji autorzy zapowiedzieli trzeci dodatek, który zatytułowano The Queen of the Sea.
gry
Adrian Werner
1 grudnia 2021 12:39
 
Dead Cells, czyli gra akcji mieszająca roguelike’a z metroidvanią, sprzedał się już w pięciu milionach egzemplarzy na wszystkich platformach. Twórców szczególnie ucieszył sukces wersji mobilnej tytułu w Chinach.
gry
Hubert Śledziewski
19 marca 2021 19:01
Popularne pliki do pobrania do gry Dead Cells.
trainer Dead Cells - 11.04.2019 +5 Trainer - 23 kwietnia 2019
trainer Dead Cells - (2018-08-06) +9 Trainer (promo) - 10 sierpnia 2018
trainer Dead Cells - v22 +13 Trainer - 25 stycznia 2021
trainer Dead Cells - Early Access v20180215 +5 TRAINER - 5 marca 2018
trainer Dead Cells - 2019.10.01 +6 Trainer - 9 października 2019
trainer Dead Cells - 2018-08-03 +9 Trainer (promo) - 6 sierpnia 2018
trainer Dead Cells - v25 +13 Trainer - 5 października 2021
trainer Dead Cells - Early Access v20180109 +1 TRAINER - 5 marca 2018
trainer Dead Cells - v21 +13 Trainer - 11 stycznia 2021
trainer Dead Cells - v1.9 +13 Trainer - 13 lipca 2020
Wymagania sprzętowe gry Dead Cells:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 / Radeon HD 5750 lub lepsza, 500 MB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Intel Core i5 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 7800 lub lepsza, 500 MB HDD, Windows 7/8/10.
Lista dodatków do gry Dead Cells:

Dodatek
6 marca 2023
Akcji
Największy i najambitniejszy dodatek do wydanej w 2018 roku gry Dead Cells. Rozszerzenie oferuje wątek fabularny bezpośrednio związany z serią Castlevania, dwa nowe biomy, trzech bossów i czternaście broni.
Gracze
Lista małych dodatków do gry Dead Cells:
DLC The Queen of the Sea 25 lutego 2022
DLC Fatal Falls 26 stycznia 2021
DLC The Bad Seed 11 lutego 2020
DLC Rise of the Giant 23 maja 2019
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1602 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Przytłaczająco pozytywne"
Średnia z 173817 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów

mastarops
Ekspert
2020.01.12
Chyba najlepsza walka 2D w grach, działa szybko płynnie i intuicyjnie. Jak jak ktoś lubi tego typu gry to zdecydowanie polecam, jak dla mnie zbyt chaotyczna. Sam świat i fabuła raczej są tłem dl a rozgrywki.

ArtystaPisarz
Ekspert
2019.12.21
To przyjemny i, w gruncie rzeczy, niewymagający rouglike, którego rozgrywka może polskim graczom przywołać na myśl uwspółcześnioną wersję stareńkiego "Kapitana Pazura". I tylko pojedynki z bossami prezentują nieco podwyższony poziom trudności, będąc dosyć nieczytelnymi. Koniec końców jednak niszczenie zastępów wrogów w quasi-platformówce 2D dawno nie było tak przyjemne.

Sir klesk
Ekspert
2018.08.16
Ok pogralem troche i chyba jestem gotow na ocene.Po pierwsze imho ta gra ma w sobie bardzo malo z metroidvanii i nie powinna byc reklamowana jako gra z tego gatunku. To 100% rogue like, w ktorym nie ma zabardzo sensu bawic sie w eksploracje mapy. To sa wylacznie moje preferencje ale jednak wole gry, w ktorych premiuje sie odkrywanie zakamarkow i sekretow niz speedruning stad nie mialem prawa sie Dead Cells zauroczyc. Sama powtarzalnosc mi jakos bardzo nie wadzi jednak w przeciwienstwie do glosow nademna mialem inne odczucia co do roznorodnosci buildow/umiejetnosci. Bardzo szybko mozna zaobserwowac, ktore bronie/pulapki sa najskuteczniejsze i niestety rownie latwo mozna zauwazyc, ze sporo (o ile nie wiekszosc) broni czy ulepszen jest lekko mowiac niepraktycznych. :( W internecie sa wskazowki, ktore schematy to absolutne minimum by odblokowac jedyne istotne rzeczy takie jak Recykling/Zmiana towarow u handlarza czy upgrade leczenia. Jednoczesnie minimalizujemy w ten sposob szanse na to, ze RNG bedzie nas robilo w balona i rzucalo na start bezuzyteczne bronie/luki/tarcze. System rozwoju swietnie spelnia swoje zadanie przykucia uwagi poczatkujacego gracza tylko po to by pozniej okazac sie niesamowicie plytkim. Szkoda bo zapowiadalo sie bardzo wciagajaco a teraz zastanawiam sie co w tej grze jest do roboty po 15h... o ile a) zabiles wszystkich bossow b) odwiedziles wszystkie lokacje c) nie jestes speed runerem. Na poczatku mialem chociaz nadzieje, ze bedzie na co grindowac komorki, teraz juz wiem ze szkoda czasu. :PCalosc w moich oczach ratuje oprawa audio-video + przyjemna rozwałka. Elementy platformowe mogli sobie darowac skoro sterowanie nie jest pod nie przygotowane - chociaz jest ich bardzo malo to i tak potrafily irytowac, a sama sieczka by wystarczyla. :)Daje 7-/10 bo nadal moglbym te gre polecic znajomemu + jest tania + maja byc darmowe DLC. Jednak dla mnie tytul polegl w najwazniejszym aspekcie czyli szybko tracimy sens w powtarzaniu tego samego. Co z tego, ze walka jest przyjemna skoro nie czuc zebysmy my lub przeciwnicy stawali sie silniejsi? Tak jak pisalem - pozostaje bicie rekordow w przechodzeniu gry na czas a to mnie zupelnie nie interesuje i jakze ironicznie taki rodzaj rozgrywki wymusza omijanie jak najwiekszej liczby przeciwnikow. Takze odchodzi glowny fun-factor czyli walka.Na tym zakoncze bo jeszcze troche i sam siebie przekonam, ze Dead Cells to jedak nic ponad przecietna i powinnien dostac 6/10. :)

Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.04.27

SULIK
Ekspert
2019.11.10

Robert Jach
GRYOnline.pl Team
2018.08.08
Ocena STEAM
Przytłaczająco pozytywne (173 817)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,