Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 stycznia 2019, 12:55

autor: Adrian Werner

W 2018 roku Fortnite zarobił 2,4 mld dolarów

Grupa SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły rok. Liderem okazało się Fortnite, które wygenerowało 2,4 mld dolarów przychodu - to ponad dwa razy więcej niż PUBG i prawie pięć razy więcej niż Red Dead Redemption 2.

Fortnite był w ubiegłym roku bezkonkurencyjny. - W 2018 roku Fortnite zarobił 2,4 mld dolarów - wiadomość - 2019-01-18
Fortnite był w ubiegłym roku bezkonkurencyjny.

Analitycy z grupy SuperData udostępnili podsumowanie wyników cyfrowego sektora branży gier za miniony rok. Przychody wyniosły 109,8 mld dolarów, czyli o 11% więcej niż w 2017 r. Wzrost był częściowo zasługą szalonej popularności Fortnite, który w 2018 roku wygenerował 2,4 mld dolarów przychodu.

Największy udział w cyfrowym rynku mają gry mobilne, na które przypadło 61,3 mld dolarów. Ciekawie prezentuje się podział na poszczególne kategorie rynku w przypadku innych platform sprzętowych. Na PC gry free-to-play wygenerowały 17 mld dolarów przychodu, produkcje społecznościowe – 7,3 mld, a tytuły premium 7,2 mld. Z kolei na konsolach kategoria F2P dała 2 mld dolarów, a na premium przypadło 10,7 mld.

Biorąc pod uwagę całą kategorię gier cyfrowych, a więc wliczając pozycje mobilne, produkcje free-to-play odpowiadały za 80% wszystkich przychodów. Analitycy podkreślają jednak silną pozycję kategorii premium na rynkach zachodnich.

Przychód Red Dead Redemption 2 w dystrybucji cyfrowej wyniósł 516 mln dolarów. W sumie cała kategoria premium wzrosła o 10%, osiągając poziom 17,9 mld dolarów.

Gdy do samych gier dodamy branże pokrewne, takie jak esport oraz streaming, wyniki rynku zamknęły się w kwocie 119,6 mld dolarów. Co ciekawe, w tej drugiej kategorii Twitch ze 183 mln widzów wygenerował większy przychód niż serwis YouTube, który może się pochwalić widownią o rozmiarach 594 mln. Wynika to z faktu, że użytkownicy Twitcha chętniej bezpośrednio wspierają finansowo ulubionych twórców. Datki i płatne subskrypcje odpowiadają tam za 32% wszystkich przychodów, podczas gdy w przypadku YouTube jest to tylko 9%.

Najlepiej zarabiające gry cyfrowe 2018 roku

Podano również zestawienia najlepiej zarabiających gier cyfrowych ubiegłego roku. Analizując listę gier premium należy pamiętać, że wliczana tam była zarówno sprzedaż wydań cyfrowych, jak i przychody z mikropłatności.

Gry premium

#

Gra:

Wydawca:

Cyfrowy przychód w 2018 roku:

1.

Playerunknown's Battlegrounds

Bluehole

1,03 mld dolarów

2.

FIFA 18

Electronic Arts

790 mln dolarów

3.

Grand Theft Auto V

Take-Two Interactive

628 mln dolarów

4.

Call of Duty: Black Ops IIII

Activision Blizzard

612 mln dolarów

5.

Red Dead Redemption 2

Take-Two Interactive

516 mln dolarów

6.

Call of Duty: WWII

Activision Blizzard

506 mln dolarów

7.

FIFA 19

Electronic Arts

482 mln dolarów

8.

Monster Hunter: World

Capcom

467 mln dolarów

9.

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Ubisoft

440 mln dolarów

10.

Overwatch

Activision Blizzard

429 mln dolarów

Gry free-to-play

#

Gra:

Wydawca:

Cyfrowy przychód w 2018 roku:

1.

Fortnite

Epic Games

2,4 mld dolarów

2.

Dungeon Fighter Online

Nexon

1,5 mld dolarów

3.

League of Legends

Riot Games/Tencent

1,4 mld dolarów

4.

Pokemon GO

Niantic

1,3 mld dolarów

5.

CrossFire

Neowiz Games

1,3 mld dolarów

6.

Arena of Valor/Honour of Kings

Tencent`

1,3 mld dolarów

7.

Fate/Grand Order

Aniplex

1,2 mld dolarów

8.

Candy Crush Saga

King/Activision Blizzard

1,1 mld dolarów

9.

Monster Strike

Mixi

1 mld dolarów

10.

Clash Royale

Supercell / Tencent

900 mln dolarów

  1. SuperData – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej