Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 marca 2021, 19:01

Twórcy Dead Cells świętują 5 milionów sprzedanych egzemplarzy i sukces wersji mobilnej

Dead Cells, czyli gra akcji mieszająca roguelike’a z metroidvanią, sprzedał się już w pięciu milionach egzemplarzy na wszystkich platformach. Twórców szczególnie ucieszył sukces wersji mobilnej tytułu w Chinach.

W SKRÓCIE:
  • studio Motion Twin pochwaliło się, że jego gra Dead Cells sprzedała się w pięciu milionach egzemplarzy na wszystkich platformach;
  • milion kopii mobilnej wersji gry, w ciągu zaledwie kilku dni, nabyli gracze w Chinach;
  • już na 30 marca francuski deweloper zapowiedział także premierę DLC The Bad Seed na urządzenia z Androidem oraz iOS.

Gra Dead Cells od studia Motion Twin okazała się hitem 2018 roku (a także 2017, kiedy była jeszcze dostępna w Early Accessie). Tytuł został niezwykle ciepło przyjęty przez graczy, osiągając średnią ocen 8.0 wśród użytkowników Metacritica i aż 96% pozytywnych recenzji na Steamie. Twórcy regularnie podawali wyniki sprzedaży, mówiące kolejno o jednym, dwóch i trzech milionach sprzedanych kopii gry. Dziś natomiast poinformowali o kolejnym sukcesie – pięciu milionach egzemplarzy, które znalazły nabywców. Co ciekawe, aż jedna piąta tej liczby to wersje mobilne produkcji, w które zaopatrzyli się gracze w Chinach.

Sukces Dead Cells na urządzeniach przenośnych sprawił, że niebawem zagramy na nich także w drugie z trzech wydanych do tej pory DLC (pierwsze, Rise of the Giants, jest dostępne za darmo na wszystkich platformach). Rozszerzenie The Bad Seed ukaże się na Androidzie i iOS już 30 marca i będzie kosztowało 3,99$ lub 3,99€ (czyli jakieś 15-20 zł). DLC wprowadza dwa nowe poziomy (Zniszczone Arboretum i Grzęzawisko Wygnanych), wraz z zamieszkującymi je unikalnymi potworami, a także bossa i sporo niedostępnych wcześniej broni.

Należy się spodziewać, że za jakiś czas twórcy wydadzą także mobilną wersję najnowszego dodatku, czyli Fatal Falls, który miał premierę w styczniu tego roku. Rozszerzenie dodaje kolejne poziomy, które jeszcze bardziej urozmaicają rozgrywkę, a także lore świata przedstawionego. Pozostaje tylko pytanie, czy przy okazji tych dwóch DLC Chiny znów podbiją słupki sprzedażowe francuskiego studia?

Premiera Dead Cells na urządzeniach mobilnych miała miejsce 28 sierpnia 2019 roku (iOS) i 3 czerwca 2020 roku (Android). Oznacza to, że chińscy gracze – wśród których, według tych statystyk, dominuje system operacyjny od Open Handset Alliance – mieli około dziewięciu miesięcy, aby podbić wyniki sprzedażowe studia Motion Twin o dodatkowy milion egzemplarzy. Wystarczyło kilka dni. Popularność gier mobilnych w Kraju Środka nie jest w końcu niczym nowym. Samo Dead Cells z kolei – pomimo wysokiego poziomu trudności – świetnie sprawdza się w krótkich, kilkunasto- bądź kilkudziesięciominutowych sesjach. Można zatem stwierdzić, że Motion Twin wiedziało, co robi, wydając swojego „indyka” także na smartfony i tablety – francuskie studio po prostu nie mogło przejść obojętnie obok tak dużego rynku.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej